Aracın Basıklığı ve Tekerlerin Yan Durması Tutuşu Etkiler mi ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Denizyagmur012

Profesör
376
28
Bazi araclarda görüyorum bunlarin yol tutuş vs. bi faydasi var mi yoksa sadece dış görunus amaciyla mi yapiliyor?
 
Aracın yere yakın olması özellikle yüksek hızlarda daha fazla güven ve yol tutuş sağlar altından geçen rüzgardan dolayı.

Lastik yatıklığı dediğin olayda sanırım kamber açısı bak şu konuyu okumanı şiddetle tavsiye ederim güzel detaylı anlatılmış kitap gibi zevkle okumuştum :D

https://mobile.donanimhaber.com/on-...-cubuklari-teknik-bilgiler--54940851#54940851

Günümüzde ki basıklar air vs ile yapılan güvenli değil tabi :D Bkz:
IMG-20170202-WA0003.jpg
 
Bazi araclarda görüyorum bunlarin yol tutuş vs. bi faydasi var mi yoksa sadece dış görunus amaciyla mi yapiliyor?
Benim bir yerde okuduğum kadarıyla kamber virajdaki tutuşu bir nebze artırıyormuş ama bu seferde hem lastik yıpranma payını çoğaltıyor hem de fren mesafesini azaltıyormuş diye duydum bana sorarsanız mühendisler ölçüp biçip lastiği düz konumda fabrikadan çıkarmışlar bence de böyle çıkması lazım.
 
Aracın yere yakın olması özellikle yüksek hızlarda daha fazla güven ve yol tutuş sağlar altından geçen rüzgardan dolayı.

Lastik yatıklığı dediğin olayda sanırım kamber açısı bak şu konuyu okumanı şiddetle tavsiye ederim güzel detaylı anlatılmış kitap gibi zevkle okumuştum :D

https://mobile.donanimhaber.com/on-...-cubuklari-teknik-bilgiler--54940851#54940851

Günümüzde ki basıklar air vs ile yapılan güvenli değil tabi :D Bkz:Ekli dosyayı görüntüle 3988
Hocam bunu ilk gördüğümde gülmekten altıma ettim sandım :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Fabrika dışında ki yapılan jant değişimi bile büyük etki eder, profesyonel koşullarda ideal şeyler yapılmadığı sürece, jant değişimi veya kamber gibi şeyler olumsuz etkiler, araç tekerleri orjinalde pozitif kamberlidir çünkü aracın ağırlığı bindiğinde tekerin düz durması gerekli bununla oynanması kanımca cahilce bir hareket.
 
Öncelikle. @bedirhan. Güzel yorum olmuş

Fabrika dışında ki yapılan jant değişimi bile büyük etki eder, profesyonel koşullarda ideal şeyler yapılmadığı sürece, jant değişimi veya kamber gibi şeyler olumsuz etkiler, araç tekerleri orjinalde pozitif kamberlidir çünkü aracın ağırlığı bindiğinde tekerin düz durması gerekli bununla oynanması kanımca cahilce bir hareket.

Düşündüm heralde en azindan bir faydasi vardir yol tutusa falan yoksa dupeduz araca zarar veriyorlar. Araci sürüngen yaptiranlar gordum(bmw 320d). Cok kotu hissettim
 
Öncelikle. @bedirhan. Güzel yorum olmuş



Düşündüm heralde en azindan bir faydasi vardir yol tutusa falan yoksa dupeduz araca zarar veriyorlar. Araci sürüngen yaptiranlar gordum(bmw 320d). Cok kotu hissettim
bu tarz modifikasyonlar profesyonel kimseler ve ekipmanlar dışında yapıldığı sürece olumsuzluktan başka bir şey etmez, jant çapının bile motor gücüne göre ayarlandığını düşünürsek :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Çoğu spor arabadaki kamber açısı 3-4 °yi geçmez.apaçilerin yaptığı komple zarar
 
Sen 45 derece yan vererek saatte 120 ile viraj yapacaksındır pistte yayların açısını ve kamberi kullanarak 10 derece de kamber basabilirsin ama bu tamamen yapacağın işe bağlı. Ohızlarda o açılarla dönüldüğünde arabanın ağırlığı tekeri yerden açı yapacak şekilde kaldırmak istiyor önceden verilen kamber, arabanın kaldırmasına karşı koyarak lastik tabanının yere tam dik kalmasını sağlıyor böylece ön tekerler yanlarken vs yola tam bastığı için direksiyon hissi yerinde kalıyor. Ama Sinan dediği gibi fabrika çıkığı pozitif basıyorlar ki ağırlıkla dik olsun.Stance dışında profesyonel işlevsel kullanılmak isteniyorsa zaten çıkılacak pistin koşullarına göre 0.xx mertebesinde ayarlamalar yapılıyor yoksa öyle belli bi derece basayım kalsın tamamen görüntü, güzel çirkin tartışılır orası ayrı :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG
Küçük kamber açıları virajda lastiğin asfalta max temasını sağlar, alçaltma denen olayın doğrusu da yol tutuşunu arttırmak için sert ve alçak süspansiyon kullanmakla olur ama bu da limiti gećtiğinizde arabanın eskisine göre daha sert ve afsız kaymasına neden olabilir, sonuçta doğal değil zorla yol tutması sağlanıyor.
 
Hepsi kamm eğrisiyle alakalı; lastiğe uygulanan yatay kuvvetler dikey kuvvetlerden fazla olursa patinaj durumu oluşur. araba alçaltılarak ağırlık merkezi aşağı çekilir ve lastiğe daha yakın olur mesafe azalacağı için yatay kuvvetler bir miktar azalır, alçalması da yerle araba arasında hava boşluğu oluşturacağından downforce arttıracak yani lastiğe dikey bir kuvvet uygulayacaktır. Kamber de virajlarda biraz yatma payı bırakarak hem lastiğin yola tam temasını sağlamaya hem de yatay kuvveti dikey kuvvete çevirmeye yarar. Yani bunlar arabaya zorla yol tutturmak anlamına geldiği için limitler normalden çok daha keskin olacak herhangi bir kayma durumunda afsız olacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Denizyagmur012
Benim bir yerde okuduğum kadarıyla kamber virajdaki tutuşu bir nebze artırıyormuş ama bu seferde hem lastik yıpranma payını çoğaltıyor hem de fren mesafesini azaltıyormuş diye duydum bana sorarsanız mühendisler ölçüp biçip lastiği düz konumda fabrikadan çıkarmışlar bence de böyle çıkması lazım.
Hocam fren mesafesi lastiğin düz yolda temas yüzeyi azaldığı için artar, azalmaz kafalar karışmasın sanırım siz de dalgınlıkla yanlış yazmışsınız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
ff9cf82138d227cdf23c07812030f21f.jpg



bu türlerde lastik içten içe yemiyor mu ? virajda tam otursun diye eyvallahta yani lastiğin yere temas ettiği yüzeye gelen ağırlık noktası lastiğin her noktasında eşit değil, bu da içten içe eritir bence.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...