BMW F20 116i ve 118i Farklılıkları[detaylı]

Ozgur Gunes

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
3,972
Beğeni puanı
7,517
Puanları
4,820
Konum
İstanbul
Bugün detaylı olarak 2013 Ocak üretimli 116i ile 118i'yi realoem.com sitesinden inceledim, bulduğum büyük küçük farklılıkları yazmak istedim, bazıları aşikar iken bazıları sebepsiz farklı, belki yorum katmak isteyenler olur dedim:

Motor:

Short Engine(minimal part number farkı var):
116i: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=1A11-EUR-01-2013-F20-BMW-116i&diagId=11_4989
118i: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=1A31-EUR-01-2013-F20-BMW-118i&diagId=11_4989

Yağlama sistemi(118i'de yağ soğutucu varken, 116i de mevcut değil):
116i: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=1A11-EUR-01-2013-F20-BMW-116i&diagId=11_5009
118: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=1A31-EUR-01-2013-F20-BMW-118i&diagId=11_5010

Orijinal yağ filtresi net olarak bulamadım ama mahle, mann, kenggst gibi bir sürü marka var, ben mahle ve mann tercih ediyorum.

Yıllarca Castrol motor yağları ile birlikteliğini sürdüren BMW artık Shell motor yağlarını kullanmaktadır.


Turbocharger with Lubrication(min parti numarası farkı var turboda, ama garrett'ın sitesinde turbo model numaraları tamamen aynı Garrett MGT1549ZDL):
116i: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=1A11-EUR-01-2013-F20-BMW-116i&diagId=11_5018
118i: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=1A31-EUR-01-2013-F20-BMW-118i&diagId=11_5018

Motor elektroniği tamamen aynı

Yakıt sistemi aynı

Radyatör aynı
Not: Anladığım kadarı ile genleşme kabı 10/2013'te kronik olarak arızalandığı için değiştirilmiş, arkadaşım garantiden değiştirtmişti: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=1A31-EUR-01-2013-F20-BMW-118i&diagId=17_0636

Hava filtresi olarak OEM ilk sırada Mahle geliyor, ikinci ise Mann

Motor soğutma suyu bildiğim kadarı ile mavi, herkes inorganik sanabilir ama renk hiçbir şey ifade etmiyor, araştırmalarım sonucu hibrit(organik+inorganik) olduğunu öğrendim.


Egzoz sistemi ise farklı:

Arka sistem epey farklı gibi(orta susturucu, son susturucu, kelepçe burcu):
116i(52mm): http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=1A11-EUR-01-2013-F20-BMW-116i&diagId=18_0962
118i(65mm): http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=1A31-EUR-01-2013-F20-BMW-118i&diagId=18_0962

Debriyaj sistemi aynı

Motor ve şanzıman süspansiyonları aynı

Manuel şanzıman aynı, özellikleri ise:
Model: GS6-17BG - TAMY
Rmfd-6 speed gearbox
Şanzıman Yağı: MTF LT-3
https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw-parts/75w-90-transmission-fluid-1-liter/83222339221/

Otomatik şanzıman aynı, özellikleri:
Model: ZF8HP45'in 450 torka kadar dayanıklı 8 ilerisi
Şanzıman Yağı: Shell ve orijinal yağı epey öneriliyor, tanıdığım birisi Motul kullandı, pek anlamıyorum açıkçası aradaki farklılıkları:
https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw-parts/atf-3+-1-liter/83222289720/

BMW tarafından belirlenmiş belirli bir yağ değişim aralığı yok, ZF'in sitesinde 80-120 bin km veya 8 yıldan önce değişmesi gerektiği belirtilmiş, Borusan'dan değişik cevaplar aldım, 180 binde değişiyoruz diyen var, hiç değişmiyor diyende, yetkili serviste değişim 3000 lira civarı, dışarda yaptırırsanız parça+işçilik 1000 lira civarı tutar diye düşünüyorum. Açıkçası değişimi epey zor diye duydum.

Vites Kolu aynı

Neyse benden bu kadar, önemli bilgileri en azından aktardığıma inanıyorum, geriye kalanda farklılık olacağını sanmıyorum.
 
Son düzenleme:

fksarall

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,549
Beğeni puanı
3,365
Puanları
3,770
Konum
Ankara
Marka
BMW
Gördüğüm kadarıyla sadece clampler arasında 10 mm fark var egzoz sistemlerinde, gerisi aynı. Sadece pakete göre egzoz ucunun rengi değişiyor. Bir de 118i'nin downpipe'ı bildiğim kadarıyla 116i'ninkiyle aynı değil.

