AÇIK BMW 118i F20 LCI vs. Seat Leon MK4 1.5 TSI – Hangisini Almalıyım? (1.3M Keyifli Spor Öğrenci Arabası Önerisi)

tombisss

Melih
Düz Yol Gazcısı
29
Marka
Honda
Dostlar selam,

Üniversite öğrencisiyim ve halihazırdaki 2011 Honda Jazz'ımı ailem değiştirmeyi düşünüyor. Maksimum 1.3M fiyat bandında olacak şekilde aklımda iki seçenek var: BMW 118i F20 LCI (1.5 136 bg)ve Seat Leon MK4 1.5 TSI (130 bg manuel). Ama karar vermekte zorlanıyorum, o yüzden fikirlerinize ihtiyacım var.

-Sürüş keyfi benim için çok önemli, arabayı limitlerine kadar zorlamayı seviyorum. Viraj hissiyatı, yol tutuşu vs. benim için büyük kriterler.
-Manuel kullanmayı seviyorum ve herhangi bir sorun yaşamıyorum ancak otomatik vitese de karşı değilim.
-Dayanıklılık ve motor ömrü önemli. Sanayiye olabildiğince az uğramak istiyorum.
-Yılda 3-4 kere uzun yol yapıyorum ve şehiriçinde ara sıra tempolu kullanıyorum.
-Yakıt tüketimi ve bakım masrafları malum ekonomiden dolayı önemli bir kriter.

-BMW 118i (F20 LCI) arkadan çekişli, sürüş keyfi muhtemelen daha yüksek ama B38 motorun uzun vadede çıkarabileceği sorunlar biraz gözümü korkutuyor. Uzun vadede baş ağrıtır mı?
-Seat Leon 1.5 TSI ise 4 silindirli, daha dayanıklı gibi ama önden çekişli olması yüzünden biraz kararsızım. Sürüş hissi olarak tatmin eder mi?
-Leon 2021 model, bulduğum BMW'ler ise 2017 model civarında, yeni model almak sizce daha avantajlı mı?

-Aslında VAG grubundan pek haz etmezdim ancak bu fiyat bandında mantıklı görünüyor.
-Ailem ise Toyota Corolla Hatchback almayı önerdi ancak CVT şanzıman ve performans düşüklüğünden dolayı pek sıcak bakmadım.

118i ile aynı motora sahip Mini Cooperlar da aklımda bulunuyor. Peki sizin bu bütçede hot hatch veya sürüş keyfi yüksek başka bir model öneriniz var mı, varsa onları da dinlerim. Siz olsanız hangisini alırdınız ve neden?

Şimdiden teşekkürler.
 
B38 aslında o kadar korkulacak bir motor değil. Belli kronikleri var evet ancak çözümü sonrasında rahat ettiriyor. Yüksek km'lerde de su kaçaklarına dikkat etmek gerekiyor. Ben olsam 2017-2019 arası içi de makyajlanmış bir 118i tercih ederdim. Tam bir genç işi ve sürüş sevkinin ön planda olduğu durumlarda ESP yarım kademe OFF'da dahi keyif verir.
Ayrıca F20 116d ya da Mini Cooper 1.5D önereceğim. Aynı motorun dizeli ve B37 kodlu olanı. Kronikleri B38'e göre daha az. Yakıtı güzel, evet biraz daha beygiri düşük ancak torku yüksek. Bir süre şirkette Salt Pepper Chili donanımlı Recaro koltuklu 5 kapı 1.5D Cooper kullandım. 270nm'lik torkuyla şehir içi atik hissettiriyordu, direksiyon hissiyatı konusunda da başarılıydı. Tek dezavantajı arabanın küçük ve dar olması.
Tam olarak bahsettiğiniz 118i lere bakıyordum ben de ancak sanayi yorumlarından dolayı kafamda elemiştim. B38 gazlamaya, performanslı kullanıma, darlamaya pek gelmeyen bir motor deniliyor, siz ne düşünüyorsunuz?
Dizellere gelecek olursak da bahsettiğiniz örnekleri düşündüm ancak dizel kısmı benim için soru işareti. Spor araba hissiyatı vermiyor sanırsam bana, daha önce de dediğim gibi belki tamamen bir ön yargıdır. Mini cooplerları da oldukça severim, küçük ve dar olması sorun değil benim için.
Yorumunuz için çok sağ olun, teşekkürler.
 
1.3 lere çok güzel focus active x ler var. sürüş dinamiğine önem veriyorum demişsiniz. hem yeni bir araç hem de tutuşu iyidir.
Yeni focusların görüntüsünü ne kadar sevsem de, yol tutuşlarının ne kadar başarılı olduğunu bilsem de benzinli seçeneğinin 1.0 motor olması performansı epey baltalıyor gibi düşünüyorum.
 
Öncelikle yorumunuz için çok teşekkürler. Bahsettiğiniz detaylardan haberim yoktu. Civic'e bakış açımı değiştirdi diyebilirim. Yalnız bir şey sormak istiyorum:
Sedan Manuel Civic mi tercih ederdiniz, Hatchback Cvt Civic mi?
Daha önce de yazdığım gibi Cvt beni fazlasıyla soğutuyor. Tabii belki benim düşündüğüm gibi değildir. Deneyip görebilme şansı olsa güzel olurdu.
Sürüş ve tasarım farkından dolayı Hatchback Cvt tercih ederdim.
 
Kendi pist tecrübem ve Sinan koç un testini de referans verirsem görüşünüze katılmadım. Focus sürüşü son derece iyi bir araç. Performanstan kastınız sadece düz yolda basmaktan ibaretse dediğiniz doğru. Konu sahibi belli ki başlığı terk etmiş. Boşuna yazmışız
Hastalandım, foruma girecek vakit bulamadım. Konuya bir sürü mesaj yazıldı, hepsinin teker teker okuyorum. Sizin yorumlarınız için de teşekkür ederim.
 
Valla ben bahsi geçen CVT ilk çıktığında atmosferik sedanda denemiştim. Sürüş modlarına bağlı olarak o illet CVT'lerden hissettirebiliyordu. Geçenlerde de 182hp HB kasada denedim, iyi bir tork konvertörlü gibi sanal viteslerini atarak tatlı tatlı ilerliyordu. Eğer araç seçimimde otm. vites benim için sorun olmayacaksa CVT RS'e ok derdim. RS'teki tek sıkıntı hız limitörü. :)
Cevabınız için çok teşekkür ederim, çok hız meraklısı da değilim zaten. Civic kafama yatmaya başladı. Ayrıca sanırsam şu an aynı araca sahibiz.😁
 
1.6t astra k da göz atılabilir gibi bu bütçelerde. Şehir içi senaryoda 200hp atikliğini hissettirmese de uzun yolda gayet iyi hissettirecektir. Motoru hakkında net bilgiye sahip değilim ama sorunlarını bi araştırmakta fayda var.
 
Şu anki yorumlara göre benim görüşüm kriterlerinize ve bütçeye en uygun araç Sport plus bir Civic gibi. Evet hatchbacklerin özellikle sport plus olanların sedanlardan (hiç değilse benim kullandığım 16 inç jantlı ve kötü lastikli manuel elegance paket sedandan) daha iyi yol tuttuğunu biliyordum ama özellikle @DuzboruDownpipe 'ın bahsettiği 8J jant ve çift pinyonlu direksiyon gibi ayrıntıları bilmiyordum zaten sırf bu iki özellik bile hem sürüş zevkini hem yol tutuşunu arttırıyordur. Ayrıca ben 1.6 atmosferik olanın CVT'sini kullanmıştım ve şahsen sürüş zevki yönünden hiç hoşuma gitmemişti ama bahsi geçen araçtaki CVT'yi kullanan arkadaşlar belliki oldukça memnunlar şimdiye kadar hep manuel olanını savundum çünkü hem çok kemikli geçişleri hemde 20nm tork fazlası ile gerçekten sürüş zevki veriyordu arabaya ama belliki hem bahsi geçen CVT hissiyat yönünden kötü bir CVT değil hemde sırf manuel olsun diye 16 jantlı bir sedana o kadar para vermenizi istemem. Ayrıca Desing paket spor süspansiyonu olmayan bir A3'e kıyasla belliki daha iyi bir yol tutuşu ve sürüş zevki var gibi görünüyor. O yüzden şu andaki kriterlerinize en uygun araç Sport plus hiç değilse sport paket bir civic gibi duruyor. Lakin şunu unutmamak gerek bahsi geçen araçlar arasında büyük ihtimalle en çok yakacak araç da budur (başlıktaki öğrenci arabası ayrıntısına dayanarak belirtiyorum çünkü yakıtı sizi üzebilir). Dayım manueli ile (ki kendisi oldukça sakin kullanan biridir sollamalar dışında 4k devri bile adam akıllı geçmez) 100km'de 8 litre civarı bir yakıt tüketimi vardı (mersin trafiği verisi bu ve full şehir içi olarak konuşuyorum) tahminim siz daha sert kullanacaksınız ve CVT dolayısıyla araç da biraz daha fazla yakmaya meyilli olacak yani siz yaklaşık bi şehir içi 10 Litre civarı yakıta hazır olun (ki bence hakkıdır ama öğrenci olduğunuz için belirtmek istedim).
 
Tam olarak bahsettiğiniz 118i lere bakıyordum ben de ancak sanayi yorumlarından dolayı kafamda elemiştim. B38 gazlamaya, performanslı kullanıma, darlamaya pek gelmeyen bir motor deniliyor, siz ne düşünüyorsunuz?
Dizellere gelecek olursak da bahsettiğiniz örnekleri düşündüm ancak dizel kısmı benim için soru işareti. Spor araba hissiyatı vermiyor sanırsam bana, daha önce de dediğim gibi belki tamamen bir ön yargıdır. Mini cooplerları da oldukça severim, küçük ve dar olması sorun değil benim için.
Yorumunuz için çok sağ olun, teşekkürler.
Sıkarak kullanmaya gelmeyen motor olduğu konusuna katılmıyorum. Zaten bu turbo bozma ya da manifolt çatlatma olayı sıkıştırıldığında erken baş gösteren kroniklerden. BMW kullanıcısı malum pek gazlamadan kullanan yok. O yüzden şuan arka iter isteniyorsa F20 118i ya da 116d en mantıklı seçim. Hatta geçenlerde bir araca denk geldim B38 1.5 benzinli motorlu ve manuel vites 116i'ydi(genellikle otomatik vites ve 118i olur). Daha önce de dizel manuel makyajsız kasa F20 kullanmıştım, arka iter keyfini almada çok başarılıydı. Öğrenci ve 10 yaş daha genç olsam bunu kesin tercih ederdim. https://www.sahibinden.com/ilan/vas...-tertemiz-bakimli-ve-hatasiz-1215335787/detay

Yeni nesil dizeller o kadar sesli ya da sarsıntılı değiller, bende sizin gibi düşünüyordum aslında dizel konusunda. Ancak F56 ya da F55 kasanın sürüş dinamikleri, hem konforlu hem de gergin bir kullanış sunuyor. Direksiyon netliği ve geri dönüşleri tam "Petrolhead" kafasında diyebilirim. Dizel sarsıntısını da rolanti haricinde çok hissettirmiyordu. Varsa etrafınızda deneyimlemenizi tavsiye ederim. Önden çeker düşünürsem tork ve yakıt avantajından dizel Mini Hatch tercih ederdim. Hatta bahsettiğim aracı şirket satışa çıkardığında eşim için çok düşünmüştüm. Ancak eşim bu arabanın direksiyonu sert içi dar diye istememişti.
 
Dizelleri açıkçası pek düşünmedim. Karakteristik özelliklerinden dolayı nedense bana spor arabadan uzak geliyor. Belki de sadece ön yargıdır tabii. Bahsettiğiniz arabaların sanayi kısmı hakkında ne diyebilirsiniz peki? Malum öğrenciyim ve yoğunum, sanayiye uğramamak ilk tercihim.
Az yaksın diyince mecburen dizel tercih sebebi. Spor arabalıktan motor karakteri bakımından uzak ama ihtiyac / keyif açısından iyi. 2.0 dizel 184lük N47'lerin zincir haricinde çok büyük problemleri yok. Bulabilirseniz faturalı değişmişlerini tercih edebilirsiniz. Ama sonuçta tabi ki BMW ufak tefek işleri olacaktır elbet ve premium segmentte araçlar olduğundan volkswagen vs gibi araçlara göre pahalıdır. Yakıt büyük kıstas, önerilen çoğu araç performanslı kullanımda 8-10 Litre altında yakıt tüketmeyecektir.
CVT şanzımanlı Honda'dan her ne kadar hızlı da olsa keyifli olduğunu düşünmüyorum tercih meselesi, manueli zevkli ama. Onun dışında hot-hatch değilse çoğu araba birbirine yakın maliyet göz önünde bulundur derim sadece.
Aralarında en makul öneri 1.6 CDTI manuel Astra K olur. Hem yakıt hem maliyet açısından ütopik büyük masrafları olan bir araba değil. Sürüşü de gayet keyifli. Donanım olarak da fiyatından fazlasını sunuyor. Otomatik önermemenin sebebi yine keyif unsurunu törpülemesi. DSG ve ZF8 BMW'ler haricinde otomatiklerde zevk unsuru olduğunu düşünmüyorum. Yine de takdir sizin. Bu seçenekler arasında Astra K düşünmeden alırdım, yazılım downpipe yapar binerdim...
 
Şu anki yorumlara göre benim görüşüm kriterlerinize ve bütçeye en uygun araç Sport plus bir Civic gibi. Evet hatchbacklerin özellikle sport plus olanların sedanlardan (hiç değilse benim kullandığım 16 inç jantlı ve kötü lastikli manuel elegance paket sedandan) daha iyi yol tuttuğunu biliyordum ama özellikle @DuzboruDownpipe 'ın bahsettiği 8J jant ve çift pinyonlu direksiyon gibi ayrıntıları bilmiyordum zaten sırf bu iki özellik bile hem sürüş zevkini hem yol tutuşunu arttırıyordur. Ayrıca ben 1.6 atmosferik olanın CVT'sini kullanmıştım ve şahsen sürüş zevki yönünden hiç hoşuma gitmemişti ama bahsi geçen araçtaki CVT'yi kullanan arkadaşlar belliki oldukça memnunlar şimdiye kadar hep manuel olanını savundum çünkü hem çok kemikli geçişleri hemde 20nm tork fazlası ile gerçekten sürüş zevki veriyordu arabaya ama belliki hem bahsi geçen CVT hissiyat yönünden kötü bir CVT değil hemde sırf manuel olsun diye 16 jantlı bir sedana o kadar para vermenizi istemem. Ayrıca Desing paket spor süspansiyonu olmayan bir A3'e kıyasla belliki daha iyi bir yol tutuşu ve sürüş zevki var gibi görünüyor. O yüzden şu andaki kriterlerinize en uygun araç Sport plus hiç değilse sport paket bir civic gibi duruyor. Lakin şunu unutmamak gerek bahsi geçen araçlar arasında büyük ihtimalle en çok yakacak araç da budur (başlıktaki öğrenci arabası ayrıntısına dayanarak belirtiyorum çünkü yakıtı sizi üzebilir). Dayım manueli ile (ki kendisi oldukça sakin kullanan biridir sollamalar dışında 4k devri bile adam akıllı geçmez) 100km'de 8 litre civarı bir yakıt tüketimi vardı (mersin trafiği verisi bu ve full şehir içi olarak konuşuyorum) tahminim siz daha sert kullanacaksınız ve CVT dolayısıyla araç da biraz daha fazla yakmaya meyilli olacak yani siz yaklaşık bi şehir içi 10 Litre civarı yakıta hazır olun (ki bence hakkıdır ama öğrenci olduğunuz için belirtmek istedim).
Teşekkür ederim ben de şu an için aynı fikirdeyim. Yakıt konusu da sanırsam civic’in benim için tek dezavantajı diyebilirim. Dediğiniz gibi 10L civarı yakacağını düşündüm ben de izlediğim videolardan ve dayınızın da tecrübesine dayanarak. En başında açıkçası maksimum 10L yakan araçlara bakmayı düşünüyordum bundan dolayı Civic hala çok mantıklı geliyor.
 
Valla attığınız araçlar harika duruyor🤯 ancak maalesef beni aşar sanırım şu anki durumumda. Yürütmesi, bakımı vs. ilgilenilmesi gereken arabalar… İleriki hayatımda ama kesinlikle sahip olmak isteyeceğim arabalar. Önerileriniz için teşekkür ederim.
 
Sıkarak kullanmaya gelmeyen motor olduğu konusuna katılmıyorum. Zaten bu turbo bozma ya da manifolt çatlatma olayı sıkıştırıldığında erken baş gösteren kroniklerden. BMW kullanıcısı malum pek gazlamadan kullanan yok. O yüzden şuan arka iter isteniyorsa F20 118i ya da 116d en mantıklı seçim. Hatta geçenlerde bir araca denk geldim B38 1.5 benzinli motorlu ve manuel vites 116i'ydi(genellikle otomatik vites ve 118i olur). Daha önce de dizel manuel makyajsız kasa F20 kullanmıştım, arka iter keyfini almada çok başarılıydı. Öğrenci ve 10 yaş daha genç olsam bunu kesin tercih ederdim. https://www.sahibinden.com/ilan/vas...-tertemiz-bakimli-ve-hatasiz-1215335787/detay

Yeni nesil dizeller o kadar sesli ya da sarsıntılı değiller, bende sizin gibi düşünüyordum aslında dizel konusunda. Ancak F56 ya da F55 kasanın sürüş dinamikleri, hem konforlu hem de gergin bir kullanış sunuyor. Direksiyon netliği ve geri dönüşleri tam "Petrolhead" kafasında diyebilirim. Dizel sarsıntısını da rolanti haricinde çok hissettirmiyordu. Varsa etrafınızda deneyimlemenizi tavsiye ederim. Önden çeker düşünürsem tork ve yakıt avantajından dizel Mini Hatch tercih ederdim. Hatta bahsettiğim aracı şirket satışa çıkardığında eşim için çok düşünmüştüm. Ancak eşim bu arabanın direksiyonu sert içi dar diye istememişti.
Evet anladım demek istediğinizi, hem bmw motorları konusunda hem de dizel motorlar konusunda biraz araştırma yapmam iyi olur sanırım. Dedikleriniz aklıma yattı, teşekkür ederim.
 
Az yaksın diyince mecburen dizel tercih sebebi. Spor arabalıktan motor karakteri bakımından uzak ama ihtiyac / keyif açısından iyi. 2.0 dizel 184lük N47'lerin zincir haricinde çok büyük problemleri yok. Bulabilirseniz faturalı değişmişlerini tercih edebilirsiniz. Ama sonuçta tabi ki BMW ufak tefek işleri olacaktır elbet ve premium segmentte araçlar olduğundan volkswagen vs gibi araçlara göre pahalıdır. Yakıt büyük kıstas, önerilen çoğu araç performanslı kullanımda 8-10 Litre altında yakıt tüketmeyecektir.
CVT şanzımanlı Honda'dan her ne kadar hızlı da olsa keyifli olduğunu düşünmüyorum tercih meselesi, manueli zevkli ama. Onun dışında hot-hatch değilse çoğu araba birbirine yakın maliyet göz önünde bulundur derim sadece.
Aralarında en makul öneri 1.6 CDTI manuel Astra K olur. Hem yakıt hem maliyet açısından ütopik büyük masrafları olan bir araba değil. Sürüşü de gayet keyifli. Donanım olarak da fiyatından fazlasını sunuyor. Otomatik önermemenin sebebi yine keyif unsurunu törpülemesi. DSG ve ZF8 BMW'ler haricinde otomatiklerde zevk unsuru olduğunu düşünmüyorum. Yine de takdir sizin. Bu seçenekler arasında Astra K düşünmeden alırdım, yazılım downpipe yapar binerdim...
Civic’in F30’dan daha keyif verdiğini söylüyorsunuz değil mi? Açıkçası F30’un daha keyif vereceğini düşünürdüm o yüzden şaşırdım. Yakıt konusunda haklısınız. Astra K birkaç kez daha önerildi, şu an için aklımda, biraz araştırma sonucu dediğiniz gibi değerlendirebilirim. Yorumunuz için teşekkürler.
 
Civic’in F30’dan daha keyif verdiğini söylüyorsunuz değil mi? Açıkçası F30’un daha keyif vereceğini düşünürdüm o yüzden şaşırdım. Yakıt konusunda haklısınız. Astra K birkaç kez daha önerildi, şu an için aklımda, biraz araştırma sonucu dediğiniz gibi değerlendirebilirim. Yorumunuz için teşekkürler.
Sanırım yanlış anlaşılma oldu, tabiki BMW'nin herhangi arkadan itişli bir modeli sürüş zevki bakımından Civic'ten her türlü üstündür. BMW'yi hariç tutarak diğer Astra , Focus , Civic vs gibi araçların karşılaştırmasında arada ütopik farklar olmadığını söylemek istedim.
F30 bu C segment araçların hepsinden hem sürüş hem konfor olarak üstün kesinlikle. Yalnız öğrenci olduğunuz ve sanayiyle pek haşır neşir olmak istemediğinizi düşünerek, ayrıca kafa rahat sıka sıka gezme açısından BMW biraz yorabilir. O yüzden bahsedilen C segment otomobiller arasından öneri yaptım. Bu arada hepsini de kullandım, sıradan kullanma değil çoğunu da limitlerini görerek test ettim. Tek tek yorum yapmam gerekirse ;
Civic - Direksiyon net, arabanın burnu çok rahat yön alıyor. Kullandığım araç 1.6 atmosferik CVT şanzımanlıydı. Ne motor ne de şanzıman bakımından hiç zevkli değildi. Tek güzel yanı tüplü olması ve şehiriçi dur kalk trafiklerde CVT konforluydu. Onun dışında diğer C segment araçlara göre bariz yol sesi alıyor. Limiti baya yüksek hem uzun virajlarda hem kısa virajlarda çok atik. Ama yüksek hızda Astra kadar stabil değildi.
Focus - Civic ile benzer direksiyon tepkileri, 1.5 TDCI motorlu Focus 3.5 sedan. Sürmesi Civic'e göre nispeten daha zevkli arkasını getirterek heyecan yaratabiliyorsunuz. Uzun virajlarda da Civic'ten daha güvenli hissettirmişti. Yalnız motorun gücü bir yere kadar yanlış hatırlamıyorsam 115 120 beygir civarı bi gücü vardı. Şehiriçi süratlerde yeterli ama gazlama açısından çok da yeterli olduğu söylenemez. Yalıtımı da net olarak Civic'ten iyiydi.
Astra K - Direksiyonu daha doğal hissettiriyor Focus ve Civic'e göre. Yapay bir netlik çeviklik yok. Doğal olarak net hissettiriyor. Hiçbiri eski Focus mk1 fiestalar gibi direksiyon hissi müthiş değil bu arada çoğunu popo hissiyatına göre kullandım direksiyon müthiş dönütler vermedi. 136 hp dizel manuel, yeterince gidiyor dizel gibi değil sanki atmosferik motor gibi diğer dizellere göre daha soluksuz hızlanıyor. Yine 130 140tan sonra uçarak hızlanmıyor ama tatminkar. Yol tutuşu bana kalırsa hepsinden iyi, 200'le giderken bile çok stabil uzun virajlarda da kısa virajlarda da gayet yeterli ve Focus gibi biraz virajda oynaşmaya müsaade ediyor kafadan kaydıramadım. Biraz alışınca onla da lift-off vs yapılabiliyor. Espsi tamamen kapanıyormuş ben araç emanet olduğu için çok aksiyona girmedim ama öyle zart zurt diye müdahele etmedi hiç , hissettirmeden yola soktu. Yalıtımı , yüksek süratte stabilitesi, sürüş zevki , direksiyon netliği ve hissi hepsi optimal.

VAG grubundan sizin baktığınız modelleri test etme imkanım olmadı. Yalnız Leon sürüş zevki viraj kasma açısından tercih edilmesi gereken bir otomobil olduğunu düşünmüyorum.

Özetle ; BMW almayacaksam , C sınıfı bir hatchback arayıp performans , sürüş zevki , yüksek hızlarda stabilite arıyorsam kesinlikle Astra K tercih ederdim. Civic ve Focus'a nazaran biraz daha sert süspansiyonları var eksi olarak; o da yol tutuş olarak geri dönüyor.

Diğer premium marka araçlar hakkında pek tecrübem yok. F30 , F10 , E92 tecrübe etme şansım oldu. Çoğunu da yine yeterince gazlayarak kullandım. BMW'nin mevzusu zaten sürüşünün gerçekten çok zevkli olması. Gülü seven dikenine katlanır diyip birkaç problemini yaptırmayı göze alıyorsanız F20 ya da F30 da tercih edebilirsiniz. F30'un gövdesi 1 kasaya göre daha büyük olduğu için o kadar çevik hissettirmemişti. F20 bence en doğru karar BMW'ler arasında.
 
Teşekkür ederim ben de şu an için aynı fikirdeyim. Yakıt konusu da sanırsam civic’in benim için tek dezavantajı diyebilirim. Dediğiniz gibi 10L civarı yakacağını düşündüm ben de izlediğim videolardan ve dayınızın da tecrübesine dayanarak. En başında açıkçası maksimum 10L yakan araçlara bakmayı düşünüyordum bundan dolayı Civic hala çok mantıklı geliyor.
Civic'te yakıt konusu tamamen nasıl gittiğinizle alakalı. :D
@DuzboruDownpipe affetsin
benim değil de bi arkadaşın... civic rs 1.5 turbo vtec
Ekli dosyayı görüntüle 49961