Bmw 320i ed nin 320d yi geçmesi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Eray132
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Eray132

Elit Apaçi
63
Arkadaşlar normal şartlarda 320i ed nin 320d yi geçmesi mümkünmü youtubede ki tüm roll videolarında 320i ed geçiyor çok garibime gitti teknik verilerdede 320d önde
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve EmreBHZ
320d her ne kadar beygir ve tork gücü yönünden önde gözüksede her vites atışında ister istemez bir kayıp yaşanıyor videoyu izlemedim fakat muhtemel sebep devirden kaynaklanıyor biri 6,5k çeviriyor diğeri 5k
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Tork ve güç eğrisinin tamamı önemli, sadece tepe noktası değil bu gibi durumlarda. O yüzden benzinli bir arabanın fazla da olsa yakın değerli bir dizel arabayı geçmesi çok normal.
 
Dediğim gibi, verilen tork ve beygir değerleri motorun ürettiği maksimum değerler. Yani dizel 500 rpm boyunca mesela maksimum torku üretirken benzinli motor bunu 2500-3000 rpm boyunca üretebiliyor. Bunun da hızlanmaya doğrudan etkisi var.
 
0-100 değerleri 320d daha üstün herşeyiyle bence yakıtla ilgili bi durum ya da araçların kondisyon farkı
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
İkinci videoda hemen hemen sıfırdan kalkış söz konusu. Motoru güçlü benzinli bir araç daha fazla devir çevirdiği için ve ağırlık olarak da avantajlı olduğu için uzayabilir bu normal. İki video için de değerlendirirsek dizel kullanan elemanın arabası ne durumda ? Motoru pek zorlamayan bir yapısı varsa sağırlaşabilir motor. Üstelik aracı nasıl kullandığını da göremiyoruz, manuel moda alıp 4 bin devirde vites değişimi yapmak yerine redline'a kadar çeviriyorsa buyurun cenaze namazına. Boşa çevirilmiş devirler, boşa harcanmış güç, boşa harcanmış zaman.
 
İkinci videoda hemen hemen sıfırdan kalkış söz konusu. Motoru güçlü benzinli bir araç daha fazla devir çevirdiği için ve ağırlık olarak da avantajlı olduğu için uzayabilir bu normal. İki video için de değerlendirirsek dizel kullanan elemanın arabası ne durumda ? Motoru pek zorlamayan bir yapısı varsa sağırlaşabilir motor. Üstelik aracı nasıl kullandığını da göremiyoruz, manuel moda alıp 4 bin devirde vites değişimi yapmak yerine redline'a kadar çeviriyorsa buyurun cenaze namazına. Boşa çevirilmiş devirler, boşa harcanmış güç, boşa harcanmış zaman.

motor açma hadisesi artık tarihin tozlu yaprakları arasındaki bir hadiseden ibarettir.evvelden arabalar üretildiğinde ,fabrikada motorlar şimdiki ile alakasız test ortamlarından sonra elimize ulaşıyor,dolaysıynan motor denen kompileksi tam randımanlı kullanabilmek içün optimum şartlarda zorlamak gerekebiliyor idi.eğer uzun bir müddet kapasitesinin altında kullanıldı ise motor"sağır" dediğimiz konuma düşüyor ve daha sonra tam kapasite kullanmak mümkün olmuyor idi.lakin artık bu durum gelen şikayetler üzerine artık kaldırılmış ve araba motorları satışa sunulmadan önce fabrikada optimum şartlara hazır hale getirilerek satışa sunuluyor.yani siz arabanızı aldığınız vakit onun motoru zaten fabrikada yeteri kadar zorlanmış,açılmış hale getiriliyor.aldığınız vakit yapmanız gereken tek şey debriyajı ve kavramayı hissetmek olacaktır.yeni arabanız ingiliz kısrakları gibidir.sizin tek yapmanız gerekn devirlere alışmaktır.

yazi altindir ama motor sagirlasmasi adamin dedigi gibi tarihin tozlu sayfalarinda kaldi. oyle bir sey kalmadi diye biliyorum yeni araclar icin.

http://www.zeperfs.com/duel4198-4353.htm

Videodaki araclar bunlar mi tam emin degilim ama sitede her arac var bildigim baska karsilastirmalara da bakabilirsiniz. en azindan referans olabilir

Onun disinda bende meseleyi şöyle anlatayım benzinli araçların 0-100 leri daha iyidir devir araliginin uzun olmasindan dolayi benzinli arac 2. viteste 100 yapabilirken dizel arac 4 viteste yapabilir o yuzden bu sonuc cikmis olabilir.
 
Son düzenleme:
motor açma hadisesi artık tarihin tozlu yaprakları arasındaki bir hadiseden ibarettir.evvelden arabalar üretildiğinde ,fabrikada motorlar şimdiki ile alakasız test ortamlarından sonra elimize ulaşıyor,dolaysıynan motor denen kompileksi tam randımanlı kullanabilmek içün optimum şartlarda zorlamak gerekebiliyor idi.eğer uzun bir müddet kapasitesinin altında kullanıldı ise motor"sağır" dediğimiz konuma düşüyor ve daha sonra tam kapasite kullanmak mümkün olmuyor idi.lakin artık bu durum gelen şikayetler üzerine artık kaldırılmış ve araba motorları satışa sunulmadan önce fabrikada optimum şartlara hazır hale getirilerek satışa sunuluyor.yani siz arabanızı aldığınız vakit onun motoru zaten fabrikada yeteri kadar zorlanmış,açılmış hale getiriliyor.aldığınız vakit yapmanız gereken tek şey debriyajı ve kavramayı hissetmek olacaktır.yeni arabanız ingiliz kısrakları gibidir.sizin tek yapmanız gerekn devirlere alışmaktır.

yazi altindir ama motor sagirlasmasi adamin dedigi gibi tarihin tozlu sayfalarinda kaldi. oyle bir sey kalmadi diye biliyorum yeni araclar icin.

http://www.zeperfs.com/duel4198-4353.htm

Videodaki araclar bunlar mi tam emin degilim ama sitede her arac var bildigim baska karsilastirmalara da bakabilirsiniz. en azindan referans olabilir

Onun disinda bende meseleyi şöyle anlatayım benzinli araçların 0-100 leri daha iyidir devir araliginin uzun olmasindan dolayi benzinli arac 2. viteste 100 yapabilirken dizel arac 4 viteste yapabilir o yuzden bu sonuc cikmis olabilir.
Vallahi hocam ben aracımı sıfır aldığımda 2 bin km kadar rodaj kurallarına uyarak rodaj yaptım. Peşine aracım ortalama tüketimde 6,5 litrenin altına hiç düşmedi ve gaz tepkilerinde, ara hızlanmalarda biraz daha nazlı davranıyordu. Ben de bir kaç bin km boyunca ara ara devirli kullandım ve tüketimim 5-,5,5 litre civarına indi ve performansı da gerçekten hissedilir derecede arttı.
Aracı uzun km'ler devirsiz kullandığımda motor hantallaşmaya başlayabiliyor, özellikle dizel motorların devir sevmesi, biraz daha devirli kullanılmasının önerilmesi bu minvaldedir diye düşünüyorum. Zira motoru devir çevirmeye alıştırdığım zamandan beri yakıt tüketimim 1,5 litre civarı azaldığı gibi ara hızlanmalarda daha istekli tepkiler de verebiliyor. Bunu arkadaş çevresindeki diğer araçlarla ara hızlanma ve kalkış testi olarak denediğimde de öncesi ve sonrası şeklinde performans anlamında fark olduğunu somut olarak da gördüm. Motoru alıştırdığımdan beri geçmekte zorlandığım araçları şimdi daha rahat geçebiliyorum. Bu bahsettiğim durum biraz kullanım karakteriyle alakalı. Devir çevrilmemiş, peformansa alıştırılmamış dizel motorlarda bu sağırlık durumu olabiliyor.
Hatta 2010 1.5 dci 45 bin km'de ikinci el kangoo alan bir yakınım, motor testi yaptırdı ve %25 kayıp gözüküyordu motor kondisyonunda. Bir kaç bin km boyunca aracı devirli kullandı ve tekrar teste soktuğumuzda kayıp %10'du. Dizel motor devirli kullanımı gerçekten seviyor ve bence motor performansı sağlığı için ara ara böyle kullanmak gerekli.
 
motor açma hadisesi artık tarihin tozlu yaprakları arasındaki bir hadiseden ibarettir.evvelden arabalar üretildiğinde ,fabrikada motorlar şimdiki ile alakasız test ortamlarından sonra elimize ulaşıyor,dolaysıynan motor denen kompileksi tam randımanlı kullanabilmek içün optimum şartlarda zorlamak gerekebiliyor idi.eğer uzun bir müddet kapasitesinin altında kullanıldı ise motor"sağır" dediğimiz konuma düşüyor ve daha sonra tam kapasite kullanmak mümkün olmuyor idi.lakin artık bu durum gelen şikayetler üzerine artık kaldırılmış ve araba motorları satışa sunulmadan önce fabrikada optimum şartlara hazır hale getirilerek satışa sunuluyor.yani siz arabanızı aldığınız vakit onun motoru zaten fabrikada yeteri kadar zorlanmış,açılmış hale getiriliyor.aldığınız vakit yapmanız gereken tek şey debriyajı ve kavramayı hissetmek olacaktır.yeni arabanız ingiliz kısrakları gibidir.sizin tek yapmanız gerekn devirlere alışmaktır.

yazi altindir ama motor sagirlasmasi adamin dedigi gibi tarihin tozlu sayfalarinda kaldi. oyle bir sey kalmadi diye biliyorum yeni araclar icin.

http://www.zeperfs.com/duel4198-4353.htm

Videodaki araclar bunlar mi tam emin degilim ama sitede her arac var bildigim baska karsilastirmalara da bakabilirsiniz. en azindan referans olabilir

Onun disinda bende meseleyi şöyle anlatayım benzinli araçların 0-100 leri daha iyidir devir araliginin uzun olmasindan dolayi benzinli arac 2. viteste 100 yapabilirken dizel arac 4 viteste yapabilir o yuzden bu sonuc cikmis olabilir.
Hocam yapmayın ne olursa olsun rodaj dönemi vardır öyle tarihin tozlu sayfalarında falan kalmadı, hiçbir fabrika da sizin için satıştan önce motoru alıştırmıyor. Tabi ki 90'lı yıllara göre üretim teknolojisi çok ilerledi fakat ne olursa olsun fabrikanın üretim toleransları belli. Kaldı ki sadece motorun rodajı olmaz, birbirine temas eden tüm dişliler rodajdadır aslında(şanzıman dişlileri de dahil). Hiçbir fabrika motoru alıştırmak için o kadar vakit ve enerji harcamaz, müşterinin yapması beklenir.
 
motor açma hadisesi artık tarihin tozlu yaprakları arasındaki bir hadiseden ibarettir.evvelden arabalar üretildiğinde ,fabrikada motorlar şimdiki ile alakasız test ortamlarından sonra elimize ulaşıyor,dolaysıynan motor denen kompileksi tam randımanlı kullanabilmek içün optimum şartlarda zorlamak gerekebiliyor idi.eğer uzun bir müddet kapasitesinin altında kullanıldı ise motor"sağır" dediğimiz konuma düşüyor ve daha sonra tam kapasite kullanmak mümkün olmuyor idi.lakin artık bu durum gelen şikayetler üzerine artık kaldırılmış ve araba motorları satışa sunulmadan önce fabrikada optimum şartlara hazır hale getirilerek satışa sunuluyor.yani siz arabanızı aldığınız vakit onun motoru zaten fabrikada yeteri kadar zorlanmış,açılmış hale getiriliyor.aldığınız vakit yapmanız gereken tek şey debriyajı ve kavramayı hissetmek olacaktır.yeni arabanız ingiliz kısrakları gibidir.sizin tek yapmanız gerekn devirlere alışmaktır.

yazi altindir ama motor sagirlasmasi adamin dedigi gibi tarihin tozlu sayfalarinda kaldi. oyle bir sey kalmadi diye biliyorum yeni araclar icin.

http://www.zeperfs.com/duel4198-4353.htm

Videodaki araclar bunlar mi tam emin degilim ama sitede her arac var bildigim baska karsilastirmalara da bakabilirsiniz. en azindan referans olabilir

Onun disinda bende meseleyi şöyle anlatayım benzinli araçların 0-100 leri daha iyidir devir araliginin uzun olmasindan dolayi benzinli arac 2. viteste 100 yapabilirken dizel arac 4 viteste yapabilir o yuzden bu sonuc cikmis olabilir.
Siz istesenizde istemesenizde rodaj donemi var. Aldığınız otomobillerin kitapçığını okuyun.
 
Siz istesenizde istemesenizde rodaj donemi var. Aldığınız otomobillerin kitapçığını okuyun.
Ben rodaj demedimki motorun sagirlasmasi dedim. Rodaj devirlerin alistirilmasi icin ilk 2000 kmde aracin sakin kullanilmasidir. Rodaj sirasinda belli bir devri gecmeyin araci fazla zorlamayin derler. Motorun sagirlasmamasi icinde araci fazla zorlayin yuksek devir yapin hep dusuk devirde gitmeyin motor acilsin derler. Sizce ben rodaji mi kastettim? Rodaj gibi anlasilmis sanirim ama motor sagirlasmasi ayri bir olay diye biliyorum. Internete yazdigimizda bu olayin kalmadigini soyluyorlar. Ben kendim tecrube etmedim.
 
Son düzenleme:
Ben rodaj demedimki motorun sagirlasmasi dedim. Rodaj devirlerin alistirilmasi icin ilk 2000 kmde aracin sakin kullanilmasidir. Rodaj sirasinda belli bir devri gecmeyin araci fazla zorlamayin derler. Motorun sagirlasmamasi icinde araci fazla zorlayin yuksek devir yapin hep dusuk devirde gitmeyin motor acilsin derler. Sizce ben rodaji mi kastettim? Rodaj gibi anlasilmis sanirim ama motor sagirlasmasi ayri bir olay diye biliyorum. Internete yazdigimizda bu olayin kalmadigini soyluyorlar. Ben kendim tecrube etmedim.
Rodaj mevzusu değil zaten hocam. Rodajı bir kenara bırakırsak motorun sağırlaşması denilen olay aslında motor alışkanlığıdır. Örneğin sürekli ekonomi odaklı yakıt türü alan biri peformans yakıtı aldığında motor garip tepkiler verebiliyor, rakımı yüksek yerlere çıkmaya alışkın olmayan bir motor oksijen farklılığından dolayı yine garip tepkiler verebiliyor, aynı şekilde üst devirleri çevirmeyi unutturulmuş bir motor alışkanlığı gereği daha fazla kullanılmış olduğu devirlerde tam randuman veriyor ve alışkın olmadığı devirlerde hantallık hissi uyandırıyor. Redline çevirilen bazı araçlarda o bölgeye yaklaşıldığında motor bazen isteksiz davranır, nazlı hareket edebilir fakat bazılarında ise daha kararlı ve net şekilde redline'ı yahut üst devirleri görebilir. Bu tamamen motoru o tarz kullanım şekline alıştırmakla alakalı. İnsan kasları da bu şekildedir; potansiyelin vardır fakat ömrün boyunca bir kaç defa kullanabildiğin bazı kas bölgeleri vardır. Vücut geliştirmeye başladığında o kasları da kullanmaya başlarsın ve ağrı, sızıdan sonra o kasların da açılmaya başladığını görürsün, potansiyelin ortaya çıkar. Motorlar da tıpkı insan vücudu gibidir. Motoru fazla hırpalamadan mümkün olan her şarta alıştırmak gerekli.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...