Yalnız 18i'de yağ soğutucusu güzel detay.
 

Ozgur Gunes

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
3,972
Beğeni puanı
7,517
Puanları
4,820
Konum
İstanbul
Gördüğüm kadarıyla sadece clampler arasında 10 mm fark var egzoz sistemlerinde, gerisi aynı. Sadece pakete göre egzoz ucunun rengi değişiyor. Bir de 118i'nin downpipe'ı bildiğim kadarıyla 116i'ninkiyle aynı değil.

Yalnız 18i'de yağ soğutucusu güzel detay.
Şimdi kapattım siteyide, özellikle katalizöre dikkat ettim, tamamen aynı.
 

Ozgur Gunes

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
3,972
Beğeni puanı
7,517
Puanları
4,820
Konum
İstanbul
BMW 316i ve 320i ED arasındaki fiyat farkını düşününce gülesim geliyor, BMW temiz para kazanmış, farklılıklar:

Süspansiyon ayarları(detay bilmiyorum ama maliyet getirmeyecek konfigrasyon ayarları)
Yağ Soğutucu
Egzoz
ECU'dan yapılan efficent dynamics amaçlı konfigrasyonlar

Küçük bir ar-ge ile araç başına bizim ülkede 320i ED 316i'ye göre 10-15 bin lira fazlaya satıldı zamanında, 316i sahipleri ise eskiden kalma lekeli 316i ler yüzünden epey zarar etti.
 

fksarall

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,549
Beğeni puanı
3,365
Puanları
3,770
Konum
Ankara
Marka
BMW
Şimdi kapattım siteyide, özellikle katalizöre dikkat ettim, tamamen aynı.
Ona ben de baktım da downpipe daha geniş diye bir şeyler okumuştum. Hatta 1addicts'teydi yanlış hatırlamıyorsam, iki görsel paylaşmışlardı farklı olduğuna dair.

Bu arada bir daha baktım, ön ve arka susturucu parça kodları da farklıymış cidden, yanlış görmüşüm. Ama motorda yağ soğutma dışında bir farklılık yok, egzoz her zaman değiştirilebilir.

BMW 316i ve 320i ED arasındaki fiyat farkını düşününce gülesim geliyor, BMW temiz para kazanmış, farklılıklar:

Süspansiyon ayarları(detay bilmiyorum ama maliyet getirmeyecek konfigrasyon ayarları)
Yağ Soğutucu
Egzoz
ECU'dan yapılan efficent dynamics amaçlı konfigrasyonlar

Küçük bir ar-ge ile araç başına bizim ülkede 320i ED 316i'ye göre 10-15 bin lira fazlaya satıldı zamanında, 316i sahipleri ise eskiden kalma lekeli 316i ler yüzünden epey zarar etti.
Bildiğim kadarıyla ikisi arasında fren farklılıkları da var. 320i ile 118i'nin diskleri 16i'ye göre daha büyük. Ama yine de o fiyat farkı şaka gibi.
 

alptamer

Profesör
Katılım
26 Eki 2016
Mesajlar
996
Beğeni puanı
1,896
Puanları
2,270
Konum
İstanbul
Marka
BMW
BMW 316i ve 320i ED arasındaki fiyat farkını düşününce gülesim geliyor, BMW temiz para kazanmış, farklılıklar:

Süspansiyon ayarları(detay bilmiyorum ama maliyet getirmeyecek konfigrasyon ayarları)
Yağ Soğutucu
Egzoz
ECU'dan yapılan efficent dynamics amaçlı konfigrasyonlar

Küçük bir ar-ge ile araç başına bizim ülkede 320i ED 316i'ye göre 10-15 bin lira fazlaya satıldı zamanında, 316i sahipleri ise eskiden kalma lekeli 316i ler yüzünden epey zarar etti.
Turbo basınçlarının da farklı olması lazım. Bu arada süper olmuş yazı. Elinize sağlık...
 

Ozgur Gunes

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
3,972
Beğeni puanı
7,517
Puanları
4,820
Konum
İstanbul
Ayrıca buji hakkında bilgi vereyim, orijinal bujisi BERU 12ZR6SPP2-1, platin bir buji, kitapçıkta 2 yağ bakımında bir değiştirin yazıyor. Borusan nedense para kazanmak istemiyor, ortalama 4-5 bakımda bir değiştiriyor, silah zoruyla değiştirtiyorsunuz. Ayrıca Borusan NGK ve Champion bujide kullanabiliyor, özellikle Champion'dan uzak durun derim. Bujiniz bittiğinde missfire hatası alırsınız ve aracınız kendini korumaya alır. Ben NGK PLZKBR7B8DG(Platin) öneririm, kesin sorunsuzluk için NGK ILZKBR7B8DG(İridyum) öneririm. Yazılımlı ise aracınız ekstra çabuk bitecektir bujiniz. Eğer çok sıkıştırıyorsanız bakımdan bakıma bile değişebilir. N13'ün standart yağ ve motor suyu sıcaklığı 105-110 derece arasıdır. Yağ sıcaklığı için 130'un üstü kırmızı bölge, geçtiğiniz an soğutmaya bakın. Yağ olarak Motul'un %100 Sentetik(8100 serisi) yağlarını öneririm. BMW LL-01 sertifikası olmasına özen gösterin. Ben 5W-40 tercih ediyorum çünkü yazın ciddi sıcak bölgelerde bulunuyorum.
 

mehmet77

Düz Yol Gazcısı
Katılım
11 Ocak 2018
Mesajlar
26
Beğeni puanı
8
Puanları
145
Ayrıca buji hakkında bilgi vereyim, orijinal bujisi BERU 12ZR6SPP2-1, platin bir buji, kitapçıkta 2 yağ bakımında bir değiştirin yazıyor. Borusan nedense para kazanmak istemiyor, ortalama 4-5 bakımda bir değiştiriyor, silah zoruyla değiştirtiyorsunuz. Ayrıca Borusan NGK ve Champion bujide kullanabiliyor, özellikle Champion'dan uzak durun derim. Bujiniz bittiğinde missfire hatası alırsınız ve aracınız kendini korumaya alır. Ben NGK PLZKBR7B8DG(Platin) öneririm, kesin sorunsuzluk için NGK ILZKBR7B8DG(İridyum) öneririm. Yazılımlı ise aracınız ekstra çabuk bitecektir bujiniz. Eğer çok sıkıştırıyorsanız bakımdan bakıma bile değişebilir. N13'ün standart yağ ve motor suyu sıcaklığı 105-110 derece arasıdır. Yağ sıcaklığı için 130'un üstü kırmızı bölge, geçtiğiniz an soğutmaya bakın. Yağ olarak Motul'un %100 Sentetik(8100 serisi) yağlarını öneririm. BMW LL-01 sertifikası olmasına özen gösterin. Ben 5W-40 tercih ediyorum çünkü yazın ciddi sıcak bölgelerde bulunuyorum.
Slmlar bende soft olduğunu düşündüğüm bir yazılım yaptırdım,yağ sıcaklığı benim de kafamı kurcalayan bir durum ama şöyle bir yazıya denk geldim :
@https://mechanics.stackexchange.com/questions/23369/ideal-coolant-temprature-for-bmw-f20-116i
"To those who are curious, i've got inside information on this. A build-in system prevents damage (read don't push to it's limits!). If the coolant temp get too high, the ECU will cut off power slowly. It's starts around a 117°C up until 125°C where we enter the emergency state. If you experience this make sure to stop quickly (not nececrely immeaditly). The same goes for oil temperature which starts at 148°C and state of emergency at 158°C."

118i deki ısı eşanjörünü makul fiyatlara edinebilir miyiz araştıran olduysa paylaşırsa sevinirim.
Bu arada yazılım sonrası sizin yukarıdaki tavsiye ettiğiniz ngk nın iridyumlarından taktım üstlerde bariz hırıltılı ses gitti ve çok daha temiz devir çeviriyor motor şu an.
 

Ozgur Gunes

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
3,972
Beğeni puanı
7,517
Puanları
4,820
Konum
İstanbul
Slmlar bende soft olduğunu düşündüğüm bir yazılım yaptırdım,yağ sıcaklığı benim de kafamı kurcalayan bir durum ama şöyle bir yazıya denk geldim :
@https://mechanics.stackexchange.com/questions/23369/ideal-coolant-temprature-for-bmw-f20-116i
"To those who are curious, i've got inside information on this. A build-in system prevents damage (read don't push to it's limits!). If the coolant temp get too high, the ECU will cut off power slowly. It's starts around a 117°C up until 125°C where we enter the emergency state. If you experience this make sure to stop quickly (not nececrely immeaditly). The same goes for oil temperature which starts at 148°C and state of emergency at 158°C."

118i deki ısı eşanjörünü makul fiyatlara edinebilir miyiz araştıran olduysa paylaşırsa sevinirim.
Bu arada yazılım sonrası sizin yukarıdaki tavsiye ettiğiniz ngk nın iridyumlarından taktım üstlerde bariz hırıltılı ses gitti ve çok daha temiz devir çeviriyor motor şu an.
Hocam taktigin NGK nin modeli ne ve nerede buldun? Ben Bosch iridyum bulabilip taktim, bobin giderse soguma arabadan, kaderinde olan bir sey. Sonradan yag sogutucu takmak beni tedirgin ediyor, ayrica cekmesi cok zor zaten, yeni bir hat cekmek lazim, o da mevcut yag basinci ile oynamak demek, oynamamak lazim. Birde, bu arabaya motul 5w40 koyardim hep, bence iyi bir koruculugu yok ve motoru cok yoruyod, mobil esp formula 5w30 koydum araba derin bir oh beeee cekti. Yakit kis sartlarinda uzun donemde 1-1.5 litre dustu.
 

Ozgur Gunes

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
3,972
Beğeni puanı
7,517
Puanları
4,820
Konum
İstanbul
Turbo basınçlarının da farklı olması lazım. Bu arada süper olmuş yazı. Elinize sağlık...
Ben tecrubemi soyleyeyim, stock 116i 0.6 barla yuruyor, stock 118i 0.9, yazilimli 1 ler 1.5 bar civari ile yuruyor, cok saglam bir turbosu var. Yazilimla patlatan hic duymadim, cok hardcore yukleyenler mil yemis, onlarda hibrit yapip 270-280 hpleri almislar. Stage 2 328i gecen yazilimli 118i var.
 

mehmet77

Düz Yol Gazcısı
Katılım
11 Ocak 2018
Mesajlar
26
Beğeni puanı
8
Puanları
145
Hocam taktigin NGK nin modeli ne ve nerede buldun? Ben Bosch iridyum bulabilip taktim, bobin giderse soguma arabadan, kaderinde olan bir sey. Sonradan yag sogutucu takmak beni tedirgin ediyor, ayrica cekmesi cok zor zaten, yeni bir hat cekmek lazim, o da mevcut yag basinci ile oynamak demek, oynamamak lazim. Birde, bu arabaya motul 5w40 koyardim hep, bence iyi bir koruculugu yok ve motoru cok yoruyod, mobil esp formula 5w30 koydum araba derin bir oh beeee cekti. Yakit kis sartlarinda uzun donemde 1-1.5 litre dustu.
Burdan aldımhttps://urun.n11.com/buji/bmw-116i-118i-316i-320i-2011-2015-buji-takim-4-adetngk-P179975485 ILZKBR7B8DG iridyum olanı.
Eğer düşündüğün gibiyse 118i nin yağ pompasının da farklı olması lazım.Fikir vermesi için şöyle bir örnek vereyim,espresso makinesi de ısı eşanjörü kullanan bir alet ,geçmiş zamanda tamir etmek için usta benim makineyi açtığında içerisindeki iğne deliği kadar yeri 0,5mm-1mm kadar genişletmek gibi bir salaklık yaptı ve aletin su akış debisi nerdeyse 2 katına çıktı dolayısıyla o gruptan kahve yapamadım düzeltene kadar,buarada makinenin su pompası 9 bar civarında çalışıyor.
Yani değişilik yapıldığı takdirde yağ basıncı değişimi ne olur kestirmek zor..
Attığım hızlanma videosundan görüldüğü kadar sence bende ki soft bir yazılımlı yoksa beni yiyorlar mı?
Buarada yazılımı atan kişi bana stock halinin 1.3 peak basıp 0.9 lara düştüğünü bana attığının ise 1.6 peak ten 1.4 e düştüğünü söyledi
senin fikrin nedir?
 
Son düzenleme:

fksarall

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,549
Beğeni puanı
3,365
Puanları
3,770
Konum
Ankara
Marka
BMW
0-100 7 saniye civarı, muhtemelen 190-200 beygir olmuş araba, ki o da motoru zorlayacak bir değer değil. Sorunsuz kullanırsınız umarım, hayırlı olsun.
 

Ozgur Gunes

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
3,972
Beğeni puanı
7,517
Puanları
4,820
Konum
İstanbul
Slmlar bende soft olduğunu düşündüğüm bir yazılım yaptırdım,yağ sıcaklığı benim de kafamı kurcalayan bir durum ama şöyle bir yazıya denk geldim :
@https://mechanics.stackexchange.com/questions/23369/ideal-coolant-temprature-for-bmw-f20-116i
"To those who are curious, i've got inside information on this. A build-in system prevents damage (read don't push to it's limits!). If the coolant temp get too high, the ECU will cut off power slowly. It's starts around a 117°C up until 125°C where we enter the emergency state. If you experience this make sure to stop quickly (not nececrely immeaditly). The same goes for oil temperature which starts at 148°C and state of emergency at 158°C."

