Aracım cold start yapmıyor sebebi ne olabilir?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Keremcak
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Keremcak

Kerem Çakırca
Senkromeççi
23
26
Marka
Audi
Herkese merhaba,

2011 model 8P kasa kodlu Audi A3 1.4 tfsi aracım yaklaşık 2 aydır cold start yapmıyor. Araç 1 yılı aşkın süredir bende bu yazın sonuna kadar her günün ilk çalıştırmasında yaklaşık 30sn-1dk yaklaşık 1300-1600 devirle çalışan sonradan 600 devire düşen araç 2 aydır marşa bastığım gibi 600 devire iniyor yani cold start yapmıyor. Ustama sordum fakat neden olduğuyla ilgili bir fikri olmadığını söyledi. İnternettede bayağı bir araştırmama rağmen böyle bir duruma hiç bir sitede rastlamadım. Motorda herhangi bir arıza yok saat gibi çalışıyor.

Sebebi ne olabilir? Bir sorun teşkil eder mi? Yorumlarınızı bekliyorum.
 
1.6 FSİ motorlu ( Atmosferik olsa da benzer karakterli benzer teknolojili motor)golf V aile aracımızda da gaz kelebeği+yakıt filtresi+periyodik bakımdan sonra ben de yaşamaktayım aynı durumu. Son 30 bin kmdir motul xclean+ kullanmama bağlıyorum bunu
 
1.6 FSİ motorlu ( Atmosferik olsa da benzer karakterli benzer teknolojili motor)golf V aile aracımızda da gaz kelebeği+yakıt filtresi+periyodik bakımdan sonra ben de yaşamaktayım aynı durumu. Son 30 bin kmdir motul xclean+ kullanmama bağlıyorum bunu
Peki bu durum normal mi? İyi bir durum gibi anlatmışsınız, sebebini çok merak ediyorum açıkçası çünkü geçmişte her zaman bahsettiğim gibi cold start yapıyordu ve bi anda yapmayı kesince açıkçası korktum, dedim yine başımıza ne iş açılcak yandık😅. 2 aydır bu şekilde çalıştığı gibi 600 devire düşüyor, herhangi bir değişme yok durumunda fakat bir sorunda gözükmüyor çok şükür. Fakat dediğim gibi bi anda kesilmesi oldukça ilginç bir durum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: LiveForSpeed
Normal bir durum değil. Motor soğukken yağ kartele iyice süzülmüş olduğu için bir nevi hızlı yağlamak içinde yüksek devirde çalışır. Baktırılması gerekiyor.
 
Normal bir durum değil. Motor soğukken yağ kartele iyice süzülmüş olduğu için bir nevi hızlı yağlamak içinde yüksek devirde çalışır. Baktırılması gerekiyor.
Tavsiye ettiğiniz biyer var mı? Devamlı gittiğim ustam üstün körü bişeyleri kontrol etti ama bişey demedi. Yaklaşık 2-3 aydır bu halde herhangi bir ışıkta yakmadı. Geçenlerde bi epc yaktı ama yakıtla alakalı olduğunu düşünüyorum geçen senede 1 2 defa olup sonrasında bidaha tekrarlamamıştı.
 
Tavsiye yada bilgi olarak bir şey diyemeyeğim fakat 600 rolanti devri demişsiniz. Şaşırdım da soruyorum rolanti devri 600 mü?
 
  • Beğeni
Tepkiler: LiveForSpeed
Bu aralar çoğu kişi bu motorlarda aynı sorundan şikayetçi ama,saat gibi çalışıyorsa elletmeyin derim ben.
 
Bu aralar çoğu kişi bu motorlarda aynı sorundan şikayetçi ama,saat gibi çalışıyorsa elletmeyin derim ben.
Ne olmuş olabilir acaba? bende şuanda zaten elletmeyi düşünmüyorum ama araştırıyorum nedenini öğreniyim diye varsa bir problem yada böyle kullanmam sıkıntılı olacaksa ona göre önlem alırdım.
 
Tavsiye ettiğiniz biyer var mı? Devamlı gittiğim ustam üstün körü bişeyleri kontrol etti ama bişey demedi. Yaklaşık 2-3 aydır bu halde herhangi bir ışıkta yakmadı. Geçenlerde bi epc yaktı ama yakıtla alakalı olduğunu düşünüyorum geçen senede 1 2 defa olup sonrasında bidaha tekrarlamamıştı.
Bu bir sorun normal bir durum değil öncelikle. Bilgisayara bağlandığında herhangi bir arıza kodu yok mu? Ect sensörü gaz kelebek potansiyometresi rolanti motoru kontrol edilip gaz kelebek temizliği yapılabilir. Maalesef bildiğim bir yer yok eski arabaları kendim tamir edebiliyorum yeni araçtada henüz başıma gelmedi.
 
Bu bir sorun normal bir durum değil öncelikle. Bilgisayara bağlandığında herhangi bir arıza kodu yok mu? Ect sensörü gaz kelebek potansiyometresi rolanti motoru kontrol edilip gaz kelebek temizliği yapılabilir. Maalesef bildiğim bir yer yok eski arabaları kendim tamir edebiliyorum yeni araçtada henüz başıma gelmedi.
Herhangi bir arıza kodu çıkmıyor çalışmasında yürümesindede bir problem yok aracın. Bende rölanti valfi ve gaz kelebeği temizliği yapmayı düşündüm ama ne kadar alakalı olur işe yarar mı bilmiyorum.
 
Benim aracımda da benzer bir olay var. Tamamen yazılımsal.

Ayrıca devrin 1200-1300 olmasının sebebi yağlamadan ziyade katalizörü erken ısıtıp verimli hale getirip emisyonları düşürmek. Bu sırada motor dengesiz çalışabileceği için rölantiyi bir tık yükseltiyorlar.

Özellikle uzun süre kapının önünde bıraktığında rölanti düşük başlar. Aküyle de nispeten alakalı olabilir ama herhangi bir hata yok. Marştan 5-10 saniye sonra gaza hafifçe dokunup 1500 civarına getirip gene salarsanız sıkıntı olmaz, rölantide bekleyebilir.
 
Aynı sorun bende r19da vardı. Soğuk havada bilr sıcakmış gibi çalışıyordu. Motor sıcaklık sensörünü değiştirdim 1200 devirle başlıyor 1 2 dakika içinde 800 devire düşüyordu. Turbosuz motorda bile bu özellik var yani. Aynı şekilde 1.2 tsi jettada da her zaman rolanti yüksek başlıyor 1 2 dakika sonra düşüyot. Motorun yağlanması özellikle turbonun yağlanması için önemli olduğunu düşünüyorum. Eksiye yakın derecelerde sıcakmış gibi düşük devirlerde çalışacak olması bence bir soruna neden olabilir ilerde.
 
Aynı sorun bende r19da vardı. Soğuk havada bilr sıcakmış gibi çalışıyordu. Motor sıcaklık sensörünü değiştirdim 1200 devirle başlıyor 1 2 dakika içinde 800 devire düşüyordu. Turbosuz motorda bile bu özellik var yani. Aynı şekilde 1.2 tsi jettada da her zaman rolanti yüksek başlıyor 1 2 dakika sonra düşüyot. Motorun yağlanması özellikle turbonun yağlanması için önemli olduğunu düşünüyorum. Eksiye yakın derecelerde sıcakmış gibi düşük devirlerde çalışacak olması bence bir soruna neden olabilir ilerde.
Beyefendinin bahsettiği durumu çok iyi biliyorum, aracının rolanti devrinde çalıştığını zannetmiyorum 900rpm civarında durduğunu düşünüyorum ben, buz gibi havada bir gece yatmış bir motor marşa basar basmaz 600rpmde (rolanti devri) çalışması bence de normal değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Keremcak
Beyefendinin bahsettiği durumu çok iyi biliyorum, aracının rolanti devrinde çalıştığını zannetmiyorum 900rpm civarında durduğunu düşünüyorum ben, buz gibi havada bir gece yatmış bir motor marşa basar basmaz 600rpmde (rolanti devri) çalışması bence de normal değil.
Aynı sorun bende r19da vardı. Soğuk havada bilr sıcakmış gibi çalışıyordu. Motor sıcaklık sensörünü değiştirdim 1200 devirle başlıyor 1 2 dakika içinde 800 devire düşüyordu. Turbosuz motorda bile bu özellik var yani. Aynı şekilde 1.2 tsi jettada da her zaman rolanti yüksek başlıyor 1 2 dakika sonra düşüyot. Motorun yağlanması özellikle turbonun yağlanması için önemli olduğunu düşünüyorum. Eksiye yakın derecelerde sıcakmış gibi düşük devirlerde çalışacak olması bence bir soruna neden olabilir ilerde.
Benim aracımda da benzer bir olay var. Tamamen yazılımsal.

Ayrıca devrin 1200-1300 olmasının sebebi yağlamadan ziyade katalizörü erken ısıtıp verimli hale getirip emisyonları düşürmek. Bu sırada motor dengesiz çalışabileceği için rölantiyi bir tık yükseltiyorlar.

Özellikle uzun süre kapının önünde bıraktığında rölanti düşük başlar. Aküyle de nispeten alakalı olabilir ama herhangi bir hata yok. Marştan 5-10 saniye sonra gaza hafifçe dokunup 1500 civarına getirip gene salarsanız sıkıntı olmaz, rölantide bekleyebilir.
Bugün şöyle bir durum oldu aracı sabah kullandım yine cold start yapmadan direk çalışıp 600 devire düştü neyse gideceğim yere vardım aradan 4 5 saat zaman geçti ve tekrardan bindim araca bu sefer eskisi gibi yaklaşık 1 dakika 1200-1300 devir çevirdi. Bu durum başıma 1 kere daha gelmişti gün içi 2. çalıştırmada devirli çalışması fakat o zaman anlamamıştım. Ama normalde 2 aydır hiç cold start yapmayan araba 2 kere gün içi çalıştırmada yapınca bununla alakalı olduğuna emin oldum. Bundan şu sonucu çıkarıyorum araç eğer uzun süre (bütün gece) yattıysa cold start yapmıyor ama 3-5 saat kapalı kalıp sonra çalışınca bu sefer yapıyor. Gerçekten çok saçma mantıksız bir durum var ortada ne olabilir bir fikriniz var mı?
 
Tavsiye ettiğiniz biyer var mı? Devamlı gittiğim ustam üstün körü bişeyleri kontrol etti ama bişey demedi. Yaklaşık 2-3 aydır bu halde herhangi bir ışıkta yakmadı. Geçenlerde bi epc yaktı ama yakıtla alakalı olduğunu düşünüyorum geçen senede 1 2 defa olup sonrasında bidaha tekrarlamamıştı.

Anadolu yakası Ümraniyede Aydemirlere gidebilirsiniz (opetin yanındaki değil iç kısımdaki ikisi kardeş biz 2001'den 2011'e kadar içeridekine gittik)
 
Bugün şöyle bir durum oldu aracı sabah kullandım yine cold start yapmadan direk çalışıp 600 devire düştü neyse gideceğim yere vardım aradan 4 5 saat zaman geçti ve tekrardan bindim araca bu sefer eskisi gibi yaklaşık 1 dakika 1200-1300 devir çevirdi. Bu durum başıma 1 kere daha gelmişti gün içi 2. çalıştırmada devirli çalışması fakat o zaman anlamamıştım. Ama normalde 2 aydır hiç cold start yapmayan araba 2 kere gün içi çalıştırmada yapınca bununla alakalı olduğuna emin oldum. Bundan şu sonucu çıkarıyorum araç eğer uzun süre (bütün gece) yattıysa cold start yapmıyor ama 3-5 saat kapalı kalıp sonra çalışınca bu sefer yapıyor. Gerçekten çok saçma mantıksız bir durum var ortada ne olabilir bir fikriniz var mı?
Aracınızda herhangi bir arıza yok. Boşuna servise kurcalatmayın :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: LiveForSpeed
İnşallah dediğiniz gibi yoktur fakat hergün devamlı yapan aracın bir günde yapmamaya başlaması ve 2 aydır böyle devam etmesi garip bir durum değil mi? Aniden 1 gecede ne değişmiş olabilir arabada :)
Bencede bu bir sorun. Aklıma akü geliyor durduğu yerde voltajı düşüyor şarj etmeye başlayınca elektronik sistemler kendine geliyor olabilir. Ölçtürmesi kolay bir deneyin bence
 
  • Beğeni
Tepkiler: Keremcak
Bencede bu bir sorun. Aklıma akü geliyor durduğu yerde voltajı düşüyor şarj etmeye başlayınca elektronik sistemler kendine geliyor olabilir. Ölçtürmesi kolay bir deneyin bence
Evet mantıklı daha uzun süre duruncada gücünü iyice kaybediyor olabilir, dediğiniz gibi kontrol ettirmekte fayda var. Ama akünün marş basıp motor çalıştıktan sonra hala bir etkisi oluyor mu ki motor çalışması üzerinde?