@beytuhan
Değişenler parça kodlarına baktığımız zaman "Kumanda Tahriki - Eksantrik Zinciri Alt" ve "Kumanda Tahriki - Eksantrik Zinciri Üst" olarak geçiyor. Görsellerine bakalım
(F10 - 520d - N47);
Bu zincirler F10 ilk üretildiği zamandan bu yana 5 kere revizyon gördü. Üst zincir orjinal parça kodları;
Alt zincir parça kodları;
Yanında "Mevcut" yazan en son üretim zincirleri kullanmaktır önemli olan.
Tabii bunlara bağlı olarak değişecek zincir gergisi vs falan da var. Ama tüm bunlarda orjinal ve son revizyonlu parça kullanmak önemlidir. Yoksa atıyorum bulunabilirse 2009'da üretilen zinciri kullanmakta olanaklar dahilindedir. Ancak bu zinciri kullanmak bir 100.000 km sonra tekrar bu zincirin gevşeme yaparak ses yapacak olması ve motorun tekrar açılacak olması demektir.
Bunlara dikkat edecek usta ve işçilik çok çok önemlidir. Bu zincirlerin 5 kere revizyon görmesi, her seferinde daha iyi olanının üretilmesi demektir.
Güncel F10 520d (N47B20) kodlu motorlarda en son, yanlış hatırlamıyorsam yaklaşık 1 sene öncesinden bu yana) 190bg yapılıp bu kısım minik bir değişikliğe uğradı. Ancak tekrar ses yapar mı bilemiyorum. 190bg olup en az 100.000+ km olan bir F10 ile karşılaşmadım. Ya da zincir değişimine girecek bir 190bg'lik N47 duymadım.
Dediğim gibi Abarth'tan fiyat alın, Talha Usta mükemmel işçilik çıkartan bir usta.
Elbette son noktada kendi tercihinize bir şey söyleyemem, ısrar edemem ama tek tavsiyem burasıdır.
Bu arada aracınız garanti dahilindeyse (yılını yazmamışsınız) ya da 3. yılında olup hep yekili servis bakımlı olduysa ve iyi niyet garantisi altındaysa Borusan Ataşehir ile de görüşmenizi tavsiye ederim. Yaklaşık aynı fiyatları verirler ancak belki bir kısmı garantiden karşılanırsa daha uyguna gelebilir.