Memory42

Murat
Taklacı Güvercin
51
36
Marka
Opel
Merhaba değerli forum sakinleri, astra h 1.3 aracımın satışını yaptım. Şu anda ise astra k almayı düşünüyor ve araştırıyorum. Genel olarak şehir içi, bir kaç kez ise şehir dışına çıktığımızdan dolayı ustam benzinli tercih etmemi tavsiye etti. Alacağımız araç otomatik olmak zorunda. İlanda denk geldiğim bir araç için telefonda görüşme yaptık. Satıcı araçta 10.000km önce güçlendirilmiş gm marka piston yenileme işlemi ve kolon kilidi çözümü yapıldığını söyledi. Bu sizce bir artı mı yoksa uzak durulması gerek bir durum mu? Sizce almak istersek eğer hangi kontrolleri yaptırmak gerekli? Ekspertiz + opel ustasından kontrol ettirmek yeterli olur mu? Tavsiye ve fikirlerinizden yararlanmak istiyorum. Alacağımız araç 2016 model ve 100.000km civarında. Şimdiden teşekkürler.
 
Arkadaşın bütçe ne kadar ? Eli yüzü ve donanımı düzgün 1.4 T makineler kaç para tabi bilemiyorum. Ama astra K'ya kafayı takmış olsam, illa alacağım desem ve eğer dediğin gibi motor güzel örneklerden biriyse otomatik 1.6 T alır hem günlük hem arada basmalık alır keyfime bakarım. Ama dediğim gibi illa Astra K olsun dersem ve bütçem yetiyorsa. Neticede 2.el piyasasına hakim değilim. Bu fiyatlara alternatif neler var çok da bilmiyorum :D
Valla abi inan bende piyasayı bilmem nedir ne değildir sadece işte aracı yorumlar geçerim , mesela 1.2T alın bol bol binin derim ve devam ederim. :D

Ha birde 1.6T 200 alınacaksa kafadan normal trafikte sakin sürüşle 8-9 litreyi silmek lazım yani şehir içi 100km yol gidilecekse 400 TL yakarız demeyi bir kenara koyalım unutmadan :D Uzun yolda düşer mi denilirse ona kendi yorumumu koyayım sakin kalınırsa 5 litreleri görmek mümkün ama ben 130-140 giderim dediğiniz zaman 7 litreler biraz daha çıkılırsa yine şehir içi mantığına geliyor alet amaaaa işin sonunda 200 bg makina iyi yürüyor seside güzel :D
 
Valla abi inan bende piyasayı bilmem nedir ne değildir sadece işte aracı yorumlar geçerim , mesela 1.2T alın bol bol binin derim ve devam ederim. :D

Ha birde 1.6T 200 alınacaksa kafadan normal trafikte sakin sürüşle 8-9 litreyi silmek lazım yani şehir içi 100km yol gidilecekse 400 TL yakarız demeyi bir kenara koyalım unutmadan :D Uzun yolda düşer mi denilirse ona kendi yorumumu koyayım sakin kalınırsa 5 litreleri görmek mümkün ama ben 130-140 giderim dediğiniz zaman 7 litreler biraz daha çıkılırsa yine şehir içi mantığına geliyor alet amaaaa işin sonunda 200 bg makina iyi yürüyor seside güzel :D
Ben 1.4 turbonun da bundan çok çok daha az yakacağını düşünmüyorum. Astra j'de zonguldak'ta 12-13 litrenin altına inmiyor. Hadi J kasa daha ağır, K kasa biraz daha toparlanmış diyelim ama J'ye göre ortalamada en fazla 2 litre falan fark eder. 1.4 T motor öyle pek tutumlu bir makine değil :D
 
Valla abi inan bende piyasayı bilmem nedir ne değildir sadece işte aracı yorumlar geçerim , mesela 1.2T alın bol bol binin derim ve devam ederim. :D

Ha birde 1.6T 200 alınacaksa kafadan normal trafikte sakin sürüşle 8-9 litreyi silmek lazım yani şehir içi 100km yol gidilecekse 400 TL yakarız demeyi bir kenara koyalım unutmadan :D Uzun yolda düşer mi denilirse ona kendi yorumumu koyayım sakin kalınırsa 5 litreleri görmek mümkün ama ben 130-140 giderim dediğiniz zaman 7 litreler biraz daha çıkılırsa yine şehir içi mantığına geliyor alet amaaaa işin sonunda 200 bg makina iyi yürüyor seside güzel :D

😅 Bana arabayı aldıran video. Bizdeki yazılımcılarda daha AR-GE diye gözüküyor.
1.4 T ile 1.6T arasında yakıt farkı bence de yok.. Bu 1.2 onlara göre acayip tutumlu. Dizel gibi uzun yolda 5'in altına inmek çok kolay.
Şehir içinde de iyi manuel kullanan birisi 6-7 arasında gezer.

 
Son düzenleme:
Ben 1.4 turbonun da bundan çok çok daha az yakacağını düşünmüyorum. Astra j'de zonguldak'ta 12-13 litrenin altına inmiyor. Hadi J kasa daha ağır, K kasa biraz daha toparlanmış diyelim ama J'ye göre ortalamada en fazla 2 litre falan fark eder. 1.4 T motor öyle pek tutumlu bir makine değil :D
Dip not ; benim yorumlarım bulunduğum şehre göredir :D alırsınız 10 litrelerin üzeri yakar ben bilmem ben çukurova bölgesinde oturuyorum gerçi bizde klima kullanımından dolayı 2 litre koyuyoruz araçların üzerine ama olsun :D
 
Dip not ; benim yorumlarım bulunduğum şehre göredir :D alırsınız 10 litrelerin üzeri yakar ben bilmem ben çukurova bölgesinde oturuyorum gerçi bizde klima kullanımından dolayı 2 litre koyuyoruz araçların üzerine ama olsun :D
Neticede denk senaryolarda ben 1.4 ile 1.6 T arasında öyle bariz fark olacağını düşünmüyorum. E daha sağlam motor ve çok daha iyi performans da cabası. Zaten eskiden beri 200'lük astra K'larda gözüm vardı :D
 
1.2T'de de o durum var mı ?
Ben alırken 1.4'ün 1 silindir eksiğidir diye kendimi rahatlattım ama..
Bir bakımdan da bu motor sadece bu arabada var 😅 1.2 olduğu için 2020 senesinde alt ÖTV'de kalıyormuş galiba onun için fena satmamıştır.

Fiyatı çok uygundu.. Yani 2013 Golf 7 1.4 Comfortline + Manuel parasınaydı. Öyle olunca.. Bu paraya 1 yaşında , 20.000 KM'de boyasız C segment araba bulmuşuz..
Kamerası - sensörü - car playı falanı filanı.. Gözümüzü kapadık biraz 😁 Renk lacivert.. Ya boşver mezara mı götürecez sanki oldu 😄

Konu da baya ''Astra K Genel''e döndü 😃
Sizdeki 1.2 motorun sadece GM nin PSA'ya satılmadan geliştirdiği motorlardan olduğunu biliyorum, modüler olayı var mı fikrim yok ama 1.4 turbolardan sonra ilaç gibi bir motor :D
 
Sizdeki 1.2 motorun sadece GM nin PSA'ya satılmadan geliştirdiği motorlardan olduğunu biliyorum, modüler olayı var mı fikrim yok ama 1.4 turbolardan sonra ilaç gibi bir motor :D

Alamanya'da filolar çok almış. Forumlarda herkes kiraladık.. diye başlıyor zaten 😅 Parçası dünya üzerinde boldur da.. TR'de çılgın rahat olmayacağı kesin.
Bu mesele + otomatik olması için tabi.. Yeni L kasa ya da Mokka'ya yükselticez artık.
Ben L istiyorum da o da GS olunca güzel. Jant - tamponlar farklı.
Mokka'yı Elegance alırım çok umrumda değil de Astra'nın yılan durması lazım 😎

1.2 Puretech'te de ciddi bir arıza var galiba.. O yüzden yapma diyen çok ta..
Geçen sene 300 koyunca L alıyordum. Bu sene 400-500 gidiyor vallahi.. Eski premium satan falan alıyor çatır çatır 😁
 
1.6 Cdti motorda da zincir değişim maliyeti geçen ay 50 bin tl idi. Kaynak Nisa Otomotiv Opel servisi. Mayıs ayında da zam geleceğini söylüyordu acaba şu an maliyet kaç bin tl :) Çoğu dizel rakibinde aynı km periyodunda kayışı değiştiriyorsun ve ortalama maliyet 10 bin civarında kalıyor. Genel olarak Astra K'yı 1.4 Turbo ve 1.6 Cdti olarak tercih etmezdim.
Geçen hafta sordum İzmit'te muhabbet arasında. İşçilik dahil 55 bini bulur dediler.

Asıl problem, bu motorun zincirinin şanzıman tarafında olması. Benzer problem BMW N47'de de var. Onda da motor iniyor. Ne multijete benzer, ne de crdi'a. Zaten Japon ve Kore grubu hariç, uzun vadeli olarak şu zincir meselesini oturtamadılar. Eninde sonunda Mercedes'te de oluyordu, VW'de de.

Millet başta güç yüzünden diyordu. Honda K24, N47'den kuvvetli ama zinciri ömürlük mesela :) Ayrıca dip not vereyim okuyacaklara: Zincir dayanımının ne torkla ne güçle bağlantısı yok.

Astra K'da yegane mantıklı seçenek 1.2 T 145 hp şu an. O da manuel. Hadi bir kere değiştiğinde komple çözülebilecek problemler olsaydı anlardım da, ne 1.4 turbo 150'likle, ne de 1.6 cdti ile uğraşılır :) O fiyat bandında 136'lık Cee'd DCT alınır geçilir.
 
Sahibi kolon kilidi çözümü dediğine göre bence iptal etmişler.

Ya da universal bir parça var , kolon kilidi varmış gibi arabayı kandırıyor vs. Artık çözdüler o işi. Kalıcı çözüm oluyor yani.

Sadece Astra K değil Mercedes'lerde de epey var.
W204 - Sprinter çok gördüm. Onlar tabi forumlarda yazan kitle değil 😁

Opel'in biraz da öyle bir tarafı var bence..
Genelde memur - ögretmen arabası olduğundan 🤣

LSPİ hakkında birşey şöyleyemem..
Ben de sırf 1.4T'den korktuğum için makyajlı 1.2T Manuel aldım.

1.6 CDTİ gibi yakıyor , 1.4T gibi gidiyor. Ama Manuel işte..

LSPİ için ; yağ olarak Liqui Moly , Mobil 1 tercih etmek ve arabayı Dynamic paketlerdeki Sport modunda kullanmak mantıklı.

Hatta bu yüzden Dynamic paketlerin , Excellence paketlerden daha pahalı olması gerektiğini düşünen arkadaşlar var 😅

1.4T Excellence deyince , kafadan "o arabada sport tuşu yok" diyor 🤣

VW gibi de değil işte.. VW'nin aftermarketi var..
1.4 TSİ 160'lık motora binen adam piston kırsın diye bekliyor zaten.
Kırsın da forged yapayım.. 250hp arabaya bineyim 😁

1.4T'de forged piston üreten firma.. Ya illaki vardır , İngilizler seviyor Vauxhall.. 🤔
Hocam ciddi manada bende korkar oldum. sebebi ise son bütçeyi zorlayarak araç alacağız masraf olayına 1 sene boyunca giremem :) Bende ufaktan bir soğudum ama tasarımını ve donanımlarını seviyorum. Ayrıca eşim kullanacağından işe git gel otomatik olmak zorunda. Yağ tercihim genel olarak liqui moly ve direk dağıtıcısından kendim alıyorum. Sanayilerde ne olduğu bilinmeyen bilinse de sahte olan çok ürün mevcut. Forged işini bende duydum. İmkan olsa da ona girsek :)
 
Son segman kanalı kırıldığında beyaz adam, rampada devir çevirmenin utanılacak bir şey olmadığını öğrenecek :)

Kolon kilidi karışık mevzu. Kapı switch'i zamanla yağsız kalıyor, çalışmıyor diye kapıyı tam kapanmadı algılayıp kilidi açmama durumu da duydum, direksiyonu ileri geri sallayınca düzeldiğini de. Aftermarket bir parçayla değişmediği veya emülatörle vs kandırılmadığı sürece aynı parçanın sıfırını alıp takmak, sadece saati başa kurmaktır. Ya da bilerek dolu paket alınmayacak ki anahtarsız çalıştırma olmasın :)

Motora gelince, Opel yetkili servislerinin en tepesindeki adam bile gelse, motorun içinde durumun ne olduğunu dışarıdan bilemez. Segman kanalının kırılması öyle sürece bağlı bir durum değil. İlk çatlak başladıktan çok kısa süre sonra piston kırılır. Önceden öngörmek diye bir şey söz konusu değil. Sağlam diye alırsın, 10 bin km sonra titreme başlar.

Güçlendirilmiş piston mevzusuna da inanmıyorum. Aşırı genleşip pistona basınç uygulayan segman, forged bile olsa kırar ya da kendisi kırılır ki aynı şey zaten. Segman ağız açıklıklarıyla oynamaları lazım. Onda da piston kırmazsın ama yağ yakma başgösterir vs. (1.4 tsi 180'likler, 160'lıklar kadar kolay kırmıyor ama acaba neden yağ bidonuyla dolaşıyorlar :) )

Dexos 1 gen 2 onaylı yağ ile falan bir nebze kurtarıyor ama daha ziyade 140'lıklarda var. Çünkü direkt enjeksiyon değiller. 150'liklerde hep bir soru işareti.

Ben şahsen Astra K otomatik almam. Çünkü benzinlide zaten bu problem var. Dizeli de zincir uzatıyor, değiştirmek için motor iniyor vs külfetli işler. Motoru kırmamak için de hep üst devirde kullanmaya çalışmak, sürekli "alttan basarsam kırar mı acaba" korkusuyla araç kullanmak eziyet olur insana.


Kıssadan hisse: Küçük hacimden kocaman güçler çıkarmayı yüksek teknoloji zannedermiş insanlar, uzun vadede sonuçlarıyla karşılaşıp "heee" diyene kadar.
Hehehe gerçekten güzel tespitler yapmışsınız doğruluğuna şahit getirmeye gerek bile yok :) Bazen yürekte olan sevdalar insanı bile bile ladese sürüklüyor. Sizin de belirttiğiniz gibi bu kadar riske karşı acaba dizel mi tercih etsem derken onunda zincir sebebiyle aynı maliyetlere geldiğini anlayarak çokta farklı olmadıklarını düşünmeye başladım. Tek tesellim çok hırpalanmamış bir araç denk getirip, gerektiği gibi bakarak şansımı kovalayacak gibiyim.
 
1.6 Cdti motorda da zincir değişim maliyeti geçen ay 50 bin tl idi. Kaynak Nisa Otomotiv Opel servisi. Mayıs ayında da zam geleceğini söylüyordu acaba şu an maliyet kaç bin tl :) Çoğu dizel rakibinde aynı km periyodunda kayışı değiştiriyorsun ve ortalama maliyet 10 bin civarında kalıyor. Genel olarak Astra K'yı 1.4 Turbo ve 1.6 Cdti olarak tercih etmezdim.
Kesinlikle tek tutar noktası Astra H sonrası bildiğim bir araç ile devam etmek istemek. Tabi birde uygun bir araç bulup, olacaklara hazır olmaktan başka kurtarırı yok :)
 
Golf rakibi denilmiş alındım :D Golf gidip düz yolda kardeşleriyle oynasın :D



Aslında zincir o kadarda sorunlu bir parça değil , düzgün yapılan bakım ve kaliteli sarf malzeme kullanımı ile 1.3 mjetdeki zincir neyse oda aynı mantık.
Zincir değişen makina ise kesinlikle ve kesinlikle kaliteli bir zincirle değişmiş olması lazım çünkü çokça yan sanayi parçası var diye biliyorum :)
Bu konuda size hak veriyorum. Açıkçası çevredeki binmeyen ama sürekli tavsiye veren insanlardan dolayı Golf modeline uzağım :) Benim beklentim yol tutuşu viraj kabiliyeti ve birazda yürüsün daaa demek :) Karar vermek baya zor üstelik 800k civarı bir bütçe ile :D
 
Şimdi burada öveceğim fiyatları uçacak :D 1.6 T motor düzgün bir model :) Eskiden gelen 1.6 T'nin top noktası 1.6T GTC engine 200bg olan model , sorunlardan arındırılmış uslu bir çocuk olmuş aslında :D 1.6 motordan 5500 devirde 200 bg güç elde etmek gerçekten iyi bir mühendislik ve görünen köy klavuz istemez misali harika mühendisliklerle top noktaya ulaştırılmış motor üretildi (geliştirildi) ve nokta koyuldu. E6 bir motordan nasıl mükemmel faydalanılmış oturun ve sürün diyorum, tabi mevcutta varsa manuel lütfen :D
1.6T tercihim elbette olurdu ama malum erişemiyoruz :)
 
Arkadaşın bütçe ne kadar ? Eli yüzü ve donanımı düzgün 1.4 T makineler kaç para tabi bilemiyorum. Ama astra K'ya kafayı takmış olsam, illa alacağım desem ve eğer dediğin gibi motor güzel örneklerden biriyse otomatik 1.6 T alır hem günlük hem arada basmalık alır keyfime bakarım. Ama dediğim gibi illa Astra K olsun dersem ve bütçem yetiyorsa. Neticede 2.el piyasasına hakim değilim. Bu fiyatlara alternatif neler var çok da bilmiyorum :D
800 yada biraz borçla 850k civarı bir bütçe ile hareket ediyoruz.
 
Geçen hafta sordum İzmit'te muhabbet arasında. İşçilik dahil 55 bini bulur dediler.

Asıl problem, bu motorun zincirinin şanzıman tarafında olması. Benzer problem BMW N47'de de var. Onda da motor iniyor. Ne multijete benzer, ne de crdi'a. Zaten Japon ve Kore grubu hariç, uzun vadeli olarak şu zincir meselesini oturtamadılar. Eninde sonunda Mercedes'te de oluyordu, VW'de de.

Millet başta güç yüzünden diyordu. Honda K24, N47'den kuvvetli ama zinciri ömürlük mesela :) Ayrıca dip not vereyim okuyacaklara: Zincir dayanımının ne torkla ne güçle bağlantısı yok.

Astra K'da yegane mantıklı seçenek 1.2 T 145 hp şu an. O da manuel. Hadi bir kere değiştiğinde komple çözülebilecek problemler olsaydı anlardım da, ne 1.4 turbo 150'likle, ne de 1.6 cdti ile uğraşılır :) O fiyat bandında 136'lık Cee'd DCT alınır geçilir.
Belirttiğiniz gibi bir çok model yada markada da benzer sorunlar yaşanmakta. Fakat bu kadar bile bile bekleyince, bu durum daha fazla göze batar oldu. Ayrıca bizim satmadan kullanacağımız km sanırım 50k civarı olacaktır. Yapılan bir zincir yada piston değişim işlemi sonrası doğru parçalar ve bakımla sorunsuz kullanırız gibi bir tesellim mevcut :)
 
Valla abi inan bende piyasayı bilmem nedir ne değildir sadece işte aracı yorumlar geçerim , mesela 1.2T alın bol bol binin derim ve devam ederim. :D

Ha birde 1.6T 200 alınacaksa kafadan normal trafikte sakin sürüşle 8-9 litreyi silmek lazım yani şehir içi 100km yol gidilecekse 400 TL yakarız demeyi bir kenara koyalım unutmadan :D Uzun yolda düşer mi denilirse ona kendi yorumumu koyayım sakin kalınırsa 5 litreleri görmek mümkün ama ben 130-140 giderim dediğiniz zaman 7 litreler biraz daha çıkılırsa yine şehir içi mantığına geliyor alet amaaaa işin sonunda 200 bg makina iyi yürüyor seside güzel :D
İnsan dinledikçe kanı kaynıyor :) Benim tek keyfim sene de bir kaç defa uzun yola çıkıp azıcık viraj ve biraz arabayı yaşayarak hissetmek harici durumda şehir içi eşim işe gidip gelmek için kullanacak :) Önce ki aracım astra h 1.3 dizelde ani sollama ve hızlanma kabiliyetinden müzdarip olunca, artık bile bile lades demek geçiyor içimden :D
 
Geçen hafta sordum İzmit'te muhabbet arasında. İşçilik dahil 55 bini bulur dediler.

Asıl problem, bu motorun zincirinin şanzıman tarafında olması. Benzer problem BMW N47'de de var. Onda da motor iniyor. Ne multijete benzer, ne de crdi'a. Zaten Japon ve Kore grubu hariç, uzun vadeli olarak şu zincir meselesini oturtamadılar. Eninde sonunda Mercedes'te de oluyordu, VW'de de.

Millet başta güç yüzünden diyordu. Honda K24, N47'den kuvvetli ama zinciri ömürlük mesela :) Ayrıca dip not vereyim okuyacaklara: Zincir dayanımının ne torkla ne güçle bağlantısı yok.

Astra K'da yegane mantıklı seçenek 1.2 T 145 hp şu an. O da manuel. Hadi bir kere değiştiğinde komple çözülebilecek problemler olsaydı anlardım da, ne 1.4 turbo 150'likle, ne de 1.6 cdti ile uğraşılır :) O fiyat bandında 136'lık Cee'd DCT alınır geçilir.
Her opel ilanlarına girdiğimde bu sebepler kafamda peş peşe sıralanıyor ve kaçıyorum.