AÇIK Astra K - Peugeot 308 T9 Dizel Otomatik

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Rexia
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Rexia

Elit Apaçi
95
Merhabalar,

Kullanmakta olduğum araç 2016 model Vw Polo 1.2 TSI Lounge otomatik sıfır olarak almıştım arabamı satıp daha geniş ve bir üst segment araç almak istiyorum; bu zaman kadar kazası olmadı tüm bakımlarını yetkili servis de yaptırdım ve titizlik le kullandım yoğun trafik de genelde manuel kullandım üşenmeden hiç bir zaman arabayı zorlamadım ani gazlama vs gibi, her park da ilk önce Vites N alıp gazdan ayağımı çekip sonra el frenini çekip ondan sonra P konumuna alıp bıraktım, 5.5 yılda ki tüm yakıtlarımı Shell dışında bir yerde almadım genellikle aynı istasyonu seçtim çok farklı yerde yakıt gerekmedikçe şimdi bu aramı satıp yada takas da (bu önceliğim değil arabanın değerini öldürecekler ) başlıkta belirttiğim uzun süredir takip ettiğim iki araç dan birini almak istiyorum araba iş yerinde olsun oturduğum semt 1 komşum da talip var tabi fiyat hiç konuşmadık öncelikle sarı sitede üst fiyatta satmayı deneyeceğim.

Öncelik le alacağım arabayı nasıl belirledim arabadab beklentimi söyleyeyim bu iki araç hakkında yaptığım araştırmalar sonuç birbirlerine karşı artı ve eksilerini yazacağım bu arabalar dışında farklı bir araba düşünmüyorum eşim de kullanacağı için kriterlerim C segmenti HB tam Otomatik (Çift kavrama sıfır olmadıkça bulaşmam )bunlara uyan aradığım fiyat aralığında sadece bu iki araba var. Opel Astra daha önce kullandım ve araba çok hoşuma gitti o günden beri hep aklımda kaldı ama 308 hiç kullanmadım sadece Showroom inceleme fırsatım oldu o kadar.

Opel Astra K 1.6 CDTI Dynamic 2015-2016 Model eğer fiyatı uygun denk getirebilirsem Excellence olabilir. 2015-2016 model istememdeki en büyük sebep o tarihlerde gelen arabalar tam dolu güvenlik paketleri ve arka watts bağlantısı, kaput keçesi olması, km sini 80000 fazla olmaması.

Peugeot 308 T9 1.6 BlueHDİ Allure paket fiyat uygun denk getirebilirsem 2017 model makyajlı kasa önceliğim olmazsa 2015-2016 model de olabilir bu araba da olmazsa olmazım cam tavan ve km sinin en fazla 80000 olması.

Opel Astra
Peugeot Göre Artıları;

-Dış görünüşü Peugeot göre daha sportif duruyor (Bu bakış açısı göreceli tabi )
-Daha geniş ve konforlu arka yaşam alanı
- Daha performanslı Tork değerinden kaynaklı
Eksileri;
-iç Trim Sesi, genelde internette bu yönde çok şikayet var özellikle ön göstergelerden gelen ses
-Yetkili Servis genel olarak kötü yorumlar çok fazla bazı sorunları çözmede başarısız ve yetersiz olarak izlenimler okudum.

Peugeot 308
Opel Astra ya göre Artıları;

-Daha geniş bagaj
-Daha az kronik sorun ve sorun çıkartma kalitesi
-Cam tavan bu içeriye daha ferah bir ortam katıyor
-Daha kaliteli şanzıman
-Yakıt daha az
Eksileri;
-Arka yaşam alanı çok kötü özellikle dik koltuklar uzun yolculuk da konfordan çok çalacak hatta arkada oturanlar için işkence bile olabilir diye düşünüyorum
-Klima kontrollerini dokunmatik ekran üzerinden yapmak bu araç kullanırken hem kullanımı zor olacak birde elektronik ekran la ilgili bir sorun yaşadığımızda klima kullanamayacağız.


Bu iki araba arasında kullanan yada teknik olarak fikir sahibi olan arkadaşlar yardımcı olursa çok memnun olacağım alacağım arabayı minimum 2.5 sene kullanmayı düşünüyorum bu iki araba arasında kaldım sanayi gitmek en sevmediğim iş gözümde ve beni arabadan beni soğutur bu yüzden bu iki araba arasında hangisini tercih etmeliyim 3 kişilik bir aileyiz Ankara da yaşıyorum yıllık ortalama 14000 km yaparım 1 kez şehir dışına giderim onun dışında şehir içinde kullanacağım.


https://www.sahibinden.com/opel-astra-1.6-cdti-excellence

 
Alacağınız araç 2.el olacağı için önceliği en temiz olan modele vermeniz daha doğru olur. Temizlik konusunda denk olduğunu düşündüğünüz bir durum olduğunda da benim tercihim Astra K olur. Her iki aracı hem kullandım, hem yolcu koltuklarında bulundum. Her ne kadar 308 de gayet güzel bir araba olsa da sürüşü bana daha yapay hissettirmişti. Bununla birlikte 308'in arka koltuk yaşam alanını unutun. Focus'un arkasını dar bilirdim ta ki 308'i deneyene kadar. Hem çok dar hem hafif ticari gibi oldukça yüksek oturuş pozisyonu yüzünden bir o kadar da rahatsız. Her iki aracın da kendine göre üstünlükleri ve zaafları var fakat dediğim gibi genel sürüş kalitesi olarak Astra bana daha iyi hissettirdi.
 
Astra K'yı araba olarak olumlu olumsuz yorumlarız da, en olumsuz tarafı gerçekten Opel Türkiye. Peugeot'da da yetkili servis şikayetleri oluyor. Ama birinden çıkıp diğerine gitseniz sorununuzun düzelme ihtimali var. Opel'de ben 8 sene boyunca öyle bir şey maalesef göremedim. Özel servisleri bile berbat. Her şehirde sanayide en az 10 tane özel servisini bulabilirsiniz ama ben bugüne kadar toplam 2 tane opel ustası bulabildim. Biriyle çalışmaya devam ediyorum. Alfa Subaru Mazda kullanır gibi bakım için şehirler arası yol yapıyorum. O derece yok.

Ankara'ya hakim değilim. Eğer hakkını verecek kaliteli Opel ustaları varsa %50-%50 kalırım, hangisinin temizini bulursanız onu alın derim. Ama ben mutlaka yetkili servise giderim diyorsanız ve ikisi arasındaysanız direk 308 bakın derim.

Kişisel görüşüm olarak da 308'i daha çok beğeniyorum. Genel üretim kalitesi olarak da Astra K kasadan daha iyi buluyorum.
 
Alacağınız araç 2.el olacağı için önceliği en temiz olan modele vermeniz daha doğru olur. Temizlik konusunda denk olduğunu düşündüğünüz bir durum olduğunda da benim tercihim Astra K olur. Her iki aracı hem kullandım, hem yolcu koltuklarında bulundum. Her ne kadar 308 de gayet güzel bir araba olsa da sürüşü bana daha yapay hissettirmişti. Bununla birlikte 308'in arka koltuk yaşam alanını unutun. Focus'un arkasını dar bilirdim ta ki 308'i deneyene kadar. Hem çok dar hem hafif ticari gibi oldukça yüksek oturuş pozisyonu yüzünden bir o kadar da rahatsız. Her iki aracın da kendine göre üstünlükleri ve zaafları var fakat dediğim gibi genel sürüş kalitesi olarak Astra bana daha iyi hissettirdi.
308 arka koltuk darlığına rağmen listeme almamdaki en büyük 3 sebep birincisi cam tavan ikincisi eat6 şanzıman diğeri de Astra ya göre biraz daha sorunsuz gibi geldi facebook olsun bazı forum sitelerindeki incelemelerim sonucu Opel göre daha az sorun yaşıyor kullanıcılar, alacağım arabada gereksiz tampon çamurluk gibi parçalarında boya olması sorun değil 2-3k tramer de razıyım ama Dizel olduğundan bu biraz zor yetkili servis bakımlı yada düzenli zamanında orjinal parçalarla dışarda bakımları yapılmış olması gerekiyor bende aldıktan sonra aynı şekilde devam ettireceğim.
 
Astra K'yı araba olarak olumlu olumsuz yorumlarız da, en olumsuz tarafı gerçekten Opel Türkiye. Peugeot'da da yetkili servis şikayetleri oluyor. Ama birinden çıkıp diğerine gitseniz sorununuzun düzelme ihtimali var. Opel'de ben 8 sene boyunca öyle bir şey maalesef göremedim. Özel servisleri bile berbat. Her şehirde sanayide en az 10 tane özel servisini bulabilirsiniz ama ben bugüne kadar toplam 2 tane opel ustası bulabildim. Biriyle çalışmaya devam ediyorum. Alfa Subaru Mazda kullanır gibi bakım için şehirler arası yol yapıyorum. O derece yok.

Ankara'ya hakim değilim. Eğer hakkını verecek kaliteli Opel ustaları varsa %50-%50 kalırım, hangisinin temizini bulursanız onu alın derim. Ama ben mutlaka yetkili servise giderim diyorsanız ve ikisi arasındaysanız direk 308 bakın derim.

Kişisel görüşüm olarak da 308'i daha çok beğeniyorum. Genel üretim kalitesi olarak da Astra K kasadan daha iyi buluyorum.
Mutlaka yetkili servis giderim değil de yetkili servis bakımlı olursa ben yine aynı şekilde parçaları kendim alıp düzgün bir usta bulabilirsem oradan devam ettirmeyi düşünüyorum bu zamandan sonra biraz yetkili servis cebimi boşaltır gibime geliyor, zaten arabayı şu an satıp değiştirmem deki en büyük sebep arabamı şu ana kadar yetkili servis bakımlı olması satarken elimi kolaylaştıracak malum ikinci el Dsg şanzımanlı araçlarda buna dikkat ediyorlar yoksa bundan sonraki bakımlara yetkili servis götürmeyecektim hazır dışarda bir işlem görmeden satarken de artısı olur diye düşünüyorum.

Şikayet var baktığımda en çok şikayet açılıp sonucu olumlu sonuçlanan marka Peugeot buda en azından Türkiye de bir değeri var gibi görünüyor , Opel de ise dediğiniz gibi yıllardan beri gelen servis şikayetleri çok Ankara da şu ana kadar sürekli araba götürdüğüm bir ustam yok bu arabamla birlik de herhalde araştırarak deneme yanılma ile doğru ustayı bulurum diye düşünüyorum gönül ister yetkili servis devam ettirmek .

308 bazen yolda gördüğüm de benim de çok hoşuma gidiyor tek iki kötü yanı var Astra ya göre biri arka yaşam alanı ve donanım. Bundan dolayı biraz kafamı karıştırıyor birde 308 hiç kullanmadım Ankara da satan arkadaşlardan birini gidip ufak bir test sürüşü yapmak istiyorum belki ona göre kararım daha rahat veririm diye düşünüyorum hani beğenmeyeceğimi düşünmüyorum çünkü kullanıcılar çok övüyor sadece Astra ile arasındaki sürüş konfor farkını ölçmem yeterli.
 
Görsel anlamda ikisi de güzel araçlar (bana göre Astra K>son kasa 308). Ancak motor ve şanzımanda Peugeot'nun öne çıktığını düşünüyorum.
Ankara servislerini bilmiyorum ancak İstanbul'daki durumu düşünürsem ne Opel'de ne Peugeot'da çok kaliteli bir servis bulacağınızı zannetmiyorum, rutin bakımda üzülecek bir durum olmaz tabii. bt'ye katılıyorum bulduğunuz araçlardan en temizi hangisiyse ona yönelmek daha mantıklı diye düşünüyorum.

Ayrıca bu zamanda 2-3 bin lira tramer hiçbir şey değil. Tampon vs. önemsiz yerlerde bile birkaç işlem olsa bile 10 bini bulması hiç zor değil. Umarım içinize sinen bir araç bulursunuz, şimdiden hayırlı olsun.
 
Konfor ve yalıtım (Lastik sesi, rüzgar sesi, kabine alınan Motor sesi gibi ) hangi araç daha üstün, Astra da zincir sesi ilk çalıştırmada yoğun bir ses duyulduğuyla ilgili şikayetler vardı Peugeot tarafı içinde böyle bir durum var mı ?
 
Merhaba hocam, 4 yıllık dizel otomatik astra k excellence kullanıcısıyım. Alırken 308 de seçeneklerimden biriydi ikisini de test ettim ve astra k tercih ettim. 2017 yılında sıfır alırken aynı kombinasyonda excellence ve allure fiyatları birbirine çok yakındı. Yani tercihimi fiyat belirlemedi.

308'den başlayalım, bir kere öncelikle kesinlikle Astra K'dan sessiz bir araç, rüzgar sesi benzer olsa da, yol sesini ve düşük hızlardaki dizel motor sesini Astra'dan az içeri alıyor. Ayrıca süspansiyonları da daha sessiz çalışıyor. Ben 308'in en büyük artısının bu olduğunu düşünüyorum. 308'i tercih etmeme sebebim ise arka yaşam alanıydı, B sınıfı araçlar ile benzer bir alan var. Aracı 55 yaşındaki anne babamın da kullanıyor olması sebebiyle 308'in dijital kokpitinde kullanım zorluğu yaşama ihtimallerine karşı Astra'yı bu alanda daha kullanışlı bulmuştum. 308'in ekranıyla ilgili şikayetler de okumuştum, ekranın açılmaması klimanın kışın da soğuk üflemesi vs. gibi sıkıntılar yaşıyanlar var. Ama yeni nesil araçlar artık böyle ve hepimiz bir gün alışacağız.

Motor şanzıman konusunda, 308'in şanzımanı daha modern. Astra'da bazen 30-40 km'e hıza kadar konvertör kitlemiyor ve baya gürültülü gidiyorsunuz. Bu sırada tüketim de artıyor. Şehir içinde benzer performansları sunsalar da Astra uzun yolda özellikle uzun soluklu rampalarda performans olarak keyif veriyor. Bu konuda sınıfındaki tüm araçlardan önde olduğunu söyleyebilirim. Biz zonguldak şehir içinde 20-25 km ortalama hızla 7-7,5 litre yakıyoruz. Tüketim yüksek gözükse de çok kısa mesafe ve oldukça rampa mevcut. Uzun yolda ise Astra tüketim anlamında üzmüyor. Sakin ve akıcı kullanırsanız 4,5 litre çok kasarsanız 4 litreleri görürsünüz. Hatta beni şaşırtan bir değeri de paylaşayım. Dün şirket aracım megane 1.5 bluedci edc ve bizim araçta babam ile arka arkaya zonguldak-istanbul yolculuğu yaptık, megane 4,7, astra 4,6 litre yaktı. Ben meganın en az yakan araç olduğunu düşünüyordum bu durum biraz beni şaşırttı açıkçası:). Ama gene de şehir içinde 308 kesinlikle daha az yakar diyebilirim.

Yol tutuş olarak standart kullanımda çok fark olacağını düşünmüyorum. Ama zaman içinde Astra K'yı baya zorladım ve bu konuda açıkçası yüzümü güldürüyor. Bu arada matrix far da gece uzun yolculuklarına inanılmaz bir konfor katıyor, çok rahat ilerliyorsunuz.

Sorunlarına gelince ben alırken 5 yıl garanti uzatmıştım ve aracım hala garanti kapsamında. Astra K'nın kronik sıkıntıları mevcut, Vites kolunu P'ye alma uyarısı, direksiyon kolon kilidi arızası ve led matrix far afl uyarısı. Ben bunlardan sadece led matrix far arızasını yaşadım ve garantiden sağ far değişti. Bu günler de tekrar aynı arızayı alıyorum muhtemelen sol farın da değişmesi gerekiyor. Alacağınız aracın geçmişinde bu arızaların çözüldüğünden emin olmanızı tavsiye ederim. Göstergeden gelen trim sesi ilk aldığım gün mevcuttu, servise götürdüm gösterge panelinin arkasına bir bant uygulaması yaptılar ve sorun çözüldü o ses gelmiyor. Ama emniyet kemer yerinden-koltuklardan vb. trim sesleri ara ara geliyor. Yetkili servislerden şikayet edilmiş ama ben Kdz.Ereğli servisinde sorun yaşamadım.

Aklınıza takılan bir durum varsa muhakkak paylaşın ama arkadaşların da dediği gibi 2.elde hangisi temiz ve uygun ise tercihim o yönde olur.
 
Merhaba hocam, 4 yıllık dizel otomatik astra k excellence kullanıcısıyım. Alırken 308 de seçeneklerimden biriydi ikisini de test ettim ve astra k tercih ettim. 2017 yılında sıfır alırken aynı kombinasyonda excellence ve allure fiyatları birbirine çok yakındı. Yani tercihimi fiyat belirlemedi.

308'den başlayalım, bir kere öncelikle kesinlikle Astra K'dan sessiz bir araç, rüzgar sesi benzer olsa da, yol sesini ve düşük hızlardaki dizel motor sesini Astra'dan az içeri alıyor. Ayrıca süspansiyonları da daha sessiz çalışıyor. Ben 308'in en büyük artısının bu olduğunu düşünüyorum. 308'i tercih etmeme sebebim ise arka yaşam alanıydı, B sınıfı araçlar ile benzer bir alan var. Aracı 55 yaşındaki anne babamın da kullanıyor olması sebebiyle 308'in dijital kokpitinde kullanım zorluğu yaşama ihtimallerine karşı Astra'yı bu alanda daha kullanışlı bulmuştum. 308'in ekranıyla ilgili şikayetler de okumuştum, ekranın açılmaması klimanın kışın da soğuk üflemesi vs. gibi sıkıntılar yaşıyanlar var. Ama yeni nesil araçlar artık böyle ve hepimiz bir gün alışacağız.

Motor şanzıman konusunda, 308'in şanzımanı daha modern. Astra'da bazen 30-40 km'e hıza kadar konvertör kitlemiyor ve baya gürültülü gidiyorsunuz. Bu sırada tüketim de artıyor. Şehir içinde benzer performansları sunsalar da Astra uzun yolda özellikle uzun soluklu rampalarda performans olarak keyif veriyor. Bu konuda sınıfındaki tüm araçlardan önde olduğunu söyleyebilirim. Biz zonguldak şehir içinde 20-25 km ortalama hızla 7-7,5 litre yakıyoruz. Tüketim yüksek gözükse de çok kısa mesafe ve oldukça rampa mevcut. Uzun yolda ise Astra tüketim anlamında üzmüyor. Sakin ve akıcı kullanırsanız 4,5 litre çok kasarsanız 4 litreleri görürsünüz. Hatta beni şaşırtan bir değeri de paylaşayım. Dün şirket aracım megane 1.5 bluedci edc ve bizim araçta babam ile arka arkaya zonguldak-istanbul yolculuğu yaptık, megane 4,7, astra 4,6 litre yaktı. Ben meganın en az yakan araç olduğunu düşünüyordum bu durum biraz beni şaşırttı açıkçası:). Ama gene de şehir içinde 308 kesinlikle daha az yakar diyebilirim.

Yol tutuş olarak standart kullanımda çok fark olacağını düşünmüyorum. Ama zaman içinde Astra K'yı baya zorladım ve bu konuda açıkçası yüzümü güldürüyor. Bu arada matrix far da gece uzun yolculuklarına inanılmaz bir konfor katıyor, çok rahat ilerliyorsunuz.

Sorunlarına gelince ben alırken 5 yıl garanti uzatmıştım ve aracım hala garanti kapsamında. Astra K'nın kronik sıkıntıları mevcut, Vites kolunu P'ye alma uyarısı, direksiyon kolon kilidi arızası ve led matrix far afl uyarısı. Ben bunlardan sadece led matrix far arızasını yaşadım ve garantiden sağ far değişti. Bu günler de tekrar aynı arızayı alıyorum muhtemelen sol farın da değişmesi gerekiyor. Alacağınız aracın geçmişinde bu arızaların çözüldüğünden emin olmanızı tavsiye ederim. Göstergeden gelen trim sesi ilk aldığım gün mevcuttu, servise götürdüm gösterge panelinin arkasına bir bant uygulaması yaptılar ve sorun çözüldü o ses gelmiyor. Ama emniyet kemer yerinden-koltuklardan vb. trim sesleri ara ara geliyor. Yetkili servislerden şikayet edilmiş ama ben Kdz.Ereğli servisinde sorun yaşamadım.

Aklınıza takılan bir durum varsa muhakkak paylaşın ama arkadaşların da dediği gibi 2.elde hangisi temiz ve uygun ise tercihim o yönde olur.
Öncelikle bilgilendirme için teşekkür ederim karar vermem için kafamdaki baya soru işaretini giderdin diyebilirim 308 arka koltuk dikliği ve C segmentine göre dar olması Astra yı çok önde tutuyor büyük bir ihtimal tercihimi Astra dan yana kullanacağım , Astra da yazdığın sorunları Astra k Team face de okumuştum araç bakarken yazdığın sorunları muhakkak soracağım servis kayıtlı ise geçmişine baktıracağım, trim sesi ile ilgilide 1 sene önce kullandığım Astra da ses duymamıştım ama çok da dikkat etmemiştim o ara arabanın dinamiklerini test ettiğimden o kısma odaklanamamıştım konsoldan gelen trim sesi youtube da nasıl yapılacağına dahil baya video izlemiştim sorunu kökünden çözüyor herhalde diye düşünüyorum birde Emniyet kemer-koltuklardan gelen trim sesi çok rahatsız edici gürültüde mi ?

5 yıl içinde periyodik bakım ve disk fren balata vs gibi ömrü dolunca değişmesi gereken parçalar dışında Led matrix far dışında başka yaşadığın sorun oldu mu yani bunu sormam da ki sebep kullandığım araçla kıyaslamak ve kalitesini biraz daha anlayabilmek ben de polo garantisini 4 yıl uzatmıştım 4 yıl içinde sağ arka takosu, 1 kez şanzıman kavrama, Dsg yazılımı güncellendi bazı sorunlar vardı bunlar garantiden yaptırdım genelde periyodik bakım zamanı geldiğinde götürdüm garanti bittikten sonra Vites kolunu P konumunda alıp araçı terk edin uyarısı ( bu vw çok büyük bir sorun değil yolda bırakacak değiştirmesem de oluyordu şanzımanın P mikro şalter değişti diye hatırlıyorum bunu da yetkili servis bakımlı olduğundan 250tl ücret ödemiştim onun dışında hiç bir sorun yaşamadım genel olarak sıfır aldıktan sonra Vw markasından gayet memnunum kaliteli araç en büyük sorunu herkesin de yaşadığı DSG genelde yaşadığım sorunlar hep şanzıman la ilgili oldu.
 
Öncelikle bilgilendirme için teşekkür ederim karar vermem için kafamdaki baya soru işaretini giderdin diyebilirim 308 arka koltuk dikliği ve C segmentine göre dar olması Astra yı çok önde tutuyor büyük bir ihtimal tercihimi Astra dan yana kullanacağım , Astra da yazdığın sorunları Astra k Team face de okumuştum araç bakarken yazdığın sorunları muhakkak soracağım servis kayıtlı ise geçmişine baktıracağım, trim sesi ile ilgilide 1 sene önce kullandığım Astra da ses duymamıştım ama çok da dikkat etmemiştim o ara arabanın dinamiklerini test ettiğimden o kısma odaklanamamıştım konsoldan gelen trim sesi youtube da nasıl yapılacağına dahil baya video izlemiştim sorunu kökünden çözüyor herhalde diye düşünüyorum birde Emniyet kemer-koltuklardan gelen trim sesi çok rahatsız edici gürültüde mi ?

5 yıl içinde periyodik bakım ve disk fren balata vs gibi ömrü dolunca değişmesi gereken parçalar dışında Led matrix far dışında başka yaşadığın sorun oldu mu yani bunu sormam da ki sebep kullandığım araçla kıyaslamak ve kalitesini biraz daha anlayabilmek ben de polo garantisini 4 yıl uzatmıştım 4 yıl içinde sağ arka takosu, 1 kez şanzıman kavrama, Dsg yazılımı güncellendi bazı sorunlar vardı bunlar garantiden yaptırdım genelde periyodik bakım zamanı geldiğinde götürdüm garanti bittikten sonra Vites kolunu P konumunda alıp araçı terk edin uyarısı ( bu vw çok büyük bir sorun değil yolda bırakacak değiştirmesem de oluyordu şanzımanın P mikro şalter değişti diye hatırlıyorum bunu da yetkili servis bakımlı olduğundan 250tl ücret ödemiştim onun dışında hiç bir sorun yaşamadım genel olarak sıfır aldıktan sonra Vw markasından gayet memnunum kaliteli araç en büyük sorunu herkesin de yaşadığı DSG genelde yaşadığım sorunlar hep şanzıman la ilgili oldu.
Trim sesinden rahatsızlık konusu kişiden kişiye göre değişir. Ben aracımı çok dinleyen biriydim ve en ufak sesten rahatsızlık duyuyordum. Sanki bu sesler sadece kendi aracımda varmış gibi hissediyordum. Kuzenimin 2017 a3 aracı var, trim sesi onda da geliyor, şirket aracım 2020 megane onda da geliyor. Bu seslere dikkat ederseniz çoğu araçta duyarsınız. Açıkçası zaman içinde müziği açıp dikkat etmemeye başlıyorsunuz. Şu anda gelen trim sesleri beni araçtan soğutacak kadar yoğun değil açıkçası.

Ben periyodik bakım ve balata değişimi dışında sadece matrix far sorunu yaşadım. Ama dediğim gibi bu işler biraz şans, vitesi P'ye alma ve direksiyon kolon kilidi arızasını bekliyorum. Hatta araç garanti kapsamında olduğu için bir yıl içinde yaşamayı umuyorum:) Bunun dışında herhangi bir sorun yaşamadım. Alacağınız aracın kmsine göre zincir kontrolü yaptırmakta fayda var. Triger zincir değişimi 7000 tl civarında tutuyor.(Astra K'nın en masraflı kalemi) İlk çalıştırmada gelen şırıltı sesi bir soruna işaret değil. Zaman zaman uzun süre çalıştırmadıysam ilk çalıştırmada benim aracımda da geliyor ancak zincirde herhangi bir gevşeme yok. Hatta frene basmadan kontağı açtıktan sonra marşa bastığımda bu sesi hiç duymadım.

Benim bu araçta gördüğüm en büyük eksi yalıtım ve süspansiyonun gürültülü ve sert olması. Yoltutuş konusundaki gösterdiği performans sebebiyle düşük konforu görmezden geliyorum ancak yol sesi yalıtımının daha iyi olmasını beklerdim. Ama yalıtım anlamında sınıfında daha kötüler de var.(civic,corolla). Eğer bu alanlardaki eksilerini bilerek alırsanız Astra sizi üzmez diye düşünüyorum. Bu kadar donanımlı, motor şanzımanı güçlü ve sorunsuz dizel araç bulmak zor.
 
Yorumlar için teşekkür ederim , büyük bir ihtimal tercihim Astra dan yana olacak ondan öncesinde Ankara 308 bulup test yapmam gerekiyor:) %100 kararımı verebilmem için sonra sırasıyla ilk arabamı satılığa çıkartıp sonra temiz Astra yada 308 hangisinde karar verdimse o arabayı sarı siteden kovalamayı düşünüyorum tabi her geçen gün fiyatlar artıyor elimi çabuk tutmam gerekiyor.
 
Yorumlar için teşekkür ederim , büyük bir ihtimal tercihim Astra dan yana olacak ondan öncesinde Ankara 308 bulup test yapmam gerekiyor:) %100 kararımı verebilmem için sonra sırasıyla ilk arabamı satılığa çıkartıp sonra temiz Astra yada 308 hangisinde karar verdimse o arabayı sarı siteden kovalamayı düşünüyorum tabi her geçen gün fiyatlar artıyor elimi çabuk tutmam gerekiyor.
Ne yaptınız hocam ne aldınız? Son düşünceleriniz neler?