O sadece sarsintiyi bir nebze azaltiyor hepsi bu. Onun haricinde ne bu kararsizlikların giderilmesine ne de sanzimani unutup kullanmana izin veriyor ayagi gazdan cekmek. Ayagimi gazdan cekerek kullaniyorum hic sorun yok diyenler bu dedigim diger konulara bununla cozum bulamazlar. Zaten sarsinti muhim degil ki bir yerden sonra ona da alisiyor insan ama dusuk viteslerdeki sacmalamaya alismak diye bir sey olmuyor.Ayağını gazdan çekeceksin işte abi çalışma prensibi bu
Doğru abi ama aslında dönüyo da ilk çevirmeye niyetlenince sanki döndüremeyecekmiş gibi hissediyosun ama döndürebiliyosunYalnız Astra H modeli kadın sürücüler için çok uygun olmayabilir. Sürüşü filan güzel ama direksiyonu park manevralarında biraz yorucu gelebilir. Kullanacak kişinin en azından bu yönünü biraz tecrübe etmesinde fayda var.
Yahu tamam, sen döndürüyorsun, ben de döndürüyorum . Mesele zaten dönüş çapı da değil, göreceli olan direksiyon sertliği. O kıvamı benim hoşuma gidiyor o kasaların direksiyonunda. Ama yeni nesil pamuk direksiyonları düşününce Astra H kadın sürücüler için biraz zorlayıcı olabilir onu diyorum Çok daha yumuşak olan Corsa D direksiyonuna bile kütük diyen var.Doğru abi ama aslında dönüyo da ilk çevirmeye niyetlenince sanki döndüremeyecekmiş gibi hissediyosun ama döndürebiliyosun
Haklısın abi hanımefendinin deneyip karar vermesi lazım ama dediğim gibi bu kriterlere uygun çok az araba var. Bu arada 80lerde araba kullanmış mekanikçi kadınlara saygılarımı iletiyorumYahu tamam, sen döndürüyorsun, ben de döndürüyorum . Mesele zaten dönüş çapı da değil, göreceli olan direksiyon sertliği. O kıvamı benim hoşuma gidiyor o kasaların direksiyonunda. Ama yeni nesil pamuk direksiyonları düşününce Astra H kadın sürücüler için biraz zorlayıcı olabilir onu diyorum Çok daha yumuşak olan Corsa D direksiyonuna bile kütük diyen var.
Ayağını gazdan çekeceksin işte abi çalışma prensibi bu
Zaten ben direk manuel modda kullanıyorum o dediğin kararsızlıkta kalmıyor. Bu arada citroen deki mcp en iyi tek kavramalardan biri olabilir sen etg5 kullansaydın ona şükrederdinO sadece sarsintiyi bir nebze azaltiyor hepsi bu. Onun haricinde ne bu kararsizlikların giderilmesine ne de sanzimani unutup kullanmana izin veriyor ayagi gazdan cekmek. Ayagimi gazdan cekerek kullaniyorum hic sorun yok diyenler bu dedigim diger konulara bununla cozum bulamazlar. Zaten sarsinti muhim degil ki bir yerden sonra ona da alisiyor insan ama dusuk viteslerdeki sacmalamaya alismak diye bir sey olmuyor.
benim aracım tork konvetörlü otomatik şanzımana sahip ben sizin kadar rahatsız olmadım eşimin aracını kullanırkenO sadece sarsintiyi bir nebze azaltiyor hepsi bu. Onun haricinde ne bu kararsizlikların giderilmesine ne de sanzimani unutup kullanmana izin veriyor ayagi gazdan cekmek. Ayagimi gazdan cekerek kullaniyorum hic sorun yok diyenler bu dedigim diger konulara bununla cozum bulamazlar. Zaten sarsinti muhim degil ki bir yerden sonra ona da alisiyor insan ama dusuk viteslerdeki sacmalamaya alismak diye bir sey olmuyor.
benim aracım tork konvetörlü otomatik şanzımana sahip ben sizin kadar rahatsız olmadım eşimin aracını kullanırken
şaka mı yapıyorsun ?Tork konvertörlüde hiç rahatsız olmazsın zaten vites geçişi hissedilmez bile. PSA ve Toyota grubunda bahsedilen şanzımanlar robotize şanzımanlar. Yapısı tamamen manuel vites yapısı ile aynı, tek kavrama var ancak debriyaja basma kısmını senin yerine vitese konumlandırılmış bir robot yapıyor. Manuel kullanırken debriyaja basınca ayağımızı gazdan çektiğimiz için sorun olmaz ancak burada çekmeyip vites değiştirdiği zaman kavrama yapar yapmaz yığılma ya da sarsılma oluyor. O yüzden çok konforlu değil.
Zaten o yüzden son nesil tek kavramalı şanzımanlardan diye arada bir özellikle bahsediyorum. Honda'nin yillar once uzay kasa diye cikardigi 1.8 motorlu type s araclarindaki tek kavramayi da deneyimledim ki o da tek kavramalilarin en eski versiyonlarindandir. Onun 2012'de uretilmis mcp'den tek farki 3.vitesten sonrada hissedilir derecede silkeliyor olusuydu. Onun haricinde 1-2 2-1 arasinda hemen hic fark yoktu.Ne konfor ne performans vermeyi başarabilen sadece fiziksel olarak debriyaja basılmasın diye koyulmuş bir şanzıman türü. Mcp şanzımanlı aracı satıp manuel aldıktan sonra gerek yaşadığım şehirde, gerek İstanbul trafiğinde daha fazla rahat ettim.Zaten ben direk manuel modda kullanıyorum o dediğin kararsızlıkta kalmıyor. Bu arada citroen deki mcp en iyi tek kavramalardan biri olabilir sen etg5 kullansaydın ona şükrederdin
Demek sizin bir şanzımandan beklentileriniz fazla değilmiş. Dediğim gibi ben problem etmiyorum, sıkıntı yok diyenler çıkabilir diye daha önce bahsetmiştim. Fakat istisnalar kaideyi bozmaz. Bu şanzımanların gerçekten başarısız olduğu gerçeğini değiştirmiyor maalesef. Ben tork konvertörlü şanzımanların atası olan 4 ileri tam otomatiği de uzunca müddet kullandım, ondan sonra gelen daha yeni nesil tam otomatikleri de kullandım, keza çoğu kesimin sevmediği cvt'yi de kullandım. Bu şanzımanların hepsinin belli başlı bölgelerde sıkıntısı var, kimisi performans veremiyor, kimisi konfor veremiyor. Fakat hiç biri tek kavrama gibi hem performansta hem konforda bu derece vasat özellikler sergilemiyor. Söylediğim gibi sizin beklentileriniz düşükmüş demek.benim aracım tork konvetörlü otomatik şanzımana sahip ben sizin kadar rahatsız olmadım eşimin aracını kullanırken
şaka mı yapıyorsun ?