KAPALI bir yardım beyler

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

emrahirtem

Taklacı Güvercin
7
Selamunaleyküm .. Hocam bir ablamız için araç lazım 48 max bütce . Dizel otomatik temiz max 60 bin kilometrelerde 2012-2013 model veya üstü . istanbul trafiğinde bayan kullanıcak sorunlu şanzımanlardan uzak durmak gerektiğini düşünüyorum öneriniz önemli
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: emre16
Ayağını gazdan çekeceksin işte abi çalışma prensibi bu :)
O sadece sarsintiyi bir nebze azaltiyor hepsi bu. Onun haricinde ne bu kararsizlikların giderilmesine ne de sanzimani unutup kullanmana izin veriyor ayagi gazdan cekmek. Ayagimi gazdan cekerek kullaniyorum hic sorun yok diyenler bu dedigim diger konulara bununla cozum bulamazlar. Zaten sarsinti muhim degil ki bir yerden sonra ona da alisiyor insan ama dusuk viteslerdeki sacmalamaya alismak diye bir sey olmuyor.
 
Son düzenleme:
Bakmadım malum siteye ama tam otomatik şanzımanlı ceed ve i30 bulunmaz mı o fiyatlara?
Bulunursa alınabilir...hoş onlarda 8lt den aşşa pek yakmıyormuş. Çok ekonomik olmaz..

Onun dışında tam otomatik şanzımanlı pek seçenek yok. Tek kavramalı şanzımanlar var ama onlarda arkadaşların dediği gibi pek konforlu değiller ...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mustafak
Yalnız Astra H modeli kadın sürücüler için çok uygun olmayabilir. Sürüşü filan güzel ama direksiyonu park manevralarında biraz yorucu gelebilir. Kullanacak kişinin en azından bu yönünü biraz tecrübe etmesinde fayda var.
Doğru abi ama aslında dönüyo da ilk çevirmeye niyetlenince sanki döndüremeyecekmiş gibi hissediyosun ama döndürebiliyosun :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Doğru abi ama aslında dönüyo da ilk çevirmeye niyetlenince sanki döndüremeyecekmiş gibi hissediyosun ama döndürebiliyosun :D
Yahu tamam, sen döndürüyorsun, ben de döndürüyorum :D. Mesele zaten dönüş çapı da değil, göreceli olan direksiyon sertliği. O kıvamı benim hoşuma gidiyor o kasaların direksiyonunda. Ama yeni nesil pamuk direksiyonları düşününce Astra H kadın sürücüler için biraz zorlayıcı olabilir onu diyorum :) Çok daha yumuşak olan Corsa D direksiyonuna bile kütük diyen var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Yahu tamam, sen döndürüyorsun, ben de döndürüyorum :D. Mesele zaten dönüş çapı da değil, göreceli olan direksiyon sertliği. O kıvamı benim hoşuma gidiyor o kasaların direksiyonunda. Ama yeni nesil pamuk direksiyonları düşününce Astra H kadın sürücüler için biraz zorlayıcı olabilir onu diyorum :) Çok daha yumuşak olan Corsa D direksiyonuna bile kütük diyen var.
Haklısın abi hanımefendinin deneyip karar vermesi lazım ama dediğim gibi bu kriterlere uygun çok az araba var. Bu arada 80lerde araba kullanmış mekanikçi kadınlara saygılarımı iletiyorum :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mehmet ve bt
Ayağını gazdan çekeceksin işte abi çalışma prensibi bu :)

Yarı otomatiklerin hepsi böyle kullanılmalı bildiğim kadarıyla, onu düşünüp yazmıştım kullanım prensibi ve şanzıman karakteri kelimelerini. İnternette çok fazla şikayet var, yarı otomatik araçları tam otomatik gibi kullanmaya çalışan fazlaca kişi var yazılan yorumlara bakılrısa. Şikayet etme sebepleri bu, yarı otomatik şanzımanların çalışma karakterleri kötü olabilir, bilmiyorum ama sorun demek yanlış. Sorun denince ne bileyim şanzıman masraf açıyor gibi algılıyorum. Hani bir sorunu olur belli bir km yol katettikten sonra ortaya çıkar tamam ama bu sorun değil, şanzıman 0 fabrikadan çıktığında da öyledir, bilmem kaç bin km sonrada öyledir.

Forum yönetiminden biri dizel yarı otomatik Corollasını satıyordu geçen gün görmüştüm, buralara uğradığında tecrübelerini yazarsa güzel olur.

Direksiyon sertliğinden bahsedilmiş, eski kasa 308'de sert günümüz B serilerine göre.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
O sadece sarsintiyi bir nebze azaltiyor hepsi bu. Onun haricinde ne bu kararsizlikların giderilmesine ne de sanzimani unutup kullanmana izin veriyor ayagi gazdan cekmek. Ayagimi gazdan cekerek kullaniyorum hic sorun yok diyenler bu dedigim diger konulara bununla cozum bulamazlar. Zaten sarsinti muhim degil ki bir yerden sonra ona da alisiyor insan ama dusuk viteslerdeki sacmalamaya alismak diye bir sey olmuyor.
Zaten ben direk manuel modda kullanıyorum o dediğin kararsızlıkta kalmıyor. Bu arada citroen deki mcp en iyi tek kavramalardan biri olabilir sen etg5 kullansaydın ona şükrederdin :)
 
O sadece sarsintiyi bir nebze azaltiyor hepsi bu. Onun haricinde ne bu kararsizlikların giderilmesine ne de sanzimani unutup kullanmana izin veriyor ayagi gazdan cekmek. Ayagimi gazdan cekerek kullaniyorum hic sorun yok diyenler bu dedigim diger konulara bununla cozum bulamazlar. Zaten sarsinti muhim degil ki bir yerden sonra ona da alisiyor insan ama dusuk viteslerdeki sacmalamaya alismak diye bir sey olmuyor.
benim aracım tork konvetörlü otomatik şanzımana sahip ben sizin kadar rahatsız olmadım eşimin aracını kullanırken
 
benim aracım tork konvetörlü otomatik şanzımana sahip ben sizin kadar rahatsız olmadım eşimin aracını kullanırken

Tork konvertörlüde hiç rahatsız olmazsın zaten vites geçişi hissedilmez bile. PSA ve Toyota grubunda bahsedilen şanzımanlar robotize şanzımanlar. Yapısı tamamen manuel vites yapısı ile aynı, tek kavrama var ancak debriyaja basma kısmını senin yerine vitese konumlandırılmış bir robot yapıyor. Manuel kullanırken debriyaja basınca ayağımızı gazdan çektiğimiz için sorun olmaz ancak burada çekmeyip vites değiştirdiği zaman kavrama yapar yapmaz yığılma ya da sarsılma oluyor. O yüzden çok konforlu değil.
 
Tork konvertörlüde hiç rahatsız olmazsın zaten vites geçişi hissedilmez bile. PSA ve Toyota grubunda bahsedilen şanzımanlar robotize şanzımanlar. Yapısı tamamen manuel vites yapısı ile aynı, tek kavrama var ancak debriyaja basma kısmını senin yerine vitese konumlandırılmış bir robot yapıyor. Manuel kullanırken debriyaja basınca ayağımızı gazdan çektiğimiz için sorun olmaz ancak burada çekmeyip vites değiştirdiği zaman kavrama yapar yapmaz yığılma ya da sarsılma oluyor. O yüzden çok konforlu değil.
şaka mı yapıyorsun ?
 
Zaten ben direk manuel modda kullanıyorum o dediğin kararsızlıkta kalmıyor. Bu arada citroen deki mcp en iyi tek kavramalardan biri olabilir sen etg5 kullansaydın ona şükrederdin :)
Zaten o yüzden son nesil tek kavramalı şanzımanlardan diye arada bir özellikle bahsediyorum. Honda'nin yillar once uzay kasa diye cikardigi 1.8 motorlu type s araclarindaki tek kavramayi da deneyimledim ki o da tek kavramalilarin en eski versiyonlarindandir. Onun 2012'de uretilmis mcp'den tek farki 3.vitesten sonrada hissedilir derecede silkeliyor olusuydu. Onun haricinde 1-2 2-1 arasinda hemen hic fark yoktu.Ne konfor ne performans vermeyi başarabilen sadece fiziksel olarak debriyaja basılmasın diye koyulmuş bir şanzıman türü. Mcp şanzımanlı aracı satıp manuel aldıktan sonra gerek yaşadığım şehirde, gerek İstanbul trafiğinde daha fazla rahat ettim.
 
Son düzenleme:
benim aracım tork konvetörlü otomatik şanzımana sahip ben sizin kadar rahatsız olmadım eşimin aracını kullanırken
Demek sizin bir şanzımandan beklentileriniz fazla değilmiş. Dediğim gibi ben problem etmiyorum, sıkıntı yok diyenler çıkabilir diye daha önce bahsetmiştim. Fakat istisnalar kaideyi bozmaz. Bu şanzımanların gerçekten başarısız olduğu gerçeğini değiştirmiyor maalesef. Ben tork konvertörlü şanzımanların atası olan 4 ileri tam otomatiği de uzunca müddet kullandım, ondan sonra gelen daha yeni nesil tam otomatikleri de kullandım, keza çoğu kesimin sevmediği cvt'yi de kullandım. Bu şanzımanların hepsinin belli başlı bölgelerde sıkıntısı var, kimisi performans veremiyor, kimisi konfor veremiyor. Fakat hiç biri tek kavrama gibi hem performansta hem konforda bu derece vasat özellikler sergilemiyor. Söylediğim gibi sizin beklentileriniz düşükmüş demek.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...