AÇIK Aracım LPG'de çalışmıyor

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan vieri123
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

vieri123

ali güngör
Düz Yol Gazcısı
12
27
Marka
Yok
Herkese merhaba. 3 gün önce hyundai accent era 1.4 benzin lpg otomatik 103500 km de araç aldım. Aracımda ki sorun araç sıcak soğuk farketmeksizin lpg açıkken ilk marşta çalışmıyor. Marşı çok uzatırsam çalışıyor yada bırakıp tekrar marş basınca çalışıyor. Benzinde hiç bir sorun yok yarım marşta araba çalışıyor. Regülatör diyaframından dediler sıfır regülatör aldım yine aynı sorun devam ediyor. Enjektör diye tahmin ediyorum ama boşuna da para harcamak istemiyorum. Sizin fikirleriniz nelerdir?
 
Bu araç enjeksiyonlu değil mi? Zaten lpg ile çalışmamalı, benzinle çalışıp ısındıktan sonra lpgye geçmesi lazım.
 
Bu araç enjeksiyonlu değil mi? Zaten lpg ile çalışmamalı, benzinle çalışıp ısındıktan sonra lpgye geçmesi lazım.
Evet öyle ama regülatörün içindeki diyafram zamanla plastik olduğu için yıpranır ve motorun içine gaz sızdırır bu da ilk çalışmada geç çalışmaya sebep oluyor. Bu sorunun aynısını enjektör de yapabiliyor. O yüzden başka fikri olan var mı diye sormak istedim.
 
Son düzenleme:
Evet öyle ama regülatörün içindeki diyafram zamanla plastik olduğu için yıpranır ve motorun içine gaz sızdırır bu da ilk çalışmada geç çalışmaya sebep oluyor. Bu sorunun aynısını enjektör de yapabiliyor. O yüzden başka fikri olan var mı diye sormak istedim.
Bu ise eğer sorununuz gaz kesici role de yapar bu durumu
 
Evet öyle ama regülatörün içindeki diyafram zamanla plastik olduğu için zamanla yıpranır ve motorun içine gaz sızdırıyor bu da ilk çalışmada geç çalışmaya sebep oluyor. Bu sorunun aynısını enjektör de yapabiliyor. O yüzden başka fikri olan var mı diye sormak istedim.
Benim anlamadığım usta benzinde direkt çalışyor lpgde çalışmıyor demişsin. Enjeksiyonlu arabayı lpgde nasıl çalıştırabiliyorsun ki, lpg ile stop ettikten sonra mı çalışmıyor demek istedin? Yoksa aracında düz sistem lpg mi var lpg ile benzini kendin mi seçebiliyorsun
 
Benim anlamadığım usta benzinde direkt çalışyor lpgde çalışmıyor demişsin. Enjeksiyonlu arabayı lpgde nasıl çalıştırabiliyorsun ki, lpg ile stop ettikten sonra mı çalışmıyor demek istedin? Yoksa aracında düz sistem lpg mi var lpg ile benzini kendin mi seçebiliyorsun
Benim anladığım; düğme lpg konumunda bırakılıp stop edildiğinde ilk marş benzinde de olsa çalışmıyor, benzinde bırakıldığında direkt çalışıyor. Sonraki söylenenler de bunu destekliyor gibi anladığım kadarıyla benzinde çalışırken içeriye gaz kaçırıyor demişler
 
Benim anladığım; düğme lpg konumunda bırakılıp stop edildiğinde ilk marş benzinde de olsa çalışmıyor, benzinde bırakıldığında direkt çalışıyor. Sonraki söylenenler de bunu destekliyor gibi anladığım kadarıyla benzinde çalışırken içeriye gaz kaçırıyor demişler

Benim anlamadığım usta benzinde direkt çalışyor lpgde çalışmıyor demişsin. Enjeksiyonlu arabayı lpgde nasıl çalıştırabiliyorsun ki, lpg ile stop ettikten sonra mı çalışmıyor demek istedin? Yoksa aracında düz sistem lpg mi var lpg ile benzini kendin mi seçebiliyorsun
Tam anlatamadım galiba araba da sıralı sistem var. Normalde araba ilk benzinde çalışır ısınınca lpg ye geçer. Ben normal olarak kullandığım zaman akşam arabayı stop ettirirken eğer araba lpgdeyse sabah(veya bir süre sonra) ilk marşta çalışmıyor ama ikinci marşta anında alıyor. Eğer akşam benzinde stop edersem sabah hiç bir sorun olmuyor. Bunun nedeni de bir yerde gazın kaçıp motor da (yanma odası, manifold vb) birikmesi ve ilk çalıştırma da araç zengin karışım olduğu için geç çalışması en azından ben öyle tahmin ediyorum.
 
Tam anlatamadım galiba araba da sıralı sistem var. Normalde araba ilk benzinde çalışır ısınınca lpg ye geçer. Ben normal olarak kullandığım zaman akşam arabayı stop ettirirken eğer araba lpgdeyse sabah(veya bir süre sonra) ilk marşta çalışmıyor ama ikinci marşta anında alıyor. Eğer akşam benzinde stop edersem sabah hiç bir sorun olmuyor. Bunun nedeni de bir yerde gazın kaçıp motor da (yanma odası, manifold vb) birikmesi ve ilk çalıştırma da araç zengin karışım olduğu için geç çalışması en azından ben öyle tahmin ediyorum.
Tamam ben doğru anlamışım. Şimdi tam emin olmamakla birlikte sistemde regülatörden önce lpg kesici role var. Bu role doğru çalışıyor olsa regülatör bozukken bile gazı yanma odasına kaçırmaması lazım. Bu bahsettiğim role ucuz bir parça zaten onu bi danışıp deneyim derim ben
 
Tamam ben doğru anlamışım. Şimdi tam emin olmamakla birlikte sistemde regülatörden önce lpg kesici role var. Bu role doğru çalışıyor olsa regülatör bozukken bile gazı yanma odasına kaçırmaması lazım. Bu bahsettiğim role ucuz bir parça zaten onu bi danışıp deneyim derim ben
Tamamdır teşekkür ederim. Pazartesiye kadar biraz benzinde kullanayım kurumları biraz temizlesin düzene otursun. Pazartesi günü ustaya bırakacağım yine gaz kesici ve enjektöre odaklanacağız.
 
Tamamdır şimdi anladım :) gaz kesici ucuz zaten oradan başlarsınız düzelmezse kalibrasyonda yaptırın. Bende stop ettikten sonra hemen çalışmama sorunu vardı sıcak soğuk farketmeksizin. Kendim ayar ile düzelttim enjeksiyon süreleri bozulunca öyle oluyor. Gece bıraktığınızdaki enjeksiyon süreleri sabah sorun yaratıyor olabilir.
 
Tamamdır şimdi anladım :) gaz kesici ucuz zaten oradan başlarsınız düzelmezse kalibrasyonda yaptırın. Bende stop ettikten sonra hemen çalışmama sorunu vardı sıcak soğuk farketmeksizin. Kendim ayar ile düzelttim enjeksiyon süreleri bozulunca öyle oluyor. Gece bıraktığınızdaki enjeksiyon süreleri sabah sorun yaratıyor olabilir.
Tamamdır teşekkür ederim. Usta regülatörü değiştirdiğin de ayar yaptım demişti ama insan güvenemiyor maalesef
 
Herkese tekrar merhaba. Aracımın sorunu lpgden değil galiba kullanmaya devam ettiğim zaman sorunu tam olarak anladım. Aracın ne zaman çalışacağı belli olmuyor. Bazen ilk marşta alıyor bazen ilkte almıyor ikinci de alıyor. 1 2 gün yatarsa ilk çalıştırma da rölanti dalgalanıyor. Obd2 ile tarattım herhangi bir arıza kaydı göstermedi. Aklıma gelenler oksijen sensörü, krank sensörü, boğaz kelebeği başka ne olabilir bilmiyorum
 
Herkese tekrar merhaba. Aracımın sorunu lpgden değil galiba kullanmaya devam ettiğim zaman sorunu tam olarak anladım. Aracın ne zaman çalışacağı belli olmuyor. Bazen ilk marşta alıyor bazen ilkte almıyor ikinci de alıyor. 1 2 gün yatarsa ilk çalıştırma da rölanti dalgalanıyor. Obd2 ile tarattım herhangi bir arıza kaydı göstermedi. Aklıma gelenler oksijen sensörü, krank sensörü, boğaz kelebeği başka ne olabilir bilmiyorum
Rölanti dalgalanması ile ilk çalışmama farklı arazıların iç içe geçmiş bir durumu olabilir. Eğer aracınız bazen marş alıp bazen almıyor ise krank sensörü olabileceğini düşünüyorum.

Rölanti dalgalanması ise başka bir arızadır.
 
Rölanti dalgalanması ile ilk çalışmama farklı arazıların iç içe geçmiş bir durumu olabilir. Eğer aracınız bazen marş alıp bazen almıyor ise krank sensörü olabileceğini düşünüyorum.

Rölanti dalgalanması ise başka bir arızadır.
Aslında rölanti dalgalanması her zaman yapmıyor. 2 3 gün yatarsa ilk 15 saniye yapıyor sonra normale dönüyor. Boğaz kelebeği kurum yaptığı için olabilir diye düşünüyorum. Geç çalışmayı tam çözemiyorum çünkü kafasına göre yapıyor.
 
Herkese tekrar selamın aleyküm. Görenler bilir aracımda ilk çalışmada sorun vardı. Ustadan dün aldım aracı. Krank sensörünü, kanister valfini, benzin pompası basıncını kontrol etti. Benzin enjektör temizliğini ve Bakımını yaptırdım ama sorunum hala devam ediyor. İlk çalışmada sıcak soğuk farketmez geç çalışıyor. Eğer marşı bırakıp tekrar verirsem anında alıyor bırakmazsam 8 10 marşta alıyor. Enjektörlerin bir tanesi tembelleşmiş sürekli lpg kullanımından dedi. 500 km benzinde kullan tekrar bakalım dedi. Böyle bir şey olabilir mi?