ALOPARCA.COM Mağduriyeti

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Stage 2
5,938
Marka
Alfa Romeo
maxresdefault.jpg

Herkese iyi forumlar dilerim ,

aloparca.com bir çoğunuzun bildiği güvenilir büyük bir yedek parça satış ağı , fakat beni fazlasıyla hayal kırıklığına uğratan bu firma için buraya bir başlık açmak istedim.

Dün mutlu mesut siparişlerimi geçip hesaplamalarımı yaparken bugün aloparçanın aslında almam gereken en önemli parça olan ön balatalarımı iptal ettiğini gördüm .

Şimdi hiç bir bilgilendirme vb. işlem olmadan benim satın aldığım ve parasının çekildiği ürünü iptal etmek ve dandik bir e-posta ile benim bunu haber almam ne kadar doğrudur. İptal edilen parçanın hala şu an sitede aktif satışta olması nedir ? Madem bir ürünümü iptal edecekseniz bu adam tam set almış demez misiniz ? diğer parçalar sizce o olmadan ne işe yarayacaklar , parça konusunda bu kadar tedarik ve bilgisi yüksek bir site bunu nasıl öngöremez anlamıyorum ?

"Unutmadan siparişinizdeki ürünü iptal ettiklerinde verilen sipariş bölümüne girdiğinizde o ürün silinmiş oluyor hiç bir ibare belirtilmiyor kullanıcıya değişik bir durum"

Fotoğraflarla şöyle süsleyeyim konuyu ;

Opera Anlık Görüntü_2020-02-13_151459_www.aloparca.com FHD.pngWhatsApp Image 2020-02-13 at 14.08.06 (1).jpegWhatsApp Image 2020-02-13 at 14.08.06.jpegWhatsApp Image 2020-02-13 at 14.08.07 (1).jpegWhatsApp Image 2020-02-13 at 14.08.07.jpegWhatsApp Image 2020-02-13 at 14.08.08.jpegWhatsApp Image 2020-02-13 at 14.08.09.jpegWhatsApp Image 2020-02-13 at 14.08.30.jpeg



Ne yapılır ne denir bilemiyorum , saçma bir gidişat saçma bir durum , umuyorum ki aloparcanın sayın yetkilileri görürler özellikle ricam sayın EBRU ÖZÜLKÜ hanımefendinin görmesidir. Teşekkür ederim .




"Yazım hatam yada farklı bir durum olduysa affola sinirli halimden kaynaklanıyor , konu yanlışsa yada uygunsuz görünürse silinebilir sayın yönetim , sizleri zan altında bırakmak istemem , teşekkürler."
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam mağduriyetinin ne olduğunu anlayamadım balatanı göndermedilerse başka parçacının birinden al paranı da iade etmişler neden bu kadar hararet yaptın
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil
bilgi vermeleri gerekirdi... belki size haber vermek için arasalardı, mesela trw yok ama brembo var diceklerdi sizde gönderin dicektiniz.. hem siz mağdur olmayacaktınız, hem de şirket sipariş iptali yaşamayacaktı...
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve S.Asil
Hocam mağduriyetinin ne olduğunu anlayamadım balatanı göndermedilerse başka parçacının birinden al paranı da iade etmişler neden bu kadar hararet yaptın

Neden yapmayayım kardeşim ? Parça hala satışta görünüyor , bana açıklama yapılmıyor işte hani parça yoksa yok dersin stok kalmamış dersin hiç bir açıklama almıyoruz , bir adet saçma e-posta ile sadece 117.72 TL iade yapıldığı yazıyor hangi ürün olduğu bile yazmıyor bu e-postada , biraz empati yaparsan kardeşim sende bu konuyu kavrayacaksındır eminim.

bilgi vermeleri gerekirdi... belki size haber vermek için arasalardı, mesela trw yok ama brembo var diceklerdi sizde gönderin dicektiniz.. hem siz mağdur olmayacaktınız, hem de şirket sipariş iptali yaşamayacaktı...

Teşekkür ederim , bende en azından bunu bekliyordum kendilerinden.
 
Bir Alo deseniz belki yardımcı olurlar. Sistemsel hata vs. olabilir, sonuçta ürün halen satışta.

