Bugün aracımın antifreeze ini değiştirdim. Epey kolay bir işmiş. Öncelikle belirtmem gerekir ki antifreeze(aslında motor soğutma suyu - coolant) sadece kışın işe yarayan bir şey değil. Yazında soğutma suyunuzun kaynama noktasını yükseltmekte. Bir motorda olmazsa olmaz olan şey soğutmadır. O yüzden antifreeze lerimize dikkat edelim. Ömrünün ne kadar olduğunu aracınızın kitapçığından öğrenebilirsiniz(yüksek ihtimalle)
Öncelikle temiz bir sistem istiyorsanız distile(saf) su ile sistemi temizlemeniz(flushing) gerekiyor. Ben internetten 30 litresini 44 liraya aldım kargo dahil. 60 litre aldım çünkü 3 tane arabaya yapacağım. Daha sonra Motul Inugel Classic hazır karışım antifreeze aldım. Kutusunda tüm araçlar için uygundur yazmışlar. Ayrıca kesinlikle organik antifreeze ile karıştırmayın denilmiş. O yüzden soğutma sisteminizde ne tür antifreeze olduğunu bilmiyorsanız flush çok önemli. Saf su ile flush yapmasam olmaz mı dediğinizi duyar gibi oldum, aman diyim yapmayın, normal suyun içerisindeki mineraller çökelerek soğutma sisteminizi tıkar. 2 tip antifreeze var. Hazır karışım ve konsantre. Konsantre olanı saf su ile karıştırmanız gerekmektedir. Bulunduğunuz bölgenin minimum sıcaklık değerini göz önünde bulundurarak karışım oranını ona göre ayarlayınız. Gereğinden fazla antifreeze işlevini gösteremez. Ayrıca gereksiz yere -40 dereceye göre ayarlamayın antifreeze karışımını çünkü antifreeze in ısı iletim katsayısı saf suya göre düşük, bizim istediğim şey soğutma sisteminde olabildiğince yüksek ısı iletim katsayısı. Hazır karışıma su karıştırmanıza gerek yok. Ayrıca 3 tip antifreeze var, organik-inorganik-hibrit(organik+inorganik), eski tip araçlarda bu seçim önemli deniliyor, bana sorarsanız bir önemi yok, yeterki eski antifreezeniz ile yenisi birbirine karışmasın. İstediğinizi koyabilirsiniz. Ayrıca yanlış bilinen bir bilgide, antifreeze leri renklere göre değerlendirmek. Hiçbir önemi yok.
Neyse kendi yaptığım işlemleri kısaca özetleyeyim:
İlk olarak MOTOR SOĞUKKEN!!! soğutma sistemindeki suyu boşaltıyoruz:
Tıpayı elle gevşeterek açabilirsiniz, ayrıca suyu ekleyeceğiniz kanalın kapağını açarsanız su daha iyi boşalatacaktır çünkü üstten basınç gerekiyor
Boşalan suyu rica ediyorum yere dökmeyin, antifreeze dediğimiz şey aslında şekerli su(etilen glikol), sokak hayvanları bunu içip zehirlenebilir!!!
Sonra su iyice boşaldıktan sonra alttan tıpayı kapatıyoruz, yukardan distile su eklememiz gerekiyor. Sistem hava yaptığı için içindeki havayı boşaltacaktır, sonucunda su eksileceği için eklemeniz gerekebilir. Eski tip araçlarda otomatik hava alma sistemi olmadığı için burdan kendilerine Allah kolaylık versin mesajını iletmek istiyorum içerde hava kalırsa soğutma sistemi sağlıklı çalışmayacak, aracınızın motoru zarar görecektir. Yeni model araç sahiplerinin heyecanlanmasına gerek yok Distile suyu ekledikten sonra kapağı kapatıyoruz. Biraz çıkıp dolaşıyoruz. Kaloriferide açın ki o sistemde temizlensin.
En son yerimize geri dönüyoruz, motorun soğumasını bekliyoruz, yoksa sıcak suyu boşaltmaya kalkarsanız haşlanabilirsiniz, benden demesi! Ayrıca bu işlemleri düz zeminde yapmaya özen gösterelim. Aracı kriko ile kaldırmanıza gerek yok.
Aynı işlemi tekrarladıktan sonra artık antifreezemizi koymaya hazırız. Antifreeze konsamtre alan arkadaşlar önceden karışımı hazırlayıp sisteme eklesin, hazır karışım alanlar direk sisteme ekleyebilir. Artık işlem tamam, bundan sonra yapmanız gereken 1-2 boyunca sistemi kontrol etmek, sistem havayı otomatik olarak aldığı için soğutma suyunuz eksilecektir. Sağlıklı kontrolü düz zeminde motor soğukken yapınız. Ben bugün yaptım, normalde arabam 6.3 litre alıyor, şimdilik 5.5 litre koyabildim, arada bir kontrol edip ekleyeceğim. Herkese kolay gelsin, eksik kaldığım noktaları siz tamamlarsınız artık, istediğiniz soruyu çekinmeden sorabilirsiniz
İsteyenler için detaylı videolar bu konudaki:
Öncelikle temiz bir sistem istiyorsanız distile(saf) su ile sistemi temizlemeniz(flushing) gerekiyor. Ben internetten 30 litresini 44 liraya aldım kargo dahil. 60 litre aldım çünkü 3 tane arabaya yapacağım. Daha sonra Motul Inugel Classic hazır karışım antifreeze aldım. Kutusunda tüm araçlar için uygundur yazmışlar. Ayrıca kesinlikle organik antifreeze ile karıştırmayın denilmiş. O yüzden soğutma sisteminizde ne tür antifreeze olduğunu bilmiyorsanız flush çok önemli. Saf su ile flush yapmasam olmaz mı dediğinizi duyar gibi oldum, aman diyim yapmayın, normal suyun içerisindeki mineraller çökelerek soğutma sisteminizi tıkar. 2 tip antifreeze var. Hazır karışım ve konsantre. Konsantre olanı saf su ile karıştırmanız gerekmektedir. Bulunduğunuz bölgenin minimum sıcaklık değerini göz önünde bulundurarak karışım oranını ona göre ayarlayınız. Gereğinden fazla antifreeze işlevini gösteremez. Ayrıca gereksiz yere -40 dereceye göre ayarlamayın antifreeze karışımını çünkü antifreeze in ısı iletim katsayısı saf suya göre düşük, bizim istediğim şey soğutma sisteminde olabildiğince yüksek ısı iletim katsayısı. Hazır karışıma su karıştırmanıza gerek yok. Ayrıca 3 tip antifreeze var, organik-inorganik-hibrit(organik+inorganik), eski tip araçlarda bu seçim önemli deniliyor, bana sorarsanız bir önemi yok, yeterki eski antifreezeniz ile yenisi birbirine karışmasın. İstediğinizi koyabilirsiniz. Ayrıca yanlış bilinen bir bilgide, antifreeze leri renklere göre değerlendirmek. Hiçbir önemi yok.
Neyse kendi yaptığım işlemleri kısaca özetleyeyim:
İlk olarak MOTOR SOĞUKKEN!!! soğutma sistemindeki suyu boşaltıyoruz:
Tıpayı elle gevşeterek açabilirsiniz, ayrıca suyu ekleyeceğiniz kanalın kapağını açarsanız su daha iyi boşalatacaktır çünkü üstten basınç gerekiyor
Boşalan suyu rica ediyorum yere dökmeyin, antifreeze dediğimiz şey aslında şekerli su(etilen glikol), sokak hayvanları bunu içip zehirlenebilir!!!
Sonra su iyice boşaldıktan sonra alttan tıpayı kapatıyoruz, yukardan distile su eklememiz gerekiyor. Sistem hava yaptığı için içindeki havayı boşaltacaktır, sonucunda su eksileceği için eklemeniz gerekebilir. Eski tip araçlarda otomatik hava alma sistemi olmadığı için burdan kendilerine Allah kolaylık versin mesajını iletmek istiyorum içerde hava kalırsa soğutma sistemi sağlıklı çalışmayacak, aracınızın motoru zarar görecektir. Yeni model araç sahiplerinin heyecanlanmasına gerek yok Distile suyu ekledikten sonra kapağı kapatıyoruz. Biraz çıkıp dolaşıyoruz. Kaloriferide açın ki o sistemde temizlensin.
En son yerimize geri dönüyoruz, motorun soğumasını bekliyoruz, yoksa sıcak suyu boşaltmaya kalkarsanız haşlanabilirsiniz, benden demesi! Ayrıca bu işlemleri düz zeminde yapmaya özen gösterelim. Aracı kriko ile kaldırmanıza gerek yok.
Aynı işlemi tekrarladıktan sonra artık antifreezemizi koymaya hazırız. Antifreeze konsamtre alan arkadaşlar önceden karışımı hazırlayıp sisteme eklesin, hazır karışım alanlar direk sisteme ekleyebilir. Artık işlem tamam, bundan sonra yapmanız gereken 1-2 boyunca sistemi kontrol etmek, sistem havayı otomatik olarak aldığı için soğutma suyunuz eksilecektir. Sağlıklı kontrolü düz zeminde motor soğukken yapınız. Ben bugün yaptım, normalde arabam 6.3 litre alıyor, şimdilik 5.5 litre koyabildim, arada bir kontrol edip ekleyeceğim. Herkese kolay gelsin, eksik kaldığım noktaları siz tamamlarsınız artık, istediğiniz soruyu çekinmeden sorabilirsiniz
İsteyenler için detaylı videolar bu konudaki:
Son düzenleme: