KAPALI BMW 316i 2012/13 nasıl bilirsiniz?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan KeremDK
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

KeremDK

Profesör
204
arkadaşlar bmw 316i 2012/2013 nasıl bilirsiniz düşünceleriniz, tecrübelerinizi tavsiyelerinizi yazarsanız sevinirim
 
3.16 Yani 1600CC 136bg motor 3.20i ed (170bg) ye göre performansı daha düşük tüketimi de fazla. 136 bg o kasaya yeter ancak sportif atak bir BMW deneyimi istiyorsanız beklentiniz karşılamaz
 
  • Beğeni
Tepkiler: KeremDK
Performans olarak öyle kötü falan değil..ama BMW den daha fazlasını beklİyor herkes ve haksızda değiller... neyse... genel olarak ben süspansiyon sistemini ve rafine yapısınıda beğenmiştim..adam gibi kullanılırsa 8.5-9lt civarı yakıyormuş şirketteki kullanan arkadaşlar öylr diyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: KeremDK
Motolarında çok önemli bir fark yok galiba sadece downpipeları ve yazılımı farklı diye biliyorum. 320i yerine alınıp kaliteli bi yazılımla aynı şekilde binilebilir. Forumda aratırsanız @Ozgur Gunes in motorlar arasındaki farkları yazdığı bi başlık var onu bulabilirsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: KeremDK
3.20i ed baya tutulan bir model, butceniz elveriyorsa onu alin, elvermiyorsa aceleniz yoksa ben olsam bekleyip birikim yapip gene 320i ed alirdim, 316 uzmez ama akliniz baska bir arabada kalmayacaksa uzmez, 316 alip her 320 gorunce ic cekecekseniz bence beklemek daha iyi.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Konu bu:
https://www.otopark.com/forum/threads/bmw-f20-116i-ve-118i-farklılıkları-detaylı.3454/

@inzfatih 316i ile 320i arasında fark yok ki aklı kalsın. 316i alıyoruz, model logo iptali yapıyoruz, güvenilir bir firmada yazılım yaptırıp(Türkiye şartlarında bence en iyisi BTG Maslak) keyiflice kullanıyoruz.

Ayrıca 2012 model F kasalardan uzak durmanızı şiddetle tavsiye ederim. Bakarken min 2013 bakın.
2012den neden uzak durun dediniz
 
@Ozgur Gunes

Hala bu konuda yalan yanlış bilgiler vermekte ısrar ediyorsun.

Haziran 2011 - Şubat 2012 arası üretimlerde 5 adet sorun mevcut 1 serisi için! Bunların hepsi aksiyonla düzeltildi ve kronik durumu kalmadı. Aksiyonu yapılan 2011 model 1 serisi'de alınabilir.

Ekim 2011 - Aralık 2014 arası M paket + 18" jant kombinasyonu hariç tüm 3 serilerinde direksiyon sallanması, koltuk altı paslanması gibi sorunlar mevcuttu, bunu da hallettiler.

Takmışsın bi 2013 model altı almayın diye herkese aynı şeyi söyleyip duruyorsun. Detay ver diyoruz o da yok. Sorundan bahsediyorsun içerik yok.

Rica edeceğim bırak artık şu kalıpları. Araştır, sor, öğren öyle açıklama yap insanları yanlış yönlendirme.

Kronik sorun demek çözülse de tekrarlayan hata demektir. Üretici tarafından da bir çözüm bulunamaması anlamına gelir. 2012 116i sahibiyim hiçbir kronik, tekrarlayan sorunum yok.
 
Son düzenleme:
@AlkanExclusive haklısınız, kronik demem hatalı oldu. Ama sizde birden çok parça değiştirdiğinizi kabul ediyorsunuz bugüne kadar aracınızda.

Açıkçası ben 2. el aldığım araçta üretim hatasından dolayı parça değişmesini istemem. Ben neden 2013 diyorum, 2012'de yapılan hataların birçoğu yeni modelde fabrikadan düzeltmiş olarak çıktığını bildiğim için, sizde olan bir sorun önceki sahibi tarafından düzeltilmedi ise arkadaş aldıktan sonra çıkabilir. Belki garantiden değiştirir, belki cepten. Ben bu tür sıkıntılarla uğraşmasını önermediğim için 2012 önermiyorum. Herkes arabasına sizin kadar temiz bakmıyor. Yanlışım var ise düzeltin.

2013'te hata yok mu, var, ama epey azaltılmış. 2012 model sahibi bir tanıdığım hiç bir sorun yaşamaz iken diğer tanıdığım bir sürü sorun yaşadı. Bu sorunlar bazı insanlarda hiç çıkmıyor, bazılarında erken, bazılarında geç çıkıyor. Dediğiniz gibi, hiç biri kronik değil ama uzun yolda bir sorun yaşasa bu arkadaş 12' üretimindeki parçanın hatasından dolayı arabasından soğumasına kadar gider bu durum.

Emin olun çok araştırdım, bunu sizinde gördüğünüzü umuyorum.
 
Benim parça değiştirmem bir kıstas sayılmaz. Herkes otomobilini aynı şartlarda ve aynı kullanım tarzıyla kullanmıyor.

Benim değiştirdiğim parçaların sadece ikisi garanti adı altında değişti. Onun dışındakiler şikayet oluşmadan değişen aksiyon ile halkedilen sorunlar.

2017 model 118i'de de sorun çıkabilir. Önemli olan sorunların tekrarlanmamasıdır. Eski kronik hadiseler kalmadı artık. Çözüm üretiyorlar düzelmez ise sorun çıkaran parça grubunu revize ediyorlar.

Dolayısıyla yıl belirterek şu model yılı ve üstüne yönelin dersen biri çıkar 2015 116i alır 20 kere arıza yaşar, markaya da lanet eder sana da..

"2013'te hatalar epey azaltılmış" lafına uygun ve kanıt olabilecek hiçbir bilgi ve argüman yok. Bende sayarım burada 1 serisi ile 3 serisinin model yıllarına göre çıkan hatalarını ancak hiçbiri bir kıstas sayılmaz. Hepsinin sorunu bambaşka.

Önemli olan üretim kaynaklı sorunların marka tarafından çözülüp çözülemediği ve yetkili servisler tarafından çağırılıp değişikliklerin ve tamirin uygulanmadığı ile alakalıdır.

1 serisi'nin ilk 9 aylık periyodda satılanlarında 5 adet mevcut sorunu vardı. Ancak bu sorunlar ortaya çıktıkça düzeltmeye gidiyorlardı önce. Baktılar millet bunu sürekli arıza olarak algılıyor bu 5 farklı maddelik servis işlemini tek servise gelişte hallederek çözdüler.

Mart 2012 üretimlerinden itibaren artık revizyonları yapılmış bu parçaları uygulayarak üretime geçiş sağlandı ve ilk parti sorunları Mart 2012 ve sonrası üretimlerde alanlar sorunları yaşamadı. Ancak BMW bir parçanın revizyonunu yaparsa revizyon tarihinden sonra kendilerinde yani stokta parça kalmayana kadar üretime devam eder ardından revizyon görmüş parça ile üretime devam eder.

Ayrıca her revizyon görmüş parça demek revizyon öncesi üretilen parçanın illa sorun çıkartacağı anlamına da gelmiyor.

Dolayısıyla öyle ya da böyle atıyorum Eylül 2011 üretimi 1 serisi ile Haziran 2013 üretimi 1 serisi arasında, eğer Eylül 2011 üretiminde belirlenen sorunlar aksiyon ile çözülmüşse, hiçbir farkı bulunmamaktadır.

Ha arada benim ilave su pompam arızalanır, senin turbo o-ring'in arızalanır, benim genleşme kabım çatlar, senin soğutma sistemin su kaçırır. Bunlar zaten km yükseldikçe başa gelebilen şeyler. Bu yüzden sorunları yıllara bölüp az, çok, kronik diye değerlendiremeyiz.

Arkadaşımda ki artık sende biliyorsun, Selçuk, 116i'yi yükledi de yükledi, 0 - 100 km hızlanmayı 5.9 saniyelere kadar çekti, 100 - 200 km hızlanma aralığını 13 14 saniyelere düşürdü. Bu 1 serisi 115.000 km'de ve hiç sorun çıkartmadı. Üstüne üstlük 2011 model araç.

Zaten milletimizin okuma alışkanlığı yok, basit bir google aramasında yazdığın çıksa ve sadece o okunsa gidip cahil cahil 10 kişiye daha anlatılır, o 10 kişi bilgiyi 100 kişiye ulaştırır falan.

Sonra sahibinden'de niye bu kadar çok amele amele soru soran tip var diyoruz. Bu tip yanlış algılara müsade etmemeliyiz.
 
Yalnız bi arkadaşımda var bi kere pert etti ikinciyi aldı baya deli yanlıyodu kimsenin hayal edemeyeceği şeyleri yaptık ama çocuğun benzin lastik sıkıntısı yoktu 0 çizdiğimizi biliyorum her yere yan yan çıktığımızı biliyorum
 
@AlkanExclusive Öncelikle realoem.com sitesine girdiğimde 2012 yılının değişik aylarında diğer yıllara göre daha çok değiştirilmiş parçalar var(size teker teker link atma ihtiyacı duymuyorum, zaten biliyorsunuzdur, ayrıca bu kadar bilgi paylaşımından sonra bu konuyu okuyan herkes az buçuk bilgi sahibi, sakinleşebilirsiniz). Belki Ocak, belki Ekim. 2015-2014-2013 yıllarında da değiştirilmiş parçalarda var. Siz bu konuyu çok iyi araştırdığınız için nerede ne sorun var yok iyi biliyorsunuz. Birde ilk defa bu aracı almayı düşünen birisini düşünün. Adam ne Ocak üretimindeki hatayı biliyor, ne de Kasım. Benim gözümde başka bir kullanıcı için o yılın her ayındaki hata o yılındır. Siz ister yanlış ister doğru deyin, herkes alacağı arabanın hangi ayda üretildiğini, hatalarını bilip serviste o değiştirilmesi gereken parçaların değiştirilip değiştirilmediğini bilemez. Öncelikle ben daha öncede dediğim gibi "kronik" lafımda hatalı olduğumu kabul etmeme rağmen uzatıyorsunuz. Dediğimiz gibi herkes belli bir parçada sorun yaşayacak diye bir şey yok, ama bir parça üretici tarafından değiştirilmiş ise benim gözümde risktir. Olasılık olarak bu yönden baktığım zaman 2012 model araçlar gözümde geridedir. Başka bir olasılık durumuda var elbet, birisinin 2014 tür aracı, kırbaçlamaktan harcamıştır arabayı, kimisi vardır, 2012 dir, tertemiz bakar arabasına, daha az sorun çıkartır. Umarım bakış açımı anlatabilmişimdir. Bu saatten sonra bazı konularda anlaştığımızı ve bazı konularda fikir ayrılığı yaşadığımızı düşünüyorum. Burada daha çok karşılıklı tartışabiliriz ama yeteri kadar bu konu içerisinde konuştuk, isterseniz özelden konuşabiliriz.
 
Son düzenleme:
@AlkanExclusive Öncelikle realoem.com sitesine girdiğimde 2012 yılının değişik aylarında diğer yıllara göre daha çok değiştirilmiş parçalar var(size teker teker link atma ihtiyacı duymuyorum, zaten biliyorsunuzdur, ayrıca bu kadar bilgi paylaşımından sonra bu konuyu okuyan herkes az buçuk bilgi sahibi, sakinleşebilirsiniz). Belki Ocak, belki Ekim. 2015-2014-2013 yıllarında da değiştirilmiş parçalarda var. Siz bu konuyu çok iyi araştırdığınız için nerede ne sorun var yok iyi biliyorsunuz. Birde ilk defa bu aracı almayı düşünen birisini düşünün. Adam ne Ocak üretimindeki hatayı biliyor, ne de Kasım. Benim gözümde başka bir kullanıcı için o yılın her ayındaki hata o yılındır. Siz ister yanlış ister doğru deyin, herkes alacağı arabanın hangi ayda üretildiğini, hatalarını bilip serviste o değiştirilmesi gereken parçaların değiştirilip değiştirilmediğini bilemez. Öncelikle ben daha öncede dediğim gibi "kronik" lafımda hatalı olduğumu kabul etmeme rağmen uzatıyorsunuz. Dediğimiz gibi herkes belli bir parçada sorun yaşayacak diye bir şey yok, ama bir parça üretici tarafından değiştirilmiş ise benim gözümde risktir. Olasılık olarak bu yönden baktığım zaman 2012 model araçlar gözümde geridedir. Başka bir olasılık durumuda var elbet, birisinin 2014 tür aracı, kırbaçlamaktan harcamıştır arabayı, kimisi vardır, 2012 dir, tertemiz bakar arabasına, daha az sorun çıkartır. Umarım bakış açımı anlatabilmişimdir. Bu saatten sonra bazı konularda anlaştığımızı ve bazı konularda fikir ayrılığı yaşadığımızı düşünüyorum. Burada daha çok karşılıklı tartışabiliriz ama yeteri kadar bu konu içerisinde konuştuk, çok isterseniz özelden konuşabiliriz.
O zaman riskin en büyüğünü sen almışsın 2013 1 serisi alarak.

Sana tavsiyem makyaj öncesi yani Mart 2015 üretiminde banttan çıkmış son 1 serisi'nin revizyon görmüş tüm parçalarını tek tek değiştir. Madem o zaman daha az sorunsuz oluyor, senin düşüncen de buraya çıkıyor.

Zira motorda 2013 sonrası revizyon görmüş yüzlerce ana ve ara parça var.

Uzattığım falanda yok. Yanlışlarını söylüyorum ama sen bildiğini okumaya devam ediyorsun, sorun burada.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...