BMW F10 bakım için servis önerisi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan beytuhan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

beytuhan

Asfalt Kurutucu
44
115000 km bakımı için kosiflerden fiyat adım ve çok abartılı geldi olaki bi triger değişimi için 8.000 tl gibi bi fiyat çıkardılar önerebileceğiniz bir özel servis var mı istanbul anadolu yakasında? Bostancı oto özel servisi buldum internette adamlar bayağı kurumsal gibi daha önce giden ya da bilen var mı ?
 
Triger (zincir) değişimi için motor üst kapağı açılıyor. Bildiğim kadarıyla segmanlarda elden geçiyor.

Sanayide de çok farklı bir meblağ çıkmayacaktır. Ama illaki daha uygun olur.

Ancak illa sanayide yaptırayım derseniz Maslak Atatürk Sanayi Sitesi BMW Abarth - Talha Usta bu işin duayenidir. En iyi şekilde açar en iyi şekilde değişimi sağlar. 300'den fazla motorda triger değişimi tecrubesi var. Bu işin gerçek ustasıdır.

http://abarthservis.com

BMW Passion Ankara'dan Alkan yönlendirdi derseniz detaylı yardımcı olacaktır.
 
Son düzenleme:
Bostancıda bir özel servisten fiyat aldım 2.500 tl gibi bi rakam çıkardı aradaki fark çok olunca kullanılanacağı parça kalitesi yüzünden tereddütte kaldığım için götürmemeye karar verdim.Zaman ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkürler.Müsait zamanda arayıp fiyat alacağım
 
Hocam motor kasnağı komple değişiyor o işlemde, orjinal servis genelde 100.000 - 130.000 bakımlarında problem olmasa bile değişiriyor. Bende E90 320d varken 140bin km de komple motor kasnağı değişmişti 3 sene önce 6500tl tutmuştu. Benim kasada motoru komple indirip bu işlemi yaptilar f10 da ayni şekildemi bilmiyorum. Ortada motor indirme gibi bi durum olursa yetkili servisin dışında pek çıkmamak lazım çok fazla bir fiyat farklı olmuyor.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
E90 3.20d niz 184 lük müydü acaba ? Kosifler 8.000 tl trigere yağ filtre değişimine de 2.200 tl civarı bi fiyat çıkardı ama sürekli arabayı getirin bakalım belki Triger değişimine ihtiyacı yoktur gibi şeyler söylüyorlar bilindik Bmw yetkili servisleri.Bostancıdan aldığım fiyat iste hepsi için 3.500Tl ydi arada bu kadar fark olunca insan şaşırıyor.Bostancıya götürmek istemiyorum ama insanın bir bakıma 10.000 Tl vereside pek gelmiyor,arabam konusunda da çok titizimdir 2011 model olmasına rağmen kesinlikle bu zamana kadar yetkili servisten başka bir yere gitmedi şu an çok kararsızım şöyle orjinal parçalar takan işinin ehli bi özel servis bulabilirsem(ki çok zor) götüreceğim yoksa yetkili servis tabikide
 
@beytuhan

Değişenler parça kodlarına baktığımız zaman "Kumanda Tahriki - Eksantrik Zinciri Alt" ve "Kumanda Tahriki - Eksantrik Zinciri Üst" olarak geçiyor. Görsellerine bakalım (F10 - 520d - N47);

Jqzd0j.jpg


41VYEJ.jpg


Bu zincirler F10 ilk üretildiği zamandan bu yana 5 kere revizyon gördü. Üst zincir orjinal parça kodları;

l3NzBl.jpg


Alt zincir parça kodları;

VPzy2q.jpg


Yanında "Mevcut" yazan en son üretim zincirleri kullanmaktır önemli olan.

Tabii bunlara bağlı olarak değişecek zincir gergisi vs falan da var. Ama tüm bunlarda orjinal ve son revizyonlu parça kullanmak önemlidir. Yoksa atıyorum bulunabilirse 2009'da üretilen zinciri kullanmakta olanaklar dahilindedir. Ancak bu zinciri kullanmak bir 100.000 km sonra tekrar bu zincirin gevşeme yaparak ses yapacak olması ve motorun tekrar açılacak olması demektir.

Bunlara dikkat edecek usta ve işçilik çok çok önemlidir. Bu zincirlerin 5 kere revizyon görmesi, her seferinde daha iyi olanının üretilmesi demektir.

Güncel F10 520d (N47B20) kodlu motorlarda en son, yanlış hatırlamıyorsam yaklaşık 1 sene öncesinden bu yana) 190bg yapılıp bu kısım minik bir değişikliğe uğradı. Ancak tekrar ses yapar mı bilemiyorum. 190bg olup en az 100.000+ km olan bir F10 ile karşılaşmadım. Ya da zincir değişimine girecek bir 190bg'lik N47 duymadım.

Dediğim gibi Abarth'tan fiyat alın, Talha Usta mükemmel işçilik çıkartan bir usta.

Elbette son noktada kendi tercihinize bir şey söyleyemem, ısrar edemem ama tek tavsiyem burasıdır.

Bu arada aracınız garanti dahilindeyse (yılını yazmamışsınız) ya da 3. yılında olup hep yekili servis bakımlı olduysa ve iyi niyet garantisi altındaysa Borusan Ataşehir ile de görüşmenizi tavsiye ederim. Yaklaşık aynı fiyatları verirler ancak belki bir kısmı garantiden karşılanırsa daha uyguna gelebilir.
 
Son düzenleme:
Benim aracim 2010 model 177 likti. Triger dedigi komple bi set aslında rulman vs ne varsa degişiyor. Fiyatlar gerçekten çok yüksek zor bi karar. Triger setinin ömrü yanliş hatırlamıyorsam 180bin km civarı ancak istanbul gibi yoğun trafikten araç kondisyonunun daha çabuk düştüğünü gerekçe göstererek daha erken değiştirmek istiyorlar. Doğrudur değildir bilemicem. Burda biraz servisin insafına kalıyorsunuz. kalitesiz parça değişimi yada ömrünü doldurup sürüş esnasinda dağırsa bu sefer 10bin TL ler 10bin euro ya transfer oluyor. Bende araç konusunda cok dikkatliydim, bakimlarını duzgun yaptırdım 200bin km de sattım. Ama bmw nin bakim maliyetleri 100bin km den sonra ciddi artmaya başlıyor. Benim tavsiyem 100bin km yi geçtikten sonra şanzuman bakımına daha hassas davranın ve ihmal etmeyi. Ben aracı sattığımda sadece servis, bakıma yedek parçaya toplam bi corsa parası ödemiştim, tekrar cesaret edemedim bmw almaya :)

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: ShadoWalkn
Hocam bu konularda maşallahınız var bayağı bilgilendirdiniz eyvallah :) Hocam asıl muhabbet geçen sene yazın aracımın zenon ampulü patladı bostancı tarafında işim vardı o sırada bi tanıdık vasıtasıyla özel bi serviste değiştirdim sağolsun usta bayağı ilgilendi titiz olduğumuda anlayınca 'Aklında bulunsun 110.000 km de triger zinciri değişiyor istersen getir değiştiririz gibi bir muhabbet geçmişti' aracımın da motor yağı bakımı geldi yetkili servisi arayıp dediğimde böyle bir şey olmadığı Bmw lerde ihtiyaca göre parça değiştirdiklerini söylediler, belki götürdüğümde zincirin değişimine ihtiyaç olmadığını bile söyleyebilirler yanlış bilmiyorsam 150.000 km ye kadar gidebiliyormuş zincirler.İşimiz gereği ticari araçlarımız olduğu için geçmişte 2 kere triger zinciri kopmasıyla karşılaştık Ford Transitte silindir bloğunu falan çatlatmıştı bayağı masraf çıkarmıştı o yüzden biraz temkinliyim bu konuda
 
Benim aracim 2010 model 177 likti. Triger dedigi komple bi set aslında rulman vs ne varsa degişiyor. Fiyatlar gerçekten çok yüksek zor bi karar. Triger setinin ömrü yanliş hatırlamıyorsam 180bin km civarı ancak istanbul gibi yoğun trafikten araç kondisyonunun daha çabuk düştüğünü gerekçe göstererek daha erken değiştirmek istiyorlar. Doğrudur değildir bilemicem. Burda biraz servisin insafına kalıyorsunuz. kalitesiz parça değişimi yada ömrünü doldurup sürüş esnasinda dağırsa bu sefer 10bin TL ler 10bin euro ya transfer oluyor. Bende araç konusunda cok dikkatliydim, bakimlarını duzgun yaptırdım 200bin km de sattım. Ama bmw nin bakim maliyetleri 100bin km den sonra ciddi artmaya başlıyor. Benim tavsiyem 100bin km yi geçtikten sonra şanzuman bakımına daha hassas davranın ve ihmal etmeyi. Ben aracı sattığımda sadece servis, bakıma yedek parçaya toplam bi corsa parası ödemiştim, tekrar cesaret edemedim bmw almaya :)

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Valla ben bile, daha 68.000 km'de aracım ama 70.000 km'de şanzıman yağını değiştirmeyi düşünüyorum. Dizellerde bakım maliyetleri artıyor ama benzinlilerde pek değişen bir şey olmuyor. Gerçi benim kadar pimpirikli, sürekli "arabanın yağını değiştir", "suyunu kontrol et", "yağ yakıyor mu?", "fren hidroliğini değiştir", "şanzıman yağını zamanından önce değiştir", "zincirinden ses mi geldi", "kasnak dönerken ses mi yapıyor?", "aman elektrikli frictional wheel ses yapmaya başladı (devri daim pompasını motor ısındıkça çeviren parça) direk revizyonlusuyla değiştir", 2 bakımda bi buji değiştir diye diye periyodik bakımlarda dahil bir şahin parası harcamışımdır.

Ama benimki psikopatlık derecesinde artık. :D

Satarken hiç zorlanmıyorum, hiç tanımadığım birine satmadım otomobillerimi. Hep arkadaşlarım falan aldı. Ekspere bile göstermeden direk notere gidiyoruz. :)
 
Hocam bu konularda maşallahınız var bayağı bilgilendirdiniz eyvallah :) Hocam asıl muhabbet geçen sene yazın aracımın zenon ampulü patladı bostancı tarafında işim vardı o sırada bi tanıdık vasıtasıyla özel bi serviste değiştirdim sağolsun usta bayağı ilgilendi titiz olduğumuda anlayınca 'Aklında bulunsun 110.000 km de triger zinciri değişiyor istersen getir değiştiririz gibi bir muhabbet geçmişti' aracımın da motor yağı bakımı geldi yetkili servisi arayıp dediğimde böyle bir şey olmadığı Bmw lerde ihtiyaca göre parça değiştirdiklerini söylediler, belki götürdüğümde zincirin değişimine ihtiyaç olmadığını bile söyleyebilirler yanlış bilmiyorsam 150.000 km ye kadar gidebiliyormuş zincirler.İşimiz gereği ticari araçlarımız olduğu için geçmişte 2 kere triger zinciri kopmasıyla karşılaştık Ford Transitte silindir bloğunu falan çatlatmıştı bayağı masraf çıkarmıştı o yüzden biraz temkinliyim bu konuda
Teşekkür ederim :)

Çok haklısınız, eskiden bunlar kayıştı. Mesela eskiden bir arkadaşımın 2005 VW Polo 1.4 75bg'nin motoruna kedi girmesi sonucu, marşa basınca kedinin galiba kuyruğunu sıkıştırıp bırakmış (motor bölgesinde kan vs yoktu kedide kaçmış ama bol bol tüy vardı :D) V kayışı atıp, triger kayışını da çatlatmıştı. Doğuş Çankaya'da değiştirildi ve yanlış hatırlamıyorsam 2000+ TL bir fiyata sebep oldu.

Ancak iş zincire gelince maalesef mertlik bozuldu. Birde bizim araçlar performanslı olduğu için 0 km'den itibaren tamamen sakinde kullansanız şehiriçi trafikte sürekli baskı altında çalışmaktan esneme yapmaya yani bollaşmaya başlıyor. Bollaşmaya başladıkça çıkan ses şu şekildedir (F10 520d);


110.000 mil = 176.000 km. İlk başta duyduğunuz gibi bir zincir zırıltısı geliyor. İkincisinde sesten eser yok. Arkadaş gerçi turboyu da değiştirmiş ama işin o tarafı önemli değil.

Zincir atar ya da koparsa dediğiniz gibi çok daha büyük masrarflar çıkartacaktır.

Bu zincirin max 150.000 km'de bu hale gelmemesi için tek şart vardır o da hiç duraklamadan, trafiğe hiç girmeden A noktasından B noktasına gitmek şeklinde olur. Almanya'da yaşayan bir aile dostumuz var. Annemin çocukluk arkadaşı. 2012 F10 520d, öğretmen bir kadın, her gün evden çıkıp 5 km sonra otobana çıkar yaklaşık 40 km sonra otobandan çıkıp 2 km daha giderek okula varır. Sadece bu iş için kullanılıyor bu F10. Eşinde F02 750 Li var, maden mühendisi.

Şu anda (1 ay önce geldiklerinde sordum) 230.000 km'de ve zincirinde hala ses yok. Eşi Haluk Amca'da benim gibi BMW konusunda psikopattır, Türkiye'ye geldiklerinde sorarım hep. Ama ülkemizde bu şartlar maalesef mümkün değil.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...