Alfa Romeo Selespeed 156 2001 için gene sorularım mevcut :)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan alkın
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

alkın

Alkın Uslu
Panpa
1,211
Marka
BMW

Selamlar,

2001 model MK1 Alfa Romeo 156 2.0 SS TS aracım için bazı sorularım var.

Hep alman arabası kullandığımdan ve aracı yeni aldığımdan usta usta gezmeden önce sizlere danışarak fikir sahibi olmak istedim.

1- Aracımın kırmızı, tuşu yandan olan 2 adet anahtarı var ancak ikisinin de kabı kırık ve tuşları çalışmıyor. Anahtarı orijinal kabıyla değiştirmek istedim ancak orijinal kılıfını bulamadım. Nasıl bir yol izleyerek anahtarlarımı yenilemem doğru olur. Orijinal kılıf yerine başka bir kaba aktarsam immobilizier ile ilgili problem yaşar mıyım? Kapıdaki kilit kısmına sok-çevir-aç yapmak canımı sıkıyor.

2- Aracımda hararet çok yoğun trafik ya da yokuş çıkarı zorladığımda hava 10 derecelerde geziyor olmasına rağmen 90-110 arası oynamakta. Antifrizim yeni değişti. Zorlamadığım ya da trafikte olmadığımda genelde 90 derecenin azıcık altında duruyor. Bazen de daha tam ısınmadan gösterge 75-110 arası hızla gidip geliyor ancak bu muhtemelen gösterge ile ilgili minik bir arıza. Her zaman da yapmıyor çünkü. Bu dediğim 110 derecelere yükselme neden olabilir?

3-5 kişi seyahat ettiğimizde ya da yüksek hızlarla yol dalgalanmasına girdiğimde sağ arka tekerim davlumbaza sürtüyor. Bu çok canımı sıkıyor, keyifle uzun yola çıkamıyorum. Bunun sebebi ne olabilir?

Şimdiden çok teşekkür ederim

 
1) Ben yedek anahtar yaptırırken immobilizerin en baştan kodlanması gerekti ancak herhangi bir sıkıntı oluşmadı. Sorunsuz kullanıyorum.

2) Kendi aracımda 90 derecenin üzerini nadiren görüyorum. Hararet genel olarak 70-90 arası geziyor, trafik ve zorlama koşullarında hararet 90'a çıkıyor ve o noktada fan açıp 90'da sabit tutuyor, olması gereken bu.

3) Bir fikrim yok ancak nedenini ben de merak ettim.
 
1) Ben yedek anahtar yaptırırken immobilizerin en baştan kodlanması gerekti ancak herhangi bir sıkıntı oluşmadı. Sorunsuz kullanıyorum.

2) Kendi aracımda 90 derecenin üzerini nadiren görüyorum. Hararet genel olarak 70-90 arası geziyor, trafik ve zorlama koşullarında hararet 90'a çıkıyor ve o noktada fan açıp 90'da sabit tutuyor, olması gereken bu.

3) Bir fikrim yok ancak nedenini ben de merak ettim.
2.'ye ne sebep olur hocam?
Anahtar yaptırema ne kadar tuttu sorması ayıp?
 
3-) için davlumbazın sarkmış olabileceğini düşünüyorum. Bizde de benzer bir durum yaşanmıştı. Sökülüp bakıldığında davlumbazın kastırma yaptığı tam olarak olması gereken yerde olmadığı tespit edilmişti.
 
3-) için davlumbazın sarkmış olabileceğini düşünüyorum. Bizde de benzer bir durum yaşanmıştı. Sökülüp bakıldığında davlumbazın kastırma yaptığı tam olarak olması gereken yerde olmadığı tespit edilmişti.
Baktığımda sağ ile sol aynı duruyor hocam ve sadece sağ arka sürtüyor ancak gene de haklı olabilirsiniz
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
2.'ye ne sebep olur hocam?
Anahtar yaptırema ne kadar tuttu sorması ayıp?
Araç fan açıyor mu kontrol ettiniz mi? Sigorta, fan rölesi, müşir ilk aklıma gelenler.
Ne kadar tutmuştu hatırlamıyorum ama Sincan'da Cengiz Anahtar'da yaptırıldı, öneririm işinin ehli bir yer.
 
Anahtarını bulamazsın,imkansıza yakın.
2001-2002 anahtarı en güzel anahtardır dönenim ferrarilerinden bile güzeldir ama çok zor bulunuyor.
Hararet benimde 90-70arasu dolaşıyor 110 lara çıkıyorsa kesin sorun vardır.
 
Araç fan açıyor mu kontrol ettiniz mi? Sigorta, fan rölesi, müşir ilk aklıma gelenler.
Ne kadar tutmuştu hatırlamıyorum ama Sincan'da Cengiz Anahtar'da yaptırıldı, öneririm işinin ehli bir yer.
araç fan açıyor hocam.
Sincan'a arayıp sorayım teşekkürler.
 
2 numara bence devirdaim pompası. Dur kalk trafikte rölantide devri yetmiyor, rampa yukarı da yüke göre devri az kalıyor. Bendeki bir arabada aynı problem vardı. Trafikte beklerken hafif gaz verirseniz tekrar aşağı inerse muhtemelen devirdaim
 
2. Sorun bana soğutma sisteminde hava var gibi geldi. En kolay yoldan havasını alıp bir deneyin.
Anahtar için sadece dış kap bulabilirseniz aliexpress gibi yerlerde belki vardır, komple içini aktarabilirsiniz immobilizer dahil. Tekrar kodlama falan gerektirmez.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt

Selamlar,

2001 model MK1 Alfa Romeo 156 2.0 SS TS aracım için bazı sorularım var.

Hep alman arabası kullandığımdan ve aracı yeni aldığımdan usta usta gezmeden önce sizlere danışarak fikir sahibi olmak istedim.

1- Aracımın kırmızı, tuşu yandan olan 2 adet anahtarı var ancak ikisinin de kabı kırık ve tuşları çalışmıyor. Anahtarı orijinal kabıyla değiştirmek istedim ancak orijinal kılıfını bulamadım. Nasıl bir yol izleyerek anahtarlarımı yenilemem doğru olur. Orijinal kılıf yerine başka bir kaba aktarsam immobilizier ile ilgili problem yaşar mıyım? Kapıdaki kilit kısmına sok-çevir-aç yapmak canımı sıkıyor.

2- Aracımda hararet çok yoğun trafik ya da yokuş çıkarı zorladığımda hava 10 derecelerde geziyor olmasına rağmen 90-110 arası oynamakta. Antifrizim yeni değişti. Zorlamadığım ya da trafikte olmadığımda genelde 90 derecenin azıcık altında duruyor. Bazen de daha tam ısınmadan gösterge 75-110 arası hızla gidip geliyor ancak bu muhtemelen gösterge ile ilgili minik bir arıza. Her zaman da yapmıyor çünkü. Bu dediğim 110 derecelere yükselme neden olabilir?

3-5 kişi seyahat ettiğimizde ya da yüksek hızlarla yol dalgalanmasına girdiğimde sağ arka tekerim davlumbaza sürtüyor. Bu çok canımı sıkıyor, keyifle uzun yola çıkamıyorum. Bunun sebebi ne olabilir?

Şimdiden çok teşekkür ederim

1- hiçbir fikrim yok.

2- termostat, soğutma sisteminde geçmişten gelen tıkanıklık, devirdaim pomasında aksaklık, sistemde hava... aklıma bu dört ihtimal geliyor. Ama tıkanıklık meselesini yüksek oranlı antifriz zaman içerisinde çözebiliyor olması gerek. sistemdeki hava da kolaylıkla çözülebilir bir konu. soğukken su kapağını açıp fanı termostatı açana kadar rölantide çalıştırırsanız hava tahliye edilir.

3- davlumbazda deformasyon, süspansiyon kollarında geçmişteki bir darbeye bağlı deformasyon, toplam tekerlek ebatının orijinalinden büyük olması, patlak olmasa bile eskimiş amortisör, kırılmış olabilecek yay
 
Hocam tüm yorumlar için çok teşekkür ederim. Hemen sistemin havasını almayı deneyeceğim bugün.
Anahtarı da telefonda anahtarcılar ile görüşerek bi çözüme ulaşmaya çalışacağım.
Çok sağolun.