Arkanin yoldan kopmasi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Merhaba
Beni en cok endiselendiren şey, aracim ile viraja girdigimde arka lastiklerin yol tutuşunu yitirmesidir. 100 110 km hizla girdigim bazi uzun virajlarda , arka yuruyen takimin ciddi yuk altinda oldugunu hissediyorum. Birseyler arkada beni yolda tutuyor. Bunu ciddi sekilde hissedebiliyorum.

Bir gun, o arka yuruyen , yolu tutmayi birakir, arac yan verirse ben bu durumdan nasil kurtulabilirim?
 
Son düzenleme:

kansuvargun

Profesör
8 Eyl 2016
237
259
1,385
34
İstanbul
ESP varsa durumu anlayıp devreye girer. Yoksa ve bazen çok şiddetli koptuğunda arka kaymaya başladığı zaman haliyle arkanın gittiği yöne doğru direksiyonu çevirip yani kontra verip frene aşırı oturmadan aracı toparlaman gerekiyor.

Bir de i10 ile uzun viraja 110 ile girme :) Gireceksen de daha geniş taban ve ince yanaklı lastiğe geçmen gerekir.
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Bence arabayi satmak en guzel cozum olacaktir. B segment araclarda orta hizlarda (ornegin 100 civari) viraj alip cikamamak genel bir sorun.tavsiyem c segmentine gecmeniz yonunde olacaktir.veya o hizlarla kucucuk araba ile limit kasmayin :)
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Merhaba
Beni en cok endiselendiren şey, aracim ile viraja girdigimde arka lastiklerin yol tutuşunu yitirmesidir. 100 110 km hizla girdigim bazi uzun virajlarda , arka yuruyen takimin ciddi yuk altinda oldugunu hissediyorum. Birseyler arkada beni yolda tutuyor. Bunu ciddi sekilde hissedebiliyorum.

Bir gun, o arka yuruyen , yolu tutmayi birakir, arac yan verirse ben bu durumdan nasil kurtulabilirim?
Özellikle düşük profilli kalın yanaklı araçlarda önden ve arkadan kopmalar çok ölümcül oluyor.
Hocam R9'da 13 jant ve 70 yanak 4 tane petlas pt311 var yüksek hızlarda hiç güven vermiyor 30-80 li hızlarda bilinçli ve bilinçsiz çok kere olarak arkadan koptuğum çok oldu bu durumlarda pasif kalmamak için yapılacak tek şey boş bir alanda kaygan zeminde düşük hızlarda biraz çalışmak ama emin olun yine de o kopma anı içgüdüsel gerçekleşecek belki o anda verilen kontra da yetersiz kalacaktır.Bir de kopmanın açısına ve hızına bağlı olarak kontra vermelisiniz ezbere yaparsanız olay biter ne yazıkki bu tür durumlarda en kötü olay tek bir yanlış hakkınız olmasıdır daha fazlasını affetmiyor malasef.En güzel eğitim zemini karlı zemin düşük sürtünme düşük hızda limit kaza halinde düşük boyutta hasar...Çok kere limit kastım bir gün çok kötü patlayacakmış gibi hissediyorum kendimi zaten kışın 40 km/h lik bir hızda ''S'' yapayım derken bir iki başarılı denemenin ardından gelen güvenle kaldırımı boylayan biri olarak da ilk tecrübemi yaşadım Allah kimseye yaşatmasın.
 

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,286
1
9,436
4,970
kocaeli
İntercity akademi , Hed akademi , Volkan ışık akademi gibi yerlerde böyle durumlarda ne yapılması gerektiğinin eğitimini veriyorlar .

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,201
45,790
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bana kalırsa paraya kıyıp iyi bir markanın, iyi yol tutanlarından 4 adet yaz lastiği alıver. Senin sürüş tarzınla beraber lastik mevzusu yeterince güvende tutar seni virajlarda. Zaten aracını çok zorlayan biri değilsin. Yola iyi yapışan lastiklerle sıkıntı yaşamazsın. Lastiklerini uygun yollu ya da vasat seçtiğin sürece korkunun ecele faydası olmaz.
 

furkankaya585597

Profesör
8 Eyl 2016
1,778
1,064
2,420
Ön taraf sola gidiyorsa direksiyonu sağa döndürmen gerekiyor. Yine de virajlara aşırı hızlı girmemekte fayda var. Araba neydi?
 

mustafa.e

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,884
8,361
4,570
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Ben şöyle yapıyorum. Viraja 110la değil 100le giriyorum(optimum tork devrinde) , girdikten sonra doğrusal bir şekilde gazı açıyorum böylelikle devamlı bir ivme oluyor ve araba daha dengeli bir şekilde yola oturuyor. Bu şekilde yüksek hızlarda sert virajlara girdim sıkıntı yaşamadım ama yanlış yapıyor da olabilirim. Bu tekniği altın elbiseli adamın motosikletle viraj dönme tekniğinden yola çıkarak uyguladım. Kayma olursa da panikle frene basmak ya da gazi aniden bırakmak gibi şeyler yapılırsa arabanın ağırlığı bir anda ön tarafa biner ve arka daha da kaymaya başlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Porsche

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Kontra ver gaza otur, toplarsa toplar zaten toplamazsa zaten sen çoktan arabanın limitlerinin çok üstüne çıkmışsın demektir ki zannetmiyorum senin o kadar üst limitte olacağını.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım