Aşınma sorusu.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Merhaba.
Bu gün yaptığım incelemede gözlemlerimi aktaracağim.
Saate 90 km hızla bir rampa tırmanıyoruz.
5 nci vitesde 3000 devirde yüzde 80 motor yükünde ilerliyor araba. Grafik ile gözlemleniyor durum. Yine araç vites kücültülüp yüzde 60 motor yükü ve 3500 devirde 90 km hızı tutarak yoluna devam ediyor...

Soru şu. Hızı 90 kmde tutmak için 5nci vitesde 3000 devir %80 yükte veya 3500 devirde %60 yükte yürütmek arasında hangisi motor sağlı ve ömrü bakımından doğru seçim olmalı...

Yükde kullanmak veya devirli kullanmak hangisi daha fazla yıpratır.
 

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Merhaba.
Bu gün yaptığım incelemede gözlemlerimi aktaracağim.
Saate 90 km hızla bir rampa tırmanıyoruz.
5 nci vitesde 3000 devirde yüzde 80 motor yükünde ilerliyor araba. Grafik ile gözlemleniyor durum. Yine araç vites kücültülüp yüzde 60 motor yükü ve 3500 devirde 90 km hızı tutarak yoluna devam ediyor...

Soru şu. Hızı 90 kmde tutmak için 5nci vitesde 3000 devir %80 yükte veya 3500 devirde %60 yükte yürütmek arasında hangisi motor sağlı ve ömrü bakımından doğru seçim olmalı...

Yükde kullanmak veya devirli kullanmak hangisi daha fazla yıpratır.
Hocam nispeten düşük devirde yükte kullanmak oldukça yıpratıcı bir durum. Muhtemelen ikinci durumda ilk durumdakinden de az yakacaksınız hatta.
 

hakikionur

Panpa
Beta Programı
16 Eyl 2016
519
1,270
2,520
30
Marka
Volvo
Motor sıcakken büyük ihtimalle iki senaryoda da kayda değer aşınma yaşanmayacaktır. Aşınmaların çok büyük bölümü motor soğukken, çok Yüksek devirde veya çok düşük devirde fazla yükte oluyor.
Fakat şöyle düşünmek mümkün;
Yüzde 80 yükle hız korunuyor
Yüzde 60 yükle hız korunuyor. Yüzde yirmi kayıp enerji size ekstra yakıt dolayısıyla vuruntu vibrasyon ve sıcaklık olarak dönecek ve olumsuz etkileyecektir.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,028
7
51,358
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Yükte kullanmak daha çok yıpratır, yanma ideal olmayan oranlarda karışımla olur, motor bloğunda oluşan fazla ısı kapak contalarına da yüklenir, gizli hararet dedikleri olaya bile neden olabilir. Düşük viteste yüksek devir kullanmak motorun daha ferah çalışmasını sağlar. Gücü kısıtlı motorların tümünde arabanın çekebilmesi için devirden sakınmamak gerekir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım