leventersoy

Takipçi
3
42
Marka
Fiat
Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım. Audi a4 almak istiyorum 2013 model bir audi a4 2.0 buldum bu araç
kaput sol çamurluk ve aydınlatma bölümleri hasarlı gözüküyor.

Aracın ilanı alt satırda mevcut.


Bu aracı alsam ve toplatmaya kalsam maliyet sizce ne kadar oluşur. Araç şuanda çekme belgeli görünüyor. Bu aracı trafiğe çıkartmak için ne kadar ödemem gerekir tekrardan?

Yardımlarınız için teşekkürler.
 
Arkadaşlar sayfaya sürekli girip çıkıyorum. Yardımcı olabilecek tecrübelerini aktarabilece bir arkadaşımız burada yazamaz mı?

Şu sitede bir kaç parça buldum bari yedek parça fiyatları konusunda bana yardım edebilirseniz çok sevinirim.


Parçaları yukarıda var . Radyatör alayım diyorum ama tam konuya hakim olmadığım için sizlerinde desteğine ihtiyacım oluyor haliyle.
 
Son düzenleme:
Alınabilir tabiki, fakat almakla bitmez. Eğer ben binmek için alacağım derseniz. Fiyatlar da size uygunsa alınıp yaptırılabilir. Görünen de pek bir şey gözükmüyor mekanik olarak, yani radyatör değiştir motor çalışır gibi duruyor. Fakat bu tarz araç alan arkadaşlarım genelde hep umduğundan fazla para harcadılar.

Şöyle ki; masraf olarak diyelim ki radyatör benzeri ana işlevdeki parçaları sıfır aldınız. Tampon, far, kaput, çamurluğu da çıkma olarak aldınız. Arabada da başka bir sorun çıkmadı ve kullanmaya başladınız. Bu arabada asıl masraf hava yastıkları, emniyet kemerleri ve torpido, muhtemelen de yürüyeninde ki bir kaç parçada değişmesi gerekebilir. Burada karar size kalmış. Bu tarz araçlar genelde fotoğraflanmadan önce kozmetik olarak ufak tefek düzeltmeler yapılır. Örneğin motor plastik kapağı temizlenmiş. Tıpkı diğer plastikler gibi.

Size önerim şu olur, tahminen çıkacak masrafları listeleyin. Torpido, hava yastıkları, emniyet kemerleri dahil olarak. Ardından çıkma olarak alabileceğiniz parça fiyatlarını bi öğrenin. Bostancı ve Kartal sanayide çok fazla çıkmacı vardır. Ankarada'da yanlış hatırlamıyorsam Şaşmaz civarlarında vardı.Sonra alın ustanızı gidin. O bi baksın, fotoğraflar aldatıcı olabilir. Usta derki bu bu bu parçalar değişirse bu motor sağlıklı çalışır. Ayrıca şu kadar işçilik ücreti çıkar diyebilir. Bir de bundan sonra muayeneye sokma ve geçme işlemleri var. Egzoz pulu, muayene, aracın çekici ücreti vs. bir çok masraf kalemi var. Bir de bu tarz araçlar genelde uzun süre beklemiş olabiliyor. O zaman motor yağı hatta imkan varsa şanzıman yağının da değişmesi önerilir. Bu son iki masraf size kalmış biraz. Aklıma gelen masraflar bunlar. Yani araca bakmadan, kaza tarihi vs. gibi durumları incelemeden cevap vermek zor.

