Artik Trafikte Gecis Üstunlugu Yayalarda

Atilgan

Elit Apaçi
Katılım
13 Mar 2017
Mesajlar
250
Beğeni puanı
237
Puanları
945
Konum
Bursa
Marka
Opel
Yayalara zaten öncelik vardı?Neden hatırlatma gereği duyuldu?Zaten bu ülkede salak yerine koymak bir moda oldu gidiyor da, Dünya'da ne kadar doğru varsa Türkiye'de yanlış, Türkiye'de ne kadar doğru varsa da o da Dünya'da yanlış. Türkiye'de kaç kişi anlar bu meseleyi bilemem ama örn Almanya'da yaya çizgisini işgal etme, araç tekerleğini geçtim tampon bile pay yese ceza yazılıyor..
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
4,735
Beğeni puanı
20,836
Puanları
5,720
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Erkekler kasıtlı olarak yol vermek istemiyor, kadınlar da dikkat etmiyorlar. Makyaj yapan, telefonla uğraşanlar falan başka boyut tabi. Göbek dönüşlerinde falan da dikkat ederseniz sağa sola bakmazlar, sadece gidecekleri yöne doğru bakar bir çoğu. Siz onların yüzüne ve nereye baktığına dikkat etmezseniz gelip vurma ihtimalleri yüksek. Hepsi böyle değil ama bir çoğu maalesef böyle. Sadece ve sadece gidecekleri yöne odaklanıyorlar. Ben kadın sürücü gördüğümde yüzüne, mimiklerine, nereye bakıp bakmadığına dikkat ederek ilerliyorum sürekli.
Özellikle araba sürmeye ilgisi bilgisi olmayanların şirket arabalarıyla trafikte olması arttığından beri kadın-erkek ayrımı yapmıyorum ben. Yakında gittiğim insanların beni algılayıp algılamadığını kontrol ediyorum sürekli. Algılamadıklarını düşündüğüm an uzaklaşıyorum ordan. Bi kendimizin değil herkesin arabasını sürüyoruz yoksa günde 2 kere kaza yaparız :D
 

Bilal

Profesör
Katılım
7 Eki 2016
Mesajlar
693
Beğeni puanı
1,369
Puanları
2,320
Konum
İstanbul
Göbek dönüşlerinde falan da dikkat ederseniz sağa sola bakmazlar, sadece gidecekleri yöne doğru bakar birçoğu. Siz onların yüzüne ve nereye baktığına dikkat etmezseniz gelip vurma ihtimalleri yüksek. Hepsi böyle değil ama bir çoğu maalesef böyle. Sadece ve sadece gidecekleri yöne odaklanıyorlar. Ben kadın sürücü gördüğümde yüzüne, mimiklerine, nereye bakıp bakmadığına dikkat ederek ilerliyorum sürekli.

Kız arkadaşıma araba kullanmayı öğretiyorum son zamanlarda. O da aynı davranıyor. Etrafında ne olup bittiğine bakmıyor. Sadece gitmeye odaklı davranıyor. Vazgeçirmek üzereyim ama az kaldı :D
Hayatımda gördüğüm en doğru tespitler listesine girer, net.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,497
Beğeni puanı
39,356
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
Özellikle araba sürmeye ilgisi bilgisi olmayanların şirket arabalarıyla trafikte olması arttığından beri kadın-erkek ayrımı yapmıyorum ben. Yakında gittiğim insanların beni algılayıp algılamadığını kontrol ediyorum sürekli. Algılamadıklarını düşündüğüm an uzaklaşıyorum ordan. Bi kendimizin değil herkesin arabasını sürüyoruz yoksa günde 2 kere kaza yaparız :D
Gerçek şoför zaten böyle olmalı. Sadece araçların hareketlerine değil, diğer araç sürücülerinin de gözlerine, yüzüne, vücut hareketlerine mümkün olduğunca bakıp dikkat etmemiz gerekiyor. Nereye bakıp bakmadıklarını anladığımız vakit ne yapacaklarını kestirmek de kolay oluyor. Adam sana vurunca ' görmedim kusura bakma ' diyor. İşte o görmediyse bizim onun görmediğini fark etmemiz, anlamamız gerekiyor önceden.
 

MehmetP55

Profesör
Katılım
3 Kas 2018
Mesajlar
707
Beğeni puanı
558
Puanları
1,220
Bence bizdeki trafik sorunlarından biri de büyük şehirlerde neyse de Anadolunun genelinde trafik rahat değil hep bir heyecan hep bir karmaşa barındırıyor. Örneğin Abd Avrupa vs de yollar daha geniş yayanın atlayabileceği yada aniden araba çıkabileceği yerler az bizde ise hep bir karmaşa hakim ve bu araç sayısından ziyade yol planlamasından kaynaklanıyor gibi. Yaya yol verme olayını destekliyorum lakin ekstra olarak yay geçidi olduğunu uyaran tabelalar ön plana çıkarılmalı yanıp sönen lambalar dahi olabilir böylelikle insanlar daha dikkatli ve yavaş da gidecektir şehir içi hız limitlerine dikkat etmemek de bizde büyük bir sorun. Büyük şehirlerde yayanın akın akın geçtiği geçitlerde ise yayanın kendi ışığına uyması gerektiği iyice hatırlatılmalı çünkü eminim suan yüzlerce yaya nasıl olsa durmak zorunda diyerek kendini yaya gecidinde tatmin etmeye çalışıyordur :) Herşeyin başı da eğitim zira buna belirli seviyede eğitim almış ahlaklı insanlar zaten dikkat ediyordu trafik bilinci okulda müdürün derse gelmediği ders olmaktan çıkıp 1.sınıftan itibaren güzelce verilmeli
 

Munferit

Panpa
Destekçi
Beta Programı
Katılım
21 Eyl 2018
Mesajlar
1,194
Beğeni puanı
4,617
Puanları
3,770
Konum
İzmir ve Kocaeli
Marka
Fiat
Erkekler kasıtlı olarak yol vermek istemiyor, kadınlar da dikkat etmiyorlar. Makyaj yapan, telefonla uğraşanlar falan başka boyut tabi. Göbek dönüşlerinde falan da dikkat ederseniz sağa sola bakmazlar, sadece gidecekleri yöne doğru bakar bir çoğu. Siz onların yüzüne ve nereye baktığına dikkat etmezseniz gelip vurma ihtimalleri yüksek. Hepsi böyle değil ama bir çoğu maalesef böyle. Sadece ve sadece gidecekleri yöne odaklanıyorlar. Ben kadın sürücü gördüğümde yüzüne, mimiklerine, nereye bakıp bakmadığına dikkat ederek ilerliyorum sürekli.

Kız arkadaşıma araba kullanmayı öğretiyorum son zamanlarda. O da aynı davranıyor. Etrafında ne olup bittiğine bakmıyor. Sadece gitmeye odaklı davranıyor. Vazgeçirmek üzereyim ama az kaldı :D
Aynen bende aynı durumdan muzdaribim. Kesinlikle sadece gideceği yere bakıyor ama odak sıfır, çünkü kafa hep debriyaja ne zaman basıcam, vitesi nasıl atıcam, yavaşlasam araba stop edermi, titrer mi vs. kafa hep buralarda. Durmayı veya yavaşlamayıda bu sebeplerle tamamen reddediyor :D O göbeklerde falan yavaşlamama, yol vermeme sebepleri bir çoğunun bunlar :D Ben de az kaldı vazgeçeceğim artık :D
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,497
Beğeni puanı
39,356
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
Aynen bende aynı durumdan muzdaribim. Kesinlikle sadece gideceği yere bakıyor ama odak sıfır, çünkü kafa hep debriyaja ne zaman basıcam, vitesi nasıl atıcam, yavaşlasam araba stop edermi, titrer mi vs. kafa hep buralarda. Durmayı veya yavaşlamayıda bu sebeplerle tamamen reddediyor :D O göbeklerde falan yavaşlamama, yol vermeme sebepleri bir çoğunun bunlar :D Ben de az kaldı vazgeçeceğim artık :D
Aslen benimki bayağı ilgili bu mevzulara. Viraj bağlama, S virajı kısa yolla düz giderek geçme gibi şeyleri soruyor, bazen de yapmaya çalışıyor yol boşşa :D Dedim onlar şuan senin yapacağın şeyler değil. Önce S virajı tam dön, sonra sürüş becerin ilerleyince yol boşsa kısaltırsın. Vites seçimleri falan da iyi ama henüz direksiyon tepkilerini yumuşatamadım. Fazla sert ve geç çeviriyor. Neyse öğreteceğim zamanla artık. Neyse ki sabırlı biriyimdir kızmadan, sinirlenmeden anlatabiliyorum. Önemli olan aslında kadın - erkek fark etmez ilgili ve hevesli olmak. Öğrenmeye niyetin varsa doğru şekilde öğreniyorsun. Ama yok araba kullanmam gerek, herkes biliyor şart bu diye işe başlarsan heves falan olmadığı için eksik öğrenme, dikkatsiz sürme baş gösteriyor.
 

Samed M.

Panpa
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,314
Beğeni puanı
3,243
Puanları
3,770
Yaş
20
Konum
Antalya
Marka
Hyundai
Sabir ve saygı olduğu sürece hepsi olur, biraz zaman ve alışkanlık kazanmak lazım. Kentler arabalar icin degil insanlar icin vardır. Azıcık medeniyetin kimseye zararı yok.
Tek bir nokta hariç tamamen haklısınız hocam. O nokta da şu ki bizim şehir diye yaşadıklarımız kent değil sadece hormonlu köyler.


Sistem ilk çürük meyvelerini vermeye başladı:
Bilecik'te yayaya yol vermek için duran araca arkadan kamyon çarptı.
(Bir üstümdeki mesajda da aynı video paylaşılmış, görmemiştim.)
 
Son düzenleme:

mgdedeoglu

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
2,947
Beğeni puanı
9,096
Puanları
4,570
Yaş
32
Konum
İstanbul

Atilgan

Elit Apaçi
Katılım
13 Mar 2017
Mesajlar
250
Beğeni puanı
237
Puanları
945
Konum
Bursa
Marka
Opel
Asıl mesele ne aslında biliyor msnz arkadaşlar, biz yıllardır karnelerimzde hep sol taraftaki notlar ve dersler kısmına önem verdik. Ki önem verdiğimiz kadar sonuç da alamadık. Oysa asıl mesele sağ tarafta idi.. Okulla uyumu, çevreye duyarlılık, arkadaşları ve büyüklerine karşı gösterdiği sevgi saygı, sosyal faaliyetlere katılım, ortak değerleri benimseme vs vs. Gibi durumlara oy pusulası gibi önceden pekiyi ile mezun edildik.. Biz hepimiz buralarda "PEKİYİ" ile mezun olduk, üst sınıfa geçtik. Ne eğitimi becerdik ne öğretimi.. Herkes kalkar yok post cumhuriyet dönemi eğitimi tartışır, faşist der, kalkarlar hoşafı organik olarak troll fikri Tübitakta 1. Seçerler.. Bu zihniyetle bir yere varılmaz..kalkıp da insana önem veriyoruz, yayalara öncelik gibi çıkışlar, alt yapısı bozuk bir topluma verim getirmez..
 
Son düzenleme:

Basri Amca

Profesör
Beta Programı
Katılım
20 May 2018
Mesajlar
1,573
Beğeni puanı
2,464
Puanları
2,270
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Tek bir nokta hariç tamamen haklısınız hocam. O nokta da şu ki bizim şehir diye yaşadıklarımız kent değil sadece hormonlu köyler.


Sistem ilk çürük meyvelerini vermeye başladı:
Bilecik'te yayaya yol vermek için duran araca arkadan kamyon çarptı.
(Bir üstümdeki mesajda da aynı video paylaşılmış, görmemiştim.)
Atılmış gerçi de baya baya gerçek türkiye manzaraları bunlar

Başıma gelmesinden korktuğum bir şey bu işte. Geçen mesajımda da yazmıştım, eğer arkamdan baktım hızlı geliyor duramayacak mecburen devam ediyorum durursam çok daha büyük bir risk olacak çünkü.
Yaya olarak da dışarıya çıktığımda kendimi karşı tarafın yerine rahatlıkla koyabildiğim için trafiği daha rahat okuyorum(z).
Bilinç bir şekilde oluşacak ve kültür haline gelecek umudu ile elimden geldiğince yol veriyorum..
Bir de bazı yerlerde yaya geçidi olduğunu anlamak gerçekten çok güç. Çavuşbaşı tarafından çekmeköy e doğru inerken (yokuş aşağı) yaya geçidi varmış hava yağmurlu + karanlık yaya pat diye atladı eğer biraz daha geç fark etsem kesin çarpardım ve 8/8 kusurlu olurdum çok şükür hızlı değildim ama hiç bir levha yok doğru düzgün yaya geçidi olduğunu belirten. Böyle karanlık yollara güneş enerjili basit bir sistem yapılsa yani yaya geçidi olduğunu bir şekilde dalgın şoföre bile anlatacak olan reflektör bile olabilir bu yere boydan boya gayet verimli olacağını düşünüyorum. Basit projelerle çok daha hızlı alışılabilir bir durum olacağını düşünüyorum.
 

kazim4444

Kazım AYDIN
Profesör
Katılım
3 Şub 2017
Mesajlar
170
Beğeni puanı
237
Puanları
1,235
Yaş
20
Marka
Ford
Ek olarak yaya geçitlerine yaklaşırken hız tümsekleri yapılmalı şehir içinde bu şekilde bir anda yavaşlamak zorunda kalmaz araçlar. Hem sürücülerin yayayı farketmesi, hem de yayaların araçları farketmesi açısından çok iyi olur. Bir anlık dalgınlıkla farketmeyebilir sürücü, tümsek sürücü için bir uyarı niteliğinde bulunur hem. Şehir içinde 60la giderken bir anda yaya yola çıkarsa (tümsek olmadığı takdirde) yol vermedin diye suçlusun. Araç kameran yoksa herhangi bir delilinde yoksa ve yaya hasar aldıysa aldın başına belayı. Suistimal edilmez ise tüm hepimiz için yararlı bir uygulama, sonuçta hepimiz her an araba ile değiliz hepimiz birer yayayız. İllaki suistimal eden, kavga çıkarmaya yer arayan birileri olacaktır ama bir şekilde illaki oturacak bu düzen (bknz; market poşeti kullanımı)
Eğer yaya yolundan geçen yayayı farkedemeyip kasisi farkederek yavaşlayacaksa bir sürücü diyecek bir şey yok malının insan hayatından daha kıymetli olduğunu gösterir her ne olursa olsun her daim dikkatli olunmalı insanlık halidir tabii dalabilir ama kasisle farkedecekse etmesin bu çok saçma. Zaten sürücüler yayalara saygı göstermeyip kasislerle engellenecekse yaya yolunda o yaya yolunun ne anlamı kaldı orada kaldı ki asıl önemli olan eğitmektir fiziksel engellerle bir yere kadar engelleyebilirsiniz insanları. E tabi süistimal eden olacaktır ama bu demek değildir ki geçiş üstünlüğü araçlarda olmalı süistimal edenler sadece azınlıkta kalacaktır. Elbet zamanlar alışır insanlar sistem oturunca faydalı olacağı ortada.
 

furkankaya585597

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,750
Beğeni puanı
1,048
Puanları
2,420
Yayalara yol vererek trafik oluşmaz. Işıklarda iki şerit veya üç şerit birden sola veya sağa dönmeye çalışırsa trafik oluşur. Önlere geçebilmek için en dıştaki şeritten araya dalmaya çalışınca trafik oluşur. Kavşaktakine geçiş hakkı tanımazsan trafik oluşur. Şerit artırmak için emniyet şeridine de kuyruk yaparsan oluşur, tek şeride iki sıra durmaya çalışırsan sıkışır. Kuyruğun kısalığı değil akışı önemlidir. Olası şerit tıkanıklığında öndeki arabanın diğer şeride geçip devam etmesine imkan vermeden arkasından fırlayıp geçersen trafik oluşur. Sabit hızlarda ilerlemek yerine takip mesafesi bırakmadan bi hızlanıp bi yavaşlarsan, şerit yavaşladı diye ötekine atlamaya çalışırsan trafik tıkanır.

Bi yaya 7-8 saniyede karşıya geçse 10 yayayı beklemen 1 dakikanı alır bence lafı edilecek bi süre değil. Sonuçta altımızda araba var.
Gittiğim yollarda 1 kilometre boyunca en az 10 tane yaya şeridi var. Aslında şöyle bir kural vardır. Dönüşte yayaya yol verilir. Bu yol verme olayını biraz daha açsalar daha makul olur.
 

yaso

TORNACI
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
3,199
Beğeni puanı
11,563
Puanları
5,320
Konum
Antalya
Marka
Ford
Gittiğim yollarda 1 kilometre boyunca en az 10 tane yaya şeridi var. Aslında şöyle bir kural vardır. Dönüşte yayaya yol verilir. Bu yol verme olayını biraz daha açsalar daha makul olur.
Antalya'da da var ama 6-7 şeridin en fazla 2 veya 3 tanesinin dolu olduğuna denk geldim, o da maksimumu yani daha fazla şeritten aynı anda yaya geçeceğini sanmıyorum. Geçse bile beklemek zorundayım, yaya çünkü.
Türkiye otomobillerin en özgürce kullanıldığı (maddi zorunluluklar hariç), hatta saygısızca kullanıldığı ülkelerden biri. Neden saygısızca diyorum çünkü özgürlük o kadar abartılıyor, çoğu şeyde olduğu gibi kişisel çıkarlar uğruna cılkı çıkarılıyor ki, başkalarının özgürlüğüne ve haklarına tecavüz ediliyor. Bu alışılmışlık toplumumuza nereden geldi bilmiyorum ama olması gerekenler zormuş gibi, doğrular yanlışmış gibi geliyor.
30 km/h hız limitinde seyreden toplumlar var abi. Rölantide gitmediğimiz sürece 4 ve 5. vitesi kullanamayacağımız semtler var dünyada. Evinin otopark büyüklüğüne göre araba almak zorunda olduğun şehirler var. Arabayla biraz oynayayım dediği anda aynasında polislerin belirdiği insanlar da araba kullanıyor bu dünyada.
 

ArdaC

Asfalt Kurutucu
Katılım
11 Mar 2018
Mesajlar
108
Beğeni puanı
89
Puanları
735
Yaş
21
Konum
İstanbul
Marka
Hyundai
Hahahah,bu uygulamaya şaşırmadım.

Bu ülkenin cennet coğrafyası dışında 1 tane olumlu yönü yok.
 
Üst