Araçlarınızdaki kısılan gücü öğrenin. :)

Ford taunus 2.0
116 beygir/5500 rpm
172nm/4000rpm normaline 116 beygir demişler baktığım sitede ama ben 101 diye biliyorum beygirini dipnot olsun :D
172x5500/7120=132.8 beygir vay be :D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Ben arkadasin yaptigi orneklerr bakmadan direk torku verdigi devir ile islem yapmistim.demekki benden de 7 beygir calmislar.ozaman renaulttan davaciyim :D
Hocam ister istemez bu adamın, davacıyım yorumları geldi aklıma benden de 11 bg var ben de davana ortak oluyorum, Ahmet Kaya'nın da dediği gibi ''Hani benim beygiiirim nerede?''

@Iskender™ yeni formülleri bekliyoruz.:)
 
Son düzenleme:
Hesap yanlış dayı. Senin araç 170 beygir gücü 6.000 devirde veriyor.
260x6.000 / 7120 = 219 hp

Hesap yanlış knki. 117 hp gücü 6.000 devirde veriyor sizinkin de.
154x6000 / 7120 = 129hp

Şimdi Asx grubunda bir arkadaş paylaşımda bulunmuş, bizim aracın en iyi diye bilinen ustalarından İBA otomotivde yazılımla +12HP güç aldığını söylemiş. Senden aldığım bilgileri ASX grubunda sattım, hakkını helal et :)

Gizli özellikleri açtırmak dahil ücret 600-TL tutmuş. Ben gereksiz olduğunu söyledim. 12hp güç için bana fazla geldi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Şimdi Asx grubunda bir arkadaş paylaşımda bulunmuş, bizim aracın en iyi diye bilinen ustalarından İBA otomotivde yazılımla +12HP güç aldığını söylemiş. Senden aldığım bilgileri ASX grubunda sattım, hakkını helal et :)

Gizli özellikleri açtırmak dahil ücret 600-TL tutmuş. Ben gereksiz olduğunu söyledim. 12hp güç için bana fazla geldi.
Bence de değmez ama fiyat normal :D piyasa durumu şu anlık öyle maalesef. Eğer custom yazılım yapıyorlarsa egzoz takıp ona göre yazılımı değiştirirlerse daha fazla güç alabilir arkadaşınız :D
 
Focus 1.6 TDCI 230nm Tork 95hp / 3.600 rpm
230x3600 / 7120 = 116 hp
dizellerin geneli 4.000 devire kadar verimli olurlar. Biz aynı torku 4.000 devirde verdiğimiz zaman ise :D
230x4000 / 7120 = 129 hp :)
Aynı motor Focus 3.5K arabamız var. Belirttiğiniz güce ulaşmak için yazılım mı gerekiyor? Bir de nasıl yazılım atılır bu konuda bilgi verirseniz memnun olurum?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
@Iskender™ bir sitede şuna ulaştım. Reklam olmasın diye site ismini söylemek istemedim. Bu konuda birkaç sorum var.

1- Sadece yazılımla aşağıdaki değerlere ulaşılabilir mi yoksa chip tuning vb. yapılması gereken şeyler olur mu?
2- Diyelim ki yazılım, chip tuning vb. işlemler uygulandı. Aracın yakıt tüketimi artar mı?
5aVqX5.png
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Yazilim nasil atilir aciklarsa tek tek tum yazilimcilar kapisini kapatir o kadar sorulmamali :D
Katılmıyorum. Neden mi? Açıklayacağım elbet. Eğer vaktiniz varsa ricam yazının devamını okumanızdır. :)

Bu dediğinizi format nasıl atılır sorusuna benzetiyorum. Bilgisayara format atmak için bir bilgisayarcıya gidebiliriz. Veya araştırıp öğrenerek kendimiz format atabiliriz. Örneğin YouTube gibi mecralarda birçok format atma videosu bulunmakta. İsteyen araştırıp, öğrenip kendisi format atabilir. Peki buna rağmen insanlar bilgisayarcıya gidip format attırmıyor mu? Halen format için bilgisayarcılara gidenler elbette vardır. Kişi format atmayı öğrenmiş olabilir ama bazı eksiklikleri olabilir. Bilgisayarcıya giderek bu eksikler olmadan format attırabilir.

Öhöm. Yazı uzadı gibi. :) Burada bazı benzetmeler yaparak size neden katılmadığımı açıklamaya çalıştım. Lütfen üstünüze alınmayın.

Ben pc ve yazılım işlerine meraklı birisiyimdir. Hiç araştırma yapmadan yukarıda nasıl yazılım atılacağını sorduğumu sanmayın. Çünkü daha öncesinde bu konuda araştırmalarım oldu. Ama arabaya performansın artması için yazılım atacak cesaret ve ekipmanlara sahip değilim. Belki ileride bu konuda bilgi sahibi olur ve yapmaya çalışırım diye sordum.
 
Katılmıyorum. Neden mi? Açıklayacağım elbet. Eğer vaktiniz varsa ricam yazının devamını okumanızdır. :)

Bu dediğinizi format nasıl atılır sorusuna benzetiyorum. Bilgisayara format atmak için bir bilgisayarcıya gidebiliriz. Veya araştırıp öğrenerek kendimiz format atabiliriz. Örneğin YouTube gibi mecralarda birçok format atma videosu bulunmakta. İsteyen araştırıp, öğrenip kendisi format atabilir. Peki buna rağmen insanlar bilgisayarcıya gidip format attırmıyor mu? Halen format için bilgisayarcılara gidenler elbette vardır. Kişi format atmayı öğrenmiş olabilir ama bazı eksiklikleri olabilir. Bilgisayarcıya giderek bu eksikler olmadan format attırabilir.

Öhöm. Yazı uzadı gibi. :) Burada bazı benzetmeler yaparak size neden katılmadığımı açıklamaya çalıştım. Lütfen üstünüze alınmayın.

Ben pc ve yazılım işlerine meraklı birisiyimdir. Hiç araştırma yapmadan yukarıda nasıl yazılım atılacağını sorduğumu sanmayın. Çünkü daha öncesinde bu konuda araştırmalarım oldu. Ama arabaya performansın artması için yazılım atacak cesaret ve ekipmanlara sahip değilim. Belki ileride bu konuda bilgi sahibi olur ve yapmaya çalışırım diye sordum.
Est hocam iyi yapmissiniz zaten durum boyleyse :)
 
@Iskender™ bir sitede şuna ulaştım. Reklam olmasın diye site ismini söylemek istemedim. Bu konuda birkaç sorum var.

1- Sadece yazılımla aşağıdaki değerlere ulaşılabilir mi yoksa chip tuning vb. yapılması gereken şeyler olur mu?
2- Diyelim ki yazılım, chip tuning vb. işlemler uygulandı. Aracın yakıt tüketimi artar mı?
5aVqX5.png
Yardımcı olmaktan memnun olurum, şu an biraz vaktim yok. Fırsat bulunca detaylıca yazarım. Her şey matematik bunu söyleyebilirim.
Yazılımla ulaşılabilir ama ne kadar sağlıklı onu araştırarak öğrenmek gerek. Turbonun limitlerini öğrenmeniz lazım. Aracınızın egzoz sıcaklığı ölçülüp karşılaştırılması gerek stock sıcaklıkla. Diğer model araçların yazılımlarıyla karşılaştırın. 110 HP aracı 140 bg yaptınız diyelim. Ama stock 140 olan bi araç sizin aracınızdan daha iyi gidiyor. Ee hani 140 hpydi? İşte o devir bandındaki güçten kaynaklanıyor. Çoğu firma 140 HP için 320 tork ön görüyor. Yani bir aracın gerçekten 140 HP gitmesi için 320 tork lazım. Yazılımla 300 tork verebiliyorsun çünkü aracın limitleri belli. Turbo basıncını artırırsan turbo her an elinde kalabilir. Çünkü limiti belli. Tamam hadi yakıtla yürüyelim diyelim bastık yakıtı. Bu sefer de egzoz sıcaklığı arttı. Turbonun egzoz tarafındaki mili kırması demek, yüksek sıcaklık. Eğer turbonu geliştirirsen daha kolaylıkla yüksek torklara çıkarsın. Motora giren hava arttığından sıcaklık da düşer. (dizel için konuşuyorum).Bir yol daha var. O da egzoz çapını büyütmek. Egzoz sıcaklığını düşüreceği için bir miktar yakıt atılabilir. Intercoolerı da büyütebilirsiniz. kesinlikle egzoz modifiyesini tavsiye ediyorum. Güç artınca motordan çıkan hava da artıyor. Stock egzoz veya katalizörlerin işlevi yetersiz kalır. yakıt tüketimi ise sakin kullanımda düşer agresif kullanımda artar.
Şimdilik bu kadar:D
 
Son düzenleme: