AÇIK Az yakan az kaçan otomobil önerisi

Onemanband

Fatih
Panpa
1,205
Marka
Skoda
Selamlar.

mevcut ekonomik düzende ben kim köpeğim ki 10 yaşında arabaya biniyorum diye düşünüp model küçültmeye, yürütme masrafları nispeten daha düşük modellere geçiş yapmaya karar verdim. artan parayı da farklı bir biçimde değerlendiririm diye düşünüyorum. (bkz. kayınçolardan gelen iş fikirleri)

aşağı yukarı 100bin TL (tabi daha aşağısı da olur, çok da güzel olur) bütçe ile benzinde binebileceğim bir aile otomobili arıyorum. Ne alsam? kriter yok, SW olsa süper olur mesela. Palio weekend vardı bi ara, 1.4 motorla ne yakarım acaba 100 km'de?

LPG tercih etmeyeceğim, oturduğum sitenin otoparkına almıyorlar LPG'li araçları. En önemli kriterimiz bu. Alacağımız otomobile benzinde bineceğiz, biz ona bineceğiz öyle diyeyim.
 
Selamlar.

mevcut ekonomik düzende ben kim köpeğim ki 10 yaşında arabaya biniyorum diye düşünüp model küçültmeye, yürütme masrafları nispeten daha düşük modellere geçiş yapmaya karar verdim. artan parayı da farklı bir biçimde değerlendiririm diye düşünüyorum. (bkz. kayınçolardan gelen iş fikirleri)

aşağı yukarı 100bin TL (tabi daha aşağısı da olur, çok da güzel olur) bütçe ile benzinde binebileceğim bir aile otomobili arıyorum. Ne alsam? kriter yok, SW olsa süper olur mesela. Palio weekend vardı bi ara, 1.4 motorla ne yakarım acaba 100 km'de?

LPG tercih etmeyeceğim, oturduğum sitenin otoparkına almıyorlar LPG'li araçları. En önemli kriterimiz bu. Alacağımız otomobile benzinde bineceğiz, biz ona bineceğiz öyle diyeyim.

Palio'nun 1.4 motorunu tercih etmeyin,çünkü az yakmıyor.İmkan varsa tercih edebileceğiniz en iyi motoru 1.3 Multijetten sonra 1.2 16v olan motordur.
 
Benzer şartlarda bir araçta ben bakıyorum, konuyu takipteyim.. Ayda 300-400 km den fazla yol yapmayacak yürütme maliyetleri ucuz 3 kapılı ,h.back ,sedan hatta sw bile olabilir. Hatta şu araç ilgimi çekiyor.
3 kapı bana gelmez malesef ya, bebek var anne de arkada oturuyor onunla beraber. normal kapıdan zor biniyolar 3 kapı stresi hiç çekemem o yüzden
 
Model küçültme derken daha yaşlı bir araba mı isteniyor ?

Yani 10 yaşında bir araba yeni mi 😳

Neyse , laga lugayı bırakıp TR gerçeklerine dönelim 😅
Şasesi işlemli 2012 W204 C180 için kurşun atıp kurşun yiyecek adamlar var 🥲

Ben Getz derim.
Bütçeyi biraz aşıyor ama 200.000 km'lerde
şasesi işlemsiz - tavan boyasız - ağır hasarsız bulabilirsin sanki.

Benzinli - eski arabalar tüp takılmadıysa zaten kafadan temiz oluyor 😊

Ama bir an önce alın istiyorsanız ya da elinizdeki arabayla bekleyin.
1.3 Multijet + Easy Egea 400+ ,
Astra L 1.2 + eat8 (en baz) 750+,

gibi fiyatlarla geliyor. Hissediyorum yine bi 2x geliyor gibi 😒

Ve insanlar alıyor.
5 - 6 tane Vectra B ilanı favorilemiştim , yarın hepsi yayından kalktı.

E4543F44-1DB4-40C7-BAF3-3E7C5EE0BA16.png
 
Son düzenleme:
Çok mantıklı düşünmüşsünüz hocam bende sizinle aynı kanıdayım, şu devirde 10 yaşında bir otomobil 300 bin₺ lar gibi belki birilerinin 20 yılda kazacanacağı bir paraya denk geldiği için model küçültmek düşürmek mantıklı, benzinli oluş kararınızı da desteklerim daha az sanayiye gidersiniz.

Açıkçası o fiyat diliminde çok araç baktım, bakıyorum fakat SW-MPV tarzı araçlara bakmıyordum ondan çok net bilmemekle birlikte şunu belirtmekte fayda var, eğer benzinde binecekseniz 10 litreye yakın tüketimle yaklaşık km başına 2₺ yakarak çok ekonomik olmayacaklardır, daha da küçük arabaya düşmedikçe 2₺ nın altı pek realist değil bence. Ha 5 kapı ufak bir araç olur o zaman tamam da Sedan ve Sw kasada altı zor.

Megane 1 Sedan-SW 1.6
Scenic 1.6
Focus 1 Sedan-SW

Aykoç - Focus 1.6 Ambiente GP 165.000 Km'de İlan No: 1011404317
https://www.sahibinden.com/ilan/vas....6-ambiente-gp-165.000-km-de-1011404317/detay

Değişensiz Orjinal 82bin kmde Classic Polo İlan No: 1018423828
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...inal-82bin-kmde-classic-polo-1018423828/detay

Polo Classic(Sedan) çok yazmış da Focus’un kelepir olduğunu düşünüyorum, eğer ciddi kazası yoksa alınası.
 
Son düzenleme:
Çok mantıklı düşünmüşsünüz hocam bende sizinle aynı kanıdayım, şu devirde 10 yaşında bir otomobil 300 bin₺ lar gibi belki birilerinin 20 yılda kazacanacağı bir paraya denk geldiği için model küçültmek düşürmek mantıklı, benzinli oluş kararınızı da desteklerim daha az sanayiye gidersiniz.

Açıkçası o fiyat diliminde çok araç baktım, bakıyorum fakat SW-MPV tarzı araçlara bakmıyordum ondan çok net bilmemekle birlikte şunu belirtmekte fayda var, eğer benzinde binecekseniz 10 litreye yakın tüketimle yaklaşık km başına 2₺ yakarak çok ekonomik olmayacaklardır, daha da küçük arabaya düşmedikçe 2₺ nın altı pek realist değil bence. Ha 5 kapı ufak bir araç olur o zaman tamam da Sedan ve Sw kasada altı zor.

Megane 1 Sedan-SW 1.6
Scenic 1.6
Focus 1 Sedan-SW

Aykoç - Focus 1.6 Ambiente GP 165.000 Km'de İlan No: 1011404317
https://www.sahibinden.com/ilan/vas....6-ambiente-gp-165.000-km-de-1011404317/detay

Değişensiz Orjinal 82bin kmde Classic Polo İlan No: 1018423828
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...inal-82bin-kmde-classic-polo-1018423828/detay

Polo Classic(Sedan) çok yazmış da Focus’un kelepir olduğunu düşünüyorum, eğer ciddi kazası yoksa alınası.
Focus mk1 e hayranım ben, şu anda da Focus a biniyorum ama benzinli c segment bir Ford’un 10 litre altı yakması pek mümkün değil sanki ya :)
Bu arada sedan olması şart değil, hb olur şu anki aracım da hb
 
Son düzenleme:
Model küçültme derken daha yaşlı bir araba mı isteniyor ?

Yani 10 yaşında bir araba yeni mi 😳

Neyse , laga lugayı bırakıp TR gerçeklerine dönelim 😅
Şasesi işlemli 2012 W204 C180 için kurşun atıp kurşun yiyecek adamlar var 🥲

Ben Getz derim.
Bütçeyi biraz aşıyor ama 200.000 km'lerde
şasesi işlemsiz - tavan boyasız - ağır hasarsız bulabilirsin sanki.

Benzinli - eski arabalar tüp takılmadıysa zaten kafadan temiz oluyor 😊

Ama bir an önce alın istiyorsanız ya da elinizdeki arabayla bekleyin.
1.3 Multijet + Easy Egea 400+ ,
Astra L 1.2 + eat8 (en baz) 750+,

gibi fiyatlarla geliyor. Hissediyorum yine bi 2x geliyor gibi 😒

Ve insanlar alıyor.
5 - 6 tane Vectra B ilanı favorilemiştim , yarın hepsi yayından kalktı.

Ekli dosyayı görüntüle 39288
Hocam malesef ülke gerçeği. 10 yaşında bir otomobil yeni sayılıyor malesef. Ya da verilen paraya göre kıyaslıyorum diyelim.

Daha yaşlı bir otomobil bakıyorum , şehiriçi 8 litrelerde (benzin) kullanabileceğim B veya C segment herhangi bir otomobil. Tamamen bir noktadan diğerine nakil amaçlı yani. Bu devirde bu ekonomik şartlarda petrolhead olmak orta gelir seviyesi için bile lüks
 
Kardeşim ehliyet alınca ona seçeneksiz olarak alacağım araba 1.5D Saxo olacak.
Hem gitmesin, hem yakmasın, hem ucuz olsun kolay yürütülsün istiyorum.
Bu da işinizi ne kadar görür bilmem tabi ama hala makul sayılabilecek fiyat aralığındalar.

Avantaj: Ucuz, Kolay yürütme, Az yakma.
Dezavantaj: İsmi, Hacmi, Karadüzen dizel motor, gürültü-yalıtım.
 
Focus mk1 e hayranım ben, şu anda da Focus a biniyorum ama benzinli c segment bir Ford’un 10 litre altı yakması pek mümkün değil sanki ya :)
Bu arada sedan olması şart değil, hb olur şu anki aracım da hb
C segment 1.6 ların 10 altı yakması zor, B hatch'lere yönelmek gerekebilir, ben açıkçası Peugeot 206-Renault Clio gibi araçların 1.4 seçeneklerini öneririm.
 
Lpg 3 küsür liralardayken 99 clio 2 1.6 klimalı araç 40 kuruş civarı yakıyordu. Piyasası 55 60 civarıyken 53 yazıp 51'e vermiştik. Şuan ne durumda nerede bilmiyorum ama hatchback bir araba olarak önerebilirim. Genel parça durumı ucuz ve yakıt çok fazla değil. (Şuan güncel ne yakar bilmiyorum)
Aile ile binecekseniz ve 3 kişiden fazla iseniz tercih etmenizi önermem. Arka taraf çok dar kalır. 1.75 bir insanın arkada kafası çok rahat tavana değer. Bagaj olarakta tatmin etmez.
Önerim megane 1 1.6 olanı
 
Bir dönem 2001 model 1.3 benzinli sedan Suzuki Swift kullandım, görünüm vs. olarak gerçekten çirkin ama gayet az yakan ve sorunsuz bir araba.