cemdogu

Profesör
164
Marka
Citroen
Selamlar Otopark üyeleri.

Bugün sizlere forumda eksik gördüğüm konulardan birini detaylarıyla açıklamaya çalışacağım. Bunu ne vasıfla yaptığımı mutlaka soracaksınız, hisseder gibi oldum:
Araç sahibi olmadan önce de, araç temizliği konusunda araştırmalar yapıyordum. Hatta bilenleriniz vardır, bu konuyla alakalı detay forumunu da çok uzun süredir takip edenlerdenim. Profesyonel anlamda olmasa da, hobi amacıyla bu işlerden az çok anlıyorum, araştırıyorum ve etrafımdakilerin de bilgilenmesini sağlıyorum. Forum kullanmak ta bir hobidir sonuçta, birçok forumda üyeliğimi görmeniz mümkün.

Hatırlarsanız Otopark.Com, youtube kanalına bir reklam almıştı. Bu reklam gerek detailing severler, gerekse aracını doğru yıkamayı bilenler tarafından çokça eleştirilmişti. Gel gelelim, sponsorluk üzerine çekilmiş bir videodan açıklayıcı ya da bilgilendirici ifadeler beklemek yanlış. Bu yüzden ben daha ziyade yazılı anlatımı tercih edeceğim ve giriş seviyesindeki detay severlere, heveslilere bilgiler vereceğim.

Öncelikle birkaç örnek gösterelim. Aşağıdaki araçlar yurtdışı forumlardan alındı. Yıkama çizikleri güneş altında net olarak görülüyor.
pEkRP0.jpg

A3NA30.jpg


Polisaj işlemi gören kaputta bir test. DBY'nin arşivinden çıkardık.. Normalde aracınızın boyası, sıfır kondüsyondayken neymiş, yıkamadan sonra neler olmuş görelim.

NkN5Oa.jpg




Su tasarrufu açısından; yıkama makinası, tazzikli su cihazlarını kullanmalısınız. Bu makinalar düşük akımdaki suyu yüksek akıma çevirir ve hortumla yıkama şeklinden çok daha az su harcarlar.

İlk olarak, yıkamada FIRÇA, SÜNGER, MAKARNA TİPİ MİKROFİBER ELDİVEN'leri unutun.
Yün Eldiven ve Çift Kova yöntemi ile tanışın.


Bu işlem için gerekli malzemeler şunlar.

1-Kaliteli bir yün eldiven
2- İsimden de anlaşılacağı üzere 2 adet kova, ebatça büyük olması iyi olur
3- Kaliteli bir oto yıkama şampuanı : En kolayı Sonax markasının turuncu şampuanıdır.PH nötr'dür.
4- Jant temizleyici spreyler : Sonax'ın Wheel Cleaner Plus ya da Felgen Reinger adıyla pazarladığı ürünleri kolaylıkla bulabilirsiniz.
5- Kurulama için büyük ebatta, yüksek emici özellikte dikişsiz mikrofiber bezler.
6-Jant kurulaması ve temizliği için küçük ebatta, etiketsiz mikrofiber bezler.
7-Cam temizliği için camsil, ya da izopropil alkol (Eczanelerden temin edilebilir)
8-Şampuan ile temizlenemeyen böcek pisliği, kuş pisliği ya da zift pisliği için Böcek ve Katran temizleyicisi : Bug&Tar Remover ürünleri. Meguairs ya da TurtleWax markalarının ürünlerine ulaşılabilir.
9-Jant temizleme fırçası. Eğer fırça kullanmak istemezseniz ki, ben de tavsiye etmem; makarna tipi mikrofiber eldiveni sadece jant için kullanmanız daha mantıklı olacaktır.

DİPNOT : Eğer aracınız çok fazla kirliyse, üzerinde çok fazla toz, çamur ya da aşırı pislik varsa, ön yıkama yapmalısınız. Ön yıkama; Islatma, Köpükleme, Durulama şeklinde yapılır ve kaba pisliği atma amaçlı yapılır. Eğer buna imkanınız yoksa, ilk olarak oto yıkamacıda ıslatma, köpükleme, durulama yapıp sonra kendi imkanlarınıza geçiş yapmalısınız. Aksi takdirde araç boyası ufak ufak çizilecektir. Eğer hiçbir çareniz yoksa, benzinlikte ıslat-köpükle-durula yaparak ön yıkama yapabilirsiniz, ancak Benzinlikteki şampuanlar hızlı kir sökmek için KOSTİK içeriklere sahiptirler. Çok sık tercih etmemeniz gerekir.

