Ben de konuyla alakalı fikirlerimi beyan edeyim. Gerek Garaj kısmında gerek Otopark Aracımı Test Etsin bölümünde aracımı görebilirsiniz. Yaklaşık 4 senedir bir fiil günlük kullanıyorum(2005 318i 143 hp Manuel Benzin/LPG).
Gerek güç artışı isteğim, gerekse otomatik araç isteğim dolayısıyla geçtiğimiz aylarda E60 kasa almak isteğiyle yola çıktım. Yaklaşık 4 veya 5 araca gittikten sonra aradığım aracı bulamadan vazgeçtim. Aslında aradığım aracı buldum ancak bana uymadı.
163hp'lik 2006 model 520d idi. Km düşük ve değişeni yoktu. Fiyatının yüksek olması ve hasar kayıtlarının olması sebebiyle vazgeçtim.
231hp'lik 2003 model 530i idi. Fiyatı ve doluluk oranı güzeldi. Km yüksek ve hasar kaydı olmasından dolayı vazgeçtim.
Ve yine bu süreçte sadece 163hp'lik dizel ve 231hp'lik benzinli motorlara baktım. Sebepleri ise;
Bu süreçte öğrendiklerimden dolayı.
520d 2.0 dizel 177hp'lik yakıt genel olarak düşük, zincir sıkıntısı mevcut. Ne zaman ne yapacağı belli olmuyor. Kopması durumunda sandık motor gerekli. Alıp hemen değiştireyim deseniz bile, kasnakların değişimiyle birlikte garantili iş 8 bin Tl'yi buluyor. Düşük km'de bulması imkansız gibi birşey.
520d 2.0 dizel 163hp'lik yakıt yüksek ve çekiş düşük 177'liğe göre tork olarak biraz hantal kalıyor. Başka kronik problem yok. Düşük km'de bulması imkansız gibi birşey.
520i 2.2 benzin 170hp'lik yakıt yüksek, tork çok düşük, aşırı hantal. Bobin buji gibi genel bakımlar harici kronik sorunu yok.
530i 3.0 benzin 231hp'lik yakıt yüksek, tork ve güç yüksek. Bobin buji gibi genel bakımlar harici kronik sorunu yok.
Eğer illa E60 alınacaksa ya 520d 163hp'lik tercih edilmeli ya da 530i 231hp'lik versiyon tercih edilmeli. Her ikisi tercih edildiğinde de hem düşük km hemde hasarsız bir araç olmalı. Az yol yapılacaksa benzinli çok yol yapılacaksa ya dizel ya lpg olmazsa olmazlarından.
Sonuç olarak ben ne yaptım diye sorarsanız, piyasadaki E60'lar dansa kendi aracıma kıyamadım ve otomatik küçük bir araba daha aldım, eşime araba sürmeyi öğretiyorum.