Arabamı yakmayı düşünüyorum. Bana yardım edin.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Alp

Asfalt Kurutucu
20
28
Abiler, kardeşler hepinize merhabalar.
1 Şubat 2016'da Renault Megane 1 Aldım 1999 Model 1.6 8V Benzin/LPG BRC Marka tüp var üzerinde. Aldığım ilk zamanlar araba harikaydı benim için kusursuzdu fakat bir gün seyir halinde giderken bir tekleme oldu ve aylardır çözemiyorum, çözemiyor USTAlar.
Bujilerdendir diyerekten en başta bujiler değiştirdim. Gene olmadı. Buji kabloları değişti gene olmadı. Ya da uzatmaya gerek yok değişen bütün parçaları ve onarılan yapılan işlemleri tek tek yazayım.
Bujiler,
Buji kabloları,
Sibop ayarı yapıldı.
Kelebek boğazı temizlendi,
Beyin de ki problemler silindi,
Aşınmış hava alan hortumların hepsi yenilendi.

Ve asıl komik olanı yazayım. Bu araba bazen teklemeyi yapıyor ve sürekli gaza basıp zorladıktan sonra buji lambasını yakıyor ve bu buji lambası yandığı zaman araba saat gibi çalışıyor sıkıntı yok. Artık yola çıkarken inşallah buji lambası yanar diye biniyorum yoksa öbür türlü sıkıntı çıkarıyor. Ve bu araba motor soğuk iken ilk marşta buji lambasını yakıyor motor ısındıktan sonra arabayı kapatıp açtıktan sonra sönüyor. Sırf bu buji lambası yanık bir şekilde 150 kilometre yol yaptım hiç tekleme yapmadı problem çıkarmadı rahat rahat gittim geldim. Ama o lamba söndüğünde ara sıra tekleme yapıyor. Teklemeden kastım belirli bir biçim de gaz kesiyor. Bunu benzin de de yapıyor gaz da da yapıyor. Anlamadım en sonunda yakıcam arabayı her kafadan farklı bir ses çıkıyor ve bir dünya param gitti. Benim anlamadığım tek nokta buji lambasını yaktığı zaman neden bunu yapmıyor? Beyin de bilgisayara bağlandı problemler temizlendi. Lütfen bana yardım edin artık arabaya binmeye korkuyorum.
 
@motorsinann Şuan hatırlamıyorum, o gün ustanın dediğine göre önce ki ustalar kabloları sök tak yaptığı için arızalar kayıtlı kalmış hepsini gözümün önünde sildi ve birtek airbag beynin de problem var dedi onu da airbagcıya götürücen dedi. Açıkcası airbagi da ciddiye almıyorum sonuç olarak 17 yaşında ki bir arabadan fazla bir güvenlik bekleyemiyorum doğrusu.

@kaansoysal parasını veriyorsun sonuç alamıyorsun ya o insanı delirtiyor. Kaldırıma sürdüm bir kere sinirden arkadaşım engel oldu o derece sinirimden gözüm döndü artık.

@berkertekin Airbag aldığımdan beridir vardı. 1 şubatta aldım nerden baksan 1.5 2 ay sonra başladı bu tekleme olayı ve ondan önce hiç böyle bir problemim yoktu. Bujiler ve kabloları orijinal. İyi bağlanma hakkında bilmiyorum çok garip bir kablosu var çıkartıp takmaya korktum elimde kalır diye. Aküden olabilir mi ya gerçekten? Şuan akünün durumu %82 falan. Geçen 45 dakika 4lüler açık kaldı akü zayıfladı marş almadı bende vurdurmak zorunda kaldım maalesef takviye yapacak araba bulamayınca. Bunu dikkate alacağım.
 
Arabayı özel değilde yetkili servise götürdün mü hiç? Bir de onlar baksınlar. Tabi bırakırken parça değişimi gerekiyorsa sana haber vermeden degiştirmemelerini söyle.

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Hocam artık deneme yoluyla sorunu bulmak lazım. Paranı akıttığın ustana gidip sağlıklı bi akü takıp deneyin, buji kablosu deneyin, ateşleme bobini deneyin, valf sensör varsa onları deneyin. Mutlaka vardır oto servislerde bu parçalar sıkıntı çıkaran parçayı bulunca parasını verirsiniz
Bu arada akü kutup başlarını söküp 10 15 dk beklediniz mi
 
@mustafaa Hayır götürmedim vaktim olmuyor fazla benim. Ev izmir de okul manisa da haftanın ilk dört günü manisadayım fazla ilgilenemiyorum iş güç okuldan.

@Yasin Aygun Bu gaz kesmeyi sürekli yapmıyor. Bazen hiç yapmıyor bazense 50 60 kilometre de bir. Hangi parça da sıkıntı çıkaracağını bulmak çok zor dediğiniz şekilde. Yok hayır beklemedim. Arabayı vurdurmamdan dolayı bunu diyorsanız çok acil işim vardı mecbur buna kaldım sonra da düzeldi. Şimdi tek marşta alıyor.
 
alakası olurmu bilmiyorum ama benim aracımda da rölanti düzensizliği ve ışıklarda boşa aldığımda stop ediyordu.arabanın şase yapmasını sağlayan ve aküye dönen siyah kabloyu yenileyip bağlanılan yeri temizledi(pas,kir vs etkiler diye) ve sorunlar ortadan kalktı.çevremde lpg'li olup sıkıntı yaşayanların hepsi ilk ateşleme tertibatına baktırdıktan sonra genelde sensör veya beyinden sıkıntı yaşadıklarını öğrendiler.şahsi görüşüm ilk önce ayarlama yapan sensörlere(oksijen ve yakıt karışımını ayarlayan) sonra beyine baktırın
 
@mustafaa Hayır götürmedim vaktim olmuyor fazla benim. Ev izmir de okul manisa da haftanın ilk dört günü manisadayım fazla ilgilenemiyorum iş güç okuldan.

@Yasin Aygun Bu gaz kesmeyi sürekli yapmıyor. Bazen hiç yapmıyor bazense 50 60 kilometre de bir. Hangi parça da sıkıntı çıkaracağını bulmak çok zor dediğiniz şekilde. Yok hayır beklemedim. Arabayı vurdurmamdan dolayı bunu diyorsanız çok acil işim vardı mecbur buna kaldım sonra da düzeldi. Şimdi tek marşta alıyor.
Hocam o zaman yakıt aldığınız istasyonu değiştirin ve yarım depoya 1 tane enjektör temizleyici koyun kullanın derim
Bu arada yazmayı unuttum, uygun bir zamanınızda gece eve gitmeden önce kutup başlarını sökün sabaha kadar öyle kalsın. Sabah binmeden önce kutup başlarını tekrar takıp öyle çalıştırın
 
Son düzenleme:
Hocam bu tekleme dediğiniz olay araba durağan haldeyken devir ibresi düzensizleşip aracın stop etmesi mi ? Eğer buysa aynı olay 2007 Masterımızda olmuştu gaz vermeyince arabanın deviri düzensizleşip stop ediyodu sorun yağ pompasındaydı değiştirdik 3 senedir sıkıntı yok şükür.Bu arada o ışık yakma belli bir yaştaki Renaultlarda normal bir şey bence :) yanlış bilmiyorsam Ecu beyninden kaynaklı aracı bilgisayara bağlayınca sönüyo bizimkinde ama arada sırada canı sıkılınca yanıyor artık çok takılmıyoruz
 
c3d0dacd0c26c1cc8a0adf5773cc42eb.jpg
a337abd04dfab8191af7aa2d7cbfeaf7.jpg

Bütün mesele buymuş. Bu parça ve potansiyelmetre değişti problem de çözüldü.
 
map sensörü, bobin, rolanti valfi!! gibi varsa EGR bakılması yeterlidir. Buji ler yeniden kontrol edilmeli. Takılan buji kabloları orjinal mi? kaliteli mi? bakılmalı. 1998 Corsa b 1.4 16v kullanıyorum ve tipik sorunlar bende de mevcuttu. Arabanızı sizden iyi kimse bilemez. tepkilerini ölçün. Geçmiş olsun.
Forumu en baştan okuyorum da MAP sensörün de haklıymışsınız.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Kardeşim sanırım hemen hemen aynı sorunları yasiyoruz. Tam olarak arabada hem gazda hem benzinde gaza basınca araba bir yekiniyor. Sonra arabada bir isteksizlik var gaza basiyorum sanki zorla gidiyois gibi değil mi bende bobin buji buji kablosu değiştirdim sorun devam ediyor. Benim usta map sensoru değiştirip edemediğini iddaa ediyor ama
 
Eski araçlardan bazılarında Fiat sersisi genelde "vakum hortumu" çıkar yerinden çoğu usta yerini bile bilmez sırf bu yüzden neredeyse motorda değiştirmedikleri yeri bırakmazlar. Diğeri de benzin otomatiği genelde bozulmuş ve orjinali pahalı diye başka araçlardan uydurulmuş olur. araç satılır bu durumda sonra tabi yeni sahibinin elinde kendini gösterir.
Geçmiş olsun elektronik parçalarda pahalı diye orjinalden kaçınılmamalı. yağ, filtrler, balatalar diskler yan sanayi idare eder sonuçta 5 ya da 10 binde değişiyor ama diğer elektronikler uzun süre dayanmalı.
geçmiş olsun
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...