KAPALI bir yardım beyler

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

emrahirtem

Taklacı Güvercin
7
Selamunaleyküm .. Hocam bir ablamız için araç lazım 48 max bütce . Dizel otomatik temiz max 60 bin kilometrelerde 2012-2013 model veya üstü . istanbul trafiğinde bayan kullanıcak sorunlu şanzımanlardan uzak durmak gerektiğini düşünüyorum öneriniz önemli
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: emre16
Volkswagen'in DSG'si ve Renault'nun EDC'si sorun çıkarmaya yatkın deniyor.
Japonlarda Corolla ve Auris dışında dizel otomatik yok gibi bir şey, o bütçeye o km de Corolla bulmak imkansız ki şanzımanı beğenilmeyen bir şanzıman. Auris bulabilirsiniz sanırım ama dediğim gibi şanzımanı denemeniz lazım.
Direkt araç tavsiye edemem ama PSA grubunun araçlarına bakabilirsiniz (Peugeot 208, önceki kasa 308, Citroen C3), onlarda yarı otomatik gerçi seveni kadar sevmeyeni de var.
Hyundai Accent Bluelar varmış bir de ama otomatik şanzımanı nasıldır bilmiyorum. Peugeot 208 şehir içinde hem daha rahat olur hem daha güvenlikli araba.
 
Volkswagen'in DSG'si ve Renault'nun EDC'si sorun çıkarmaya yatkın deniyor.
Japonlarda Corolla ve Auris dışında dizel otomatik yok gibi bir şey, o bütçeye o km de Corolla bulmak imkansız ki şanzımanı beğenilmeyen bir şanzıman. Auris bulabilirsiniz sanırım ama dediğim gibi şanzımanı denemeniz lazım.
Direkt araç tavsiye edemem ama PSA grubunun araçlarına bakabilirsiniz (Peugeot 208, önceki kasa 308, Citroen C3), onlarda yarı otomatik gerçi seveni kadar sevmeyeni de var.
Hyundai Accent Bluelar varmış bir de ama otomatik şanzımanı nasıldır bilmiyorum. Peugeot 208 şehir içinde hem daha rahat olur hem daha güvenlikli araba.
hocam dsg ve edc sorun çıkarmasının yanında bir de bu paralara bomboş araç satıyor o yuzden duşünmüyorum. auris mm şanzımana karşı çok ön yargılıyım . PSA grubundan 208 bayan için çok mantıklı geliyor ancak hiç binmedim kullanamdım ?
 
pejo 208 hakkında bilgisi olan var mı 1.4 hdı 68 bg Auto 5R şanzıman nasıl?

Benzinlilerdeki ETG5'le aynı ise duyduğum bir sorunu, kronik hatası yok. Ama alışkanlık gerektiriyormuş ve sürüşü baltalıyormuş (kullanmadım). ETG5 şanzımanlı araçtan sonra EAT6 şanzımanlı 208 kullanan birinden duyduğum kadarıyla baya fark varmış vites geçiş hissi olarak.

Opel easytronic, Toyota mmt, hatta Citroen-Peugeot'nun yarı otomatiğide dahil şikayetler genelde benzer. Kullanım prensibini bilen, şanzıman karakterini öğrenip kullananlar pek olumsuz yazmıyor. Tam otomatik gibi olmuyorlar, daha detaylı bilgiye sahip arkadaşlar yardımcı olurlar sanırım. Sorunlu denen Toyota mmt şanzımana sahip Corollalara bakınca bir çok 300 binde bir önceki kasa görülüyor. Yarı otomatiklerdeki şikayetler benzer (vites geçiş hissi vb.), internette şuan benim yaptığım gibi klavyeyi eline alan yazıyor, tamamen yorumlara göre araç tercih etmemek lazım. Herkesin beklentisi, zevki farklı. Astra 1.3 easytronic mesela beğendiğiniz bir araçsa kullanacak kişiyle birlikte gidip incelemenizde yarar var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve emrahirtem
easytronic trafik veya yokuş gibi durumlarda saçmalıyor mu peki
Hocam easytronic adı verilen sistem tam otomatikler gibi değildir. Manuel vitesli bir arabada sizin yerinize debriyaja basan biri olduğunu düşünün. Yani tam otomatikler gibi yokuşta frenden ayağınızı çekince sabit durmazlar veya ileri gitmezler. Fakat astra h larda yokuş kalkış desteği olduğu için böyle bir sorun yok. Bir bayan için iyi seçim sorun çıkarmaz fakat ben tercih etmem ki etmedim de zaten, şuan aynı aracın manuelini kullanıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Ben de 2012 c4 dizel mcp ( otomatikleştirilmiş şanzıman ) vardı. 3 sene bu aracı kullandım, hatta bu şanzımanların en zayıf olduğu yokuş ve dur kalk trafiğin bol olduğu bir ilde kullandım. Bir kere bu şanzımanların kullanım prensibi yoktur. Benim için sorun yok diyenler, vites geçişi sırasında ayağını tıpkı manuelde vites atar gibi gazdan çekerler ve aracın vites değiştirmesini beklerler hepsi bu. Bu şekilde eksi yönü bertaraf edilmiyor, sadece ilk 2 viteste 3'ü de sayabiliriz sarsıntıyı azaltmaya çalışıyorlar hepsi bu. Alıştım diyenler şanzımanın kötü kullanımına alışmıştır hepsi bu. İlk viteslerdeki kararsızlıkları hep kalıcı. 1'den 2'ye sarsıntılı geçer, 2'den 1'e daha sarsıntılı şekilde düşürür. Bazen hızınınz 8 kmh kadar düşer ama 1.vitese almaz, siz gaza hafif dokunursunuz motor boğulur, biraz daha basarsınız tam 2'de hızlanacak tak diye bir yığılmayla 1'e indirir ve sizi sarsar. Yokuşlarda ise manuel moda çekip öyle kalkış yapmanız gerekiyor. Yokuşta, özellikle dikse, 2.vitese çok geç alıyor öyle ki dizel bir araçta bile 4 bin devire kadar bağırtıyor ama 2'ye almıyor bazen. Siz müdahale edip 2'ye alınca bazı zamanlar bir anda tekrar kendisi 1'e düşürüyor. Yani bu araçları sürerken şanzıman size kendisini unutturmaz, her daim gözünüz kulağınız şanzımanda oluyor, hata yaparsa müdahale etmem gerekiyor hissiyatı uyandırıyor. Açıkçası 3 sene boyunca bu konu beni öyle çok yordu ki teknolojiden nefret ediyor insan. Amacınız fiziksel olarak debriyaj kullanmamaksa eyvallah ama onun haricinde işe yarayan bir sistem değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve bt
Hocam easytronic adı verilen sistem tam otomatikler gibi değildir. Manuel vitesli bir arabada sizin yerinize debriyaja basan biri olduğunu düşünün. Yani tam otomatikler gibi yokuşta frenden ayağınızı çekince sabit durmazlar veya ileri gitmezler. Fakat astra h larda yokuş kalkış desteği olduğu için böyle bir sorun yok. Bir bayan için iyi seçim sorun çıkarmaz fakat ben tercih etmem ki etmedim de zaten, şuan aynı aracın manuelini kullanıyorum.
Yalnız Astra H modeli kadın sürücüler için çok uygun olmayabilir. Sürüşü filan güzel ama direksiyonu park manevralarında biraz yorucu gelebilir. Kullanacak kişinin en azından bu yönünü biraz tecrübe etmesinde fayda var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: MAGİRUS ve yaso
pejo 208 hakkında bilgisi olan var mı 1.4 hdı 68 bg Auto 5R şanzıman nasıl?
citroen C3 ten ufak farklılıklar olabilir ama aynı arabalar ve kesinlikle o motor ve şanzımanla hiç bir arabayı önermem

citroen c3 hakkında yazdıklarım büyük olasılık okuduktan sonra uzak duracağınıza eminim :)
http://garajtv.com/test-artem-citroen-c3/

edit: alacaksanız biraz daha yıl olarak esnek davranıp 1.4 dizel auris veya 1.3 dizel astra daha mantıklı olabilir
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...