KAPALI Benzin dizel hesaplamasi ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan becool
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

becool

Profesör
177
28
Merhaba arkadaslar sinan in bi videoda yilda 20 bin km alti yol yapiyosaniz dizel almayin hesaplicam dedi fakat videonun devaminda yok malesef.Benzin dizel karsilastirma yapabilecek varmi ?yilda 10 bin 20 bin 30 bin kmde hangisi tercih edilmeli bakimlar falan herseyi icine katarak hangisi daha mantikli oluyor ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: At
Zaten güncel akaryakıt ve sıfır otomobil fiyatları üzerinden konuşursak, dizel-benzin arasındaki kullanım kendini ne kadar süre sonra amorti eder gibi bir hesaba girmek saçma. Günümüzdeki fiyatlandırmalarda artık bunun bir önemi kalmadı çünkü aradaki o farkı amorti etmenin pek mümkün bir yanı yok. Bir kaç sene evvel bu karşılaştırmayı yapıyorduk ama o zaman dizel ile benzinli araç arasında fiyatlandırma farkı bu kadar fahiş değildi.
Günümüzde sıfır araçlar için dizel tercihinde en büyük kriter, psikolojik etmenler haline geldi. Ayağıma hakim olamam, pompanın başına geçince mutsuz olmayı göze alamam, sürekli tüketime bakarak gidemem, istediğimde istediğim gibi gidebilmeliyim gibi kişisel beklenti, rahatlık ve konfor gibi etmenler kararı belirler oldu.

Dizel almanın şuan tek avantajı dediğiniz psikolojik etkisi artık çok avantajı kalmadı özellikle benzinli motorların performans-akıcılık-sessizlik gibi avantajlarını düşününce.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Dizel almanın şuan tek avantajı dediğiniz psikolojik etkisi artık çok avantajı kalmadı özellikle benzinli motorların performans-akıcılık-sessizlik gibi avantajlarını düşününce.
Şöyle diyeyim, 1.0 ve 1.2 hacmindeki hiç bir motoru 1.5 - 1.6 dizel ünitelere değişmem. Çünkü o motorların ne performansı ne de bastığında yakıt tüketimi konusundaki avantajı dizelden iyi değil. 1.4 - 1.5 - 1.6 hacmindeki benzinli motorlarda ise performans dizellerden daha iyi. Hangisi sakin kullanımda az yakıt tüketimi sunuyorsa onu alırım. Ama hiç bir dizel motor yerine 1.0 - 1.2 motoru seve seve tercih etmem öyle diyeyim.

Ben sahip olduğum dizelin performansından çok memnunum. Hiç bir yol şartında 170-180'e kadar beni zorlamıyor, üzmüyor kolayca o hızları görüyor. Ama akıcılık ve devir çevirmedeki isteklilik konusunda evet benzinli motor gerçekten zevkli. Bunu özlemiyorum dersem yalan olur. Ses konusunda ise benim hiç bir şikayetim yok. Kullandığım dizel araçlarda kafam şişti of dediğimi hiç hatırlamıyorum.
 
Son düzenleme:
Ben lpgciyim. Benimkisi 20 liraya 100 km giden makinelerden. Tork desen 90 newton. Beygir desen 67 beygir. Ama gel görki vitesini oyle ayarlamişlar. 4000 devirde 120 km yapiyor. 3500 devirde 100 km yapiyorsunuz. Hep tork bandinda hareket ediyoruz. Tutupda sık sık vites değidirmek zorunda degilsiniz. Araba lpg, lpg de saate 10.6 litre maksimum gaz puskurtebiliyor. Son vitesde 5000 devrin ustune ciktigini goremedim. Gps 149 km ustune cikamadim.. Yakittan yana canim sıkılmadi. Araci ikinci el almanin dertlerini cektim biraz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve At
400 km'lik bir yolu 4 kişiyle birlikte ( iniş-çıkış,sollama,tek yön, duble yol karışık ) tempolu kullanımla, 100 km'de 4,5 litre ortalama ile toplamda 83 lira yakıtla almamı sağlayan bir benzinli araç üretildiği gün dizelden vazgeçerim.
Ankara'dan İstanbul'a 3 kişi ve bagajlarıyla, 120'nin altına düşmeden ortalama 6 litre yakarak gitmiştik. Sürekli uzun yol yapılmıyorsa çok da bir önemi yok gibi gözüküyor hocam aslında.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Ankara'dan İstanbul'a 3 kişi ve bagajlarıyla, 120'nin altına düşmeden ortalama 6 litre yakarak gitmiştik. Sürekli uzun yol yapılmıyorsa çok da bir önemi yok gibi gözüküyor hocam aslında.
Uzun yol yapmaktan ziyade o yolun yapısı ve yolda nasıl kullandığın önemli aslında hocam. Ben tempolu sürüşle 4,5 litre yaktım. Tempolu sürüşten vazgeçip sürüşümü agresifleştirsem ve 150-180 civarı seyir etmeye başlasam 4,5'dan 5,5'a çıkar ortalama tüketimim o kadar. Yani değişken yol ve sürüş koşullarında tüketimler arasındaki rakamsal değerler büyük farklılıklar sergilemiyor. Basarsan da az yakıyor basmazsan daha az yakıyor. Bunu seviyorum işte ben.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Her şeyi geçtim, sakin süren biri iseniz kesinlikle her koşulda benzin, ama gazlıyorsanız sık sık, direk dizel, örnek veriyorum, uzun yolda dizelle 4.5-5 litre ile gittiğiniz güzergahı benzinli araçta 5-5.5 arası gidebiliyorsunuz. Ama A-B noktası arası sakin benzinle 6-8, dizelle 5.5-6.5 arası ulaşabiliyorsunuz, o aralığı basıp giderseniz dizelde 7-8, benzinde 12-13 litreleri ortalama olarak rahatça görüyorsunuz. Yetkili servisini bilmem ama benzinli ve dizel aracı 15 bin km de bir bakıma sokan biri özel serviste aynı parayı ödemekte şu an.
 
  • Beğeni
Tepkiler: becool ve Zulfadli
Bakım maliyetlerini hiç hesaba katmayacağım çünkü artık benzinli motor bakımları da gayet pahalı. Arabayı satın alırkenki fiyat farkı düşünüldüğünde standart kullanıcı olarak benim de aklım benzine gider. Yalnız benzinde atmosferik ve turbo beslemeliler çok fark ediyor. Benim arabam atmosferik, dikkatli kullanımımla müsrif şekilde arabamı sıkıştırarak kullanımım bir depoda 20-30 liradan fazla fark etmiyor. O nedenle en azından kendi arabamda tüketime nadiren dikkat ederim. İhtiyacım olduğunda ayağımı gazdan hiç sakınmam. Bu kadarcık fark ekonomi kasmaya değer olmadığı için, sürüş zevkimden ödün vermek istemiyorsam cebimden çıkacak parayı peşinen kabullenebilirim. Benzinli arabada turbo motor düşünsem bu yazdığım bütün fikirler çöpe gider tabii. Turbo motor basarsam çok iyi gidip, tüketimi katlanarak arttırıyor malum :) Atmosferik benzinli olmayacaksa bu kadar tüketim bel büker, gönlüm dizele kaymaya başlar =)

Yılda 40-50bin km yapacaksam o zaman iş değişir tabii. O kadar yol giden birisi için de zaten sürüş zevki bir noktadan sonra eziyete dönüşüyordur :) Gerçekten ciddi kâr edeceksem dizel araç o zaman tercihim olur. Ekonomi için bayılarak da kullanırım.

LPG'yi hiç ama hiç düşünmem. Arabayı her gün arıza verecekmiş gibi diken üstünde kullanmak kesinlikle bana göre değil. Piyasada %100 başarıyla lpg dönüşümü yapılmış arabaların oranı %10'u geçmez diye düşünüyorum. Kaldı ki, bloğu, pistonları vs.leri benzinle çalışması için tasarlanmış motora yağlama etkisi olmayan lpg ile çektirdiğim çileyi bilmek bile tek başına beni kahreder. Ayrıca kapalı otoparklarda 2. sınıf araba muamelesi görmesi de çok sinir bozucu. Fabrika çıkışı lpg olmadığı sürece güvenlik konusunda da "bagajda bombayla gezmek" deyimine kısmen katılanlardanım.
 
Lpg'nin motora çok zararı olduğunu ben de düşünüyorum ama bu ülkede bunu göz ardı ederim ben. Şöyle söyliyim şuan kullandığım araç 2000 yılı trafiğe çıkışlı ve 2000 yılından beri üzerinde lpg var. Biz aracı 80 bin km de aldık şuan 170 bin km de yani 90 bin km biz kullandık. Bu zamana kadar rutin bakım nasrafları harici lpg den ötürü herhangibir masraf yapmadı. Belki benzinlisi 10 beygir kaybetmişse bu 15 kaybetmiştir, ama bunca yıl bu kayıbı telafi edip beni kara soktuğunu düşünüyorum.
 
Bu hesaplamaları yapan siteler var.. Reklama girer diye yazamadım ama internette "benzinli dizel farkı hesaplama" yazınca çıkıyor.. Ama her türlü aynı araç için benzinli modeli senelik 15-20 bin km altında yapılıyorsa daha avantajlı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve becool
Ortalama kullanım koşulları için konuşursak, aracın fiyatının tamamının nakit olarak öndediği yani kredi kullanılmadığı durumlarda, dizel araç almak KM hesabı yapmaksızın daha avantajlıdır.

Eğerki ciddi kredi kullanımı olacak ise, aradaki ortalama 15bin tl lik (c segmenti araçlar için) fiyat farkının yıllık faiz maliyeti ortalama 2000tl civarı çıkar..bakım maliyet farkı ile birlikte kağıt üzerinde dizelin 2250 lik bir ek külfeti olur bu durumda .. bu 2250tl lik farkı dizel ekonomisi ile kaç km de kapatırsınız size kalmış ama yine ortalama bir hesapla benzinli araç km de 45kr civarı yakacakken dizel 28-30kr yakar... Bu hesaba göre en fazla 15k km de ilk alım maliyet dez avantajı (özellikle dizel/benzin farkı kadar kredi kullanımında) ortadan kalkar.. sonrasında kar edersiniz...

Dizel 2nci elde değer kaybediyor diye birşey yok .. tam tersi aslında daha hızlı satılıyor... bahsi geçen durum sadece çok yüksek km li dizel araçlarda oluşuyor ki, genellikle kimse artık o kadar uzun yıllar aracını kullanmıyor
 
Ortalama yakıtı 100km de 7.5 lt olan benzinli bir araç ile ortalama yakıtı 100 km de 5 lt olan dizel bir araç düşünelim. yılda 10.000 km yol yaptığımızı düşünüyoruz. Bu durumda benzinli araç ile 10.000 km de 750 lt , dizel araç ile 500 lt yakıt yakmış oluyoruz. Samsun fiyatları için konuşucam. Benzin fiyatı 5.20 tl , dizel fiyatı 4.60 tl. Benzinli araç ile 750 lt yakıta 3900 tl , dizel araç ile 2300 tl vermiş oluyoruz.
Bu durumda benzin ile dizel araç arasında mesela 6.000 tl lik fark var. Bu durumda 1600 tl lik yakıt farkını aşağı yukarı 40.000 km de fit ediyor. buda yılda 10.000 km yapıcak kişiler için ortalama 4 yıl eder. Dahası var . benzinli araçlar ortalama olarak 15.000 km de bakım yapılırken dizel araçlarda 10.000 km de bir bakım olur. Burdan da kazancı var benzinli aracın. Bakım ücretlerinde bile eğer klasik bakımsa ekstra bir sorunu yoksa 100-150 tl oynar burdan da bir kazancınız olacaktır. Kaldıki bunlar iyimser rakamlar . Benzinli bir araç ile dizel bir araç arasında 6.000 tl fark olan bir marka yok denecek kadar azdır. Bunu düşündüğünüz veya var olan aracınızın durumuna göre düşünürseniz daha doğru rakamlara ulaşmış olursunuz.
Elimden geldiğince anlatmaya çalıştım , umarım yardımcı olabilmişimdir.
 
Bence dizel her gün az da olsa kullanılacaksa tercih edilmeli çünkü satarken o farkı çıkartıyorsunuz zaten yürütme maliyetide km çok artmadıkça pek değişmiyor.
Bir de benzinli arabada klimayı açmak yazın adamı öldürüyor
 
Son düzenleme:
Dizel Motor = Ekonomi

Türkiye şartlarında ekonomi yapma ve ekonomik olma imkanı %0!

Alırken ayrı saplıyor devlet, servisinde ayrı saplıyor bayiler!

Sürekli uzun yolda kullanıp yılda 40.000 km ve üstü kullanılmayacaksa dizel almak günümüz için saçmalıktan öte değil.

Sonra yok duman atıyorum, yok partikülüm geldi, yok enjektör takımım elimde kaldı diyorlar oradan saplananlar ayrı bir konu altında işlenir.

Benzinli candır.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...