All Weather Lastik İdeal Hava Sıcaklığı

hoodie54

Profesör
103
Marka
Opel
Merhaba,

4mevsim lastikler için ideal hava sıcaklıgı range'ini araştırıyordum ancak pek bir bilgi bulamadım.

michelin sitesinde -10 ile +30 derece aralıgı yazılmış cok abartı geldi.

(3mpsf si olmayan all season lastikleri kastetmiyorum)

3pmsf işaretli 4 mevsim lastiklerin en iyi performans gösterdiği sıcaklık aralığı nedir?

yanıtlarınız için teşekkür ederim.
 
Merhaba , aslında derin bir konu fakat basitçe şuna indirebiliriz , dört mevsim (4Season/All-Season) lastiklerinin temel felsefesi, derin ve karmaşık bir konuyu basitçe geniş bir sıcaklık yelpazesinde kabul edilebilir bir denge sunmaya indirgemektir. Bu lastikler, özellikle Michelin CrossClimate 3 veya Goodyear Vector 4Seasons gibi premium segment ürünler, nominal sürüş koşullarında ve ılıman iklimlerde optimum performans sunmak üzere tasarlanmıştır. İdeal çalışma sıcaklığı aralığı olarak genel bir çerçeve çizmek gerekirse, bu lastikler için -10 +40 aralığını telaffuz etmek mümkündür. Ancak, bu geniş yelpaze içerisinde "ödün" kavramı devreye girer. Bu lastikler, hem kış hem de yaz koşullarına uyum sağlamak için özel olarak formüle edilmiş olsalar da, hiçbir zaman iki ucun uzman lastikleri kadar iddialı olamazlar. Örneğin, hava sıcaklığı -15 olduğunda lastik görevini yapacak ve çoğu yaz lastiğine göre çok daha güvenli olacaktır; ancak şiddetli kar yağışı, karla kaplı yokuşlar veya yoğun buzlanma durumlarında tam teşekküllü bir kış lastiğinin sunduğu mutlak tutunma ve kısa frenleme güvenliğinden feragat edecektir. Aynı durum yaz için de geçerlidir. Yaz aylarında +40 ve üzeri sıcaklıklar ile sürekli agresif veya performans sürüşüne maruz kaldığında ise, özel bir yaz lastiğine kıyasla yol tutuş keskinliği, direksiyon tepkisi ve aşınma direnci gibi konularda ödün verecektir. Bu nedenle, dört mevsim lastiği seçimi, tamamen bulunduğunuz coğrafi konuma ve sürüş tarzınıza bağlıdır. Erzurum, Kars gibi kışların çok çetin ve uzun sürdüğü bir bölgede yaşıyorsanız, güvenlik ve performans açısından iki ayrı lastik seti bulundurmak bir zorunluluktur. Buna karşılık, Aksaray, İzmir veya mevsim geçişlerinin daha yumuşak olduğu diğer ılıman bölgelerde ise, dört mevsim lastiği yıl boyunca pratik, optimal ve mantıklı bir çözüm olabilir. Bu lastikler, "yeterince iyi" olabilen harika bir denge sunar, ancak karda veya kuru asfaltta uzmanlaşmış rakiplerinin sunduğu "en iyi" mutlak performansı sunamazlar.



 
Markaya göre değişir. Bazı 4 mevsimler yaz koşullarına daha yatkın, bazıları ise kış koşullarına daha yatkın oluyor. Ama 40 derecelik ideal kullanım bana iyimser geldi ne yalan söyleyeyim.

Deneyimlediğim örneklerden:
Michelin CC daha bir az lastiği gibi, kışı pek sevmez
Goodyear Vector4seasons serisi kış lastiği gibidir, yazın havalar ısınınca hiç sevmez. Yazın kuru fren mesafesiyle ıslak fren mesafesi neredeyse aynıdır. Islakta bayağı iyidir =)
Nokian Weatherproof da kış lastiği gibidir. Yazın bolca öter, kolayca parçalanır.
Conti AllSeasonContact, kışın denemedim ama yaz performansına bakınca tam orta yol bir şey gibi hissettirdi.
Petlas'ın denediğim lastiğinde 3PMSF yoktu. Tutuş da yoktu zaten, onu değerlendirmeyeyim.
 
Markaya göre değişir. Bazı 4 mevsimler yaz koşullarına daha yatkın, bazıları ise kış koşullarına daha yatkın oluyor. Ama 40 derecelik ideal kullanım bana iyimser geldi ne yalan söyleyeyim.

Deneyimlediğim örneklerden:
Michelin CC daha bir az lastiği gibi, kışı pek sevmez
Goodyear Vector4seasons serisi kış lastiği gibidir, yazın havalar ısınınca hiç sevmez. Yazın kuru fren mesafesiyle ıslak fren mesafesi neredeyse aynıdır. Islakta bayağı iyidir =)
Nokian Weatherproof da kış lastiği gibidir. Yazın bolca öter, kolayca parçalanır.
Conti AllSeasonContact, kışın denemedim ama yaz performansına bakınca tam orta yol bir şey gibi hissettirdi.
Petlas'ın denediğim lastiğinde 3PMSF yoktu. Tutuş da yoktu zaten, onu değerlendirmeyeyim.
Merhaba , aslında derin bir konu fakat basitçe şuna indirebiliriz , dört mevsim (4Season/All-Season) lastiklerinin temel felsefesi, derin ve karmaşık bir konuyu basitçe geniş bir sıcaklık yelpazesinde kabul edilebilir bir denge sunmaya indirgemektir. Bu lastikler, özellikle Michelin CrossClimate 3 veya Goodyear Vector 4Seasons gibi premium segment ürünler, nominal sürüş koşullarında ve ılıman iklimlerde optimum performans sunmak üzere tasarlanmıştır. İdeal çalışma sıcaklığı aralığı olarak genel bir çerçeve çizmek gerekirse, bu lastikler için -10 +40 aralığını telaffuz etmek mümkündür. Ancak, bu geniş yelpaze içerisinde "ödün" kavramı devreye girer. Bu lastikler, hem kış hem de yaz koşullarına uyum sağlamak için özel olarak formüle edilmiş olsalar da, hiçbir zaman iki ucun uzman lastikleri kadar iddialı olamazlar. Örneğin, hava sıcaklığı -15 olduğunda lastik görevini yapacak ve çoğu yaz lastiğine göre çok daha güvenli olacaktır; ancak şiddetli kar yağışı, karla kaplı yokuşlar veya yoğun buzlanma durumlarında tam teşekküllü bir kış lastiğinin sunduğu mutlak tutunma ve kısa frenleme güvenliğinden feragat edecektir. Aynı durum yaz için de geçerlidir. Yaz aylarında +40 ve üzeri sıcaklıklar ile sürekli agresif veya performans sürüşüne maruz kaldığında ise, özel bir yaz lastiğine kıyasla yol tutuş keskinliği, direksiyon tepkisi ve aşınma direnci gibi konularda ödün verecektir. Bu nedenle, dört mevsim lastiği seçimi, tamamen bulunduğunuz coğrafi konuma ve sürüş tarzınıza bağlıdır. Erzurum, Kars gibi kışların çok çetin ve uzun sürdüğü bir bölgede yaşıyorsanız, güvenlik ve performans açısından iki ayrı lastik seti bulundurmak bir zorunluluktur. Buna karşılık, Aksaray, İzmir veya mevsim geçişlerinin daha yumuşak olduğu diğer ılıman bölgelerde ise, dört mevsim lastiği yıl boyunca pratik, optimal ve mantıklı bir çözüm olabilir. Bu lastikler, "yeterince iyi" olabilen harika bir denge sunar, ancak karda veya kuru asfaltta uzmanlaşmış rakiplerinin sunduğu "en iyi" mutlak performansı sunamazlar.
Verdiginiz bilgiler icin tesekkur ederim. -5C ve 20C arası ideal performans verecek gibi geliyor bana. aracım FWD. 205 60 16 kumho solus 4s ha31 dört mevsim lastik taktım. tekirdagda yasıyorum zaten kısın hafif kar oluyor yazın da 40 dereceyi bulmuyor sıcaklık. henüz karda tecrübe etmedim ancak youtube'taki videolarda kar performansı iyi. rolling resistance'ı yüksek geldi bana. sakin kullanımda, viraj kasmıyorsak normal kullanıyorsak tutuşu gayet yeterli. frenlemesi de normal geldi bana. bir tek 150-160 kmh hızlara cıkınca yüzme hissiyatı veriyor hafif viraja girdiginde bile. 120-130 kmh hızlarda gayet yeterli.
 
Verdiginiz bilgiler icin tesekkur ederim. -5C ve 20C arası ideal performans verecek gibi geliyor bana. aracım FWD. 205 60 16 kumho solus 4s ha31 dört mevsim lastik taktım. tekirdagda yasıyorum zaten kısın hafif kar oluyor yazın da 40 dereceyi bulmuyor sıcaklık. henüz karda tecrübe etmedim ancak youtube'taki videolarda kar performansı iyi. rolling resistance'ı yüksek geldi bana. sakin kullanımda, viraj kasmıyorsak normal kullanıyorsak tutuşu gayet yeterli. frenlemesi de normal geldi bana. bir tek 150-160 kmh hızlara cıkınca yüzme hissiyatı veriyor hafif viraja girdiginde bile. 120-130 kmh hızlarda gayet yeterli.
Yanılmıyorsam HA32 ile revize edilmişti lastik , neden bir alt sınıfını aldınız ? Yeni aldıysanız gidip iade işlemi yapıp HA32 takmalarını isteyin mümkünse böyle bir durum.

"5-20 demeyelim asıl mesele altınızdaki lastiği bilmek ve ona göre sürüş koşulları gözetmek , iyi sürüşler."
 
Merhaba, üstteki yorumlara katılmakla birlikte kendi deneyimimi de aktarayım.

Dört mevsim lastikler bazı markalarda yaz lastiği temelli bazı markalarda kış lastiği temelli olması nedeniyle daha iyi performans gösterdiği hava sıcaklığı değişkenlik arz edecektir. Şöyle ki, @bt'nin de dediği gibi Michelin CrossClimate serileri yaz lastiği temellidir. İstanbul şartlarındaki karlı zeminlerde de (hatırladığım en düşük sıcaklık -6 idi), İzmir'in 40 derece sıcağında da bolca kullandığım vakitlerde beni memnun ediyordu.

Gel gelelim kimileri (örneğin Nokian'ın kış lastiği temelli olduğu söylenir, deneyimim yok) Türkiye'deki yaz mevsimini sevmediği, lastiğin silgi gibi dağıldığı ile ilgili çokça şikayet okumuşluğum var. Bir süre önce Hankook'un dört mevsimi ile farklı bir markayı kullanmaya başladım, lastiği aldığımdan beri İstanbul'da 7 ile 23 derece aralığında giden bir hava sıcaklığı var, ne tam anlamıyla kış havası gördü ne de yaz havası, bu lastik özelinde bir şey yazmam için asgari bir yıla ihtiyacım var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: hoodie54
Merhaba, üstteki yorumlara katılmakla birlikte kendi deneyimimi de aktarayım.

Dört mevsim lastikler bazı markalarda yaz lastiği temelli bazı markalarda kış lastiği temelli olması nedeniyle daha iyi performans gösterdiği hava sıcaklığı değişkenlik arz edecektir. Şöyle ki, @bt'nin de dediği gibi Michelin CrossClimate serileri yaz lastiği temellidir. İstanbul şartlarındaki karlı zeminlerde de (hatırladığım en düşük sıcaklık -6 idi), İzmir'in 40 derece sıcağında da bolca kullandığım vakitlerde beni memnun ediyordu.

Gel gelelim kimileri (örneğin Nokian'ın kış lastiği temelli olduğu söylenir, deneyimim yok) Türkiye'deki yaz mevsimini sevmediği, lastiğin silgi gibi dağıldığı ile ilgili çokça şikayet okumuşluğum var. Bir süre önce Hankook'un dört mevsimi ile farklı bir markayı kullanmaya başladım, lastiği aldığımdan beri İstanbul'da 7 ile 23 derece aralığında giden bir hava sıcaklığı var, ne tam anlamıyla kış havası gördü ne de yaz havası, bu lastik özelinde bir şey yazmam için asgari bir yıla ihtiyacım var.
verdiginiz bilgiler icin tesekkur ederim. üstteki yazarın mesajını üslubundan dolayı umursamadım. benim lastikler kış lastiğine daha yakın davranıyor anladıgım kadarıyla.