KAPALI Aracımı değiştirmek mantıklı mı? 2016 KİA Soul Yerine 0 km Corolla Vision ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ahmet.kocak

Profesör
280
38
Marka
Kia
Selamlar,

Aracım 2016 model Kia Soul. 2017 Şubat’ta 0 olarak almıştım. Arabamdan memnunum ve şu ana kadar yıllık bakım dışında servise gitmedim. Ama model olarak biraz eskidi.

Bir arkadaşım Toyota’nın bir kampanyasından bahsetti. Vision paket 1,5 motor Corolla 190.000 e düşmüş. Benim arabamın piyasası da 200- 220 bandında. Bunu satıp Corolla mı alsam diye düşündüm. Arabayı çok beğenmedim (donanım olarak aynı, motor gücü, tork ve vites geçişerli daha kötü) ama yine de arabayı 0 lamış olmak için Corolla almalı mıyım bilemedim.

Biliyorum çok kişisel bir soru oldu ama siz ne yapardınız diye merak ettim.
 
Sedan bagajı büyük bir araç ihtiyacınız yoksa değişmeniz anlamsız. 5 yaşındaki araca yaşlandı diyebilmeniz güzel, Allah bize de nasip etsin böyle diyebilmeyi :) Ülke şartları malum, ben hiç böyle rahat tatlı telaşlara düşmedim ama düşsem de sanırım mevcut aracımı geçerli bir sebebim yokken değiştirmezdim.
 
Tekrar selamlar,

Bahsettiğim aracı incelemek için Ankara/ Efe Plaza'ya gittim. 190.000 TL'lik versiyon ellerinde yokmuş, o yüzden 213.000 TL'lik versiyona baktım. Bir de sunroof olan bir pakete baktım. Test sürüşü maalesef 1 yıldır yasakmış bu nedenle test sürüşü yapamadım. Ama inceleme fırsatı buldum ve değişiklikten vazgeçtim. Teşekkür ederim yorumlarınız için.

Selamlar,

Yorumları okurken ithiraz, şehvet, gerilim, adrenalin, hepsini yaşadım. 136 / 280 CRDI kullanan biri olarak toyota o motorla bana üstüne para verse asla geçmem. Dream Multidrive S kullandım. Performans olarak arada uçurumlar var. Arkadaşlarım değerli görüşlerini bildirirken genel performansda pek fark yazmışlar ama tekrar söylüyorum arada uçurum var. Düz yolda ivmelenmesinden tut özellikle rampa tırmanışlarında CRDI gibi seni göklere çıkarması imkansız. Yakıta bakacak olursak şöyle bir genel yorum getirebilirim. 1.5 toyota'nın yakıtı benim 136HP manuel aracımın yanına bile yaklaşamaz. Arada 2 litre fark var ( şehir içi 5.6, şehirler arası 4.6 ). Kullandığım toyota 7.5 litre civarında gezdi. Tabi aracın km'si daha çok düşüktü. Ha birde bu değerlerin karşısında aldığınız performansı düşününce kıyas bile götürmez.

Vision corolla'nın en düşük paketi. Kıa'nın en boşu bile diğer markalara nazaran dolu olur. Sizin soul hangi paket bilmiyorum ama donanım'a aynı yazmanız beni şaşırttı.

Corolla sorunsuz araba olarak bilinir, doğrudur. KIA aynı şekilde sorunsuz ve uzun ömürlü motor'u ile ünlüdür. Ben aracımı alırken KIA markasını sorunsuzluğu bildiğim için aldım.

Aracınızı satmak istediğinizde hiç telaş yapmayın. KIA'yı tanıyan bilen alır. Soul asfaltlarda çok gördüğümüz bir araç değil. Ancak bu satamayacağınız anlamına hiç gelmez.

Test sürüşü yasak falan değil. Toyota bayilerinin kendini beğenmiş satış temsilcilerinin kişisel tavırları ile karşılaşmışsınız. Gerçekten tiksinç seviyeye ulaşmış durumda.
Ben bir kaç gün önce arkadaşımın rica üzerine Stonic bakmaya gittim. Hemen yardımcı oldular ve ufak bir test sürüşü yaptık.

Bence iyi bir karar verdiniz. Hayırlı olsun sizin için.
 
Sedan bagajı büyük bir araç ihtiyacınız yoksa değişmeniz anlamsız. 5 yaşındaki araca yaşlandı diyebilmeniz güzel, Allah bize de nasip etsin böyle diyebilmeyi :) Ülke şartları malum, ben hiç böyle rahat tatlı telaşlara düşmedim ama düşsem de sanırım mevcut aracımı geçerli bir sebebim yokken değiştirmezdim.
İnşallah çok daha güzellerini nasip eder Allah. Ben ve eşim devlet memuru olduğumuz için pandemi gelirimizi etkilemedi o yüzden değişiklik düşünebiliyoruz ama bizimki biraz da şımarıklık oldu, buranın videolarını izledikten sonra insanın yeni ve güncel teknolojili araçları canı çekiyor.
 
İnşallah çok daha güzellerini nasip eder Allah. Ben ve eşim devlet memuru olduğumuz için pandemi gelirimizi etkilemedi o yüzden değişiklik düşünebiliyoruz ama bizimki biraz da şımarıklık oldu, buranın videolarını izledikten sonra insanın yeni ve güncel teknolojili araçları canı çekiyor.
Bu seçimi ikisinide sıfır alacağınız zaman yapsaydınız tereddütsüz corolla derdim. Ama bence aracınızı değiştireceksenizde donanımıyla motoruyla dolu bir corolla tercih edin. Gelen gideni aratmasın yani.
 
Selamlar,

Yorumları okurken ithiraz, şehvet, gerilim, adrenalin, hepsini yaşadım. 136 / 280 CRDI kullanan biri olarak toyota o motorla bana üstüne para verse asla geçmem. Dream Multidrive S kullandım. Performans olarak arada uçurumlar var. Arkadaşlarım değerli görüşlerini bildirirken genel performansda pek fark yazmışlar ama tekrar söylüyorum arada uçurum var. Düz yolda ivmelenmesinden tut özellikle rampa tırmanışlarında CRDI gibi seni göklere çıkarması imkansız. Yakıta bakacak olursak şöyle bir genel yorum getirebilirim. 1.5 toyota'nın yakıtı benim 136HP manuel aracımın yanına bile yaklaşamaz. Arada 2 litre fark var ( şehir içi 5.6, şehirler arası 4.6 ). Kullandığım toyota 7.5 litre civarında gezdi. Tabi aracın km'si daha çok düşüktü. Ha birde bu değerlerin karşısında aldığınız performansı düşününce kıyas bile götürmez.

Vision corolla'nın en düşük paketi. Kıa'nın en boşu bile diğer markalara nazaran dolu olur. Sizin soul hangi paket bilmiyorum ama donanım'a aynı yazmanız beni şaşırttı.

Corolla sorunsuz araba olarak bilinir, doğrudur. KIA aynı şekilde sorunsuz ve uzun ömürlü motor'u ile ünlüdür. Ben aracımı alırken KIA markasını sorunsuzluğu bildiğim için aldım.

Aracınızı satmak istediğinizde hiç telaş yapmayın. KIA'yı tanıyan bilen alır. Soul asfaltlarda çok gördüğümüz bir araç değil. Ancak bu satamayacağınız anlamına hiç gelmez.

Test sürüşü yasak falan değil. Toyota bayilerinin kendini beğenmiş satış temsilcilerinin kişisel tavırları ile karşılaşmışsınız. Gerçekten tiksinç seviyeye ulaşmış durumda.
Ben bir kaç gün önce arkadaşımın rica üzerine Stonic bakmaya gittim. Hemen yardımcı oldular ve ufak bir test sürüşü yaptık.

Bence iyi bir karar verdiniz. Hayırlı olsun sizin için.
Aslında test sürüşü yapılamaması bana da garip geldi. Ben bayide arabaya bakarken satış temsilcisi geldi. Konuşmaya başladık ben arabamın motoru bu dedim ve arada fark hisseder miyim diye sordum yok dedi ama test sürüşü yok dedi. O an isterse test sürüşü yaptırabilirdi ama yaptırmadı gibi hissettim açıkçası.
 
Aslında test sürüşü yapılamaması bana da garip geldi. Ben bayide arabaya bakarken satış temsilcisi geldi. Konuşmaya başladık ben arabamın motoru bu dedim ve arada fark hisseder miyim diye sordum yok dedi ama test sürüşü yok dedi. O an isterse test sürüşü yaptırabilirdi ama yaptırmadı gibi hissettim açıkçası.

Ahmet bey,

136/320 dizel ile 125/159 benzinli motor arasında performans farkı olmayacağını söyleyen bir bayi'den, markası ne olursa olsun kaçarak uzaklaşın. Otomobil konusunda çok ağır cahildir kendisi.
 
test surusune izin vermeyen bir markadan urun almayin bence de iyi bir karar vermissiniz. O nasil bir mantiksizliktir, tanimadigimiz bilmedigimiz arabayi mi alacagiz !

bayiden kaynaklı bir durum ya da korona önlemi olabilir,geçen sene bu zamanlarda ben ankara'da yeni c-hr ve corolla hybrit test etmeye gittiğim vakit ikiletmeden direkt arabaya almışlardı beni.
 
Bu arada corrollanın kampanya dahilinde olan 190 tl lik versiyonu kaldı mı bilmiyorum, bulmakta da sıkıntı yaşardınız zaten.Almaya karar verseniz bile istediğiniz donanımı rengi vs bulmak da ayrı bir yorucu süreç olurdu sizin için.Buna ek olarak elinizdeki aracı da satmak istediğinizde hemen satamayacak ve onun da stresi eklenecekti. 3 Ay önce sormuş olsaydınız elinizdeki aracı satma konusuna hiç değinmezdim lakin 3 gün içinde satabilirdiniz (aklınızdaki fiyata veya yakın değerine)Şuan bu fazla mümkün değil. Şimdilik askıya almış olduğunuzu okudum. O yüzden daha fazla yorum yapmayacağım.
 
bayiden kaynaklı bir durum ya da korona önlemi olabilir,geçen sene bu zamanlarda ben ankara'da yeni c-hr ve corolla hybrit test etmeye gittiğim vakit ikiletmeden direkt arabaya almışlardı beni.

Koronayı bahane etmiş bayii bence. Test araçları her bayiide bulunması gereken araçlar. Sonra o araçları da birinci yılın sonunda ikinci el olarak satıyorlar. Çok bir kayıpları olmuyor yani test araçlarında. Maksimum 2-3bin Euro civarındadır maliyeti araç başına. Bayii bunu marketing bütçesi olarak ayırıyor. Bu bayii ise nasılsa araç satılıyor diye şımarıklık yapmış gibi geliyor bana. Toyota'nın bayilerini bu anlamda daha iyi denetlemesi lazım. Kaldı ki Toyota Türkiye üretimi de olan koca şirket Türkiye içinde. Sadece satış kanalı olan bir yer değil. Şu an bir marka çıkıp 24 saate kadar test sürüşü imkanı verse Türkiye'de emin olun olay olur herkes oradan almak için sıraya girer, inanılmaz bir reklam yapmış olur. Sonuç olarak sigortalı araçlar bunlar, bayii'nin korkacak hiçbir şeyi yok, ağır kir, trimlerde kırık, çizik ya da sigortaya girmeyen ek masrafları test sürüşü yapan sürücü karşılıyor ve bununla ilgili bir sözleşme de yapılabilir. Günlük, saatlik, dakikalık araç ve hatta elektrikli scooter kiralamalarında bile ciddi bir sorun olmamışken ülkede (çalma, kırma, bozma vs.) bu hizmet neden gelmez anlamıyorum. Avrupa'da bırakın sıfırı ikinci elde bile kimse test etmeden almaz. Aldığın ürün birçok insanın senelerce maaşı kadar tutuyor. Bu kadar zor olmamalı bu parayı veren müşteriye biraz insanca davranmak.
 
Koronayı bahane etmiş bayii bence. Test araçları her bayiide bulunması gereken araçlar. Sonra o araçları da birinci yılın sonunda ikinci el olarak satıyorlar. Çok bir kayıpları olmuyor yani test araçlarında. Maksimum 2-3bin Euro civarındadır maliyeti araç başına. Bayii bunu marketing bütçesi olarak ayırıyor. Bu bayii ise nasılsa araç satılıyor diye şımarıklık yapmış gibi geliyor bana. Toyota'nın bayilerini bu anlamda daha iyi denetlemesi lazım. Kaldı ki Toyota Türkiye üretimi de olan koca şirket Türkiye içinde. Sadece satış kanalı olan bir yer değil. Şu an bir marka çıkıp 24 saate kadar test sürüşü imkanı verse Türkiye'de emin olun olay olur herkes oradan almak için sıraya girer, inanılmaz bir reklam yapmış olur. Sonuç olarak sigortalı araçlar bunlar, bayii'nin korkacak hiçbir şeyi yok, ağır kir, trimlerde kırık, çizik ya da sigortaya girmeyen ek masrafları test sürüşü yapan sürücü karşılıyor ve bununla ilgili bir sözleşme de yapılabilir. Günlük, saatlik, dakikalık araç ve hatta elektrikli scooter kiralamalarında bile ciddi bir sorun olmamışken ülkede (çalma, kırma, bozma vs.) bu hizmet neden gelmez anlamıyorum. Avrupa'da bırakın sıfırı ikinci elde bile kimse test etmeden almaz. Aldığın ürün birçok insanın senelerce maaşı kadar tutuyor. Bu kadar zor olmamalı bu parayı veren müşteriye biraz insanca davranmak.

Elektrikli scooterları insanlar denize atıyor, Martı firmasının bu iş için anlaşmalı dalgıç ekibi varmış hatta.
 
Elektrikli scooterları insanlar denize atıyor, Martı firmasının bu iş için anlaşmalı dalgıç ekibi varmış hatta.
Martı kapanmadığına ve hatta büyüdüğüne göre kazançları kayıplarından büyük demektir :) Ticarette kazanç kadar kayıplar da var. Kar ettiği müddetçe sıkıntı yok. Yoksa dünyada sorunsuz test sürüşü de yoktur ama firmalar hala yapıyor. Türkiye de bu anlamda negatif ayrışmıyor bence. İtalya ya da Portekiz'den bu anlamda geride değil en azından. O nedenle test sürüşü rahatlıkla gelebilir.
 
Koronayı bahane etmiş bayii bence. Test araçları her bayiide bulunması gereken araçlar. Sonra o araçları da birinci yılın sonunda ikinci el olarak satıyorlar. Çok bir kayıpları olmuyor yani test araçlarında. Maksimum 2-3bin Euro civarındadır maliyeti araç başına. Bayii bunu marketing bütçesi olarak ayırıyor. Bu bayii ise nasılsa araç satılıyor diye şımarıklık yapmış gibi geliyor bana. Toyota'nın bayilerini bu anlamda daha iyi denetlemesi lazım. Kaldı ki Toyota Türkiye üretimi de olan koca şirket Türkiye içinde. Sadece satış kanalı olan bir yer değil. Şu an bir marka çıkıp 24 saate kadar test sürüşü imkanı verse Türkiye'de emin olun olay olur herkes oradan almak için sıraya girer, inanılmaz bir reklam yapmış olur. Sonuç olarak sigortalı araçlar bunlar, bayii'nin korkacak hiçbir şeyi yok, ağır kir, trimlerde kırık, çizik ya da sigortaya girmeyen ek masrafları test sürüşü yapan sürücü karşılıyor ve bununla ilgili bir sözleşme de yapılabilir. Günlük, saatlik, dakikalık araç ve hatta elektrikli scooter kiralamalarında bile ciddi bir sorun olmamışken ülkede (çalma, kırma, bozma vs.) bu hizmet neden gelmez anlamıyorum. Avrupa'da bırakın sıfırı ikinci elde bile kimse test etmeden almaz. Aldığın ürün birçok insanın senelerce maaşı kadar tutuyor. Bu kadar zor olmamalı bu parayı veren müşteriye biraz insanca davranmak.
Sabancı'da iken yönetim daha başarılıydı bayi ve servisleri, hala çoğu markadan başarılı ama ALJ bence denetim konusunda bir tık eksik. Bazı bayi ve servislerin revizeye ihtiyacı var, personeller niteliksiz ve yetersiz kalabiliyor.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...