HABER Bakanı Soylu açıkladı : Otoyollarda hız sınırı artıyor

Yok hocam, ozellikle amerikan araclari demedim, amerikada satilan ve satilacak olan araclarda 0 sapma var.
Standartı nedir hocam biliyor musunuz?
Amerikan araçlarının benim bildiğim kadarıyla %5 sapma payı var fakat belki bir şeyler değişmiştir.
Avrupadakilerin ise %4.

Edit: Regülasyonun veya standardizasyonun numarasını veya ismini soruyorum yani hocam. Biraz bakındım bulamadım.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: saracer
Standartı nedir hocam biliyor musunuz?
Amerikan araçlarının benim bildiğim kadarıyla %5 sapma payı var fakat belki bir şeyler değişmiştir.
Avrupadakilerin ise %4.

Edit: Regülasyonun veya standardizasyonun numarasını veya ismini soruyorum yani hocam. Biraz bakındım bulamadım.

European law (ECE-R39) says speedometers cannot show speeds less than the actual speed, and they must never show more than the 110 per cent of actual speed plus 4 km/h. So, under those rules, a car could be moving at 100 km/h, but the speedometer could legally display as high as 114 km/h.
tmg-article_default_mobile;jpeg_quality=20.jpg

For ordinary passenger vehicles, there’s no law in the U.S. that regulates speedometers, but U.S. manufacturers (and most Japanese as well) subscribe to a standard called SAE J1226. Your speedometer reading must be within a range of plus or minus four percent off, but that’s four percent over the entire range of the speedometer, and that range can then be shifted in what’s called a bias.

Aslinda Amerikada ben sapma yok diye biliyordum, yanlis biliyormusum, ogrenmis oldum +/- %4 sapma varmis. Ama su var ki Amerikada sapma + yonde olabilirken, avrupada bu mumkun degil (kusura bakma direk kopyaladim buraya ama, tercume gerekirse yapariz hemen :D sorun degil)
tmg-article_default_mobile;jpeg_quality=20.jpg
 
European law (ECE-R39) says speedometers cannot show speeds less than the actual speed, and they must never show more than the 110 per cent of actual speed plus 4 km/h. So, under those rules, a car could be moving at 100 km/h, but the speedometer could legally display as high as 114 km/h.
tmg-article_default_mobile;jpeg_quality=20.jpg

For ordinary passenger vehicles, there’s no law in the U.S. that regulates speedometers, but U.S. manufacturers (and most Japanese as well) subscribe to a standard called SAE J1226. Your speedometer reading must be within a range of plus or minus four percent off, but that’s four percent over the entire range of the speedometer, and that range can then be shifted in what’s called a bias.

Aslinda Amerikada ben sapma yok diye biliyordum, yanlis biliyormusum, ogrenmis oldum +/- %4 sapma varmis. Ama su var ki Amerikada sapma + yonde olabilirken, avrupada bu mumkun degil (kusura bakma direk kopyaladim buraya ama, tercume gerekirse yapariz hemen :D sorun degil)
tmg-article_default_mobile;jpeg_quality=20.jpg
Süper oldu teşekkür ederim, çeviri isteyenler varsa etiketlesin yardımcı olalım...
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer
O buçukluk fark yüzünden kaç kişi radar cezası yiyecek kimbilir. Yani bunu kadranda yazılı belli rakamlara ayarlasalar atıyorum deseki kardeşim sollama payıda dahil 140 son süratiniz olacak anlarım. Ne 125 ne de diğeri kadranda net seçilecek durumda rakamlar değil. Basitleştirmek lazım bence. Buçuk nedir ya...
Devlet kanun çıkartırken öyle küsüratla uğraşmaz.Kural kuraldır gözüyle bakar.Uğraşmasında zaten,bir zahmet şoför dikkat etsin, işi ne? En olmadı benim gibi 135 e alsın gitsin işi garanti olsun. Sınırdan 2.5 kmh yavaş gitmenin bir zararı yada kaybı olmaz.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mgdedeoglu
Toleransa göre hız belirlemek doğru bir akıl yürütme yöntemi değil. İtalya gibi düz 130 yap bitsin.

Bir bakan çıkıp tolerans ile birlikte üst hız limiti dillendiriyorsa, o %10'luk tolerans payının neden konduğunu çoktan unutmuşuz demektir. Kanun ve mevzuatlarıda buna göre güncellemek varken hala toleransla üst limit belirleme derdindeler. Arkdaş de ki otoyolda toleranssız limitinizi 130-135 yaptık olsun bitsin.
 
Ya benim polo 120 ile turbo açıyor ne güzel sınırdan 119 la gidiyordum 124 le tüketm değerlerim artıcak.
 
Kimsenin Taktığı Yok . Bursa da Yaşıyorum Şehir İçi Ana Arterler de Bile 120 ile Gidince Korna ve Sellektör Yapıyorlar Çevre Yolu ve Otobanlarda Durum En Az 140- 170 civarı
 
Nerede okuduğumu hatırlamadığım bir araştırmada eşit senaryolarda hız sınırını arttırdığınızda hıza bağlı sürücü dikkati de arttığı için kaza oranının düştüğünden bahsediyordu. Oluşan kazaların yıkıcılığı artıyor ama kaza sayısı azalıyor diye geçiyordu. Şuan bulamadım yazıyı.

Bizim insanımızın trafikteki dikkatsizliği ve umursamazlığı bu kadar ortada iken kurallara uyduğun kadar değil freninin tuttuğu kadar hayattasın. Hızlı da gitsen yavaş da gitsen illaki birisi önüne atlıyor.
 
Ya kardeşim araba 120 ile en optimum hız ve yakıtını buluyor bende hatta bazen yokuş aşağı gazı alıp devam ediyoruz 2000d de 120 küsür 2200 ile 135 yapıyorum şu hızları arttırın biraz şile yolunda 80 nedir ya araba bayılıyo.
 
Ya kardeşim araba 120 ile en optimum hız ve yakıtını buluyor bende hatta bazen yokuş aşağı gazı alıp devam ediyoruz 2000d de 120 küsür 2200 ile 135 yapıyorum şu hızları arttırın biraz şile yolunda 80 nedir ya araba bayılıyo.
Bu üsküdardan başlayıp paşaköy yoluna kadar olan yeri mi diyorsunuz ?