118i deki ısı eşanjörünü makul fiyatlara edinebilir miyiz araştıran olduysa paylaşırsa sevinirim.
Bu arada yazılım sonrası sizin yukarıdaki tavsiye ettiğiniz ngk nın iridyumlarından taktım üstlerde bariz hırıltılı ses gitti ve çok daha temiz devir çeviriyor motor şu an.
Yazilimi nerede yaptirdin? Bana pek soft gibi gelmedi
 

Ozgur Gunes

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
3,972
Beğeni puanı
7,517
Puanları
4,820
Konum
İstanbul
Burdan aldımhttps://urun.n11.com/buji/bmw-116i-118i-316i-320i-2011-2015-buji-takim-4-adetngk-P179975485 ILZKBR7B8DG iridyum olanı.
Eğer düşündüğün gibiyse 118i nin yağ pompasının da farklı olması lazım.Fikir vermesi için şöyle bir örnek vereyim,espresso makinesi de ısı eşanjörü kullanan bir alet ,geçmiş zamanda tamir etmek için usta benim makineyi açtığında içerisindeki iğne deliği kadar yeri 0,5mm-1mm kadar genişletmek gibi bir salaklık yaptı ve aletin su akış debisi nerdeyse 2 katına çıktı dolayısıyla o gruptan kahve yapamadım düzeltene kadar,buarada makinenin su pompası 9 bar civarında çalışıyor.
Yani değişilik yapıldığı takdirde yağ basıncı değişimi ne olur kestirmek zor..
Attığım hızlanma videosundan görüldüğü kadar sence bende ki soft bir yazılımlı yoksa beni yiyorlar mı?
Buarada yazılımı atan kişi bana stock halinin 1.3 peak basıp 0.9 lara düştüğünü bana attığının ise 1.6 peak ten 1.4 e düştüğünü söyledi
senin fikrin nedir?
Soyle diyeyim, stock 118i 0.9 peak ile yuruyor, ama surekli 0.8-0.9 basiyor, yazilimli 1 ler ise peak 1.7 ye kadar ulasiyor 1.5 ile yuruyor. Bendeki soft yazilim, 1.1 peak e ulasil 1.0 la yuruyorum, sana soft atip atmadigini elm327 baglayarak anlayabilirsin, bana pek soft gibi gelmedi.
 

Renard

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,534
Beğeni puanı
4,746
Puanları
4,070
Yaş
33
Konum
İstanbul
Marka
BMW
2013 model 316i aracımız var
70**** km'de
specler:
Superchips stg1 yazılım
NGK iridyum buji
NGK Bobin
Mobil Esp Formula 5w30

bu setup ile kafamız rahat çok sükür. Deli gidiyor kat iptali,egzozda oynama olmadığı için basmayınca da az yakmaya devam ediyor. egzoz sistemi,soğutma sistemi stok. Yazdıklarım harici motorla alakalı bir modifiyesi yok. BMW kullanıcılarına tavsiye ederim.
 

Ozgur Gunes

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
3,972
Beğeni puanı
7,517
Puanları
4,820
Konum
İstanbul
2013 model 316i aracımız var
70**** km'de
specler:
Superchips stg1 yazılım
NGK iridyum buji
NGK Bobin
Mobil Esp Formula 5w30

bu setup ile kafamız rahat çok sükür. Deli gidiyor az yakıyor. egzoz sistemi,soğutma sistemi stok. Yazdıklarım harici motorla alakalı bir modifiyesi yok. BMW kullanıcılarına tavsiye ederim.
Simdi soyle bir durum var, ben bu speclerle pistte molasiz 20 dk donebilir miyim?
 

Ozgur Gunes

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
3,972
Beğeni puanı
7,517
Puanları
4,820
Konum
İstanbul
Bu arada, bu ulkede abi sana soft yapalim diyip gercekten oyle yapan 4-5 firma anca vardir.
 

Renard

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,534
Beğeni puanı
4,746
Puanları
4,070
Yaş
33
Konum
İstanbul
Marka
BMW
Bu arada, bu ulkede abi sana soft yapalim diyip gercekten oyle yapan 4-5 firma anca vardir.
bizim ki soft setup değil vallahi ingiltere'den gelen yazılım ne ise o. 210hp 330nm verilen değerler..DYNO'da ölçmedik. Superchips'ın iddiası bu.
 
Üst