KAPALI Araç seçimi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

kaansoysal

Profesör
415
33
Sayın abilerim ablalarım kardeşlerim son 1 haftadır amcam için bir araştırma yapıyorum fakat benim beyin mavi ekran verdi konuyu kisaca size özetliyeyim sizinde görüşlerinizi alayım;elimizde 1.2 style dsg fabia var 2015 aralık çıkışlı ve 7bin km'de daha üst sınıf bir araç almak istiyor kararıda ailenin otomobil gurusu olarak bana bıraktı ufak bir arastırmadan sonra honda civic executive otomatik veya ford focus sedan titanium fakat sunroof ve bi xenon far paketleri eksik olan iki arac arasında kaldım fiyatlar yaklaşık 105bin civarında ikisininde sizce hangisi almalıyım ve bizim elimizdeki aracı takasa versemmi daha iyi olur kendim satsammı?
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler
 
Gaz pedalına basmaya korkarak alacağım turbo 1,0 mı, yoksa LPG ile keyfime göre süreceğim atmo 1,6 mı diye sorsalar yerim teknolojisini ver ordan bana 1,6yı derim. Devir nerede değişti ise ben orada değilim, yaşlanıyor muyuz ne?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mehmet ve bt
Ben şahsen iki aracı da sürme fırsatı elde eden biri olarak tereddütsüz Civic derim. Civic'in sorunsuz geliştirilmiş CVT şanzımanı amcanızı üzmez. Honda araçları genel olarak servis seven araçlarda değildir. Civic'in tasarımını da ben çok beğeniyorum diğer araçlardan farklı dikkat çekici :) Herşeyden iyisi de sattığında zarar ettirmiyor. Anladığım kadarıyla amcanız bi kaç sene sonra ya modeli ya markayı yeniden değiştirecek :D
 
Biraz daha bekleyin, yakında mk4 focus gelecek. 105 bin lira az para değil ve atmosferik motora o para verilmez. Yeni focus 8 yada 9 ileri tam otomatik şanzıman ( mustang, camaro ve raptor'da kullanılan ) ve 100 hp'den 200 hp'ye kadar turbo benzinli bir motor skalası ile gelecek. Bir değişiklik olmazsa da mondeo'da kullanılan integral link süspansiyon Avrupa üretim Focus'larda olacak. O noktadan sonra cvt, atmosferik motor, powershift falan bunlarla uğraşmaya değmez. Hem bu süre zarfında para birikir, hem de bakarsınız ötv oranlarında güncelleme yapılır.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Biraz daha bekleyin, yakında mk4 focus gelecek. 105 bin lira az para değil ve atmosferik motora o para verilmez. Yeni focus 8 yada 9 ileri tam otomatik şanzıman ( mustang, camaro ve raptor'da kullanılan ) ve 100 hp'den 200 hp'ye kadar turbo benzinli bir motor skalası ile gelecek. Bir değişiklik olmazsa da mondeo'da kullanılan integral link süspansiyon Avrupa üretim Focus'larda olacak. O noktadan sonra cvt, atmosferik motor, powershift falan bunlarla uğraşmaya değmez. Hem bu süre zarfında para birikir, hem de bakarsınız ötv oranlarında güncelleme yapılır.
Bizde zam gelirmi merakıyla degistirelim diyoruz fabiayı 53.5 aldık suan 68 binlira istiyorlar en kötü 60 61e beklemeden gider zaten fazla binemiyor araba 1.5 yılda 7bin km yaptı yenisini alıp yine 1.5 yıl sonra satarız diye hesapladım focusun kasa degisecekse alacagımız kasa deger kaybedecegi icin listeden çıkartmalıyım
 
Ben şahsen iki aracı da sürme fırsatı elde eden biri olarak tereddütsüz Civic derim. Civic'in sorunsuz geliştirilmiş CVT şanzımanı amcanızı üzmez. Honda araçları genel olarak servis seven araçlarda değildir. Civic'in tasarımını da ben çok beğeniyorum diğer araçlardan farklı dikkat çekici :) Herşeyden iyisi de sattığında zarar ettirmiyor. Anladığım kadarıyla amcanız bi kaç sene sonra ya modeli ya markayı yeniden değiştirecek :D
Bir hedef belirledik o araca ulasana kadar hic bir araç durmuyacak aynen alıp borcunu ödeyip yenisine geçmek amaç
 
Anlatmak istediğim motor teknolojileri mesela corolla nerdeyse 10 yıldır aynı motoru kullanıyo üzerinde yazılım oynamalarıyla belki bir kaç küçük parça değişimiyle hala kullanıyolar verimli bir motor mu? hayır değil. Honda sorunsuzluk ilkesiyle yürüyo ve hala atmosferik motor kullanıyo düşük beygirde atmosferik çok bağırıp fazla yakmaktan başka bir işe yarıycak motor değil yanlış mıyım? verimli bir motor mu hala değil. aynı segmentte skoda octavia var 1.0 lt sinan abinin de testini yaptığı motor 1.0 litre 3 silindir motor 225 km hız yapabiliyorken ve daha devri varken o kadar parayı öyle bir araca ben bağlamam. Kimsenin de ikinci el araç alırken atmosferik motor bir araba alcağını pek sanmıyorum devir değişti artık.
Devrin ne kadar değiştiği tartışılır. Güncel motorlar düşünüldüğünde babam da ben de turbo benzinli araba almayız. Ha, gelirim çok yüksek seviyeye çıkarsa ilerde 1.6'dan büyük hacimlerde turbo motora geçebilirim o ayrı.
Kağıt üstündeki veriler ve binip 10dk.lık test sürüşlerinde hissettirdikleri dışında atmosferik ve turbo motorların ne şekilde hangi yükler altında çalıştığının da farkındayız. Bu nedenle kullanımımıza ve beklentilerimize göre tercih kriterleri değişkenlik gösteriyor. Evet, 1.0 bir motor 225 km/h yapabilirken 1.6 atmosferik muhtemelen 210'u geçemez. Ara hızlanmalarda da 1.6 biraz geride kalabilir. Karşılığında 1.0 motorun 1.6'nın 1,5 katı kadar yaktığını görünce insan bir kötü olur. 130k km'ye geldiğinde tutup 5-10 bin lira masraf çıkarır, kahırlara vesile olur. Bir yakınınıza ödünç olarak verirsiniz veya mekana gidip valeye verirsiniz, geri getirdiğinde kaputun içi enkaz halinde olabilir. Bu artılar ve eksilerin tümü tercih kriterlerini oluşturuyor.
Zaten bu başlık altında da benim gibi düşünen arkadaşlar varmış. :)
... ve bizim elimizdeki aracı takasa versemmi daha iyi olur kendim satsammı?
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler
Hocam son sorunuzu şimdi gördüm. Eğer takasta 2-3 bin lira gibi bir fiyat farkı olacaksa satışa uğraşmanıza değmez diye düşünüyorum. Ama 5bin'den daha büyük bir değer kaybında kendinizin satması daha iyi olur diye düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik ve g.c.
Bizde zam gelirmi merakıyla degistirelim diyoruz fabiayı 53.5 aldık suan 68 binlira istiyorlar en kötü 60 61e beklemeden gider zaten fazla binemiyor araba 1.5 yılda 7bin km yaptı yenisini alıp yine 1.5 yıl sonra satarız diye hesapladım focusun kasa degisecekse alacagımız kasa deger kaybedecegi icin listeden çıkartmalıyım
Vergiden dolayı herhangi bir zam gelmez. Zaten vergiler tavan yapmış vaziyette. Kur farkından dolayı bir zam gelebilir ama 2018'e doğru yani bu yılın sonuna doğru gelecek focus için en dolu paketi değil de orta dolu paket, benzinli otomatik bir versiyonu 105 gibi rakamlara zaten alabilirsiniz. O yüzden focus kasa değiştireceği için şuan almak hiç mantıklı değil. Yeni gelecek kasayı bekleyin derim. Yeni gelecek kasanın şanzıman + motor + hacim + donanım gibi konularda güncel kasadan daha iyi özellikler sunacak olması da sizin o aracı satmanızda kolaylık sağlayacaktır ileride.
 
Corolla adı geçmişti daha önceden o yüzden yazıyorum, büyük olasılıkla 2019'da yenisi gelecek. Şuanki kasa 2013'te piyasaya çıktı, 2016'nın ortasında makyajlandı. Ayrıca, Toyota kur farkını bu hafta yansıttı. 1.33 için Pazartesi 61.500 lira fiyat alıp, dün aynı bayiden aynı araç için 65.500 lira fiyat alanlar var.
 
Corolla adı geçmişti daha önceden o yüzden yazıyorum, büyük olasılıkla 2019'da yenisi gelecek. Şuanki kasa 2013'te piyasaya çıktı, 2016'nın ortasında makyajlandı. Ayrıca, Toyota kur farkını bu hafta yansıttı. 1.33 için Pazartesi 61.500 lira fiyat alıp, dün aynı bayiden aynı araç için 65.500 lira fiyat alanlar var.
Bugün auris hibrit için fiyat alırken gözümün önünde 4 bin ekstra yazdı excelde araba fiyatına:D
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...