İlk işleminiz, kovalardan birini temiz su ile doldurmak. Ardından ikinci kovanıza gerekli miktarda şampuan koyarak, kovayı köpürtmektir. Elimizde 1 temiz su kovası, 1 de köpüklü şampuan kovası mevcut.

Aracınızı ıslatın, kir çıkarmak için efor sarf etmeyin. Zira şampuanımız bu işi yapacak.Aracı ıslattıktan sonra köpüklü şampuanımıza yün eldivenimizi daldırarak temizlemeye başlayın. Panel panel çalışın.

Peki neden temiz su kovamız var? Yün eldiven yapısı gereği pisliği içine alacaktır. Tüyleri yumuşak olduğu için bu pislik araç boyasına zarar verecektir. Bunun önüne geçmek için her panel temizliğinden sonra temiz suya batırarak yün eldivenimizin temizliğini sağlamalıyız.

Bütün panelleri şampuanla temizledikten sonra, geçmeyen lekeler için ikinci uygulamamızı yapabiliriz. Ya da doğrudan Bug-Tar Remover uygulayıp, jantlarımızın çaresine bakabiliriz.

Jant spreyinden evvel jantları iyice ıslatmak akıllıca olacaktır. Hatta kaporta temizliğinden arta kalan şampuanla, jantlara ön yıkama yapmak mantıklı olur. Şampuanlı suyla jantları ıslattıktan sonra, jant spreyini sıkarak bir süre bekliyoruz. Örnek olarak verdiğim Sonax'ın ürünleri, 5-10 dakika bekleme istiyor zira bu esnada balata tozlarını ve kirleri sökebiliyor. Rengi yeşilden mora dönüşüyor, temizliği yaptığını bu şekilde anlıyorsunuz. Jant üzerindeki pislikle reaksiyona giriyor ve gel formundan sıvı formuna dönüşerek akıyor. 5-10 dakika beklemenin ardından, makarna tipi mikrofiber eldiven ile jant aralarını, yanaklarını ve yüzeyini güzelce temizlemelisiniz. Eğer jant fırçanız varsa, nazik bir şekilde, aşırı bastırmadan yüzeyi temizlemeyi ihmal etmeyin. Ardından suyla güzelce durulayın.

Aracın kurulanması işleminden önce, su ve şampuan lekeleri için aracı bir kere daha ıslatabilirsiniz. Bezimizi alıyor, üzerinde varsa etiketleri söküyoruz. Ardından dikiş kısımları kaporta kısmına gelmeyecek şekilde katlayarak, aracı yukarıdan aşşağı kurulamaya başlıyoruz. Unutmayın, kaporta için kullanılan bezi, cam için kullanmamalısınız. Gündelik yıkama yaptığımızdan ötürü, boyada hala mikrofiber beze geçebilecek küçük tanecikler olabilir. Bu sebeple camlarımız çizilebilir. Bu ilk etapta rahatsız edici olmasa da, bir süre sonra göze batmaya başlayabilir. Kurulama işlemi bittikten sonra, ebatça daha küçük ve yine yumuşak mikrofiber bezimizle jantları kuruluyoruz.

Kurulama işleminden sonra cam temizliği geliyor. Cam temizliğinde alkol bazlı maddeler artık satılmasa da, işini iyi yapan ucuz ürünler mevcut. Ev temizliğinde kullanılan yağsız, kostiksiz cam temizleyiciler işimizi görecektir. Bu ürünler genelde uçucu özelliktedir. Ancak benim ilk tercihim izopropil alkoldür. Zira iz bırakmaz, iyi leke çözer ve kireç lekelerinde kullanılabilir. Cam temizliği için 2 adet bez ayarlıyoruz. Birini ıslak kısmı dağıtma, diğeri ise kurulama ve bez lekesi almak için. Temizleyici ürünümüzü cama fısfıs spreyle uyguladıktan sonra ilk bezimizle ürünü cama dağıtıp yediriyor, ikinci bezimizle kalan nemi ve izleri temizliyoruz.

