Alınabilir tabiki, fakat almakla bitmez. Eğer ben binmek için alacağım derseniz. Fiyatlar da size uygunsa alınıp yaptırılabilir. Görünen de pek bir şey gözükmüyor mekanik olarak, yani radyatör değiştir motor çalışır gibi duruyor. Fakat bu tarz araç alan arkadaşlarım genelde hep umduğundan fazla para harcadılar.
Şöyle ki; masraf olarak diyelim ki radyatör benzeri ana işlevdeki parçaları sıfır aldınız. Tampon, far, kaput, çamurluğu da çıkma olarak aldınız. Arabada da başka bir sorun çıkmadı ve kullanmaya başladınız. Bu arabada asıl masraf hava yastıkları, emniyet kemerleri ve torpido, muhtemelen de yürüyeninde ki bir kaç parçada değişmesi gerekebilir. Burada karar size kalmış. Bu tarz araçlar genelde fotoğraflanmadan önce kozmetik olarak ufak tefek düzeltmeler yapılır. Örneğin motor plastik kapağı temizlenmiş. Tıpkı diğer plastikler gibi.
Size önerim şu olur, tahminen çıkacak masrafları listeleyin. Torpido, hava yastıkları, emniyet kemerleri dahil olarak. Ardından çıkma olarak alabileceğiniz parça fiyatlarını bi öğrenin. Bostancı ve Kartal sanayide çok fazla çıkmacı vardır. Ankarada'da yanlış hatırlamıyorsam Şaşmaz civarlarında vardı.Sonra alın ustanızı gidin. O bi baksın, fotoğraflar aldatıcı olabilir. Usta derki bu bu bu parçalar değişirse bu motor sağlıklı çalışır. Ayrıca şu kadar işçilik ücreti çıkar diyebilir. Bir de bundan sonra muayeneye sokma ve geçme işlemleri var. Egzoz pulu, muayene, aracın çekici ücreti vs. bir çok masraf kalemi var. Bir de bu tarz araçlar genelde uzun süre beklemiş olabiliyor. O zaman motor yağı hatta imkan varsa şanzıman yağının da değişmesi önerilir. Bu son iki masraf size kalmış biraz. Aklıma gelen masraflar bunlar. Yani araca bakmadan, kaza tarihi vs. gibi durumları incelemeden cevap vermek zor.
Kendi şahsi yorumum şu olur, ben bu arabayı binmek için alacaksam. Tüm güvenlik ekipmanlarına güvenmek isterim. Hava yastıkları, emniyet kemeri mekanizmasını kesinkes sıfır veya güvenilir bir şekilde yaptırırdım. Torpidoyu da hem kozmetik hem de olası bir kazada(Allah korusun) tekrar hava yastığını açılacak şekilde yaptırmak, yani torpidoyu yenisiyle değiştirmek, oldukça masraflı olacaktır. Bu tarz araçlarda her zaman sürpriz sorunlar da çıkabilir. Örneğin yürüyenlerde bir problem olup, olmadığını arabayı toplamadan pek fazla bilemezsiniz ya da emin olamazsınız. Yani demem o ki, eğer araç çok uyguna gelmeyecekse hiç bu topa girilmez. Hele ki burada fikir aldığınıza göre çevrenizde usta tanıdık falan da yok diye düşünüyorum. Eğer illa ki bu tarz araçlar alacaksanız eğer, aksam oto gibi sigorta şirketinden direk satan firmalardan alın. En azından oraya gidip kendi garajlarında saatlerce aracı inceleme şansınız olacaktır. Hem de daha uygun fiyata alabilirsiniz. Bu tarz araçların eski kazalarını da mutlaka araştırın. Şasi numarasını alın, servisten ve sms olarak sorgulatın. Bazen bu tarz ufak tefek masraflı araçlar hemen satılıyor. Aza mal ederiz diyerek. Fakat araba geçmişte iki üç büyük kazaya karışmış oluyor. O da binmek isteyenler içn kötü bir taraf. Tabi bu işin ticaretini yapanlar var. Onlar aracı en kısa zamanda satılacak hale getirip satıyorlar. Youtube'da iki tane ekspertiz firması var. Onların içeriklerini izlersen ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksın. Umarım fikir vermiş olurum.
Son olarakta bu firmanın diğer ilanlarında ki birkaç araç hep ağır hasar kayıtlıdır diyerek satışa çıkmış. Yani toplanmış araçlar. Peki ya neden bunu da toplamadılar? Neden kar etme şansları varken kazalı satıyorlar? Soruları akla geliyor hemen. Ya ihaleyi yanlışlıkla kazandılar.Hava yastıklı araçla uğraşmak istemiyorlar.(Bazı firmalarda fiyat yükselttikçe size cuzi miktarlarda puan verir. Daha sonraki ihalelerde o puan kadar ücretten düşürürür.)Yada umdukları masraftan fazlası çıktı ve yaparlarsa ya satamayacaklar, ya kar edemeyecekler.
Günümüz şartları bizi bu tarz araçlar almaya sevk ediyor. Ama çevrende iyi usta olacak, çıkma olayına biraz hakim olacaksınız, bir de arabanın ilk ağır kazası olduğundan hemfikir olmak gerekir. Artık siz kendiniz değerlendirirsiniz. Hayırlısı olsun sizin için.