ozmetano

Senkromeççi
30 Tem 2019
5
1
85
47
Marka
BMW
Merhaba arkadaşlar,
F20 aracım 2013 model, ilk sahibiyim. 157.000 km'de son 1 senedir Borusan'ın pahalılığı ve ilgisizliği yüzünden özel servise geçtim. Ağır bakım için şanzıman yağı, triger vb. belli bir kilometre olmadığını söylüyor ustam, kendini belli eder değiştiririz der.
Tecrübeleriniz var mı, ve önerileriniz hangi yöndedir?

Teşekkür ederim
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
@ozmetano

Motorun durumu önemli. Genel motor içi ve pistonlardaki kurum durumu önemli. Kurumdan piston kilitleyen N13 biliyorum. Bugünün parasıyla en az 15.000₺ gibi bir tutar söz konusu olur rektefiyesi. Üst ve alt bloğun temizlenmesi, taşlanması, pistonların temizliği, segmanların yenilenmesi vs vs vs motoru sök tak işçiliği....

Turbonun durumu da önemli, bariz ıslık sesi vs varsa pal kontrol edilmeli. Hasar oluşmuşsa sıfırı 10.000₺ tutar.

Triger zinciri hakkında bu zamana kadar herhangi bir problem ya da değişim duymadım, karşılaşmadım. Ama V kayışını aracı kullanın ya da kullanmayın 4 senede bir değiştirmeniz lazım.

Şanzıman yağının en geç 80.000 - 120.000 km arasında ya da 8. senesinde değiştirilmesi gerekiyor. ZF orijinal yağı kullanılmalı ve prosedürlere uygun bir şekilde değiştirilmeli. Bunun üstündeki kilometrelerde değiştirildiği zaman araçta ilerlememe, D'de durmasına rağmen N'deymiş gibi tepkisiz kalması, türbin sorunları, yağı uygun vites oranında dolduramama sorunu ve buna bağlı manuel vitesteki yarım debriyaj tepkisi gibi nedenlere sebep olabilir. Ama illa olacak diye bir kural yok.

Maddi açıdan büyük sorun yaratabilecek parçalar bunlar.

Bunun dışında çalışan ve belirli görevleri olan her parçanın bir ömrü ve değişim aralığı vardır. Ustanız akıllı olacak ki çıkabilecek sorunların kendini belli etmesini beklemenin daha iyi olacağını söylemiş. Arıza çıkartana kadar bekleyince masrafı çok daha büyük oluyor ne yazık ki. Bu durumda marka model farketmeksizin aynı şekilde sonuçlanır.

Şanzıman sorununu belli edene kadar kullanılırsa ve sonuçta komple değişimi gerekirse ne yapacağız?

Motor yatak sarsa ne yapacağız? Değiştirilmemiş bir V kayışı kopsa ve subapları bitirse bunun hesabını kim verir?

Turbo geri dönülemez bir sorun çıkartsa ne olacak?

Bu sorunların ücretini ustanız ödemeyecek. Daha neyin ne zaman değiştirilmesi gerektiğini bilmeyen, resmen bitmesini bekle öyle yaparız diyen bir ustanız var. Uzak durun.
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,939
7
51,186
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Merhaba Arkadaşlar, f 20 aracım 2013 model ,ilk sahibiyim, 157.000kmde. Son 1 senedir borusanın pahalılığı ve ilgisizliği yüzünden özel servise geçtim. Ağır bakım için şanzıman yağı, triger vb. belli bir kilometre olmadığını söylüyor ustam, kendini belli eder değiştiririz der. Tecrübeleriniz var mı, ve önerileriniz hangi yöndedir.? Teşekkür ederim
BMW'nin triger bakım aralığı hakkında bilgi sahibi değilim. Ama ne marka model olursa olsun, hele de otm. şanzımansa, şanzıman yağı için değişime gerek yok, sıkıntı başlarsa bakarız gibi şeyler söyleyen usta müsveddelerinden uzak durun derim.
Bir zamanlar böyle konuşan bir tamirciye km'si geldiği için ısrarla şanzıman yağı değiştirtmiştim, manuel vites arabaya atf(otm. şanzıman yağı) koymuşlar sonradan farkettim. Daha sonra başka yerde değiştirtmiştim.
 

ardzngn

Asfalt Kurutucu
18 Eyl 2016
26
26
595
Ankara
Marka
BMW
Aracınızı uzunca bir süredir kullanmışsınız, daha nice kilometreler diliyorum. Sorunuzdan bağımsız olarak bu uzun kullanım deneyiminizde büyük-küçük ne problemler yaşadınız ve kullanım tarzınız nasıldır? Ben de F20 alalı birkaç ay oldu, bu tarz durumları merak ediyorum.
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,824
26,080
5,720
Ankara
Marka
Skoda
bir usta bişeye gerek yok diyosa çok büyük ihtimalle vardır. Bana da 2 yılda bi değiştirilmesi önerilen fren hidroliğine ömürlük diyolardı değiştirmek işlerine gelmediği için
 
  • Beğeni
Tepkiler: ozmetano ve kaanc5

ozmetano

Senkromeççi
30 Tem 2019
5
1
85
47
Marka
BMW
Aracınızı uzunca bir süredir kullanmışsınız, daha nice kilometreler diliyorum. Sorunuzdan bağımsız olarak bu uzun kullanım deneyiminizde büyük-küçük ne problemler yaşadınız ve kullanım tarzınız nasıldır? Ben de F20 alalı birkaç ay oldu, bu tarz durumları merak ediyorum.

Çok teşekkür ederim.F 20 niz 2019 model anladığım kadarıyla,Sizde güle güle bininiz. Sizin aracınızda artık bunları çözdüklerini düşünüyorum ancak bende ilk 2 sene içinde GArantiden değişen direksyon takımı, fabrika çağrısı ile difransiyel içinde çapak araştırması (bir şey çıkmadı ama mide bulandırıcı), yaşadım. Kronik sorunlarda su sibobu o ring, müşürlü su bagariti değişti. Turboya yakın hava akış körüğü sıcaktan çatladı.Değişti. Tekrar bir kronik sorun yağ eksiltme,bende çok az 12000kmde 1 litre kadar.Ama kurtuluşumuz yok gibi. Aracı eco pro dışında kullandığım çok nadirdir. Uzun yolda üzmeden 110kmye sabitlenmiş cruise ile yol alırım hep. Sürüş keyfi inaılmaz ancak BMWnin bu kadar kronik sorunları olduğunu hiç bilmezdim. 6 senedir her seferinde şaşırıyorum, Artık şaşırmak istemiyorum açıkçası.Önleyici bakım denemek istiyorum.
 

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Çok teşekkür ederim.F 20 niz 2019 model anladığım kadarıyla,Sizde güle güle bininiz. Sizin aracınızda artık bunları çözdüklerini düşünüyorum ancak bende ilk 2 sene içinde GArantiden değişen direksyon takımı, fabrika çağrısı ile difransiyel içinde çapak araştırması (bir şey çıkmadı ama mide bulandırıcı), yaşadım. Kronik sorunlarda su sibobu o ring, müşürlü su bagariti değişti. Turboya yakın hava akış körüğü sıcaktan çatladı.Değişti. Tekrar bir kronik sorun yağ eksiltme,bende çok az 12000kmde 1 litre kadar.Ama kurtuluşumuz yok gibi. Aracı eco pro dışında kullandığım çok nadirdir. Uzun yolda üzmeden 110kmye sabitlenmiş cruise ile yol alırım hep. Sürüş keyfi inaılmaz ancak BMWnin bu kadar kronik sorunları olduğunu hiç bilmezdim. 6 senedir her seferinde şaşırıyorum, Artık şaşırmak istemiyorum açıkçası.Önleyici bakım denemek istiyorum.
Garantiden direksiyon takımı değişikliği ilginç.

Diferansiyelde çapak araştırmasını ilk kez sizden duydum ama önemli bir konu, araştırayım.

Turboyla alakalı benim bir sorunum olmadı, soğutma sistemi hortumlarıyla da alakalı bir sorunum olmadı.

Yağ eksiltme ise sorun olarak sayılmamalı. N13 motor için 1000 km'de 0.7 lt'ye kadar eksiltme tolerans değerler arasındadır, 12.000 km'de 1 lt eksiltme sayılmaz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ozmetano

ardzngn

Asfalt Kurutucu
18 Eyl 2016
26
26
595
Ankara
Marka
BMW
Çok teşekkür ederim.F 20 niz 2019 model anladığım kadarıyla,Sizde güle güle bininiz. Sizin aracınızda artık bunları çözdüklerini düşünüyorum ancak bende ilk 2 sene içinde GArantiden değişen direksyon takımı, fabrika çağrısı ile difransiyel içinde çapak araştırması (bir şey çıkmadı ama mide bulandırıcı), yaşadım. Kronik sorunlarda su sibobu o ring, müşürlü su bagariti değişti. Turboya yakın hava akış körüğü sıcaktan çatladı.Değişti. Tekrar bir kronik sorun yağ eksiltme,bende çok az 12000kmde 1 litre kadar.Ama kurtuluşumuz yok gibi. Aracı eco pro dışında kullandığım çok nadirdir. Uzun yolda üzmeden 110kmye sabitlenmiş cruise ile yol alırım hep. Sürüş keyfi inaılmaz ancak BMWnin bu kadar kronik sorunları olduğunu hiç bilmezdim. 6 senedir her seferinde şaşırıyorum, Artık şaşırmak istemiyorum açıkçası.Önleyici bakım denemek istiyorum.
Sakin kullanımınıza rağmen N13'ün çok bilinen kronik sorunlarıyla siz de karşılaşmışsınız, geçmiş olsun. B38'te blok haricinde turbo, soğutma elemanları, ateşleme sistemi gibi diğer elemanlarda iyileştirmeler var mı bilmiyorum. Ben de oldukça sakin kullanırım, bu aracımıza da oldukça nazik davranıyorum, her şeyi zamanında veya biraz erken değiştirmeyi planlıyorum. Problemlerle karşılaşmamayı ümit ediyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ozmetano

ozmetano

Senkromeççi
30 Tem 2019
5
1
85
47
Marka
BMW
Merhaba Arkadaşlar,

2013, F 20 aracım 200.000km ye geldi ve usta zincir gergi oluklarının (Plastiklerinin) değişme zamanının geldiğini söyledi, 200.000 km üst sınırmış, , eğer bu kırılırsa büyük masraf çıkarmış, anladım haklı muthemelen, ama şu sıralar gidemeyeceğim tekar srvise, beni daha ne kadar idare edebilir, belirtileri olur mu , nasıl anlarım?

Şimdiden çok teşekkür ederim
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,939
7
51,186
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Merhaba Arkadaşlar,

2013, F 20 aracım 200.000km ye geldi ve usta zincir gergi oluklarının (Plastiklerinin) değişme zamanının geldiğini söyledi, 200.000 km üst sınırmış, , eğer bu kırılırsa büyük masraf çıkarmış, anladım haklı muthemelen, ama şu sıralar gidemeyeceğim tekar srvise, beni daha ne kadar idare edebilir, belirtileri olur mu , nasıl anlarım?

Şimdiden çok teşekkür ederim
Malzeme lastik kauçuk veya metal olsa farklı seslerle belirtisi olurdu ama parça plastikse belirtisi olmaz. Birden kırılır gider. Bahsettiğiniz parçayı tam olarak bilmemekle birlikte zincirin yönlenmesini ve hafifçe de gerilmesini sağlayan kılavuz bir parça diye tahmin yürütüyorum. Muhtemelen zincirle teması olduğu için zamanla sürtünmeden ötürü aşınmıştır. Kırılırsa parçaları sağa sola sıkışıp birkaç saniyede zincir kopmuşçasına masraf açabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ozmetano

ozmetano

Senkromeççi
30 Tem 2019
5
1
85
47
Marka
BMW
Malzeme lastik kauçuk veya metal olsa farklı seslerle belirtisi olurdu ama parça plastikse belirtisi olmaz. Birden kırılır gider. Bahsettiğiniz parçayı tam olarak bilmemekle birlikte zincirin yönlenmesini ve hafifçe de gerilmesini sağlayan kılavuz bir parça diye tahmin yürütüyorum. Muhtemelen zincirle teması olduğu için zamanla sürtünmeden ötürü aşınmıştır. Kırılırsa parçaları sağa sola sıkışıp birkaç saniyede zincir kopmuşçasına masraf açabilir.
teşekkür ediyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

coyote

Asfalt Kurutucu
27 Haz 2019
40
18
595
Ankara
Marka
BMW
@ozmetano
...V kayışını aracı kullanın ya da kullanmayın 4 senede bir değiştirmeniz lazım...
Merhaba, v kayışını değiştirteceğim de marka olarak öneriniz var mı? Şu siteden alabilirsiniz gibi tavsiyeniz var mı? İşlem uzun mudur kısa mıdır? Bayağı da soru sordum, kusura bakmayın.

edit: araç 2016 1.16d
 
Son düzenleme:
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım