cemdogu

Profesör
Katılım
12 Eyl 2016
Mesajlar
144
Beğeni Puanı
371
Konum
Ankara
Marka
Citroen
dostum arabayı temizlerken dikkat edilecek birden fazla husus var bu temizliği yaparken aracının çizilmesine sebep olabilir o yüzden dikkatli birşekilde adım adım ilerleyeceğin bir yol paylaşayım seninle kışın olmasına kasten burda güzel bir açıklama olmuş şahsen benim izlediğim adımlar bu şekilde dostlar da faydalansın... http://www.sosyallob.com/araba-temizligi/
Yazınızdaki çoğu aşama, uzun süre uygulandığında aracın boyasına zarar verecek nitelikte. Birincisi, ilk mesajımda da belirttiğim gibi aracın kaportasını bezle, mikrofiber yıkama süngeriyle, makarna tipi süngerle silmeyi unutun. Mikrofiber bezler ev temizliğinde kullanılmak üzere üretilir ve içerisinde sadece toz barındırabilir. Boyalı yüzeylerde kullanılması gereken elemanlar daha emici ve uzun tüylü olan yün yıkama eldivenleridir. Bu eldivenler kaportadaki kiri, bezin dibindeki deri kısma ittirir ve kiri saklayacak daha fazla alanı vardır. Buna rağmen yün yıkama eldivenlerini bile içerisindeki kiri salsın diye başka bir kovaya sokup temizliyoruz her panel için. Sizse bu işlemi, yün yıkama eldiveninden en az 5kat daha ince ve kısa tüylü olan mikrofiber bezle yapıyorsunuz. Bu açıkçası artık mahalle arasındaki oto yıkamalarda bile bırakılan bir işlem.

Bir diğer hata ise iç konsolun diş fırçasıyla fırçalanması önerisi. Biz iç detay temizliğinde uzun kıllı boya fırçalarını bile kullanmaktan çekinirken siz dişinizdeki plakları temizlemesi için üretilen sert diş fırçalarını tavsiye ediyorsunuz. Yazınızın baştan sona kadar revize edilmesi gerekiyor. Hem uygulama tavsiyeleri açısından hem de içerikteki terimler bakımından. bkz : sabun değil, şampuan.
Kil uygulamasına da bi deyinsek @cemdogu
Kil uygulaması polisaj yapılacaksa tavsiye ediliyor açıkçası. Zira kil kaportadaki görünmeyen mikro partikülleri temizleyen bir madde. Araç markalarına göre değişen bir sertlik skalası var. Örneğin alman araçlarının boyaları, japon araçlarının boyalarına göre son derece serttir ve polisaj işlemi daha zordur. Bu duruma göre kil tercihi de değişkenlik gösterecektir. zira sert ve yumuşak kil çeşitleri mevcut.

Araç yıkamasını gerçekleştiriyorsunuz. Kurulama aşamasından evvel, aracın her paneline kil uygulanmalı. Kili uygulamak için evvela kaporta fısfıs spreyle ıslatılıyor. Panel panel ilerlemek en akıllıcası. Kil düz hareketlerle kaportaya sürülüyor. Her panelden sonra kili kontrol ediyorsunuz ve gerekirse kirlerin kil içerisinde dağılması için kili tekrar yoğuruyorsunuz. Aracın polisaj geçmişine göre 2 kil gerekebiliyor.

Eğer aracın durumu çok kirliyse, kil işleminden sonra kil üzerinde anormal kir görüyorsanız muhakkak polisaj ve boya koruma da yapılmalı. Zira kil işleminden sonra çizikler azalmayacak, artacaktır.

Bazı durumlarda kili sadece wax öncesinde de uyguluyoruz. Yeni polisajlanmış bir arabada evvela boya koruma uygulamasını kaldırıyoruz, sonrasında yumuşak bir kille kaportayı tekrar temizliyoruz. Son olarak doğrudan koruma uygulaması yapıyoruz. Böylece yeni yapılan boya koruma uygulaması daha uzun ömürlü oluyor. Ancak bu sadece polisaj işlemi görmüş ve temiz araçlarda söz konusu. Hiç işlem görmemiş araca komple uygulama yapmak çok daha mantıklı.Bu durumda aşağıdaki prosedürü izlemek gerekir

Araç ilk posttaki gibi yıkanır. Sadece şampuanlama, yün yıkama eldiveniyle temizleme işleminden sonra, araç ıslak vaziyetteyken demir tozu sökücü uygulanır. 5 10 dk kadar bekletilir ve araç tekrar şampuanlanır, üzerine direkt durulanır. Kurulama işlemi yapılmadan kil uygulanır. Kil uygulamasından sonra araç tekrar yıkanır ve kurulanır. Sonrasında ağır aşındırıcı pasta ile polisaja başlanır. Boya durumuna göre üç aşamalı ya da iki aşamalı polisaja karar verilir. Aşındırıcı pasta sonrasında kaportada hala çizik varsa, orta derecede aşındırıcı polisaj yapılır. Yoksa, son aşama olan hare giderici uygulanır. Polisaj işleminde hare kalmaması gibi bir durum çok nadirdir. Bu yüzden tek aşamalı polisaj diye birşey neredeyse imkansızdır. Polisaj işlemi biten araç tekrar yıkamaya alınır ve araç kurulandıktan sonra, polisaj yağlarından arındırılması için bütün kaporta prep malzemeleriyle temizlenir. Bu aşamada izopropil alkol de kullanılabilir ancak sulandırılmalıdır. Bütün bu işlemlerden sonra araç boya koruma uygulamaları için hazır olur. Standart wax (fusso coat, sonaxın waxları vs vs) ya da seramik kaplama uygulamaları için bu prosedür standart sayılır.



GM 5 Plus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
3,069
Beğeni Puanı
3,775
Yaş
20
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Yazınızdaki çoğu aşama, uzun süre uygulandığında aracın boyasına zarar verecek nitelikte. Birincisi, ilk mesajımda da belirttiğim gibi aracın kaportasını bezle, mikrofiber yıkama süngeriyle, makarna tipi süngerle silmeyi unutun. Mikrofiber bezler ev temizliğinde kullanılmak üzere üretilir ve içerisinde sadece toz barındırabilir. Boyalı yüzeylerde kullanılması gereken elemanlar daha emici ve uzun tüylü olan yün yıkama eldivenleridir. Bu eldivenler kaportadaki kiri, bezin dibindeki deri kısma ittirir ve kiri saklayacak daha fazla alanı vardır. Buna rağmen yün yıkama eldivenlerini bile içerisindeki kiri salsın diye başka bir kovaya sokup temizliyoruz her panel için. Sizse bu işlemi, yün yıkama eldiveninden en az 5kat daha ince ve kısa tüylü olan mikrofiber bezle yapıyorsunuz. Bu açıkçası artık mahalle arasındaki oto yıkamalarda bile bırakılan bir işlem.

Bir diğer hata ise iç konsolun diş fırçasıyla fırçalanması önerisi. Biz iç detay temizliğinde uzun kıllı boya fırçalarını bile kullanmaktan çekinirken siz dişinizdeki plakları temizlemesi için üretilen sert diş fırçalarını tavsiye ediyorsunuz. Yazınızın baştan sona kadar revize edilmesi gerekiyor. Hem uygulama tavsiyeleri açısından hem de içerikteki terimler bakımından. bkz : sabun değil, şampuan.
Kil uygulaması polisaj yapılacaksa tavsiye ediliyor açıkçası. Zira kil kaportadaki görünmeyen mikro partikülleri temizleyen bir madde. Araç markalarına göre değişen bir sertlik skalası var. Örneğin alman araçlarının boyaları, japon araçlarının boyalarına göre son derece serttir ve polisaj işlemi daha zordur. Bu duruma göre kil tercihi de değişkenlik gösterecektir. zira sert ve yumuşak kil çeşitleri mevcut.

Araç yıkamasını gerçekleştiriyorsunuz. Kurulama aşamasından evvel, aracın her paneline kil uygulanmalı. Kili uygulamak için evvela kaporta fısfıs spreyle ıslatılıyor. Panel panel ilerlemek en akıllıcası. Kil düz hareketlerle kaportaya sürülüyor. Her panelden sonra kili kontrol ediyorsunuz ve gerekirse kirlerin kil içerisinde dağılması için kili tekrar yoğuruyorsunuz. Aracın polisaj geçmişine göre 2 kil gerekebiliyor.

Eğer aracın durumu çok kirliyse, kil işleminden sonra kil üzerinde anormal kir görüyorsanız muhakkak polisaj ve boya koruma da yapılmalı. Zira kil işleminden sonra çizikler azalmayacak, artacaktır.

Bazı durumlarda kili sadece wax öncesinde de uyguluyoruz. Yeni polisajlanmış bir arabada evvela boya koruma uygulamasını kaldırıyoruz, sonrasında yumuşak bir kille kaportayı tekrar temizliyoruz. Son olarak doğrudan koruma uygulaması yapıyoruz. Böylece yeni yapılan boya koruma uygulaması daha uzun ömürlü oluyor. Ancak bu sadece polisaj işlemi görmüş ve temiz araçlarda söz konusu. Hiç işlem görmemiş araca komple uygulama yapmak çok daha mantıklı.Bu durumda aşağıdaki prosedürü izlemek gerekir

Araç ilk posttaki gibi yıkanır. Sadece şampuanlama, yün yıkama eldiveniyle temizleme işleminden sonra, araç ıslak vaziyetteyken demir tozu sökücü uygulanır. 5 10 dk kadar bekletilir ve araç tekrar şampuanlanır, üzerine direkt durulanır. Kurulama işlemi yapılmadan kil uygulanır. Kil uygulamasından sonra araç tekrar yıkanır ve kurulanır. Sonrasında ağır aşındırıcı pasta ile polisaja başlanır. Boya durumuna göre üç aşamalı ya da iki aşamalı polisaja karar verilir. Aşındırıcı pasta sonrasında kaportada hala çizik varsa, orta derecede aşındırıcı polisaj yapılır. Yoksa, son aşama olan hare giderici uygulanır. Polisaj işleminde hare kalmaması gibi bir durum çok nadirdir. Bu yüzden tek aşamalı polisaj diye birşey neredeyse imkansızdır. Polisaj işlemi biten araç tekrar yıkamaya alınır ve araç kurulandıktan sonra, polisaj yağlarından arındırılması için bütün kaporta prep malzemeleriyle temizlenir. Bu aşamada izopropil alkol de kullanılabilir ancak sulandırılmalıdır. Bütün bu işlemlerden sonra araç boya koruma uygulamaları için hazır olur. Standart wax (fusso coat, sonaxın waxları vs vs) ya da seramik kaplama uygulamaları için bu prosedür standart sayılır.



GM 5 Plus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Eyvallah çok saol. Bizde sembol var ve ben ayda 1 kere falan gittiğimde benzinlikte köpükle yıkıyorum arabayı. En basitinden sadece çift kova yapmak bile mantıklı benzinlik yıkamasi yerine. Ondan sonra makina olmadığı için pasta cila yapamam sanırım. Yanlış mıyım?
 

cemdogu

Profesör
Katılım
12 Eyl 2016
Mesajlar
144
Beğeni Puanı
371
Konum
Ankara
Marka
Citroen
Eyvallah çok saol. Bizde sembol var ve ben ayda 1 kere falan gittiğimde benzinlikte köpükle yıkıyorum arabayı. En basitinden sadece çift kova yapmak bile mantıklı benzinlik yıkamasi yerine. Ondan sonra makina olmadığı için pasta cila yapamam sanırım. Yanlış mıyım?
Pasta cila yanlış bir tabir olur. Çünkü Pasta dediğimiz polisaj aşaması ayrı, cila aşaması olan waxlama ayrı iş ki buna boya koruma diyoruz. Pasta aşaması aşındırıcı ürünlerle, boya korumaya hazırlık sağlıyor.

Sadece polisaj aşamasında makinaya ihtiyacınız var. Boya koruma ürünlerinde makina gereksiz vir aksesuar.

GM 5 Plus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

fksarall

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,549
Beğeni Puanı
3,347
Konum
Ankara
Marka
BMW
Eline sağlık hocam, güzel yazı olmuş. Benim de eklemek istediğim iki nokta var:

- Arabadan önce jantları yıkayarak arabayı yıkadıktan sonra jantları yıkarken oluşacak su ve sabun izlerinden kurtulunmuş olunuyor, çünkü arabayı kurutmak için araya zaman girmemiş oluyor.

- Mikrofiber bezler kuruyken su tutmuyor, dolayısıyla arabayı kurutmadan önce kullanılacak mikrofiber bezi ıslatıp sıkmakta, nemli bırakmakta yarar var.
 

cemdogu

Profesör
Katılım
12 Eyl 2016
Mesajlar
144
Beğeni Puanı
371
Konum
Ankara
Marka
Citroen
Vay vay vay. Eski konularıma göz atayım derken bu konuya rastladım. Üzerine neler oldu neler.

Konu içerisinde verdiğim ürün bilgileri güncelliğini yitirmiş durumda artık. Çok daha farklı ürünler, çok daha farklı deneyimler kazandım. Bu sebeple sorusu olan arkadaşların sorularını, haddim olmayarak yanıtlayabilirim.

Ekleme : Konu detailing bölümüne taşınabilir sanki, ne dersiniz sayın yetkililer? :)

Sevgiler.
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
İnfazcı
Yönetici
Admin
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
20,806
Beğeni Puanı
35,144
Yaş
30
Konum
Denizli
Marka
Opel
Vay vay vay. Eski konularıma göz atayım derken bu konuya rastladım. Üzerine neler oldu neler.

Konu içerisinde verdiğim ürün bilgileri güncelliğini yitirmiş durumda artık. Çok daha farklı ürünler, çok daha farklı deneyimler kazandım. Bu sebeple sorusu olan arkadaşların sorularını, haddim olmayarak yanıtlayabilirim.

Ekleme : Konu detailing bölümüne taşınabilir sanki, ne dersiniz sayın yetkililer? :)

Sevgiler.
o zamanlar detailing başlığımız yoktu galiba, şimdi taşıdım :D
 

ykaraca

Asfalt Kurutucu
Katılım
20 Ocak 2018
Mesajlar
56
Beğeni Puanı
21
Arabayı ilk alınca böyle oluyorda zamanla dikakt etmemeye başlanıyor. Zamanla telefonun kılıfının bir kenara atılması gibi.
 

FuckTheFuelEconomy

Profesör
Stage 1
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
324
Beğeni Puanı
687
Konum
İstanbul
Marka
Volvo
İşin fantazisi onlar bence. 2 adet 5 litrelik anam babam kova da gayet güzel iş görüyor. Bizim bi milyoncudan 4 tane almıştım zamanında, hala onu kullanıyorum evde.
Kesinlikle öyle biraz işi fantaziye dökmüş bulunuyorum. Bende başta nalburdan aldığım kovalarla yıkıyordum dirt trap olmaması dirt trap alsam uyacak bir kova bulamamam Çinden de malzeme beklemek istemediğimden aldım şimdilik fiyat hariç memnunum. Biliyorsunuz detail dipsiz kuyu alacak malzeme bol. Şimdi A kit arıyorum bulursam yıkama kısmı genel anlamda tamamlanmış oluyor.
 

cemdogu

Profesör
Katılım
12 Eyl 2016
Mesajlar
144
Beğeni Puanı
371
Konum
Ankara
Marka
Citroen
Arabayı ilk alınca böyle oluyorda zamanla dikakt etmemeye başlanıyor. Zamanla telefonun kılıfının bir kenara atılması gibi.
Evet, haklısınız belki. İlk hevesle araca herşey yapılıyor, sonra zamanla bu ilgi azalıyor. Fakat telefon örneğinde de geçerli olan bir durum var. Telefonun ekranı, kılfısızlıktan ve koruma filmi olmamasından kaynaklı çaaaat diye kırılınca, değişimine telefonun 3'te biri kadar para ödeyince anlıyorsunuz ne kadar gerekli olduğunu. Detailing de böyle. Aracın boyasının ihtiyaç duyduğu ilgiyi göstermezseniz kısa süreler sonrasında vernik katmanında kılcal çizikler, ciddi matlaşmalar, kalıntıların temizlenmemesinden ötürü kalıcı hasarlar, plastik aksamlarda matlaşma... liste uzar gider :)

Konunun sahibi zamanla daha çok dikkat eder oldu ama
Haklısınız. Eskiden sadece hobimdi. Şimdi işim de oldu. Ustalarım sağolsunlar hiç bilmediğim, dikkat etmem gereken bir sürü hususta destek oldular. Hala da çok seviyorum detay işlerini :)

Kesinlikle öyle biraz işi fantaziye dökmüş bulunuyorum. Bende başta nalburdan aldığım kovalarla yıkıyordum dirt trap olmaması dirt trap alsam uyacak bir kova bulamamam Çinden de malzeme beklemek istemediğimden aldım şimdilik fiyat hariç memnunum. Biliyorsunuz detail dipsiz kuyu alacak malzeme bol. Şimdi A kit arıyorum bulursam yıkama kısmı genel anlamda tamamlanmış oluyor.
A Kit'ten kastınız Wheel Woolies A Kit Fırça seti ise, oldukça zor işiniz. Zaten bana sorarsanız fuzuli masraftan başka birşey değil. O setin içerisindeki tek önemli parça açılı kaliper fırçası. Fırçalar dayanıklı değil. Kimyasallara karşı dayanıklılar ama çok sert hatları olan jantlar bu fırçayı malesef parçalayabiliyor. Ben yerinizde olsam Gyeon Q2M Wheel Brush opsiyonunu değerlendirir, yanına Wheel Woolies Açılı Kaliper Fırçası'nı eklerdim.
 

cemdogu

Profesör
Katılım
12 Eyl 2016
Mesajlar
144
Beğeni Puanı
371
Konum
Ankara
Marka
Citroen
Yeni tavsiyelerimi de paylaşayım madem.

Malumunuz kış geliyor. Kış aylarında cam su itici uygulamanın faydasını çok görüyorum, zira Ankara-İncek'te okuyorum. Aracım bazen yoğun kar yağışları altında kalıyor ve camları temizlemesi ciddi bir eziyet haline dönüşüyor. Yağışlı havalarda da oldukça kirli olan Türkiye yollarında, sileceğin yardıma ihtiyacı olduğunu düşünüyorum.

Uzun ömürlü cam su iticiye ciddi yatırım yapma gibi bir düşünceniz varsa kesinlikle Gyeon Q2 View öneririm. Daha uygun fiyatlı bir alternatif olan Gtechniq G5 . Bu ürünler çok iyi bir cam temizliğinin ardından uygulanmalı. Gyeon Q2'nin içinden Cleanse isimli hafif cam aşındırıcısı çıkıyor ve bu ürün elle uygulanıyor. Ancak G5'ten önce Nanolex Glass Polish önerebilirim. Daha az aşındırma özelliği olan AutoGlym Car Glass Polish de alternatifler arasında sayılabilir.

Nanolex ürünlerini incelemenizi öneriyorum. Sadece belirttiğim ürünlerini değil, işinize yarayan diğer ürünleri de. Gerçekten kaliteli ürünler üretiyorlar. Örneğin, koruma uygulanmış araçtaki korumayı yenileyen, su itici katmanı tazeleyen Nanolex Reactivating Shampoo. Aracınızda koruma yoksa, sadece yıkamadan sonra bile parlaklığı ve su iticiliği fark ediyorsunuz. Hatta çoğu zaman aracınızın üzeri durulamadan sonra kuru kalıyor.

Sevgilerle.
 

serkan7621

Senkromeççi
Katılım
4 Nis 2019
Mesajlar
19
Beğeni Puanı
12
herkese selamlar. aracımda seramik kaplama var. fakat park ettiğim yerde ağaçtan reçine damlaları aracı 2 günde kaplıyor. aracı her hafta yıkamaktan perişan oldum desem yeridir.
kış mevsimi geldiğinden ağaç duruldu gibi kaç gündür.
araca kil yapsam seramiğe zarar verir miyim.veya seramik formunu kaybeder mi
 

msansertekin

Panpa
Stage 1
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
567
Beğeni Puanı
1,778
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Bu su iticileri kullanınca, güzel marka da seçsen, iyi de uygulasan, gece görüşünü bozan garip bir tabaka oluyor camda. Üstünde su yokken silecekleri açarsan da silecekler sekmeye başlıyor camda. Su iticilerden beklediğimi bulamadım. O yüzden arada bir şampuanla yıkamaya devam.

Yanlış anlaşılmasın, o da araç için değil kendim için. Suyla haşır neşir olunca stres atılıyor. Yoksa arabaya gözün gibi bak, boyasında tek çizik olmasın. Sapağın birinde birisi el freni çeker gelir bam diye yapıştırır, ne detailing kalır ne de parlaklık.
 

cemdogu

Profesör
Katılım
12 Eyl 2016
Mesajlar
144
Beğeni Puanı
371
Konum
Ankara
Marka
Citroen
herkese selamlar. aracımda seramik kaplama var. fakat park ettiğim yerde ağaçtan reçine damlaları aracı 2 günde kaplıyor. aracı her hafta yıkamaktan perişan oldum desem yeridir.
kış mevsimi geldiğinden ağaç duruldu gibi kaç gündür.
araca kil yapsam seramiğe zarar verir miyim.veya seramik formunu kaybeder mi
Merhabalar.

Türü ne olursa olsun, polisaj uygulamaları ardından boya koruma uygulaması yapılmış araçta kil temizliği tavsiye ettiğimiz bir uygulama değil. Zira kil, aracın boyasını çizen bir uygulama ve sadece polisaj uygulamalarından önce yapılması tavsiye ediliyor. Seramiğe zarar vermekten ziyade, seramik kaplama yüzeyinde kılcal çizikler oluşturmanız mümkün.

Yine de bu tarz uygulamalara ihtiyaç duyduğumuz oluyor. Bu aşamada aşağıda paylaşacağım yumuşak yapıdaki killeri, baskı uygulamadan kullanabilirsiniz. Fakat çizme ihtimaliniz olduğunu unutmayın.


Kil uygulamasına hiç girmeden, PH nötr bir çözücü kullanmanız da uygun olabilir. Bunun için sayısız ürün var. Reçine de organik bir kalıntı olduğu için, zift ve böcek temizleyici ürünler bu tarz kalıntıları rahatlıkla çözebilir. Bu bağlamda Nanolex Insect Remover, tavsiye edeceğim bir ürün. Alternatif olarak daha zayıf çözme gücüne sahip AutoGlym de tercih edilebilir.


Bu su iticileri kullanınca, güzel marka da seçsen, iyi de uygulasan, gece görüşünü bozan garip bir tabaka oluyor camda. Üstünde su yokken silecekleri açarsan da silecekler sekmeye başlıyor camda. Su iticilerden beklediğimi bulamadım. O yüzden arada bir şampuanla yıkamaya devam.

Yanlış anlaşılmasın, o da araç için değil kendim için. Suyla haşır neşir olunca stres atılıyor. Yoksa arabaya gözün gibi bak, boyasında tek çizik olmasın. Sapağın birinde birisi el freni çeker gelir bam diye yapıştırır, ne detailing kalır ne de parlaklık.
Cam su iticilerdeki yağlı tabakadan bahsediyorsunuz. Bu durum mutlaka yaşanıyor, dikkatli gözler bu yağlı tabakayı rahatlıkla görebilir. Fakat oldukça silik olması gerekir bu tabakanın. Eğer çok bariz şekilde belirginse, uygulama öncesi temizlikte bir hata yapıldığı öngörülebilir. Benim önerim yukarıda önerdiğim glass polish'ler üzerine, Gyeon Q2M Prep kullanılarak koruma öncesi temizliği yapılması. Ardından cam su itici uygulanması. Bu şekilde belirttiğimiz yağlı tabaka göze batmıyor. Linkten ürünü incelemeniz mümkündür.

 

cemdogu

Profesör
Katılım
12 Eyl 2016
Mesajlar
144
Beğeni Puanı
371
Konum
Ankara
Marka
Citroen
Bir de hızlı cila önerimiz olacak. Bugün instagram'dan paylaştığımız bir ürün. Oldukça etkili, silika içerikli bir sprey sealant. Bilmeyenler için not düşelim, seramik kaplamaların hammadesi SiO2, yani silikon dioksittir. Silisyum dioksit ya da silika olarak ta anılır. Silika renksiz bir hammaddedir ve uygulandığı yüzeylerde, son dönemlerde sıklıkla duyduğumuz seramik kaplama ürünlerine has bir parlaklık bırakır. Bu hammaddenin dahil edildiği detay ürünleri genellikle uzun ömürlü ve yüksek derecede su itici özellikler taşır.

Nanolex SiFinish de bu ürünlerden. Oldukça kolay uygulanıyor. Bir panel için mikrofiber beze 2-3 püskürtme yeterli gelebiliyor. Büyük panelleri 4'e bölerek çalışma yapabilirsiniz. Örneğin kaputu 4 eşit parçaya bölün, her bölüm için beze 2-3 püskürtme yapın. Bezin püskürttüğünüz tarafıyla ürünü eşit bir şekilde dağıtırken, bezin ters tarafıyla oluşabilecek izleri giderin. Kapıları 2 eşit parçaya bölebilirsiniz mesela. Zaten ürünü yüzeye sürmeye başladığınızda, sürmediğiniz kısımla aradaki farkı anlayabiliyorsunuz. Zira yüksek derecede pürüzsüzlük hissi yaratıyor ve aracın boyasına hoş bir kontrast katıyor. Benim kendi aracımda dün denediğim ve oldukça memnun kaldığım bir ürün oldu kendisi. Sizlere de tavsiye ederim. Ürün için tıklayabilirsiniz.

Ürün uygulama videosu :
http://instagr.am/p/B4fr68nJmQ1/
 
Üst