Abi bunu bana 2. yaşattıkları , parça fiyatı yanlış girilmesinden dolayı genelde iptal ediyorlar ama yüksek fiyatlı parça alınca elde yoksa bir altını göndermeyi biliyorlar , ben artık dolup taştığım için bu konuyu açmak istedim.
 
Ürün hali hazırda satışta görünürken bir sipariş daha geçmek istedim siparişi verdim ve sonuç ;

TEKRAR SİPARİŞ1.pngTEKRAR SİPARİŞ3.pngTEKRAR SİPARİŞ4.pngWhatsApp Image 2020-02-13 at 15.58.46.jpeg
 
Son düzenleme:
Firmayla iletişime geçmemenizi anlamlandıramıyorum. Arayın söyleyin bence.

İletişime geçmeme amacım çünkü bu bana yapılan 2. durum olduğundandır . Bakınız dediğim gibi çıktı sonuç ;

sadfasfasfasf.png



Önceki yorumdan bkz ;

Abi bunu bana 2. yaşattıkları , parça fiyatı yanlış girilmesinden dolayı genelde iptal ediyorlar ama yüksek fiyatlı parça alınca elde yoksa bir altını göndermeyi biliyorlar , ben artık dolup taştığım için bu konuyu açmak istedim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: funtroverted
Hiç şaşırmadım. Klasik Türk online satış sitesi. Elde olmayan ürünü satışa koyarlar, satıştan sonra stoklarında olmadığını ve temin edemeyeceklerini anlarlar. Düzgün çalışanı az var zaten. Ülkecek alışığız bu gayriciddiliğe...

Taahhüt edilen ürünle alâkasız, abuk subuk bir şey gönderip işi yokuşa süren versiyonu var bir de bunların.

Geçmiş olsun, maalesef bir sonuç çıkacağını düşünmüyorum.

İlk yaptıklarından sonra sitelerine bile girmezdim yerinizde olsaydım. O fiyat hataları hep alıcı aleyhine oluyor nedense...
 
Son düzenleme:
Gerçekten insanı kızdıran bir olay. Bundan sonra bu siteden alışveriş yapacaklar belli ki telefonla arayıp stok teyidi yapsa daha iyi olacak. Ama bence sipariş ettiğin ürün ellerinde kalmadı diye başka bir ürün gönderip bir de onu kargoyla geri yollama eziyetine sokmamış olmalarına bile dua etmek lazım.

Silecek Sepeti'nden Focus için silecek sipariş etmiştim. Açıklamada 2011 - 2015 arası modeller için yazıyordu. Yinede yetinmeyip yorumları okudum ve orada makyajlı Focus için uygun mudur diye soran birine uygundur diye yanıt vermişler. Ürün elime geldiğinde bir baktım ki Mk3 kasalar için, yani makyajsız kasalar için olanı göndermişler. Aradım diyorlar ki 2011 - 2015 diye yazdık oraya, onlarla uyumlu işte. Dedim yahu 2015'te Mk3,5 kasa çıktı. Yani makyajlı kasa çıktı. Makyajlı kasaya uygun değilse niye 2015 model diye yazıyorsunuz ? Hadi yazdın, makyajlı kasaya uygundur diye niye üyenin birine cevap veriyorsun. Hadi verdin, ürün açıklamasına makyajlı kasaya uygun değildir diye niye yazmıyorsun ?

Hem iş bilmezler hem de ürünü iade ederken size yolladığımız gibi kartona iyice sarıp zarar görmeyecek şekilde yollarsanız iyi olur. Onu başka müşterilere satacağız çünkü diyorlar. Sırf benden sonra alacak adam mağdur olmasın diye gittim bakkal çakkaldan karton aradım, koli bandı satın aldım. Hem onu kutuladım hem de onca işimin gücümün arasında kargo şirketine gidip iade etmekle vakit kaybettim.

Senin durum sinir bozucu olsa da en azından dediğim gibi ürün stokta yok diye saçma sapan bir şey göndermemişler. Öbür türlüsü daha çok can sıkıyor.
 
Hiç şaşırmadım. Klasik Türk online satış sitesi. Elde olmayan ürünü satışa koyarlar, satıştan sonra stoklarında olmadığını ve temin edemeyeceklerini anlarlar. Düzgün çalışanı az var zaten. Ülkecek alışığız bu gayriciddiliğe...

Taahhüt edilen ürünle alâkasız, abuk subuk bir şey gönderip işi yokuşa süren versiyonu var bir de bunların.

Geçmiş olsun, maalesef bir sonuç çıkacağını düşünmüyorum.

İlk yaptıklarından sonra sitelerine bile girmezdim yerinizde olsaydım. O fiyat hataları hep alıcı aleyhine oluyor nedense...

Teşekkür ederim yorumun için , abi ben eminim ki şu ön balatalara atıyorum 250 tl para verseydim ve stok çıkmasaydı eminim bir alt kalite gelecekti bana çünkü yaşadım aynısı istediğim filtre stokta yokmuş bir alt kalite geldi sesimi çıkarmadım aldım kullandım sorun değildi , atıyorum trw filtre istedim bana delphi gönderildi problem değil eş kalite sayılırlar zaten . Ama saçmalıklarını ve yaptıklarını ezberlediğim bir site 2 sene sonra şans vereyim dedim , videolardan falan sayın ceosunun konuşması samimi geldi girdim siteye baktım fiyatta uygun neden olmasın dedim ve bir çok parçamı sipariş geçtim ve geldiğim durum bu...


Gerçekten insanı kızdıran bir olay. Bundan sonra bu siteden alışveriş yapacaklar belli ki telefonla arayıp stok teyidi yapsa daha iyi olacak. Ama bence sipariş ettiğin ürün ellerinde kalmadı diye başka bir ürün gönderip bir de onu kargoyla geri yollama eziyetine sokmamış olmalarına bile dua etmek lazım.

Silecek Sepeti'nden Focus için silecek sipariş etmiştim. Açıklamada 2011 - 2015 arası modeller için yazıyordu. Yinede yetinmeyip yorumları okudum ve orada makyajlı Focus için uygun mudur diye soran birine uygundur diye yanıt vermişler. Ürün elime geldiğinde bir baktım ki Mk3 kasalar için, yani makyajsız kasalar için olanı göndermişler. Aradım diyorlar ki 2011 - 2015 diye yazdık oraya, onlarla uyumlu işte. Dedim yahu 2015'te Mk3,5 kasa çıktı. Yani makyajlı kasa çıktı. Makyajlı kasaya uygun değilse niye 2015 model diye yazıyorsunuz ? Hadi yazdın, makyajlı kasaya uygundur diye niye üyenin birine cevap veriyorsun. Hadi verdin, ürün açıklamasına makyajlı kasaya uygun değildir diye niye yazmıyorsun ?

Hem iş bilmezler hem de ürünü iade ederken size yolladığımız gibi kartona iyice sarıp zarar görmeyecek şekilde yollarsanız iyi olur. Onu başka müşterilere satacağız çünkü diyorlar. Sırf benden sonra alacak adam mağdur olmasın diye gittim bakkal çakkaldan karton aradım, koli bandı satın aldım. Hem onu kutuladım hem de onca işimin gücümün arasında kargo şirketine gidip iade etmekle vakit kaybettim.

Senin durum sinir bozucu olsa da en azından dediğim gibi ürün stokta yok diye saçma sapan bir şey göndermemişler. Öbür türlüsü daha çok can sıkıyor.

Teşekkür ederim yorum için :)

Belki öyle belki değil ama şimdi ben bu kızgınlık ve sinirim ile gelen tüm parçaları iade edeceğim yani bir şey değiştirmediler işin açığı , en azından şunu bekliyordum ama yapmadılar dediğim gibi aynı kalitede bir ürün çakın gönderin , yada arayın işte efendim durum bu elimizde trw kalmamış size brembo gönderelim ister misiniz ? gibi bir sorun çakıyorsunuz iadeyi eee 3 iş günü içinde para gelecek :D yani büyük ihtimalle şu an limiti delik deşik olan kartımın geri açım limiti pazartesiye atılmış olacak , yani kilitliyorlar alıcıyı , bu durum çok üzücü böyle bir firma için... :/
 
Teşekkür ederim yorum için :)

Belki öyle belki değil ama şimdi ben bu kızgınlık ve sinirim ile gelen tüm parçaları iade edeceğim yani bir şey değiştirmediler işin açığı , en azından şunu bekliyordum ama yapmadılar dediğim gibi aynı kalitede bir ürün çakın gönderin , yada arayın işte efendim durum bu elimizde trw kalmamış size brembo gönderelim ister misiniz ? gibi bir sorun çakıyorsunuz iadeyi eee 3 iş günü içinde para gelecek :D yani büyük ihtimalle şu an limiti delik deşik olan kartımın geri açım limiti pazartesiye atılmış olacak , yani kilitliyorlar alıcıyı , bu durum çok üzücü böyle bir firma için... :/
Orası muhakkak zaten. Ürün stokta olmasa bile müşteriyle telefonla iletişime geçilir ve sipariş iptal edilmeden evvel özür dilenip durum anlatılır, alternatif çözüm yolları sunulur. Bu yollar müşteriye uygun değilse onay ile ondan sonra iade yapılması gerekir. Aslında çok basit bir iş yönetimi kuralıdır bu. Ben de senin yerinde olsam her şeyi gönderir daha da oradan alışveriş yapmazdım mecbur kalmadıkça.
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil ve sputnik
Orası muhakkak zaten. Ürün stokta olmasa bile müşteriyle telefonla iletişime geçilir ve sipariş iptal edilmeden evvel özür dilenip durum anlatılır, alternatif çözüm yolları sunulur. Bu yollar müşteriye uygun değilse onay ile ondan sonra iade yapılması gerekir. Aslında çok basit bir iş yönetimi kuralıdır bu. Ben de senin yerinde olsam her şeyi gönderir daha da oradan alışveriş yapmazdım mecbur kalmadıkça.

Bende bunu bekliyordum fakat gördüğüm durum bu belki sistemleri değişmiştir diye umut etmiştim fakat ne yazık...
Gelen her şeyi iade edeceğim ondan hiç şüphem yok , mecbur durum görmedikçe alışverişten uzak olacağım elbette , giden vakit ve harcanan emeğe yazık...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Abi bunu bana 2. yaşattıkları , parça fiyatı yanlış girilmesinden dolayı genelde iptal ediyorlar ama yüksek fiyatlı parça alınca elde yoksa bir altını göndermeyi biliyorlar , ben artık dolup taştığım için bu konuyu açmak istedim.
Dostum aloparca'da çok fazla stock ve ayrı ayrı markalar var gibi görünüyor ama işin açığı sitede görünenlerin belki yarısı ya vardır ya yoktur. Otopark tarafından video falan çekildi ama ben hiçbir zaman güvenmedim güvenemem de. Çünkü bir parça 3-4 farklı ürün olarak paylaşılmış.

Örneğin googleyi açtınız ve ''X marka araba, X model ön motor takozu'' yazarak arattınız. Linklerden birinde Febi marka ön motor takozu yazıyor, tıkladınız. Önünüze aradığınız parçayı getirdi ve fiyatı atıyorum 500₺. Fakat siz diyorsunuz ki ''Dur ya ben biraz sitede gezineyim belki daha iyi marka vardır veya daha uygun fiyatlısı vardır'' o zaman gerçeklerle yüzleşiyorsunuz. Başta googleye yazdığınız üründen sitede 3-4 tane var. Hepsi aynı parça aynı marka ama biri 350₺ biri 400 ₺ biri 500₺ atıyorum. Ama googleye çıkan linke tıklayınca 500₺ olan ürünü gösteriyor. Madem bi iş yapıyosun adam akıllı neyse ne, fiyatı neyse o, yaz bitsin abi. 10 lira fazla yaz madem çok kar etmek istiyosun. Biz güvendikten sonra o fark gözümüzde hiçbir şey. İnsanlar kendini uyanık zannediyor..

Adam akıllı parça siteleri var, sitelere girdiğiniz zaman iletişim bölümünde satıcının hangi şehirde olduğunu, dükkanının ismini bile bulabiliyorsunuz. Dükkanın ismini de googleden arattığınız zaman google yorumlarına bile ulaşabilirsiniz. Baktınız hoşunuza giden bir dükkan, internet sitesinden alışverişinize kaldığınız yerden devam edin. Şahsen ben böyle yapıyorum.
 
Son düzenleme:
Dostum aloparca'da çok fazla stock ve ayrı ayrı markalar var gibi görünüyor ama işin açığı sitede görünenlerin belki yarısı ya vardır ya yoktur. Otopark tarafından video falan çekildi ama ben hiçbir zaman güvenmedim güvenemem de. Çünkü bir parça 3-4 farklı ürün olarak paylaşılmış.

Örneğin googleyi açtınız ve ''X marka araba, X model ön motor takozu'' yazarak arattınız. Linklerden birinde Febi marka ön motor takozu yazıyor, tıkladınız. Önünüze aradığınız parçayı getirdi ve fiyatı atıyorum 500₺. Fakat siz diyorsunuz ki ''Dur ya ben biraz sitede gezineyim belki daha iyi marka vardır veya daha uygun fiyatlısı vardır'' o zaman gerçeklerle yüzleşiyorsunuz. Başta googleye yazdığınız üründen sitede 3-4 tane var. Hepsi aynı parça aynı marka ama biri 350₺ biri 400 ₺ biri 500₺ atıyorum. Ama googleye çıkan linke tıklayınca 500₺ olan ürünü gösteriyor. Madem bi iş yapıyosun adam akıllı neyse ne, fiyatı neyse o, yaz bitsin abi. 10 lira fazla yaz madem çok kar etmek istiyosun. Biz güvendikten sonra o fark gözümüzde hiçbir şey. İnsanlar kendini uyanık zannediyor..

Adam akıllı parça siteleri var, sitelere girdiğiniz zaman iletişim bölümünde satıcının hangi şehirde olduğunu, dükkanının ismini bile bulabiliyorsunuz. Dükkanın ismini de googleden arattığınız zaman google yorumlarına bile ulaşabilirsiniz. Baktınız hoşunuza giden bir dükkan, internet sitesinden alışverişinize kaldığınız yerden devam edin. Şahsen ben böyle yapıyorum.

Yorum için teşekkürler ve Antalyaya selamlar yarın oradayım :D

Benim bir kaç alışveriş oldu bu siteyle dediğim gibi , hatta alışverişlerimde parça kodunu alıp parçanın orijinal sitesine girip teyit etmeden almam kesinlikle , atıyorum mann filtre alacaksam mann sitesine girip katalog bölümünden aracıma uygun mu değil mi bakarım parça nosunu kıyaslarım öyle sipariş veririm , ama işte hayal kırıklığına uğrattı bir kez daha beni aloparca , dediğin gibi bende yapıyorum parça sitelerine araştırıyorum ediyorum kesinlikle zaten aloparcadan sorun olduğu zamanlarda başka sitelere yönelmiştim fca grubu araçlarım varken , çok yazık yine yeniliyorum kaybedilen müşteriler , zaman ve emek...
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Yorum için teşekkürler ve Antalyaya selamlar yarın oradayım :D

Benim bir kaç alışveriş oldu bu siteyle dediğim gibi , hatta alışverişlerimde parça kodunu alıp parçanın orijinal sitesine girip teyit etmeden almam kesinlikle , atıyorum mann filtre alacaksam mann sitesine girip katalog bölümünden aracıma uygun mu değil mi bakarım parça nosunu kıyaslarım öyle sipariş veririm , ama işte hayal kırıklığına uğrattı bir kez daha beni aloparca , dediğin gibi bende yapıyorum parça sitelerine araştırıyorum ediyorum kesinlikle zaten aloparcadan sorun olduğu zamanlarda başka sitelere yönelmiştim fca grubu araçlarım varken , çok yazık yine yeniliyorum kaybedilen müşteriler , zaman ve emek...
Ne diyelim geçmiş olsun en azından geri ödeme yapmışlar. Selamlar bu arada :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil
Benzer bir olayın daha kötüsü benim başıma da geldi, son anda farkına varıp müdahale ettim.

Geçen sene şubat ayında ön balata aldım. Jürid marka (bilenler bilir bayağı kaliteli bir marka), 170 küsür tl. Sipariş hazırlanınca kargodan önce fotosunu çekip koyuyorlar ya, bir bakayım dedim o da ne, ne olduğu belirsiz bir markanın kutusu duruyor orada. Hemen siteden buldum markayı baktım 70 küsür tl. Madem benim istediğim ve bilerek fazla ödediğim marka stoklarınızda yok, sessiz sessiz müşteriyi dolandırmak yerine en azından bir haber verin değil mi? 170 tl alıp 70'lik mal göndermek...., neyse. (Edit: İade aldım tabii :p )

Yalnız iyi bir tecrübem de oldu, 2018 olması lazım bobin aldım 2 tane. Kargo neredeyse 1 hafta gecikti. Sordum ve cevap olarak tedarik ettiğimiz bobinlerden biri kırık çıktı, onu tekrar getirtiyoruz dediler. O zaman bayağı memnun kalmıştım. Kırık halde bana gönderip sonra problem sizde olmuş falan da diyebilirlerdi.
Ama sitenin karışık olma durumu kesinlikle doğru. Ürünlerin hangi marka olduğu, fiyatlarının doğru olup olmadığı belli değil. Almak istediğim ürünlerin çoğu orada var, ama bulamıyorum şaka gibi. Sırf bu yüzden onlarca siparişimi farklı sitelerden yaptım. Eğer siteye bir çeki düzen gelirse satışları artar bu net olarak söylüyorum.
 
Son düzenleme:
Benzer bir olayın daha kötüsü benim başıma da geldi, son anda farkına varıp müdahale ettim.

Geçen sene şubat ayında ön balata aldım. Jürid marka (bilenler bilir bayağı kaliteli bir marka), 170 küsür tl. Sipariş hazırlanınca kargodan önce fotosunu çekip koyuyorlar ya, bir bakayım dedim o da ne, ne olduğu belirsiz bir markanın kutusu duruyor orada. Hemen siteden buldum markayı baktım 70 küsür tl. Madem benim istediğim ve bilerek fazla ödediğim marka stoklarınızda yok, sessiz sessiz müşteriyi dolandırmak yerine en azından bir haber verin değil mi? 170 tl alıp 70'lik mal göndermek...., neyse. (Edit: İade aldım tabii :p )

Yalnız iyi bir tecrübem de oldu, 2018 olması lazım bobin aldım 2 tane. Kargo neredeyse 1 hafta gecikti. Sordum ve cevap olarak tedarik ettiğimiz bobinlerden biri kırık çıktı, onu tekrar getirtiyoruz dediler. O zaman bayağı memnun kalmıştım. Kırık halde bana gönderip sonra problem sizde olmuş falan da diyebilirlerdi.
Ama sitenin karışık olma durumu kesinlikle doğru. Ürünlerin hangi marka olduğu, fiyatlarının doğru olup olmadığı belli değil. Almak istediğim ürünlerin çoğu orada var, ama bulamıyorum şaka gibi. Sırf bu yüzden onlarca siparişimi farklı sitelerden yaptım. Eğer siteye bir çeki düzen gelirse satışları artar bu net olarak söylüyorum.

Teşekkür ederim yorum için.

Herkesin az çok deneyimi var , site çook fazla karışık doğrudur ben o yüzden parça numaramla buluyorum sitelerden , dışarıda olduğum için daha uzun yazamıyorum affola , teşekkürler yorum için.
 
Belki birçok arabada bu sıkıntı yoktur ama madem konusu açılmış ben de yazayım. Benim favorite parça arattığım zaman aracınızla %100 uyumlu dediği parçaların çoğu gerçekten alakasız parçalar. Ben aldığım parçanın uymamasını, hatta görünürde aynı olup takınca sorun yaşama korkusuyla burdan alışveriş yapmak yerine direkt bu araç üzerine çalışan parçacıların kendisinden sipariş ediyorum, 3-5 lira kargosu pahalı çıkıyo en fazla