KAPALI Audi A4 1.8 TFSI

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan donizoff
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

donizoff

Düz Yol Gazcısı
24
Evet arkadaşlar a4 1.8 tfsi kullanan var mı? Yağ yakma sorunu var diyorlar? Yılda en fazla 10bin km yapıyorum ve açıkçası araçtan öyle üstün beklentilerim yok, beni en çok çeken şeyi dış görünüşü :) Alınır mı 1.8 tfsi modeli özetle?
 
Pistonlardaki metalin dayanımı fabrika çıkışı kötüymüş sonradan güncellenmiş malzeme. Arkadaşta a5 var 90 küsur binlere geldiğinde 100 km de 1 litre falan yakıyordu yağ. Motor açıldı yapıldı düzeldi de motor yapılınca şanzımanda sıkıntı çıktı multitronicte. Titreye titreye biniyo şimdi
 
Hocam araçla ilgili tek bilgim, kuzenim aldı ve bir hafta sonra elinden çıkardı acilen. Aşırı yağ eksiltiyor, tasarım ve kalite olarak A4ü cok severim ama motor anlamında -bence vag grubunun en iyi ve en sorunsuz motoru- 1.4 lerden şaşmamak gerekir, benzinli için söylüyorum tabi ki
 
Yag eksiltme sorununu cok duydum ancak adam gibi yorum yapana hic denk gelmedim. Yani servisin yorumu ne bu konuyla alakali cok merak ediyorum. 100 km’de bir litre yag yakmak ne demek ? Cok ciddi bir sey. 1.8 tfsi 120 ve 160hp olarak iki versiyon. Gucler de oyle aman aman asiri degil. Hatta 1.8 tsi 160hp passat’ta da kullanildi, hic oyle asiri sorun yasanmisligini duymadim. Motor kucuk hacimli olup boyle buyuk gucler cikaran bir motor olsa tamam diyecegim de bana cok enteresan geliyor. Bir arastirayim merak ettim
 
Fiyat olarak baya iyi olduğu için bende bir ara bakmıştım. 120 lik hakkında bir bilgim yok ama 160 lık ile ilgili olarak ciddi yağ yakımından söz ediliyor. Hatta youtube da hızlanma videolarının bile altında kaç lt yağ yakıldığının sorulduğuna şahit oldum. Yabancı forumlardan baktığıma göre 5000 km de 1 lt yağ yakıyormuş. Bu sorun bir sonra gelen 170 liklerde giderilmiş.

Edit: bide ek olarak bu araba da yağ kontrol etmek için bir çubukta yok. Arabanın ekranından kontrol ediliyor. Öyle olunca tamamen elektroniğe bağlı eğer yanlış okursa büyük sorun çıkar.
 
Son düzenleme:
Eger makyajliysa alinabilir, yag eksiltme problemi 170 beygirlik motorlarda cozuldu. Ancak 160 beygirlik versiyonu arkadaslarin da dedigi gibi sorunlu.
 
Yag eksiltme sorununu cok duydum ancak adam gibi yorum yapana hic denk gelmedim. Yani servisin yorumu ne bu konuyla alakali cok merak ediyorum. 100 km’de bir litre yag yakmak ne demek ? Cok ciddi bir sey. 1.8 tfsi 120 ve 160hp olarak iki versiyon. Gucler de oyle aman aman asiri degil. Hatta 1.8 tsi 160hp passat’ta da kullanildi, hic oyle asiri sorun yasanmisligini duymadim. Motor kucuk hacimli olup boyle buyuk gucler cikaran bir motor olsa tamam diyecegim de bana cok enteresan geliyor. Bir arastirayim merak ettim

Hocam ben de çok araştırdım ama doğru düzgün net bir şey bulamadım. Arkadaşların da dediği gibi muhtemelen 120liklerde bu sorun yok
 
Fiyat olarak baya iyi olduğu için bende bir ara bakmıştım. 120 lik hakkında bir bilgim yok ama 160 lık ile ilgili olarak ciddi yağ yakımından söz ediliyor. Hatta youtube da hızlanma videolarının bile altında kaç lt yağ yakıldığının sorulduğuna şahit oldum. Yabancı forumlardan baktığıma göre 5000 km de 1 lt yağ yakıyormuş. Bu sorun bir sonra gelen 170 liklerde giderilmiş.

Edit: bide ek olarak bu araba da yağ kontrol etmek için bir çubukta yok. Arabanın ekranından kontrol ediliyor. Öyle olunca tamamen elektroniğe bağlı eğer yanlış okursa büyük sorun çıkar.

Beni de en çok çeken kısmı arabanın fiyatıydı zaten, dediğin gibi öyle aman aman bir performans vermiyor araç..
 
Hocam araçla ilgili tek bilgim, kuzenim aldı ve bir hafta sonra elinden çıkardı acilen. Aşırı yağ eksiltiyor, tasarım ve kalite olarak A4ü cok severim ama motor anlamında -bence vag grubunun en iyi ve en sorunsuz motoru- 1.4 lerden şaşmamak gerekir, benzinli için söylüyorum tabi ki

A4ün 1.4 ü ile 1.8 i arasında 2 kat fiyat farkı var neredeyse hocam, gönül isterdi tabi 1.4 olsun :)
 
Beni de en çok çeken kısmı arabanın fiyatıydı zaten, dediğin gibi öyle aman aman bir performans vermiyor araç..

Performans olarak iyi bence. Birde araba da multitronic isimli cvt şanzıman olduğunu düşününce. Cvtler her zaman performanstan yiyor ona rağmen iyi.

Hocam o aracın 170liğini ilk defa duydum, gördüklerim hep 120lik ya da 160lıktı

170 likler B8 makyajlı kasa da var yani 2011-2015 arasındaki modeller
 
Performans olarak iyi bence. Birde araba da multitronic isimli cvt şanzıman olduğunu düşününce. Cvtler her zaman performanstan yiyor ona rağmen iyi.



170 likler B8 makyajlı kasa da var yani 2011-2015 arasındaki modeller

Hocam aslında araca yazılım atma mevzusuna da çok hakim değilim ama benim bildiğim bu model standart 210 bg üretildiği, avrupada vergiler beygire göre hesaplandığı için 120-160-210 luk seçenekleri var diye biliyorum. 120liği yazılımla 210 a çıkartabiliyoruz büyük ihtimalle
 
Hocam aslında araca yazılım atma mevzusuna da çok hakim değilim ama benim bildiğim bu model standart 210 bg üretildiği, avrupada vergiler beygire göre hesaplandığı için 120-160-210 luk seçenekleri var diye biliyorum. 120liği yazılımla 210 a çıkartabiliyoruz büyük ihtimalle

Soft yazılım ile yapılıyordur ama fabrikadan stok B8 kasa A4 de 210 luk benzinli görmedim. 2.0 Tfsi lar o güçleri üretiyor.
 
Ben bu vagın motorlarını anlamıyom. Mesela 1.8 tsi birkaçmodelde kullanılıyo biri sorunlu. 1.4 tsi kullanıyolar beygirler aynı biri 7 yakıyo diğeri 10 yakıyo
 
sonra alfa kötü alfa yağ eksiltiyo alfa çöppp bakın audi de eksiltiyormuşşşşşşşşşşş..... bi dakka lan.....

neyse bizim audi 1.6 düz motor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: At
Hocam aslında araca yazılım atma mevzusuna da çok hakim değilim ama benim bildiğim bu model standart 210 bg üretildiği, avrupada vergiler beygire göre hesaplandığı için 120-160-210 luk seçenekleri var diye biliyorum. 120liği yazılımla 210 a çıkartabiliyoruz büyük ihtimalle
A4'ün 1.8 motorunun 210 beygirlik versiyonu yok. 120, 160 ve makyajlıda 170 beygirlik versiyonlar var. Bir de 211 beygirlik 2.0 hacminde olan var. Ancak yazılımla 120'lik ve 160'lık 1.8 motorları 210 beygire, 170'lik motoru da 220 beygire çıkarabilirsiniz.