BMW E36 Turbo İşlemi

yasinyavuz345

Yasin Yavuz
Asfalt Kurutucu
37
27
Marka
BMW
Merhaba, turbo uygulaması hakkında bilgi almak için yazıyorum. 45-50.000TL civarında bütçem var. Normalde E46 320i veya 320D bakınıyorum fakat kafamda E36 benzinli aracı turbolama fikri var. Bu konuda ise hiçbir tecrübem yok. E36 kasa da hangi motor seçeneği turbolama işlemine en uygun olur? Araç hariç turbo için gereken masraf nedir? Yardımınızı bekliyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: drlockermen
45-50 araç dahil mi hariç mi? araç dahilse bu dolar-euro kurunda o proje olmaz. fakat araç hariçse olur. ekstra fikir olarak da madem turbo düşünüyorsunuz sonradan atmosferik aracı turbolamak yerine e46 3.30cd (coupe dizel) güzel bir yazılımla tork delisi harika yürüyorlar. bişeyi baştan yaratıp risk almaktansa (m50,m52 turbo projesine bir hevesle başlayıp sıkıntılar yüzünden arabadan soğuyanlar çok fazla var) zaten hali hazırda turbo dizel ve coupe bir aracı revize etmeye harcamak çok daha mantıklı olabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal ve Toprak
45-50.000TL araç dahil bütçe. 20-30bin civarında bir E36 veya E34 alacağımı varsayalım, muhtemelen M50B25 blok olacak. E46 320D kullandım, dediğin gibi alt devirlerde ki torku keyif verici fakat normalden farklı işlere girişesim var. Bir de turbo işlemi sonrasında alınacak performansı merak ediyorum.
 
Elinden iş gelen ustalar eş dost değilse çok üzer böyle projelerde. Anladığım kadarıyla sizin de çevrenizde yok ki bize soruyosunuz. Hem o bütçeyle çok çok zor iş, hem de ustalar sizi üzer. Bildiğin baştan yaratmak gibi bi iş olacak çünkü motoru. Ben de hali hazırda turbolu bi aracı modifiye etmenizi daha mantıklı buluyorum açıkçası. Bu sonradan turbo işinin sonu yok çünkü sürekli para harcatır, harcamazsanız anca kapıda turbo e36 var dersiniz
 
45-50.000TL araç dahil bütçe. 20-30bin civarında bir E36 veya E34 alacağımı varsayalım, muhtemelen M50B25 blok olacak. E46 320D kullandım, dediğin gibi alt devirlerde ki torku keyif verici fakat normalden farklı işlere girişesim var. Bir de turbo işlemi sonrasında alınacak performansı merak ediyorum.
20-30binlik e36'nın dış ve iç kozmetiğinin rezaletini geçtim düz bile zor gider hocam. bu tür projelere @Toprak38 arkadaşımızın da yazdıgı gibi ya sanayi içinden olup girmek lazım yada nakit yönünden hiç sıkıntı olmaması lazım. e36 kasayı çok sevmeme rağmen e46 önerisini yapıyorum size varın gerisini siz düşünün. e46 dizel alıp onun motorunu adam edip bide yazılım attınız mı iş bitmiştir hem sağlıklı hem çok keyifli aracınız olur.
 
Araç hariç böyle bir bütçeniz varsa olabilir ama araç dahil demişsiniz. Bu tür işlerde 5 deyip 10-15 harcanıyor evdeki hesap çarşıya uymuyor maalesef. Bana sorarsanız @hondapower dediği gibi turbo dizel-benzin alıp güçlendirmek böyle bir bütçeyle daha mantıklı olur
 
Selamlar öncelikle bir araç alıp hp attırmak istiyorum. 300hp gibi e36 mı e30 mu sizce ? 50k araba olacak; onun dışında turbodur, segmandır ne çıkar?
Bir de hp için hangi parçaları değiştirmem lazım ve parçaların markaları nedir ?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Selamlar öncelikle bir araç alıp hp attırmak istiyorum. 300hp gibi e36 mı e30 mu sizce ? 50k araba olacak; onun dışında turbodur, segmandır ne çıkar?
Bir de hp için hangi parçaları değiştirmem lazım ve parçaların markaları nedir ?
Hocam bu bütçeye maalesef bu proje mümkün değil gibi e36 kasanın pertini bulursunuz düz yolda gidemez, e30 daha mantıklı olur atmosferik motora binmenizi tavsiye ederim m50 blokları sağlamdır bir de Ankara tarafındaysanız usta konusunda kafanız rahat olur işi bilenler hep o tarafta, turbo işine girerseniz sürpriz masraflar çıkabilir yüksek basınç pompasıydı şu bu derken bi 50k daha harcatabilir
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Yukarıdaki arkadaşın dediği gibi o paraya E30'da pek yok olan E30'larsa 316i, 4 silindirli E30 alıp daha güncel 6 silindir M50 koyarsanız muayenede sizi güzel olmayan sürprizler karşılar, eğer hayaliniz böyle bir şeyse 50k da sınırınız varsa 300 hp için zor gözüküyor.

Çok ütopik bir soru olduğundan cevap verilmese de olur ama Onno Usta vari 90'lar otohaber dergilerine yazılan cevaplar gibi düşünürsek eğer ki derdiniz sadece beygirgücü ve düz yolsa Rover 220 Turbo alıp harici beyin artı yazılımla bahsettiğiniz yüksek güçleri araçla birlikte maksimum 80'e falan mal ederek defteri kapatırsınız, ama bu yaptığınız aracı nasıl kaldırırsınız, nasıl viraj döndürürsünüz nasıl durdurursunuz, nasıl yürütürsünüz orası muamma :D Ki 220 Turbo stock halede zaten bu konularda sabıkalı bir araç, yalnız şu an hız bazında daha hızlısı yok bütçesine göre.
 
Son düzenleme:
Valla hocam hep aklımda bi 220 turbo, o meşhur tork steer ı ile soförüm diyeni bile terletir bide ekstra güçlerle sarmaktan tutunması imkansız:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Valla hocam hep aklımda bi 220 turbo, o meşhur tork steer ı ile soförüm diyeni bile terletir bide ekstra güçlerle sarmaktan tutunması imkansız:D

Ya aslında benim kesinlikle istemeyeceğim bir deneyim, yola tutunmayıp sürekli torque steering'e kalacak, alt takım, takozlar, falan kalkarken kesicide patinaja kalıp pat pat pat vuracak, virajda gaza bastığında turbo boşluğuyla birlikte kafadan caaart diye ansızın ayıracak. Hiç benim istediğim tarzda bir araç değil ha ama deneyim için kullanırım orası ayrı. Şoförlük arayan araçlar sürücüye ters değil de sürücüyle birlikte gelişim gösteren araçlar oluyor bence dolayısıyla böyle bir araçtansa daha yavaş ama dengeli bir aracı daha keyifli bulurum. Rover'in salt gücünün bir tek roll yaparken ya da düz yolda avantajı olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara