Aracınız neden daha az yakıt tüketmesin?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan rosel
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

rosel

Profesör
Destekçi
620
Marka
BMC
Selam herkese,

BMW 118i 2016 model sahibiyim. İlk aldığım sıralar 11 litreden aşağı düşmeyen araç bu aralar en yoğun İstanbul trafiğinde 7'yi geçmiyor, daha doğrusu geçirtmiyorum. Bu da bir depoyla 800 km'den fazla yapabileceğim anlamına geliyor şehir içi. Aynı şekilde 520i 2016 model aracımı da 8-10 litre/100km arasında tutabiliyorum en yoğun trafik durumunda. İki araçta da yazılım yok.

Bunun nasıl olduğu konusuna gelirsek, bildiğiniz gibi rahmetli Ali Can abimizin videolarının çoğu otoban içeriyor. Bu aralar çok izlediğimden olsa gerek, insanların sürüşlerini takip ettim ve farkettim ki herkes sakin, yani koskoca otobanda sakin olmayan biri çıkmaz mı arkadaş?

Aynı sürüç stiline sahip eşi de bir depoyla 800 km yapmış canlı olarak. E dedim o zaman artık kullanım stilini değiştirme vakti. Sonuç ilk paragrafta bahsettiğim litre miktarlarına düştü.

İlk resim 118i'ye ait. Dik Sarıyer/İstanbul yokuşları içeriyor aynı zamanda E-6 trafiği de buna dahil sonuç bu.

Qpy9jV.png


İkinci resim ise 520i'ye ait fakat bu boş yol verisi diyebilirim. Akıcı idi yol. Fakat eskiden bu yolda 11-12'den aşağı düşmüyordu yine aynı yolda.

6yM0O7.png


Velhasıl kelam, araçlarımızı daha sakin ve hız limitlerine uyarak kullanırsak Avrupa verilerine yakın veriler elde edebiliriz. Aynı zamanda forumda da bulabileceğiniz daha az yakıt için önerilenleri uygulamanız da avantaj sağlayacaktır.
 
Ben cepte para yok diye hep sakin gidiyorum. Trafik en büyük değişken. Bayramda istanbul bomboşken Yarımca'dan Kavacık'a 1.8 atmosferik benzinli passata 6.5 yaktırdım 19 yaşında bir araç için harika (fabrika verisini tutturdum sanırım). Aynı yolu bu akşam iş çıkış saatinde gelsem 9un altına inmezdi o tüketim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve kenblock
İşin özü arabayı akıcı kullanmak ve böylece frene minimum ihtiyaç duymak. Olabildiğince uzağa bakıp sizi yavaşlatacak bir şey varsa önceden gaz kesip aracın kendi kendine yavaşlamasını sağlamak. Hızlanırken de tatlı gazla hızlanırsın oldu bitti.
 
Benim düşüncem de aynı ama bizim sürücülerle olmaz. Örneğin kırmızı yandığında gaz kesiyorum bir araba selektör yapıp hızlıca geçip ışıklarda ani fren yapıp duruyor. Agresif sürüş hem arabaya zararlı hem de yakıt tüketimini artırıyor ama bizim ülkemizde maalesef yapacak bir şey yok.
 
5 serisi için olan değer elbette akıcı sürüş sonucu.
Ama 1 serisi'nin değeri gerçekten çok çok iyi. Yılladır anlatmaya çalıştığım şey bu işte. Herkes 9 - 10 litreden aşağı yakmıyor diyor da az yaksın diye uğraşan yok. Eco Pro'da sakin sakin gidince katalog verisi de tutturulur, 800 km yolda yapılır. Gayet normal. :)
 
Bizim millete bunu anlatamazsın.
Üstte arkadaşta yazmış zaten, ileride ışığı görüp gazı keserim, adam selektör atıp yandan önüme geçip ışıkta durur beni de durdurur, bana da zarar verir.
Sonra ben uzun dönem 7.5lt yaktım dediğim araba için "bu araba 9-10'dan aşağı inmiyor, veriler yalan" diye ortalıkta dolaşırlar. "Kullandığın arabayı bırak, dön de kendine bak" demek lazım öylesine de, anlayacak insana denir o da.
 
Kısaca "fren = boşa giden yakıt" diyebiliriz. Ancak bu da sürekli düşük devir demek olunca ettiğimiz kârın kat kat fazlasını çıkan masraflarla ödemek olmasın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: nuralk34
Benim düşüncem de aynı ama bizim sürücülerle olmaz. Örneğin kırmızı yandığında gaz kesiyorum bir araba selektör yapıp hızlıca geçip ışıklarda ani fren yapıp duruyor. Agresif sürüş hem arabaya zararlı hem de yakıt tüketimini artırıyor ama bizim ülkemizde maalesef yapacak bir şey yok.
Bizim millete bunu anlatamazsın.
Üstte arkadaşta yazmış zaten, ileride ışığı görüp gazı keserim, adam selektör atıp yandan önüme geçip ışıkta durur beni de durdurur, bana da zarar verir.
Sonra ben uzun dönem 7.5lt yaktım dediğim araba için "bu araba 9-10'dan aşağı inmiyor, veriler yalan" diye ortalıkta dolaşırlar. "Kullandığın arabayı bırak, dön de kendine bak" demek lazım öylesine de, anlayacak insana denir o da.
Kendi arabamdan örnek vereyim:
İstanbul'da yaşarken ortalama 8'i gördüğüm de oldu. Bütün depoyu il sınırları içerisinde geçirirsem ortalaması 7'nin altına inmiyordu. Temel sebep trafik yoğunluğu değil, trafikte sert kullanıma mecbur bırakan insanlıktan şıkmış sürücülerdi. Kocaeli'ye taşındıktan sonra uzun yol yapmazsam ortalamam 5,5 - 6 civarları oluyor (gerçi Kocaeli'de de trafik ışıklarına pek uymadıkları için o hareketler yapılmıyor ama...:)). Uzun yol tüketiminde de basmazsam 4,5'e kadar indirdiğim oldu.
 
1.3 Multijet Albea var. Günde gidiş geliş "en az" 35-40 km yolum oluyor. %85-90 E-5'de geçiyor. Arabanın fabrika verisi şehir içi 6 lt. Eğer çok yoğun trafik olmazsa hypermiller ruhumla "max" 5.5 - 5.6 lt. yakıyorum. Gerçi araba, yeni nesiller gibi daha alt devirlerde de yürüyebiliyor olsa daha da düşer ortalamam. Fakat burası çok dandik bir memleket panpalar. Sol şeritte 50 ile giden de var sağ şeritte 130-140 yapan da var. Ruh hastalarıyla dolu bir memleket...
 
Son düzenleme:
5 serisi için olan değer elbette akıcı sürüş sonucu.
Ama 1 serisi'nin değeri gerçekten çok çok iyi. Yılladır anlatmaya çalıştığım şey bu işte. Herkes 9 - 10 litreden aşağı yakmıyor diyor da az yaksın diye uğraşan yok. Eco Pro'da sakin sakin gidince katalog verisi de tutturulur, 800 km yolda yapılır. Gayet normal. :)
Eco Pro'ya bile almadım inan, Comfor mode değerleri bunlar ki Eco modda bence daha fazla çıkabilir bu değer. Benim yöntemim, aracı olabildiğince vites arttırıp düşük devirde kullanmak ama aklıma şu takılıyor: Bu kadar düşük devirde kullanınca araçta maddi çok büyük veya küçük hasarlar meydana gelir mi?
 
Eco Pro'ya bile almadım inan, Comfor mode değerleri bunlar ki Eco modda bence daha fazla çıkabilir bu değer. Benim yöntemim, aracı olabildiğince vites arttırıp düşük devirde kullanmak ama aklıma şu takılıyor: Bu kadar düşük devirde kullanınca araçta maddi çok büyük veya küçük hasarlar meydana gelir mi?
5 yıl 80.500 km'dir %90 Eco Pro ile kullanıyorum, tık yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Kısaca "fren = boşa giden yakıt" diyebiliriz. Ancak bu da sürekli düşük devir demek olunca ettiğimiz kârın kat kat fazlasını çıkan masraflarla ödemek olmasın.
Motorun arabayı hareket ettirebileceği devirde sorun olmaz kolay kolay. Araba titremedikten sonra sıkıntı yok. Örneğin Transit'i 1.200-1.500 devirde, Connect'i 2.000 devirde, Doblo'yu 1.700 devir civarı, Caravelle'yi 1.500 devirde kullanıyorum. Arabayı tanıdıktan sonra sorun yaşatmaz.
 
Türkiyede böyle araba kullanırsan ömür geçmez arkadaşın da dediği gibi ortalık serseri mayın gibi gezen adam dolu
 
  • Beğeni
Tepkiler: HAKANBURSA
yav basın gitsin ya
dizel gibisi yok arkadaş bassam max 8 basmasam 6 ama benzinli candır
gar gar gar traktor mübarek...
 
Sakin müzikler de bu işin ufak bi yardımcısı :D hareketli, gaza getiren atarlı müzikler sürüş tarzını çok değiştiriyor, bi anda apaçileştiriyor :D düşük devir konusunda da şunu diyebilirim, hızlanmak istediğimizde "çeken" bir devirde(bu şartlara göre çok değişir 1100 devir de olabilir 3000 devir de) olduğumuz sürece düşük devir kullanımı zarar vermez
 
  • Beğeni
Tepkiler: rosel
5 yıl 80.500 km'dir %90 Eco Pro ile kullanıyorum, tık yok.
EcoPro'nun yazılımı motoru belki de bir şekilde korumak üzerine hamleler yapıyor olabilir. Bence 1600 devrin altına düşmek pek doğru değil, tabii. motor yük altındaysa. Gaza basmadığınız sürece bir problem olmayacağı kesin, fakat düşük devirde gaz talebiniz motoru çok fazla yük altına sokup ileride sıkıntı açabilir.

Katılmaz mısın hocam?
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Şimdi arkadaşlar şurada bi anlaşalım.

Bu modlar motorun valf sisteminin, gaza şu kadar basınca valf kapağı yüzde şu kadar açılacak diye programlanmasından ibaret... Yani Eco Pro'ya aldım araba zorlanıyor diyenler, Eco Pro'yu amacı dışında kullananlar ya da o modda performans arayan kişiler.

Eco Pro'ya alıp basa basa gitmek ya da Sport'a alıp ekonomi yapmaya çalışmak nasıl amaçsızsa, Eco Pro'da motor zorlanıyor, daha çok ısınıyor, zorlanıyor demekte bir o kadar abes. Eco Pro'da sen gaza %20 basınca, herif valfi atıyorum %10 açıyor. Dolayısıyla araç "gitmiyor", dolayısıyla "kasılıyormuş" gibi bir izlenim veriyor.

Eco Pro'nun amacı malum, şehiçi şehirdışı farketmez, yavaş hareket etmek, gaza az basmak, sakin kullanmaktır. Yani bu modda olan birinin araba kasılıyor demesi = "ben bastım ama araba gitmiyor" demektir. O yüzden kasıyor, ediyor diyorlar.

Motor sana turboyu zaten 1350 d/d'da açıyor (en azından bnm motorumda öyle). Dolayısıyla vites değişimleri bile turbo devrede kalsın diye özellikle yavaşlarken takip edilirse 1350 devirin altına düşme eğilimi gösterdiği anda küçülüyor. O yüzden 1600 d/d'nın altında gitmek pek doğru değil demek hiç doğru değil. Doğru değil dediğin seviyenin altında bile zaten motor arabayı yürütebiliyor. O yüzden motorun yük altında çalışması gibi bir durum söz konusu değil. Yani Eco Pro'ya aldıysan zaten gaz pedalının altında yumurta varmış gibi gaza basman, ani hızlanmalar yapmak istememen (acil durumlar hariç) gerek. Onun dışında yaptığın her ekstra harekette motor "sürücünün istediği tepkiyi vermediği için" kasılıyor, zorlanıyor gibi ifadeler çıkıyor. Halbuki zerre alakası yok. O anda performans istiyorlarsa bir zahmet Comfort'a ya da Sport'a alacaklar.

Yani bizim ülkede herkes ralli pilotu olduğu için(!) yapılan açıklamalarda aynı seviyede oluyor. "Ehu Piro'da bu mahina gitmeyyo".. Eco Pro, araba zaten yürüsün, gitsin, uçsun kaçsın diye üretilmiş bir program değil. Artık işin mantığını çözemeyen adama açıklamıyorum, yıldım, uğraşmıyorum. Bitmiyor çünkü...

İlk kez BMW sahibi olacak ya da bu modlardan önceki yıllarda BMW sahibi olmuş insanların çoğu Eco Pro'yu "performanslı sürüşte minimum yakıt kullanacak" diye biliyor maalesef (şaka yapmıyorum ciddiyim). Sizin bizim gibi eğrisini doğrusunu araştıran adam sayısı az olduğu için bu ülkede geri kalanların hızına yetişemiyorum artık.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...