Bu tarz bir yıkamayla, sıfır aracınızın ya da iyi bir polisaj işleminden çıkmış aracınızın boyasını uzun süre yıkama çiziksiz ve temiz tutabilirsiniz. Ancak ikinci el araçlar ya da uzun süre yıkamacıya verilmiş araçlarda oluşan çizikler için bu yıkama sadece daha ilerlemesini engellemek için yapılabilir. Aracınızda mevcut yıkama çizikleri varsa, önceliğiniz işinde iyi bir butik detailing merkezine aracınıza uygulama yaptırmak, ya da imkanınız varsa kendiniz boyanıza polisaj işlemini uygulamak olmalı.

Yıkama ve boya koruma hakkındaki tavsiyelerim devam edecektir. Umarım keyifli bir yazı olmuştur ve bundan sonraki yıkamalarınızı daha boya dostu yaparsınız.

Hepinize iyi günler dilerim :)
 
Hocam yün eldiveni araba yıkama ürünleri arasında bulacakmışız gibi anlatmışsın da bildiğimiz yün eldiven mi? :D Eline sağlık
 
Saygılar hocam. Ben üşencimden kendim bir teknik ürettim, boş cam sil şişesine şampuan su karışımı yapıyorum bir elimde fısfıs diğer elimde bezle tavandan başlayıp en son tampon marşpiyel jant olarak köpürtüyorum tabi öncesinde ve sonrasında su kullanıyorum :D
 
Yazınız güzel ve son derece bilgilendirici, aynı işlemleri uyguluyormuşuz, yalnız erdem boyadan aldığım meguiars wash mitt'ten pek memnun kalmadım, benimki beyaz olup 50 liralık olan model, büyük ihtimal sizin attığınız daha iyidir, ayrıca çok övülen Sonax'ın 18 Liralık turuncu şampuanından da memnun kalmadım. Lekeleri geçirmiyor ama su tutmama özelliği gayet güzel. Ayrıca unuttum yazdın mı, otomobilinizi temizlerken tavandan başlayıp aşağıya doğru inin, alt taraflar daha kirli olduğu için en sona bırakmanız daha iyi olur. Ayrıca jant temizlemek için benim gibi malzeme ve aparatınız yoksa yıkamadan artan köpüklü suyu jantlara bölüştürüp dökün, ardından yıkamadaki dandik fırçaları burada kullanın, zaten jant, çizilmesinden korkmanız gereken bir şey yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: cemdogu
Yazınız güzel ve son derece bilgilendirici, aynı işlemleri uyguluyormuşuz, yalnız erdem boyadan aldığım meguiars wash mitt'ten pek memnun kalmadım, benimki beyaz olup 50 liralık olan model, büyük ihtimal sizin attığınız daha iyidir, ayrıca çok övülen Sonax'ın 18 Liralık turuncu şampuanından da memnun kalmadım. Lekeleri geçirmiyor ama su tutmama özelliği gayet güzel. Ayrıca unuttum yazdın mı, otomobilinizi temizlerken tavandan başlayıp aşağıya doğru inin, alt taraflar daha kirli olduğu için en sona bırakmanız daha iyi olur. Ayrıca jant temizlemek için benim gibi malzeme ve aparatınız yoksa yıkamadan artan köpüklü suyu jantlara bölüştürüp dökün, ardından yıkamadaki dandik fırçaları burada kullanın, zaten jant, çizilmesinden korkmanız gereken bir şey yok.

Beğendiğinize sevindim. Aracını kendi yıkayan insanları bulmak güzel. Değindiğiniz noktalar güzel, haklısınız aslında. Benim bahsetmek istediğim, piyasada kolay bulunabilen ve fiyat-performans ürünleri. Sonax bu kategoriye giriyor, çünkü nerdeyse BİM'de satılan ürünlerden 5-6 lira daha pahalı. Ama işini görüyor ve heryerde kolaylıkla bulunabiliyor. Bu sebeple yazımda kullanmaktan çekinmedim. Wash-mitt konusunda da deneme yanılma yapmak gerekiyor biraz. Ben Meguairs'ın hiçbir ürününü henüz beğenemedim. Biraz da ön yargı sanırım, ilan sitelerinde satışa konulan araçlarda "megars boya koruma vardır" ibaresinden sonra pek sıcak bakamıyorum. Tek beğendiğim ürünü, linkini verdiğim wash-mitt ve NXT Wax'ı.

Ben normalde aracımı burda anlatılan şekilde yıkamıyorum, aslında işlem çok daha uzun. Yıkama makinanız varsa yapabileceğiniz kolaylıklar var. Bende Karcher'ın K2 Basic modeli mevcut. Ev kullanımı için ideal bir ürün. İnsanlar yıkama makinasında aşırı tazyik ararlar, bu yüzden yüksek barlı makina arayışına girerler. Ancak kullandığımız ekstra ürünler, çözücüler ve şampuanlar sayesinde aşırı basınç şart değil. Hatta zararlı olduğunu savunanlar da var, ki ben onlardanım. K2'nin ucu standart karcher ucu olduğu için, malum çin sitesi aliexpress üzerinden 80 TL civarına sipariş edebileceğiniz köpük aparatıyla çok eğlenceli yıkamalar gerçekleştirebiliyorsunuz. Ön yıkama ya da acele yıkamalar için büyük kolaylık sağlıyor. Ayrıca snow-foam şampuanlarla ön yıkamada şampuandan da tasarruf ediyorsunuz. Ben yakın zamanda Valet PRO markasının snow foam'ını edineceğim. Yani yeni yıkama set-up'ım şöyle olacak.

Valet Pro Snow Foam ile ön yıkama + Nanolex Reactivating Shampoo ile çift kova yıkaması.

Reactivating Shampoo, adından da anlaşılabileceği gibi boya koruma ürünü uygulanmış araçlarda, korumanın süresini uzatmak için üretilmiş bir şampuan. Nanolex markasının sahibi Florian Kessler, Ankara'ya DBY Detailing'e geldiğinde bir buluşma organize etti. Orada yapılan çekilişte birçok Nanolex ürününe sahip oldum. Bunlardan biri de Reactivating Shampoo idi. Şampuan leke sökmüyor, ya da köpürmüyor. Bu yüzden ön yıkama yapıyoruz zaten, makinayla atılan köpük kaba kirleri alıp temizliği sağlıyor. Reactivating Shampoo ise yüzeydeki parlaklığı ve derinliği arttırıyor, koruma ürününü tazeliyor. Nano ya da Seramik ürünlerle kullanılabilir bir şampuan aslında. Ancak normal Wax'larda da işe yaradığını gözlemledim. Hiç boya koruma ürünü uygulanmamış araca bile bariz bir parlaklık katıyor.


Jantlarda da çoğu zaman Sonax'ın Geli ile temizlediğimde, fırçaya ihtiyaç duymuyorum. Çünkü sık yıkama yapıyoruz ve aracın üzerinde çok fazla kir kalmıyor, bu da sık sık Sonax'ı kullandığım anlamına geliyor. Zaten jantlarım daha yeni boyandığı için üzerinde eskilerden kalan aşırı balata tozu veya anormal kirler yok. Bu sebeple Haftada 1 yıkanan araçta, sonax'ın kullanıldığı jantlarda fırça kullanmıyorum desem yeridir. Birkaç haftadır yine Valet Pro markasının Dragon Breath jant temizleyicisini inceliyorum, o da Sonax kadar iş gören bir ürün.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e
makarnalı mikrofiber süngeri neden unutuyoruz? bilmediğimden soruyorum, zararlı mı, çizik mi oluşturuyor? ben kullanıyorum da öyleyse derhal bırakırım.

Yalnız 4-5 yıkamadan beri kullanıyorum pek çizik görmedim arabamda. Bilgisi olanlar aydınlatırsa sevinirim.
 
makarnalı mikrofiber süngeri neden unutuyoruz? bilmediğimden soruyorum, zararlı mı, çizik mi oluşturuyor? ben kullanıyorum da öyleyse derhal bırakırım.

Yalnız 4-5 yıkamadan beri kullanıyorum pek çizik görmedim arabamda. Bilgisi olanlar aydınlatırsa sevinirim.

Merhabalar.

Makarna süngerin yapısı pisliği içine tamamen çekecek kadar gelişmiş değil. Makarnamsı yapıları ince, aldığı pisliği dibe ittirse de en dip kısımda tutmaya devam ediyor. Böyle olunca süngerin içindeki bütün pisliği kaportaya sürüyorsunuz.
Tavsiye ettiğim wash mitt'ler ya da türevi ürünler, yün yıkama pedleri, kiri içine çekiyor ancak daha fazla tüyü olduğu için içinde iyi saklıyor. Bahsettiğim yöntemle sürekli temizlendiği takdirde kaportada herhangi bir problem çıkmıyor.

Bu tarz yıkamada gözle görülür çizikler olmaz zaten. Ancak aracınızı güneşin altına koyduğunuzda fark edersiniz, boyanızın üzerinde kılcal, normal zamanlarda görülmeyecek çizikler mevcuttur. Benim bahsettiğim bu, yani yıkama sonucu oluşan kılcal çizikler. İlk mesajdaki fotoğraflara bakarsanız, özellikle siyah aracın üzerinde görülmemesi mümkün değil.
 
Benim Ürünlerim Bunlar Şahsen Apartmanda Musluk Suyu Hortumla Yıkamayı Tercih Ediyorum , Eklemem Gereken Bir Ürün Yada Çıkarmam Gereken Bir Ürün Var Mı Düşüncenizi Almak İstiyorum , Teşekkürler.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2016-09-16 at 22.16.32.jpeg
    WhatsApp Image 2016-09-16 at 22.16.32.jpeg
    136.9 KB · Görüntüleme: 515
Çok güzel yazı olmuş, forumda araç yıkarken ciddi emek harcayan insanlar görmek ne güzel. Bu arada önümüz kış, tecrübeniz varsa bu mevsimde ve dışarıda yapılan temizlikte farklı şekilde yapmamız gereken bir uygulama var mıdır acaba? @cemdogu
 
Hocam bu yıkama çiziklerini gidermek için ne gibi bir işlem gerekir pasta cila yeterli oluyor mu?
 
Benim Ürünlerim Bunlar Şahsen Apartmanda Musluk Suyu Hortumla Yıkamayı Tercih Ediyorum , Eklemem Gereken Bir Ürün Yada Çıkarmam Gereken Bir Ürün Var Mı Düşüncenizi Almak İstiyorum , Teşekkürler.

Herhangi bir problem görünmüyor, süngeriniz dışında göz alıcı bi çeyiziniz varmış :) Bence bu çeyize yıkama makinası ve foamlance aparatı ile beraber ValetPro Advanced Neutral Snow Foam eklenirse şov yaparsınız.

Çok güzel yazı olmuş, forumda araç yıkarken ciddi emek harcayan insanlar görmek ne güzel. Bu arada önümüz kış, tecrübeniz varsa bu mevsimde ve dışarıda yapılan temizlikte farklı şekilde yapmamız gereken bir uygulama var mıdır acaba? @cemdogu

Kışın pek çareniz yok, eğer kapalı garajınız varsa iş değişir.Yoksa, karlı havalarda attıkları tuzlardan kaçın derim.Bu yüzden sadece su tutmak bile akıllıca olur.İmkan varsa karlı hava geçer geçmez yıkamak elzemdir. Ayrıca, cam suyunuzun boya içermeyenlerden olduğuna emin olun.Biraz pahalı ama Shellin kendi cam suyunu kullanıyorum, ayrıca denk gelirsem Berner'in küçük konsantre mavi şişesini alıp, depoya sulandırarak koyuyorum. Daha doğrusu koyuyordum, ama İncektr hava çok soğuyor.Bu yüzden tekrar Shell'e döndüm.

Hocam bu yıkama çiziklerini gidermek için ne gibi bir işlem gerekir pasta cila yeterli oluyor mu?

Basitçe söylemek doğru olmaz.Polisaj işlemi daha doğru bir tabir olur çünkü yılların pasta/cila terimi yanlıştır. Pasta dediğimiz aşındırıcı başka, Cila dediğimiz wax ya da alternatif nano, seramik koruma ürünleri başka. İkisi aynı değil.

Pasta aşındırma üzerine çalışır ve polisaj makinasıyla uygulanır.Bu işlemden evvel araç son derece detaylı yıkanmalı, bütün boyalı yüzeye kil uygulanmalı.Envai çeşit pasta çeşidi var. Aracınızın durumuna göre önce ağır aşındırıcı, sonra hafif aşındırıcı, en son da hare giderici uygulanabilir.Böylece araç ilk günkü hale döner. Boyadaki oksidasyon alınır, vernik katmanı incelir ancak tertemiz yüzey çıkar ortaya.

Böylece polisaj aşaması biter ve koruma ürünü uygulama kısmına geliriz.Bimde, benzinlikte satılan 5TLlik ürünlerin yapacağı bir iş değildir. Sektörde ilerleyen, yurt dışında kendini ıspatlamış ürünlerle çalışmak her zaman güzel sonuç verir. Yine bin tane cinsi vardır.Nano ürünler 1/2 yıl ömür biçerler genelde.Seramik ürünler ise 2/3 yıldan daha uzun sürüyor diyorlar.Normal waxlar ise kolay uygulanan, iyi bakılırsa 6 ay performans veren ürünler.Son söylediğimi herhangi biri bile yapabilir.Bir de malum hızlı cilalar var, bunlar da düzgün bakımda 2/3 ay ömür gösterirler.Kışın bu oranlar çevresel faktörler yüzünden düşebilir. Normal wax uygulamasından sonra 1 ay aralıkla hızlı cila uygulaması yapılırsa koruma ömrü sürekli uzatılır.Koruma için PH notr şampuan şarttır yoksa ilk yıkamada parlaklık gider. Boya korumalı bir araçta asla kostikli şampuan kullanılmamalı, benzinlik köpüklerine elveda demeli.

Malesef polisaj ve boya koruma işi yıllardır ele ayaklara düştü. Yıkamacılar sprey fısfıs şişeden hızlı cila sıkıp, boya koruma yaaptıklarını zannediyorlar.Daha vahimi, yine fısfıs şişelerden seramik koruma yaptığını iddia edenler var. Malesef böyle kolay işler değil bunlar. Yukarıda bahsedilen 3 aşamalı polisaj kısmını bile yapmayan, ÇBS marka pastayı şöyle bir pede çalıp yalapşap geçip, pastanın yağını (ki ilk yıkamada geçer) parlaklık sanan insanlar var. Bu işler sabır, ekipman ve emek istiyor.Hatırı sayılır şekilde de bütçe. Zira ürünler 1 kere alınıp 4/5 kere kullanılınca, gaayet kârlı olur. Ama ustalaşmak daha sıkıntılı.

Şahsen, butik detay merkezlerini bu yüzden tavsiye ediyorum.Markalaşmamış, ya da mağza ile markalaşmaya çalışan yerler bu tarz işlerde daha dikkatli oluyorlar. Meguairs ve Sonax bayiilerinin yaptıkları işleri kusurlu ve eksik buluyorum.Özellikle bu iki marka üne kavuştuktan sonra, tavşandan daha hızlı bir şekilde bayiilikleri ele ayağa düştü. Bu yüzden iyi bir uygulama merkezi bulmalısınız.Umarım uzatmamışımdır ve açıklayıcı olmuştur.
 
Çok Teşekkür Ederim Dediklerinize Bakacağım Yeni Bir Eve Taşınırsam Yıkama Makinası Düşünüyorum :).Antifiriz cam suyunun ne gibi bir tehlikesi vardır acaba, şu an aldığımı iade mi etmeliyim diye düşündüm :eek::(IMG-20161003-WA0006-01.jpeg
 
Çok Teşekkür Ederim Dediklerinize Bakacağım Yeni Bir Eve Taşınırsam Yıkama Makinası Düşünüyorum :).Antifiriz cam suyunun ne gibi bir tehlikesi vardır acaba, şu an aldığımı iade mi etmeliyim diye düşündüm :eek::(Ekli dosyayı görüntüle 870

Yok, Mobil cam suyu da iyidir. Benim bahsettiğim BİMde ya da benzinliklerde kışın satılan 5/6 liralık antifrizli cam suları. Çoğu boyalı oluyor ve özellikle kaportada mavi mavi lekeler bırakıyor.Bu antifrizin içindeki maddeler aracın boyasında uzun süre kalınca, leke leke matlaşmalar oluyor ve boya koruma ürünü varsa etkisini azaltıyor. Sizinki iyi bir marka, değiştirmenize gerek yok :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Drimatik ve S.Asil
dostum arabayı temizlerken dikkat edilecek birden fazla husus var bu temizliği yaparken aracının çizilmesine sebep olabilir o yüzden dikkatli birşekilde adım adım ilerleyeceğin bir yol paylaşayım seninle kışın olmasına kasten burda güzel bir açıklama olmuş şahsen benim izlediğim adımlar bu şekilde dostlar da faydalansın... http://www.sosyallob.com/araba-temizligi/
 
dostum arabayı temizlerken dikkat edilecek birden fazla husus var bu temizliği yaparken aracının çizilmesine sebep olabilir o yüzden dikkatli birşekilde adım adım ilerleyeceğin bir yol paylaşayım seninle kışın olmasına kasten burda güzel bir açıklama olmuş şahsen benim izlediğim adımlar bu şekilde dostlar da faydalansın... http://www.sosyallob.com/araba-temizligi/
Bu yazida cok yanlis var :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock