HABER BMW i8 | TEST

ctanguner

Panpa
356
  • Motor: 1.5-litre turboşarjlı benzinli / 7.1 kWh elektrikli
  • Güç: Benzinli motor: 231 HP @ 5800 d/d, Elektrikli motor: 131 HP, Toplam 362 HP
  • Tork: Benzinli motor: 320 Nm @ 3700 d/d, Elektrikli motor: 250 Nm, Toplam 570 Nm
  • Şanzıman: 6-ileri otomatik
  • 0-100 km/s: 4,4 sn
  • Son hız: 250 km/s limitli
  • Yakıt tüketimi: Ortalama 7 litre/100 km
  • Elektrik menzili: 37 km (fabrika verisi)
  • Ağırlık: 1485 kg
+ Yakıt ekonomisi
+ Konfor
+ Teknoloji
+ Teknoloji

Eşya gözleri
Elektrik motorunun menzili
Şanzıman


1 arasında 11












Read the whole post here.
 
Türkiye gibi yetkili servislerden çok çekilen bir ülkede, Borusan'da i8'e özel 2-3 tane usta olması ve aracın ayrı bir bölümde bakım-onarımının yapılması gerçekten ilgi çekici. Sadece sana özel, senin için tahsis edilmiş usta gibi hissettirir sanırım insana.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve Mehmet
Çok ayip gerçekten BMW nin yaptigi çok ayip. Borusanin pazarlama departmani Muşteri memnuniyetinden bahsedip boşa toplantilarinda sunum yapmasin. Şurda 200 bin takipcisi olan bir kanala araba veremiyecek kadar vizyonsuzlar. Celal Bayarin bir sözünü kendilerine armağan ederim.. Garp kafasıyla otomobili yaptık şark kafasıyla benzin koymayı unuttuk
 
Çok ayip gerçekten BMW nin yaptigi çok ayip. Borusanin pazarlama departmani Muşteri memnuniyetinden bahsedip boşa toplantilarinda sunum yapmasin. Şurda 200 bin takipcisi olan bir kanala araba veremiyecek kadar vizyonsuzlar. Celal Bayarin bir sözünü kendilerine armağan ederim.. Garp kafasıyla otomobili yaptık şark kafasıyla benzin koymayı unuttuk
Alicim,

X3'ü çamur deryasına sokarsan, hadi soktun, aracı iş makinasına bağlayıp çektirirsen, bunu da video şeklinde yayınlayıp adamların gözüne sokarsan, ben o zamanda şimdi de diyorum, Borusan'ın yerinde olsam araba vermem.

Ayrıca bilmediğiniz bir şey daha var.

Konu Borusan'ın vizyonsuzluğu değil sonuç olarak. Diğer kanallara bayağı otomobil sağlıyor adamlar dikkatini çekerim.
 
Alicim,

X3'ü çamur deryasına sokarsan, hadi soktun, aracı iş makinasına bağlayıp çektirirsen, bunu da video şeklinde yayınlayıp adamların gözüne sokarsan, ben o zamanda şimdi de diyorum, Borusan'ın yerinde olsam araba vermem.

Ayrıca bilmediğiniz bir şey daha var.

Konu Borusan'ın vizyonsuzluğu değil sonuç olarak. Diğer kanallara bayağı otomobil sağlıyor adamlar dikkatini çekerim.

Geçmişde yaşanmiş bir olay. Hayla geçmişe bağli kalsaydik, luftwaffeye bmw 801 motorlarini junkers ju88 ucaklarina takip londrayi bombalayan bunlar degilmiydi.. Kötü nazi olen her insanda parmak izin var demezmiydik.

Borusan bu işleri geçsin artik..
 
Geçmişde yaşanmiş bir olay. Hayla geçmişe bağli kalsaydik, luftwaffeye bmw 801 motorlarini junkers ju88 ucaklarina takip londrayi bombalayan bunlar degilmiydi.. Kötü nazi olen her insanda parmak izin var demezmiydik.

Borusan bu işleri geçsin artik..
Ali tekrarlıyorum. Bilmediğiniz bir olay daha var. Borusan haklı.

Her konuda Borusan'ı eleştiren ben iken burada haklı buluyorsam bir bildiğim vardır diye düşünüyorum. ;)
 
Türkiye gibi yetkili servislerden çok çekilen bir ülkede, Borusan'da i8'e özel 2-3 tane usta olması ve aracın ayrı bir bölümde bakım-onarımının yapılması gerçekten ilgi çekici. Sadece sana özel, senin için tahsis edilmiş usta gibi hissettirir sanırım insana.
Konu BMW i serileri için eğitim alıp servis hizmeti veren mekanik formenlerden ibaret aslında. Ayrı yerde bakımının yapılıyor olması da elektrik sistemi, batarya, elektrik motoru gibi sistemlerin kontrolü için ekstra ekipman olmasından kaynaklanıyor. Ama gerek BMW i araçlar gerekse eDrive olan araçlara ekstra özen gösterilmesi hem BMW'nin detaylı feedback istemesinden kaynaklanıyor hem de BMW i AR-GE bölümünü ona göre geliştirmeyi istediklerinden işi baştan sıkı tutmak zorundalar. Çünkü şu anda bildiğim kadarıyla elektrikli & hybrid konusunda BMW i markası Tesla'dan sonra geliyor (model bazında değil tüm satış, servis, satış sonrası hizmetler kapsamında).
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Konu BMW i serileri için eğitim alıp servis hizmeti veren mekanik formenlerden ibaret aslında. Ayrı yerde bakımının yapılıyor olması da elektrik sistemi, batarya, elektrik motoru gibi sistemlerin kontrolü için ekstra ekipman olmasından kaynaklanıyor. Ama gerek BMW i araçlar gerekse eDrive olan araçlara ekstra özen gösterilmesi hem BMW'nin detaylı feedback istemesinden kaynaklanıyor hem de BMW i AR-GE bölümünü ona göre geliştirmeyi istediklerinden işi baştan sıkı tutmak zorundalar. Çünkü şu anda bildiğim kadarıyla elektrikli & hybrid konusunda BMW i markası Tesla'dan sonra geliyor (model bazında değil tüm satış, servis, satış sonrası hizmetler kapsamında).
Aslında bunları da düşünmüştüm yorumumu yaparken haklısın. Bir otomobil ne kadar çok satıyorsa, o otomobilin servis, bakım ve onarım konusunda işçiliği, yetkili servis tavrı bir o kadar değişik oluyor bizim memlekette. Şimdi toplasan kaç tane i8 ve i3 sahibi vardır ki Türkiye'de.. Dolayısıyla bu araçların sahiplerine ve senin de dediğin durum vesilesiyle ayrı bir ihtimam, özen gösterilmesinin avantajı bence fazla. Misal toplam 5 tane i8 sahibi olsa, bunlardan 1 veya 2'si Borusan beni mağdur etti, şöyle böyle diye yorum yapsa marka imajı için diğer araçlara göre çok daha çabuk yayılır ve yer edinir. O yüzden bence bu açıdan da avantajlı konumda bu araçların sahipleri.
 
Aslında bunları da düşünmüştüm yorumumu yaparken haklısın. Bir otomobil ne kadar çok satıyorsa, o otomobilin servis, bakım ve onarım konusunda işçiliği, yetkili servis tavrı bir o kadar değişik oluyor bizim memlekette. Şimdi toplasan kaç tane i8 ve i3 sahibi vardır ki Türkiye'de.. Dolayısıyla bu araçların sahiplerine ve senin de dediğin durum vesilesiyle ayrı bir ihtimam, özen gösterilmesinin avantajı bence fazla. Misal toplam 5 tane i8 sahibi olsa, bunlardan 1 veya 2'si Borusan beni mağdur etti, şöyle böyle diye yorum yapsa marka imajı için diğer araçlara göre çok daha çabuk yayılır ve yer edinir. O yüzden bence bu açıdan da avantajlı konumda bu araçların sahipleri.
Valla hiç yabana atılacak gibi değil. 2015'te bile toplamda 76 adet mi ne satmışlardı.

Şu anda sahibinden'de 27 adet ikinci el ilanı var. Benim tanıdığım ve görüştüğüm 5 kişide i3, 2 kişide i8 var. Yani azımsanmayacak derecede satmıştır plug-in Hybrid olarak.
 
Valla hiç yabana atılacak gibi değil. 2015'te bile toplamda 76 adet mi ne satmışlardı.

Şu anda sahibinden'de 27 adet ikinci el ilanı var. Benim tanıdığım ve görüştüğüm 5 kişide i3, 2 kişide i8 var. Yani azımsanmayacak derecede satmıştır plug-in Hybrid olarak.
Bayağı satılmış yahu.. Ben hiç araştırmamıştım kaç adet satıldı diye. Fiyatını duyunca, bir de farklı konseptte bir otomobil olunca ( malum herkese hitap etmeyebilir ) o yüzden Türkiye'de alıcı kitlesi çok olmaz diye düşündüm ki bayağı fazlaymış.
 
Ya adamlar artık kendilerini yavaş yavaş aşmaya başladılar. Geçtiğimiz Mayıs ayında prototip olarak tanıttıkları BMW eDrive Wireless Charging sistemini son haline getirdiler ve satışa hazırlanıyorlar. Artık sadece dışarıda kabloyla plug-in ile uğraşılır. Kapalı & açık farketmez, garajlı evin varsa şunu almaman için bir sebep yok. Anladığım kadarıyla her türlü dış etkene dayanıklı üretilmiş.Tamamen boş olan bataryayı 3.5 saatte tamamen şarj ediyor. 43 km menzili var.

BMW i otomobiller içinde üretilecektir.


 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Ya adamlar artık kendilerini yavaş yavaş aşmaya başladılar. Geçtiğimiz Mayıs ayında prototip olarak tanıttıkları BMW eDrive Wireless Charging sistemini son haline getirdiler ve satışa hazırlanıyorlar. Artık sadece dışarıda kabloyla plug-in ile uğraşılır. Kapalı & açık farketmez, garajlı evin varsa şunu almaman için bir sebep yok. Anladığım kadarıyla her türlü dış etkene dayanıklı üretilmiş.Tamamen boş olan bataryayı 3.5 saatte tamamen şarj ediyor. 43 km menzili var.

BMW i otomobiller içinde üretilecektir.


Sizce 43 km menzil yeterli mi?
 
Artılar: Yakıt ekonomisi, konfor, teknoloji....
Geleceğin spor arabaları nereye gidiyor işte kanıtı. Neyseki bu ucubeler fazla yaygınlaşmadan göçüp gideceğiz