İtalyan milli takımı lakabı gök mavilileri(azurri) andırsa da siyah çakma vespayla 500 km ye yaklaşınca bir garaj konusu açayım dedim.
Çanakkale'ye taşınmadan önce keşif için gittiğimde hali hazırda senelerdir orda yaşayan her arkadaşımın motoru olması ve şehirde yaşayan kadın erkek farketmeksizin çoğunun motora binmesi nedeniyle b sınıfı dışında ehliyet de gerektirmeyen 50 lik motor arayışına başladım. Aslında aklımda kuba rx 9 olsada uygun fiyata bulamama nedeniyle diğer modellere bakmaya başladım. Ve bu arkadaşı oldukça uygun fiyata n11 üzerinden aldım. Kredi kartına vade farksız 12 taksit çok güzel oldu.
İlk kez motor alacaklar veya plaka işlemini daha önce yapmamış arkadaşlar için motorla beraber gelen fatura ve uygunluk belgesi ile notere gittiğinizde ruhsatı , ruhsatla beraber noterden kağıtla beraber gittiğinzde ise plakayı alabiliyorsunuz.
Motorun özelliklerine gelince
Silindir Hacmi:49.4 cc
Soğutma Sistemi:Hava Soğutmalı
Maksimum Güç:3.21 HP @ 7500 rpm
Maksimum Tork:3.30 Nm @ 5500 rpm
Dingil Mesafesi:1230 mm.
Ateşleme:C.D.I. Ateşleme
Genişlik:695 mm.
Yükseklik:1120 mm
Uzunluk:1840 mm.
Yakıt Tankı Kapasitesi:5 lt.
Şanzıman:Otomatik Vites
Arka Lastik:3.50 - 10″
Ehliyet Sınıfı:B Sınıfı
Bu bilgiler sitesinden alınmıştır
Ağırlık: 85 kg( benden hafif) bu bilgiyi ruhsattan yazdım.
Kendim 185 cm 92 kilo olmam sebebiyle motor altımda çok mu küçük durucak diye endişelenmiştim. Küçük duruyor ama sirk ayısına benzemiyoruz.bilmiyorum belki de benziyoruz karar sizin.
Benzer motorda pek çok kişi varyantör değişimi spor kayış cc yükseltme yaparak motorun hızını artırıyor yalnız bunları yaptıranların bir çoğu motorda büyük sıkıntılar yaşadı hatta düşük kmlerde tekrar tekrar motor yaptıranlar oldu. Benim için hız yeterli açıkçası .
Bugün yapmış olduğum 171 kmlik rotada 2.7 2.6 litre ortalama ile şehirler arası sürmüş oldum.
Tamamen amaçsız bir gezi oldu. Eksi 2 derece de başlayan yol maksimum 3 dereceyi görüp yine düştü. Umarım hasta olmam . Aynı güzergahta son 77 km hızı gördüğüm yokuşun çıkışında ne yazıkki 16 km hıza kadar düştü. Şehirler arası için kesinlikle uygun bir motor değil.(zaten ne bekliyorsam)
Motorun selesi çok ince özellikle bagaja ulaştığınız zaman ciddi anlamda şaşırıyorsunuz. Bu arada hem torpido hem de bagaj oldukça dar ne yazıkki. Sele altı bagaj 2 kilo elma anca alırken torpidodaki birbirinden ayrı 2 gözde oldukça küçük olduğu için telefon bile sığmıyor. Sele altı göze yarım kask dahil sığmıyor
Ayrıca motorun tekerleri çok küçük olduğu için manevra kıvraklığı ne yazıkki yeterli değil.

Çanakkale'ye taşınmadan önce keşif için gittiğimde hali hazırda senelerdir orda yaşayan her arkadaşımın motoru olması ve şehirde yaşayan kadın erkek farketmeksizin çoğunun motora binmesi nedeniyle b sınıfı dışında ehliyet de gerektirmeyen 50 lik motor arayışına başladım. Aslında aklımda kuba rx 9 olsada uygun fiyata bulamama nedeniyle diğer modellere bakmaya başladım. Ve bu arkadaşı oldukça uygun fiyata n11 üzerinden aldım. Kredi kartına vade farksız 12 taksit çok güzel oldu.

İlk kez motor alacaklar veya plaka işlemini daha önce yapmamış arkadaşlar için motorla beraber gelen fatura ve uygunluk belgesi ile notere gittiğinizde ruhsatı , ruhsatla beraber noterden kağıtla beraber gittiğinzde ise plakayı alabiliyorsunuz.

Motorun özelliklerine gelince
Silindir Hacmi:49.4 cc
Soğutma Sistemi:Hava Soğutmalı
Maksimum Güç:3.21 HP @ 7500 rpm
Maksimum Tork:3.30 Nm @ 5500 rpm
Dingil Mesafesi:1230 mm.
Ateşleme:C.D.I. Ateşleme
Genişlik:695 mm.
Yükseklik:1120 mm
Uzunluk:1840 mm.
Yakıt Tankı Kapasitesi:5 lt.
Şanzıman:Otomatik Vites
Arka Lastik:3.50 - 10″
Ehliyet Sınıfı:B Sınıfı
Bu bilgiler sitesinden alınmıştır
Ağırlık: 85 kg( benden hafif) bu bilgiyi ruhsattan yazdım.

Kendim 185 cm 92 kilo olmam sebebiyle motor altımda çok mu küçük durucak diye endişelenmiştim. Küçük duruyor ama sirk ayısına benzemiyoruz.bilmiyorum belki de benziyoruz karar sizin.

Benzer motorda pek çok kişi varyantör değişimi spor kayış cc yükseltme yaparak motorun hızını artırıyor yalnız bunları yaptıranların bir çoğu motorda büyük sıkıntılar yaşadı hatta düşük kmlerde tekrar tekrar motor yaptıranlar oldu. Benim için hız yeterli açıkçası .
Bugün yapmış olduğum 171 kmlik rotada 2.7 2.6 litre ortalama ile şehirler arası sürmüş oldum.

Tamamen amaçsız bir gezi oldu. Eksi 2 derece de başlayan yol maksimum 3 dereceyi görüp yine düştü. Umarım hasta olmam . Aynı güzergahta son 77 km hızı gördüğüm yokuşun çıkışında ne yazıkki 16 km hıza kadar düştü. Şehirler arası için kesinlikle uygun bir motor değil.(zaten ne bekliyorsam)

Motorun selesi çok ince özellikle bagaja ulaştığınız zaman ciddi anlamda şaşırıyorsunuz. Bu arada hem torpido hem de bagaj oldukça dar ne yazıkki. Sele altı bagaj 2 kilo elma anca alırken torpidodaki birbirinden ayrı 2 gözde oldukça küçük olduğu için telefon bile sığmıyor. Sele altı göze yarım kask dahil sığmıyor

Ayrıca motorun tekerleri çok küçük olduğu için manevra kıvraklığı ne yazıkki yeterli değil.
