aracınızın markası ve fren balataları değiştirme süreleriniz

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan omerta84
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

omerta84

Profesör
242
fren balataları ömrü kullancıdan kullancıya değişssede. merak ettiğim bir şey. marka/kullanım ömrü nasıl olmuş balatalarda
 
Tamamen kullanıcıya bağlı bir durum ancak özellikle otomatik vites araç kullananların daha sık kontrol etmesi lazım.
 
Astra H, 0 km'den beri bizde. Şu an 67 bin KM'de. Balatalar nerdeyse yarım.. Fren pedalını az kullanırım.
 
Markanin etkisi olsada cok kalitesiz bir urun olmadiktan sonra 5 bin km den fazla bir fark olusturacagini sanmiyorum.Asil belirleyici olan aracin kullanim tarzi ve kullanim yeri. Balatalar asiri isindigi yuklenildigi zaman hizli erirler. Otobanda sert kullanip durmadan virajlarda yuklenip 200 den 80 e durmadan inersen fazla isinir ve cabuk tukenir. Ancak ayni otoban yolunu frensizde cok az frenlede gidebilirsin tamamen kullaniciya kalmis. Aracim golf 72 bin km de uzerindeki feredo marka orjinal balatlari kullaniyorum hala bir sikinti. Yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC
vectra b de orjinal balataları 100k ya kadar kullanmıştık, xc60 30k da serviste 3k km ömrü kalmış denildi çok mu çabuk bitmiş ne?
 
Yeni nesil fren balatalarında artık asbest kullanılmıyor. Farkındaysanız bir çok kullanıcı fren balatasını değiştirmesine rağmen ötme, cızırdama sorunlarını sıkça dile getirmeye başladı. Ayrıca asbest eksikliğinden ısınma ve aşınma çok çabuk oluyor. Isınan balatanın fren performansı da düşüyor. O yüzden markadan çok hangi markanın balata içeriğinde ne kullandığını ya da o balatanın ne özellikler içerdiğini araştırmak gerek.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso, bt ve Ugur
evet bende kişinin kullanımına göre bir durum olduğunu en başta belirtmiştim arkadaşlarında dediği gibi. @CenkGs asbest olayı ben bilmiyordum.
benim arabada balatalar soğukken cızırdama sesi yapıyor. ısınınca hiç ses yok. daha balatlar duruyor dedi sanayideki adam :D
leon 1.6 tdi 105 dsg 42binde
 
evet bende kişinin kullanımına göre bir durum olduğunu en başta belirtmiştim arkadaşlarında dediği gibi. @CenkGs asbest olayı ben bilmiyordum.
benim arabada balatalar soğukken cızırdama sesi yapıyor. ısınınca hiç ses yok. daha balatlar duruyor dedi sanayideki adam :D
leon 1.6 tdi 105 dsg 42binde
Soğukken yapabilir, ısınınca geçer bunda problem yok. Bazı kullanıcılar da ötme gibi seslerin hiç kesilmediğinde şikayet edebiliyor balata yeni olsa bile. Bu asbest dediğim kimyasal kullanımdan kaldırıldı ama tamamen her üretici buna uymuş değil. Zamanla tamamen kaldırılacak. Baktığında kullanım tarzı balata konusunda birinci etken ama artık balatalarda gerçekten kalitesiz üretilmeye başlandı. Ömürleri çok çabuk biter hale geldi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: omerta84 ve Ugur
benimkinin bitmesine daha çok var ama biterse herhalde brembo marka alırım diye düşünüyorum. marka tavisyesi olan varmı
 
Dedemin arabası tahminimce 14 yıldır onda ve hiç fren balatası değiştirdiğini hatırlamıyorum aracını her gün kullanır fakat fren kullanmaz gideceği yere yaklaşınca ayağını gazdan çeker :)

Edit: Geçen bindiğim kadarıyla frenler artık çalışmıyor arkadaşlar :(
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
I10 cular genelde 50 bine dayanmadan balata degistiriyor. Benimkiler su an 55 binde. Degistirme vaktinin geldigini dusunuyorum. 60 bin bakiminda baktiracagim..
 
2 yaşında caddy var şu an 49binde 45bin bakımında değişime gerek yok dendi ama 60binde değişir büyük ihtimalle
 
Renult clio 4 1.5 edc aracımda fren balataları tam bitmmemiş ama ilk bakımında degiştirmişti servis hediye olarak 10.000 kmde
 
clio 4 1.5 edc aracım şuan 46 binde şuana kadar 2 kere balata değşimi oldu her bakımda balatalarıda değiştiriyorlar.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...