AÇIK BMW 118i F20 LCI vs. Seat Leon MK4 1.5 TSI – Hangisini Almalıyım? (1.3M Keyifli Spor Öğrenci Arabası Önerisi)

tombisss

Melih
Düz Yol Gazcısı
29
Marka
Honda
Dostlar selam,

Üniversite öğrencisiyim ve halihazırdaki 2011 Honda Jazz'ımı ailem değiştirmeyi düşünüyor. Maksimum 1.3M fiyat bandında olacak şekilde aklımda iki seçenek var: BMW 118i F20 LCI (1.5 136 bg)ve Seat Leon MK4 1.5 TSI (130 bg manuel). Ama karar vermekte zorlanıyorum, o yüzden fikirlerinize ihtiyacım var.

-Sürüş keyfi benim için çok önemli, arabayı limitlerine kadar zorlamayı seviyorum. Viraj hissiyatı, yol tutuşu vs. benim için büyük kriterler.
-Manuel kullanmayı seviyorum ve herhangi bir sorun yaşamıyorum ancak otomatik vitese de karşı değilim.
-Dayanıklılık ve motor ömrü önemli. Sanayiye olabildiğince az uğramak istiyorum.
-Yılda 3-4 kere uzun yol yapıyorum ve şehiriçinde ara sıra tempolu kullanıyorum.
-Yakıt tüketimi ve bakım masrafları malum ekonomiden dolayı önemli bir kriter.

-BMW 118i (F20 LCI) arkadan çekişli, sürüş keyfi muhtemelen daha yüksek ama B38 motorun uzun vadede çıkarabileceği sorunlar biraz gözümü korkutuyor. Uzun vadede baş ağrıtır mı?
-Seat Leon 1.5 TSI ise 4 silindirli, daha dayanıklı gibi ama önden çekişli olması yüzünden biraz kararsızım. Sürüş hissi olarak tatmin eder mi?
-Leon 2021 model, bulduğum BMW'ler ise 2017 model civarında, yeni model almak sizce daha avantajlı mı?

-Aslında VAG grubundan pek haz etmezdim ancak bu fiyat bandında mantıklı görünüyor.
-Ailem ise Toyota Corolla Hatchback almayı önerdi ancak CVT şanzıman ve performans düşüklüğünden dolayı pek sıcak bakmadım.

118i ile aynı motora sahip Mini Cooperlar da aklımda bulunuyor. Peki sizin bu bütçede hot hatch veya sürüş keyfi yüksek başka bir model öneriniz var mı, varsa onları da dinlerim. Siz olsanız hangisini alırdınız ve neden?

Şimdiden teşekkürler.
 
Teşekkür ederim ben de şu an için aynı fikirdeyim. Yakıt konusu da sanırsam civic’in benim için tek dezavantajı diyebilirim. Dediğiniz gibi 10L civarı yakacağını düşündüm ben de izlediğim videolardan ve dayınızın da tecrübesine dayanarak. En başında açıkçası maksimum 10L yakan araçlara bakmayı düşünüyordum bundan dolayı Civic hala çok mantıklı geliyor.
Nasıl kullandığına göre yakıtın da çok değişir, şehir içi 7 ile de gezersin sürekli basarsan 17 ile de gezersin, arabanın az yakma potansiyeli var kullanabilirsen yakıtla alakalı bir sorun yaşayacağını düşünmüyorum. Uzun yolda tek kişiysen 120 sabit 5.5 yakabilirsin, 40 50 km lik rotalarda 90 sabit giderek 5 litrenin altına rahatlıkla inebiliyorum. 2013 Polo 1.4 atmosferik aracımla 1400 kg olmasına rağmen sakin kullanımda aynı yakıyor ama basınca ucu bucağı yok :)
 
Sanırım yanlış anlaşılma oldu, tabiki BMW'nin herhangi arkadan itişli bir modeli sürüş zevki bakımından Civic'ten her türlü üstündür. BMW'yi hariç tutarak diğer Astra , Focus , Civic vs gibi araçların karşılaştırmasında arada ütopik farklar olmadığını söylemek istedim.
F30 bu C segment araçların hepsinden hem sürüş hem konfor olarak üstün kesinlikle. Yalnız öğrenci olduğunuz ve sanayiyle pek haşır neşir olmak istemediğinizi düşünerek, ayrıca kafa rahat sıka sıka gezme açısından BMW biraz yorabilir. O yüzden bahsedilen C segment otomobiller arasından öneri yaptım. Bu arada hepsini de kullandım, sıradan kullanma değil çoğunu da limitlerini görerek test ettim. Tek tek yorum yapmam gerekirse ;
Civic - Direksiyon net, arabanın burnu çok rahat yön alıyor. Kullandığım araç 1.6 atmosferik CVT şanzımanlıydı. Ne motor ne de şanzıman bakımından hiç zevkli değildi. Tek güzel yanı tüplü olması ve şehiriçi dur kalk trafiklerde CVT konforluydu. Onun dışında diğer C segment araçlara göre bariz yol sesi alıyor. Limiti baya yüksek hem uzun virajlarda hem kısa virajlarda çok atik. Ama yüksek hızda Astra kadar stabil değildi.
Focus - Civic ile benzer direksiyon tepkileri, 1.5 TDCI motorlu Focus 3.5 sedan. Sürmesi Civic'e göre nispeten daha zevkli arkasını getirterek heyecan yaratabiliyorsunuz. Uzun virajlarda da Civic'ten daha güvenli hissettirmişti. Yalnız motorun gücü bir yere kadar yanlış hatırlamıyorsam 115 120 beygir civarı bi gücü vardı. Şehiriçi süratlerde yeterli ama gazlama açısından çok da yeterli olduğu söylenemez. Yalıtımı da net olarak Civic'ten iyiydi.
Astra K - Direksiyonu daha doğal hissettiriyor Focus ve Civic'e göre. Yapay bir netlik çeviklik yok. Doğal olarak net hissettiriyor. Hiçbiri eski Focus mk1 fiestalar gibi direksiyon hissi müthiş değil bu arada çoğunu popo hissiyatına göre kullandım direksiyon müthiş dönütler vermedi. 136 hp dizel manuel, yeterince gidiyor dizel gibi değil sanki atmosferik motor gibi diğer dizellere göre daha soluksuz hızlanıyor. Yine 130 140tan sonra uçarak hızlanmıyor ama tatminkar. Yol tutuşu bana kalırsa hepsinden iyi, 200'le giderken bile çok stabil uzun virajlarda da kısa virajlarda da gayet yeterli ve Focus gibi biraz virajda oynaşmaya müsaade ediyor kafadan kaydıramadım. Biraz alışınca onla da lift-off vs yapılabiliyor. Espsi tamamen kapanıyormuş ben araç emanet olduğu için çok aksiyona girmedim ama öyle zart zurt diye müdahele etmedi hiç , hissettirmeden yola soktu. Yalıtımı , yüksek süratte stabilitesi, sürüş zevki , direksiyon netliği ve hissi hepsi optimal.

VAG grubundan sizin baktığınız modelleri test etme imkanım olmadı. Yalnız Leon sürüş zevki viraj kasma açısından tercih edilmesi gereken bir otomobil olduğunu düşünmüyorum.

Özetle ; BMW almayacaksam , C sınıfı bir hatchback arayıp performans , sürüş zevki , yüksek hızlarda stabilite arıyorsam kesinlikle Astra K tercih ederdim. Civic ve Focus'a nazaran biraz daha sert süspansiyonları var eksi olarak; o da yol tutuş olarak geri dönüyor.

Diğer premium marka araçlar hakkında pek tecrübem yok. F30 , F10 , E92 tecrübe etme şansım oldu. Çoğunu da yine yeterince gazlayarak kullandım. BMW'nin mevzusu zaten sürüşünün gerçekten çok zevkli olması. Gülü seven dikenine katlanır diyip birkaç problemini yaptırmayı göze alıyorsanız F20 ya da F30 da tercih edebilirsiniz. F30'un gövdesi 1 kasaya göre daha büyük olduğu için o kadar çevik hissettirmemişti. F20 bence en doğru karar BMW'ler arasında.
Evet dediklerinizi anladım, teşekkür ederim.
 
Nasıl kullandığına göre yakıtın da çok değişir, şehir içi 7 ile de gezersin sürekli basarsan 17 ile de gezersin, arabanın az yakma potansiyeli var kullanabilirsen yakıtla alakalı bir sorun yaşayacağını düşünmüyorum. Uzun yolda tek kişiysen 120 sabit 5.5 yakabilirsin, 40 50 km lik rotalarda 90 sabit giderek 5 litrenin altına rahatlıkla inebiliyorum. 2013 Polo 1.4 atmosferik aracımla 1400 kg olmasına rağmen sakin kullanımda aynı yakıyor ama basınca ucu bucağı yok :)
Evet haklısınız kesinlikle, zaten 182hp bir arabadan daha azını asla beklemem. Az da yakabiliyor olması çok büyük avantaj, sonuçta sürekli basacak biri değilim. Ortalama olarak mantıklı değerler yakalanabilir dediğinize göre de. Civic Hb şu an için tercihlerimden ilk sırada. Teşekkür ederim.