KAPALI Benzinli, otomatik 2nci el tercihi, bütçe 85bin

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan atoprak
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

atoprak

Aydın
Panpa
1,589
Marka
Yok
Arkadaşlar Merhaba,

Beraber çalıştığımız bir abim araç arayışında.
Çok fazla km yapmayacağı, işe gidip gelirken kullanacağı, sorun çıkartmayacak bir araba arıyor. Şehiriçi trafiği ve alışkanlıklardan dolayı otomatik olması gerekiyor.

Bütçesi 85K civarı ...
Kendimce bir araştırma yaptım... bütçesine göre C sınıfı garantili, otomatik bir benzinli bulmak oldukça zor...
Garanti koşulu bence çift kavramalılar için önemli... yoksa garanti çok ta lazım değil gibi (zaten çok eski araç bakmıyoruz (2015+ tercih edilir) ..

Tam otomatiklerden aklımıza Civic, geliyor... onlarında 2nci eli öyle pek makul değil ve çoğu LPG görmüş (LPG istemiyoruz), veya baya badireli araçlar oluyor...
Geriye CVT li Toyotalar kalıyor... çok sempatik gelmese de, Auris olabilir.

Bu bütçeler de daha başka araçta çıkmadı pek ...
Bir opsiyon olarak sınıf düşülüp, B segmenti, görece 2017 ve üstü, çift kavramalı VW grubu araçlar olabiir.. keza Clio veya Fiesta lar da olabilir..

Siz ne dersiniz... alternatif modeller nelerdir (Renault dışında Fransız araçları pek istenmiyor... )

Not : 2nci el piyasası da uçmuş .. vay arkadaş...
 
  • Beğeni
Tepkiler: mrtkap ve Kim?
Fransızlardan 1.2 tce megane çok mantıklı geliyor bana (icon donanımda bulunabiliyor) ama abiniz fransız istemiyor. Focus 1.0 EcoBoost, Hyundai Elantra, Egea, Astra K (1.4t motorlarda piston kırma var deniyor ama son kasada hala var mı bilmiyorum) gibi modellere bakılabilir.

Benim mantığım Megane 1.2tce (garantide olmasa da, düşük km li olan denk gelirse düşünülebilir) veya 308 diyor. Astra K lar için 1.4 Turbo lar sanırım halen riskli bir tercih, çok fazla sanayi yoluna gitmekte hoş olmaz..

Korelilerin çift kavramalarında, balata ömürleri DSG, EDC veya PS ye göre daha kısa deniyor ... ve ısınma sorunu da yok değil (EDC de de zaman zaman okumadım değil ama sanırım baya daha iyi ) .. garanti süreleri uzun olsa da, garanti dahilinde balatayı değiştirmek pek kolay olmuyormuş yani Doğuş kadar yardımcı olmayabiliyorlar... o yüzden kendi aracımı alırken bile çok düşündüğüm I30 da hem fiyat hemde bu sebeple dışarda kalır... he, eski kasaya inilip tam otomatik alınır ama o arabalarda hakkaten yakıyor...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın
1.6 ti-vct motorlarda kullanılan powershift şanzıman ile ilgili çok fazla şikayet var. Bence focus otomatik şanzımanla alınacaksa 1.0 eb veya 1.5 tdci motorlarda kullanılan yaş kavramalı powershift şanzımanla alınmalı.
Atmosferikde de yaş var sanıyordum bilgilendirdiğiniz gUzel oldu. Turboya çıkınca da fiyatlar mondeo seviyesine çıkıyor yani focus anlamsızlaşıyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın
Yakın bir arkadaşım 2013 polo gti satıyor. Şanzımanı yada mekatroniği adını tam hatırlamıyorum serviste değiştirilmişti ve garantisi halen devam ediyordu. Bebekleri olduğundan sw araç arıyor. 05344121095 numarası
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil
Son kasa Astra K'lara da bakabilirsin hocam. Dizel istemiyorsunuz ama J kasa dizel otomatik de bulmak mumkun ayrica.

Hocam bu 1.0 Turbo ları nasıl ben bilemiyorum ...
muhtemelen 1.6 cdti ın çok baskın ve başarılıda olmasına ek, Opel in turbo benzinlilerinde çıkan bazı sorunlardan dolayı gölgede kalmışta olabilir.. Forum da muhtemelen kullanan bile yoktur...

Senin bir yakının veya çevrende uzun dönem kullanan var mı?
 
Hocam bu 1.0 Turbo ları nasıl ben bilemiyorum ...
muhtemelen 1.6 cdti ın çok baskın ve başarılıda olmasına ek, Opel in turbo benzinlilerinde çıkan bazı sorunlardan dolayı gölgede kalmışta olabilir.. Forum da muhtemelen kullanan bile yoktur...

Senin bir yakının veya çevrende uzun dönem kullanan var mı?
Şimdi biraz baktım da hocam bu 1.0 motor bloğu tamamen alüminyumdan üretilmiş. 3 silindirli olduğu için daha az titreşim ve gürültü versin diye üzerinde özel olarak çalışılmış. Araç hafif olduğundan motor performansı beğenilmiş. Atmosferik versiyona göreyse %20 oranında az tüketiyormuş.

Yalnız bu 1.0'larda sunulan şanzıman easytronic denilen tek kavrama otomatikleştirilmiş şanzımanmış. Ben tam otomatik zannediyordum. Easytronic'ten ben olsam uzak dururdum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: atoprak
Şimdi biraz baktım da hocam bu 1.0 motor bloğu tamamen alüminyumdan üretilmiş. 3 silindirli olduğu için daha az titreşim ve gürültü versin diye üzerinde özel olarak çalışılmış. Araç hafif olduğundan motor performansı beğenilmiş. Atmosferik versiyona göreyse %20 oranında az tüketiyormuş.

Yalnız bu 1.0'larda sunulan şanzıman easytronic denilen tek kavrama otomatikleştirilmiş şanzımanmış. Ben tam otomatik zannediyordum. Easytronic'ten ben olsam uzak dururdum.

Heee demek Opel elinde kalan tek kavrama karı bunlara iteklemiş demekki :).... yok, easytronic i, düşmanıma önermem bende ... teşekkürler bu detay için
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Heee demek Opel elinde kalan tek kavrama karı bunlara iteklemiş demekki :).... yok, easytronic i, düşmanıma önermem bende ... teşekkürler bu detay için
Rica ederim hocam. Aklın yolu bir neticede. Aracı ben önermiştim ama memnun etmeyecek bir tercih yapmanıza sebep olmadığım için de mutlu oldum easytronic detayını öğrenerek :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: atoprak
Hocam bu 1.0 Turbo ları nasıl ben bilemiyorum ...
muhtemelen 1.6 cdti ın çok baskın ve başarılıda olmasına ek, Opel in turbo benzinlilerinde çıkan bazı sorunlardan dolayı gölgede kalmışta olabilir.. Forum da muhtemelen kullanan bile yoktur...

Senin bir yakının veya çevrende uzun dönem kullanan var mı?
Hocam Opelin küçük hacimli turbo benzinlilerinden uzak durun öyle ya da böyle LSPI sorunu baş gösteriyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: atoprak
Güncel rakamları kontrol etmedim ama muhtemelen 20113 model f20'lere bakılabilir. Benzerlerine göre çok güzel donanımlar sunuyor (Led farlar, zf şanzıman vb.) bmw marka değeri de artısı.