Bıdık | Yaris 1.33 Multidrive S

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan sputnik
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
DuZ6C3GW0AEPdCT.jpg


bdk.jpg
bdk2.jpg
 
Son düzenleme:
Eximiz nextimiz Bıdık reyizimiz ile 57.500'ü devirdik.

a1.jpg

Konuyu güncelleme nedenime geleyim. Tesadüf eseri öğrendim ki servis bülteni varmış, Takata hava yastıklarının kimi serilerinde önlem olarak değişim yapıyorlar. Sürücü direksiyon hava yastığı garantiden değiştirildi. Buradan Toyota kullanıcılarına duyurumdur; bir kaç arkadaşın sorgulandı kimi araç bu geri çağırmaya dahilken kimi aracın dahil olmadığını öğrendik. Telefonla veya servise uğrayarak aracınızı sorgulatmanızda yarar var.
 
Son düzenleme:
Hocam siz yaris'i satıp suzuki vitara almamışmıydınız? sanırım yarisi tekrar satın aldınız, iyi günlerde kullanın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Evet öyle olmuştu. :)
İki tarafın değişen beklentileri ve şartların oluşması neticesinde Yaris'i alan kişiye Vitara'yı satıp Yaris'i geri aldım. İki taraf memnun oldu.

İyi dileğiniz için teşekkür ederim.
ilginç bir alışveriş olmuş. keyifli sürüşler dilerim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
ilginç bir alışveriş olmuş. keyifli sürüşler dilerim.

Sattığım arabaya güveniyordum, herhangi bir şey yaşamış ve saklamış değildim.
Dışarıdan bakınca ilginç ama özünde mantıklı bir alışveriş oldu. :) Dışarıda satıp elalemin nasıl kullandığını bilmediğim bir araç almaktansa bildiğim arabayı almak güzel oldu. Karşı tarafta gönül rahatlığıyla, durumu nasıl şusu var mı busu var mı demeden, ekspere bile gitmeden daha büyük bir araca geçti.
Yaris'ten genel olarak memnundum zaten daha önceden de yazmıştım. Olabilecek en büyük sorun hacim. İleride sorun olursa, temiz bir araç bulabilirsem ve insanlar araçlarına mantık sınırlarını zorlayan fiyatlar istemezse C sınıfıyla değiştirebilirim. Aksi hâlde kısa vadede bir değişim düşünmüyorum.

Teşekkür ederim.
 
Sattığım arabaya güveniyordum, herhangi bir şey yaşamış ve saklamış değildim.
Dışarıdan bakınca ilginç ama özünde mantıklı bir alışveriş oldu. :) Dışarıda satıp elalemin nasıl kullandığını bilmediğim bir araç almaktansa bildiğim arabayı almak güzel oldu. Karşı tarafta gönül rahatlığıyla, durumu nasıl şusu var mı busu var mı demeden, ekspere bile gitmeden daha büyük bir araca geçti.
Yaris'ten genel olarak memnundum zaten daha önceden de yazmıştım. Olabilecek en büyük sorun hacim. İleride sorun olursa, temiz bir araç bulabilirsem ve insanlar araçlarına mantık sınırlarını zorlayan fiyatlar istemezse C sınıfıyla değiştirebilirim. Aksi hâlde kısa vadede bir değişim düşünmüyorum.

Teşekkür ederim.
Şartlarını okurken iç nefesim yetmedi ikinci nefesim sonlarında şartların bitti:)
 
Ex next yorumlarını duyan Bıdık bayağı bir sinirlendi, otoparkta zor tuttum. Sinirden gözlerinden ateş çıktı.

1.jpg

Karizmasını gören yazar ve çizerlerden oluşan bir grup animesini yapmaya karar verdi. "Bıdıksan Isutanburu"


Bugün 60.000 bakım için Toyotronic'e götürdüm. Ön fren diskleri ve balataları değişti. Onun dışında rutin bakım yapıldı, herhangi bir sorun çıkmadı. Daha önceden Yarislerde CVT yağı 60.000 de değişiyor demiştim kimi konularda. Kitapçıkta öyle yazdığı için demiştim ama tam olarak doğru değilmiş. Yarislerde iki farklı CVT bulunuyormuş. Eski olan seride 60.000 de bir yağ değişimi yapılırken bundaki CVT'de 80.000 de bir değişiyormuş. Bahsettiğim şanzıman yağı değişimi 20.000 km ötelenmiş oldu. Direkt model olarak değil arabanın bilgileriyle sorgulanıyormuş bu durum.
 
Ex next yorumlarını duyan Bıdık bayağı bir sinirlendi, otoparkta zor tuttum. Sinirden gözlerinden ateş çıktı.

Ekli dosyayı görüntüle 21855

Karizmasını gören yazar ve çizerlerden oluşan bir grup animesini yapmaya karar verdi. "Bıdıksan Isutanburu"


Bugün 60.000 bakım için Toyotronic'e götürdüm. Ön fren diskleri ve balataları değişti. Onun dışında rutin bakım yapıldı, herhangi bir sorun çıkmadı. Daha önceden Yarislerde CVT yağı 60.000 de değişiyor demiştim kimi konularda. Kitapçıkta öyle yazdığı için demiştim ama tam olarak doğru değilmiş. Yarislerde iki farklı CVT bulunuyormuş. Eski olan seride 60.000 de bir yağ değişimi yapılırken bundaki CVT'de 80.000 de bir değişiyormuş. Bahsettiğim şanzıman yağı değişimi 20.000 km ötelenmiş oldu. Direkt model olarak değil arabanın bilgileriyle sorgulanıyormuş bu durum.
Isıtan boru mu? @DuzboruDownpipe bak borular çoğalıyor
 
1.jpg

Kasım ayından bu yana konuyu güncellememişim. 60 bin bakımına biraz erken (57.600 civarında) girmişti.
59.464 km'de Michelin CrossClimate+ XL taktırıp fabrikadan gelen lastikleri (Bridgestone Potenza) geri dönüşüme gönderdik.

3.jpg

Bunlar haricinde beklenmedik bir durum, gelişme olmadı. Her şey olması gerektiği gibi.

2.jpg

Isıtan boru mu? @DuzboruDownpipe bak borular çoğalıyor

"Bıdıksan Isutanburu"
-san (saygı eki)
Isutanburu (İstanbul, İstanbul'da)


--------------------

Geçmişte yaşadığım sorunlar (o zamanlar geyik başlığında yazmıştım buraya yazmak aklıma gelmemiş, araç konusu burası olduğu için geçte olsa alıntı şeklinde paylaşıyorum):

1- Kmyi hatırlamıyorum, araç 1-1.5 yaşındayken olmuştu sanırım, sürücü koltuğunun sırt kısmında sıcak havalarda ses geliyordu (gırçlama gibi). Koltuk iskeleti değişti sorun çözüldü, muhtemelen parça fabrikasyon hatalıydı.

2- İkinci olarak ise araç 2.5 yaşında, 32 bin küsur km'deyken direksiyon soyulması sorunu yaşamıştım (https://otopark.com/forum/threads/geyik-basligi-5.7010/page-75#post-264834)
Direksiyon olduğu için garantiye girmeme ihtimali var diye düşünüyordum, bir de garantinin 3 değil 2 yıl olduğunu öğrendim. Bir de servisin garanti yetkilisi olumsuz konuşunca iyice "bu iş olmaz" diye düşünmeye başlamıştım.
Ancak neyse ki korktuğum olmadı, direksiyon simidi garantiden değişti (https://otopark.com/forum/threads/geyik-basligi-5.7010/page-92#post-266142)
 
Son düzenleme: