KAPALI Bir yağ lambası vakası lütfen yardım

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

osmanoglu

mehmet tüfekçi
Takipçi
1
36
Marka
Opel
yardımcı olursanız sevinirim.

Öncelikle aracım 1998 model Daewoo Nubira 2.0 cdx (Opel Vectra b kasa X20Xev motor kodu ile aynı)

Motor ısınınca devir saati 1 in altına düşünce 0,9 larda yağ lambası göz kırpıyor

bununla ilgili olarak öncelikle yağ filtre değişimi yapıldı müşür kontrolü yapıldı. başka bir müşür takıldı bu daha yukarlarda yakmaya başladı. yine eskisini taktık. olmadı yağ pompası değişildi ingiliz malı bir pompa taktık yine olmadı. daha sonra devirdaim pompası arıza verdi onu değiştirirken krank yataklarından olabileceği söylendi. bende sinirlendim zaten su kaybı falan vardı contayı değiştirecektim komple motoru rektefeye soktum.

sırası ile pistonlar ve segman değişti. ana kol ve krank yatakları değişti. yani rektefedeki işlemler yapıldı pistonlar ve diğer malzemeler hep iyisinden orjinalleri ile değiştirildi.

sonuç yine aynı. ben bu arabaya maddi durumlardan dolayı binmek zorundayım satıp yerine alabileceğim bişey yok birde bu şekilde satıp kimsenin günahını alamam.
bu arada rektefeden sonra usta 1 km bin gel silindir kapak contasını sıkacaz o zaman düzelir dedi ama pek güvenmiyorum .
tecrübeli arkadaşlar desteğinizi bekliyorum sizlerin önerilerine göre ilerleyeceğim. herkese kazasız belasız sağlıklı günler dilerim
 
Yağlama sisteminde bir sorun değil de, kaputun içinde motor titreşimiyle tetiklenen küçük bir kısa devre olabilir. Bir de buna odaklanmanızı öneririm.
 
yağ lambası yazmışsınız ama "yağ basınç" göstergesi mi, yoksa "yağ seviye" göstergesimi belirtmemişsiniz?

Eğer yağ basınç göstergesi ise en kötü pompa değişimi ile sorunun çözülmüş olması gerekirdi, eğer problem elektriksel değilse !
Elektrikselden kasıtım müşür kabloları veya aracın şase ve alternatör seviyesi..
Araçda şase problemi varsa sensörler doğru okuma yapamaz, ecu bunu hata olarak algılar ve arıza ışığı yakar.

Yağ seviye göstergesinden bahsediyorsanız, buda yine elektriksel olabildiği gibi sensör arızasıda olabilir. Kullanılan yağın numarası bile etki edebiliyor seviye sensörüne.
 
yağ lambası yazmışsınız ama "yağ basınç" göstergesi mi, yoksa "yağ seviye" göstergesimi belirtmemişsiniz?

Eğer yağ basınç göstergesi ise en kötü pompa değişimi ile sorunun çözülmüş olması gerekirdi, eğer problem elektriksel değilse !
Elektrikselden kasıtım müşür kabloları veya aracın şase ve alternatör seviyesi..
Araçda şase problemi varsa sensörler doğru okuma yapamaz, ecu bunu hata olarak algılar ve arıza ışığı yakar.

Yağ seviye göstergesinden bahsediyorsanız, buda yine elektriksel olabildiği gibi sensör arızasıda olabilir. Kullanılan yağın numarası bile etki edebiliyor seviye sensörüne.
Yalnız hocam, araba rölantiye inerken yağ lambası yanıp sönmeye başlıyormuş vs. Ortada bir yağ basıncı problemi var. Belki de yağını yanlış koydular belli mi olur ? Yoksa da yağı çeken süzgeç tıkalı olabilir veya yağlama sistemi bir yerden basınç kaçırıyor.
 
Yalnız hocam, araba rölantiye inerken yağ lambası yanıp sönmeye başlıyormuş vs. Ortada bir yağ basıncı problemi var. Belki de yağını yanlış koydular belli mi olur ? Yoksa da yağı çeken süzgeç tıkalı olabilir veya yağlama sistemi bir yerden basınç kaçırıyor.


rölantideki alternatör akımı eğer yetersizse sensör hata verebilir.. genelde birkaç arıza ışığı aynı anda yanabilir.. ihtimaller dahilinde olduğu için yazdım.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...