atmosferik hk.

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan tesla
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

tesla

Profesör
358
motosikletlerde kullanılan 1000cc 200hp, 125 nw torklu ve buraya dikkat tam 20.000 devir çevirebilen atmosferik motorlar neden arabalarda kullanılmıyor. yani bir sebebi kesin vardırda işte teknik açıdan açıklaması nedir bilen varmı? mesela bi honda civic e honda nın supersport motosikletindeki motorunu taksalar ne olur @motorsinann
 
Sorun arabaların ağırlığı. Motorun 250-300 kg, arabanın ise 1400 kg civarı olduğunu düşünürseniz hem torku yetmez hem de fazla yakar. Kısacası normal araba motorlarından çok daha verimsiz olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Sorun arabaların ağırlığı. Motorun 250-300 kg, arabanın ise 1400 kg civarı olduğunu düşünürseniz hem torku yetmez hem de fazla yakar. Kısacası normal araba motorlarından çok daha verimsiz olur.
keyif makinası olmaz mı. mesela mazda rx5 gibi 700 kg civarı birşey olsa, 15 litre yaksa ama 20.000 devir çeviren bi makina olsa. odamı kurtarmaz acaba
 
  • Beğeni
Tepkiler: ibougur
keyif makinası olmaz mı. mesela mazda rx5 gibi 700 kg civarı birşey olsa, 15 litre yaksa ama 20.000 devir çeviren bi makina olsa. odamı kurtarmaz acaba
Hafiflerde çok sıkıntı olmaz zaten dediğim gibi, 650-700 kg arabalara swaplayanlar var, keyifli de olur. Ama 1300-1400 kglık arabalara o tork yetmez, arabayı kaldırmaya çalışırken patinaja falan düşer sürekli, sıkıntı yaratır.
 
Motosiklet motorları çok verimsiz oluyor arabalardakine göre tabiki o torkla araba kalkar ama tork kaç devirde geliyor acaba bi 8.000i vardır illaki go kartta güzel olurdu ama caterham filan
 
örneğin 600cc lik bir yamaha motoru 120 hp gücü 10.000 devirde veriyor diyelim
10.000 devir altı ölü olur ne tork ne hp olmaz, zaten o kadar ufak hacimden yüksek güç çıkarmak için krank ana muylu ile kol muylu arasında ki mesafe kısa oluyor buda = biyel kolu kısa = kurs boyu kısa yani motor yüksek devir çeviriyor ne kadar yüksek devir = o kadar HP
Torkları da hpye nazaran düşük oluyorlar bununda sebebi biyel kollarının kısa olması ee 600cc lik bir yamaha motorunu 1300 kiloluk C segmenti arabaya taktığınızda hem inanılmaz verimsiz olur kullanımı tam bir eziyet olur ve debriyaj kalmaz.
Dizel motorlarında biyel kolları uzundur biyel kollarının uzun olması kurs boyunun büyük olması anlamına gelir.
bisiklet pedalı gibi düşünmek gerekli, ayağınızı bastığınız pedalın kolu dişliye ne kadar uzaksa o kadar rahat torklu ama yavaş çevirirsiniz, ne kadar kısa olursa hızlı ama torku düşük çevirirsiniz.
 
örneğin 600cc lik bir yamaha motoru 120 hp gücü 10.000 devirde veriyor diyelim
10.000 devir altı ölü olur ne tork ne hp olmaz, zaten o kadar ufak hacimden yüksek güç çıkarmak için krank ana muylu ile kol muylu arasında ki mesafe kısa oluyor buda = biyel kolu kısa = kurs boyu kısa yani motor yüksek devir çeviriyor ne kadar yüksek devir = o kadar HP
Torkları da hpye nazaran düşük oluyorlar bununda sebebi biyel kollarının kısa olması ee 600cc lik bir yamaha motorunu 1300 kiloluk C segmenti arabaya taktığınızda hem inanılmaz verimsiz olur kullanımı tam bir eziyet olur ve debriyaj kalmaz.
Dizel motorlarında biyel kolları uzundur biyel kollarının uzun olması kurs boyunun büyük olması anlamına gelir.
bisiklet pedalı gibi düşünmek gerekli, ayağınızı bastığınız pedalın kolu dişliye ne kadar uzaksa o kadar rahat torklu ama yavaş çevirirsiniz, ne kadar kısa olursa hızlı ama torku düşük çevirirsiniz.
yani diyorsunuz ki 20.000 devir çevirmek istiyorsan ayaklarının altında bu iş yaş, bacaklarını açıp arasına alıcaksın, motosikleti:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG
yani diyorsunuz ki 20.000 devir çevirmek istiyorsan ayaklarının altında bu iş yaş, bacaklarını açıp arasına alıcaksın, motosikleti:D

İkinci dünya savaşında tarla süren Alman traktörleri 400 devir maksimum ceviriken 12 beygir üretiyorlrdı. Motor hacmi ise tek silindili 6,2 litre.
Son hız 12 , tarlada pulluk çekerken 4,2 km ...
 
  • Beğeni
Tepkiler: tesla
İkinci dünya savaşında tarla süren Alman traktörleri 400 devir maksimum ceviriken 12 beygir üretiyorlrdı. Motor hacmi ise tek silindili 6,2 litre.
Son hız 12 , tarlada pulluk çekerken 4,2 km ...
nereden nereye gelmişiz düşününce insan bi garip oluyor. 6,2 litre 400 devir. şimdi bizim fındık motorlar rölantide çalışırken 2 katını çeviriyor:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Atmosferiğin Allah'ı var.
74 oktan benzin ile çalışan 4,2 litre Maybach Hl42 sıralı 6 silindirli.
8 tonluk sdkfz 251 yürütüyor. O aktarma organına 3000 devirde 100 beygir lik motor.

 
  • Beğeni
Tepkiler: karyel
örneğin 600cc lik bir yamaha motoru 120 hp gücü 10.000 devirde veriyor diyelim
10.000 devir altı ölü olur ne tork ne hp olmaz, zaten o kadar ufak hacimden yüksek güç çıkarmak için krank ana muylu ile kol muylu arasında ki mesafe kısa oluyor buda = biyel kolu kısa = kurs boyu kısa yani motor yüksek devir çeviriyor ne kadar yüksek devir = o kadar HP
Torkları da hpye nazaran düşük oluyorlar bununda sebebi biyel kollarının kısa olması ee 600cc lik bir yamaha motorunu 1300 kiloluk C segmenti arabaya taktığınızda hem inanılmaz verimsiz olur kullanımı tam bir eziyet olur ve debriyaj kalmaz.
Dizel motorlarında biyel kolları uzundur biyel kollarının uzun olması kurs boyunun büyük olması anlamına gelir.
bisiklet pedalı gibi düşünmek gerekli, ayağınızı bastığınız pedalın kolu dişliye ne kadar uzaksa o kadar rahat torklu ama yavaş çevirirsiniz, ne kadar kısa olursa hızlı ama torku düşük çevirirsiniz.
Yine net ve aydınlatıcı bir yorum teşekkürler. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG
Atmosferiğin Allah'ı var.
74 oktan benzin ile çalışan 4,2 litre Maybach Hl42 sıralı 6 silindirli.
8 tonluk sdkfz 251 yürütüyor. O aktarma organına 3000 devirde 100 beygir lik motor.

Gelişimi güzel göstermişsiniz. Almanlar 2. dünya savaşında benzinli bir tankta yapmışlardı, tabi inanılmaz verimsiz olduğu için tutulmadı. modeli hatırlayamadım, devletimiz sağolsun; wikipedia kapalı olduğu için kontrol edemedim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: krsdqnqrd
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...