Kendi şahsi yorumum şu olur, ben bu arabayı binmek için alacaksam. Tüm güvenlik ekipmanlarına güvenmek isterim. Hava yastıkları, emniyet kemeri mekanizmasını kesinkes sıfır veya güvenilir bir şekilde yaptırırdım. Torpidoyu da hem kozmetik hem de olası bir kazada(Allah korusun) tekrar hava yastığını açılacak şekilde yaptırmak, yani torpidoyu yenisiyle değiştirmek, oldukça masraflı olacaktır. Bu tarz araçlarda her zaman sürpriz sorunlar da çıkabilir. Örneğin yürüyenlerde bir problem olup, olmadığını arabayı toplamadan pek fazla bilemezsiniz ya da emin olamazsınız. Yani demem o ki, eğer araç çok uyguna gelmeyecekse hiç bu topa girilmez. Hele ki burada fikir aldığınıza göre çevrenizde usta tanıdık falan da yok diye düşünüyorum. Eğer illa ki bu tarz araçlar alacaksanız eğer, aksam oto gibi sigorta şirketinden direk satan firmalardan alın. En azından oraya gidip kendi garajlarında saatlerce aracı inceleme şansınız olacaktır. Hem de daha uygun fiyata alabilirsiniz. Bu tarz araçların eski kazalarını da mutlaka araştırın. Şasi numarasını alın, servisten ve sms olarak sorgulatın. Bazen bu tarz ufak tefek masraflı araçlar hemen satılıyor. Aza mal ederiz diyerek. Fakat araba geçmişte iki üç büyük kazaya karışmış oluyor. O da binmek isteyenler içn kötü bir taraf. Tabi bu işin ticaretini yapanlar var. Onlar aracı en kısa zamanda satılacak hale getirip satıyorlar. Youtube'da iki tane ekspertiz firması var. Onların içeriklerini izlersen ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksın. Umarım fikir vermiş olurum.

Son olarakta bu firmanın diğer ilanlarında ki birkaç araç hep ağır hasar kayıtlıdır diyerek satışa çıkmış. Yani toplanmış araçlar. Peki ya neden bunu da toplamadılar? Neden kar etme şansları varken kazalı satıyorlar? Soruları akla geliyor hemen. Ya ihaleyi yanlışlıkla kazandılar.Hava yastıklı araçla uğraşmak istemiyorlar.(Bazı firmalarda fiyat yükselttikçe size cuzi miktarlarda puan verir. Daha sonraki ihalelerde o puan kadar ücretten düşürürür.)Yada umdukları masraftan fazlası çıktı ve yaparlarsa ya satamayacaklar, ya kar edemeyecekler.

Günümüz şartları bizi bu tarz araçlar almaya sevk ediyor. Ama çevrende iyi usta olacak, çıkma olayına biraz hakim olacaksınız, bir de arabanın ilk ağır kazası olduğundan hemfikir olmak gerekir. Artık siz kendiniz değerlendirirsiniz. Hayırlısı olsun sizin için.
 
Son düzenleme:
Sağ önden darbeyi almış ama janta hiç bir şey olmamış ? Pırıl pırıl, benim sıfır aldığım araçtan daha temiz duruyor. Maşaallah. Üstelik reyon mankeninin üstüne aksesuar diye şapka koyar gibi oradan buradan buldukları temiz jantı, bijonları tam olarak yerleştiremeden koymuşlar araca. Soldan hiç darbe almamış gibi göstermeye çalışmışlar ama sol yan tavan airbag'i bile açılmış ? Hadi tüm airbagler tek darbeden açıldı diyelim. Darbesiz gösterilmeye çalışılan sol ön tarafta ki lastiğin ne kadar dengesiz durduğu ayan beyan ortada. Ben soldan da darbe aldığını düşünüyorum. Neyse..

Ben size diyeyim; o aracın hasarı sizin fotoğraflardan gördüklerinizden daha fazladır. Muhtemelen belli oranda aracı vitrine daha rahat koyulabilsin diye gelişi güzel toparlayıp daha az hasarlı göstermeye çalışmışlar. Bu araç alınıp bunca masrafa girilip sonra yarın öbür gün satma vakti geldiğinde ölü fiyattan da olsa satılmaya değecek bir makine değil. Buna katlanılacak özel bir yanı da yok. Ayrıca kime yaptıracaksınız, ne kadara yaptıracaksınız, ne kadar iyi işçilikle yaparlar, yaptırdıktan sonra ne kadar dikiş tutar belli değil. Satarken ölücü galericiler haricinde de kimseye satamazsınız. Birinci elden binici almaz bu aracı. Paranız hiç olur ayrı, sinirleriniz yıpranır ayrı. Bulaşmayın derim.
 
Son düzenleme:
Tahminimce ilan fiyatı kadar bir masrafı daha var. Böyle varsayıp öyle karar verin. Fotoğraflara bakılırsa şimdiden yattığı yerde ufaktan yağmalamaya başlamışlar bile. Paspas, jant göbeği gibi küçük küçük can sıkıcı aksesuar eksikleri var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit
sağ ön teker arkaya yapışmış resmen, kazadan sonra gelişi güzel biraz toplanmış bencede, en azından ayakta dursun hesabı yapılmış.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit
Bu fotoğraftakiler daha buz dağının görünen kısmı, sağdan hasar alan araç sol tavan airbagini nasıl açabilir? Sağ ön jant ve lastiğe nasıl bişey olmaz ki zaten jant göbeği takılı değil emaneten duruyor. Bence almayın ama illede alacaksanız ,sağlam mesai ve bu işi kabul edecek usta bulmanız lazım,aldıktan sonra minimum 1 ayda garajdan anca çıkar,parça tedarik sürelerini bilemem tabi
 
Standart pert arabayı yarım toplayıp aha kazası bu kadar deme vakası
 
Çıkma parçalarla toparlama yapamıyorsanız eğer zaten aynı hasarda toplanmış hali hazırda ilandaki arabalardan daha pahalıya toplamış oluyorsunuz.Böyle arabalardaki güzellik sizin gözünüz önünde içinizi ferahlatacak işçiliği olan arabaya zarar vermeyecek bir ustanızla çalışıyor olmak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: leventersoy
Tanıdık güvendiğiniz bir ustanız varsa alınır, neden alınmasın ancak fiyat belirlemede şu formül izlenmeli.

[(Aracın Ortalama Piyasa Değeri) - (Total Masraf) - (10.000 TL)] x HDK = Araç fiyatı

HDK = Hasar Değer Kaybı Katsayısını 0.85 alabilirsiniz. (HDK < 0.90)

Biz bu fiyatlandırma methoduna Münferit Araç Değerleme diyoruz.

Şimdi bu şekilde formül izlenip, tamamen katıldığım aşağıdaki yorumuda göz önüne alınca, sonuç eksi değerde çıkıyor.
Alınmaz.

Tahminimce ilan fiyatı kadar bir masrafı daha var. Böyle varsayıp öyle karar verin. Fotoğraflara bakılırsa şimdiden yattığı yerde ufaktan yağmalamaya başlamışlar bile. Paspas, jant göbeği gibi küçük küçük can sıkıcı aksesuar eksikleri var.
 
Son düzenleme:
zbetk : Çok teşekkür ederim. Detay ile belirttiğiniz ve dikkate aldığınız yorumunuz neticesinde güvenlik unsurlarına yönelik hassasiyetli önerilerinizi nazara alarak değerlendirmede bulundum tamamen haklısınız. Bu ciddi bir konu olduğundan ötürü epey düşündüm.

Cenk: Dikkatiniz için teşekkür ederim. Sol jant hakkındaki dikkatle gerçekleştirmiş olduğunuz değerlendirme beni bilgilendirdi. Tabii dediğini durum dahilinde yedek parça konusunda maaliyet daha da artacaktır dediğiniz gibi.

DouglasAdams : Çıkma parça konusuna hiç girmek istemiyorum. Bir arkadaşım çıkma parça konusunda tedarik yapmıştı ve marş motoru ve radyatör değiştirmişti. Biraz daha ucuza mal etmişti fakat ustalığını kendi yapamadığı için hemen hemen muadil yedek parça ile aynı maliyete gelmişti. Neticesinde çıkma parçalar kullanılmış olduğu için kullanım ömürleride belirsiz ve genelde kısa olabiliyor.


quattroportem90: Diğer arkadaşlarımızın da yorumlarını okudum ve sizinde önerinize kulak verdim :) Netice de vazgeçtim.

Tüm arkadaşlara ayrı ayrı teşekkür ederim.
 

Şu da şurada dursun. Geçen gün denk geldi ve ileride bu konuya biri girecek olursa ayrıntılı fikir verecektir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk