HABER BMW i8 | TEST

Böyle wifi şarj felan değilde, Savaş ucaklarının gatling toplarını taşıdığı silindir mermi yuvaları var. 1700 mermi 15 dakikada ucağa yükleniyor. Ayrı bir ünitede şarj edilmiş bekleyen piller , arabamız park halinde iken , otomatik yüklense. 1700 tane 30 mm genişliğinde batarya çephane yüklenir gibi yüklense, çok ucuk fikirmi olur :)

 
Sizce 43 km menzil yeterli mi?
F kasalarda 30 km, G kasalarda 43 km'ye çıkarttılar.

Yeterli olmaz olur mu yahu?

Evin ile işin arasında 20 km varsa git gel 40 km günlük olarak benzin harcamayacaksın demektir bu. Hadi 40 km olsun, git gel 80 km desen yolun yarısında yine benzin harcamayacaksın demektir. Benim mesela iş yerim evime 18 km uzaklıkta. Git gel 36 km. Akşam eve dönerken alışverişe de giderim, sporuma da giderim ancak öyle biter.

Zaten BMW eDrive sistemi öyle bir çalışıyor ki frene bastığında bataryaları şarj ediyor kinetik enerji ile, yokuş aşağı gitmeye başladığında da o şekilde. Yani yolda giderken 43 km sonra elektrik motoru tamamen devreden çıkıyor gibi bir şey yok.

 
Yarının klasiği olacak,çığır açmış bir otomobil, imkanım olsa düşünmeden alırım, birçok spor araca da tercih ederim.
Tokatlamadığı araç sayısı da oldukça az.
 
Yahu hibritlerin öne çıkan olayı hiçbir zaman sadece elektrik motoruyla gidebildiği menzil olmadı ki, elektrik motorunun içten yanmalıya desteği ne şekilde, performans ve yakıt tüketimine nasıl katkı yaptığı önemli bence. i8 gibi bir arabada 7 litre saçmalık derecesinde az, her ne kadar motoru 1.5 olsa da. Aynı şekilde 330e falan da bayağı az yakıyor. Hatta Youtube'da "challange"lar var, şehir içi+otoban yolda 25 km uzaklıktaki iş yerine sadece elektrik motoruyla gidebilmek diye falan.

Videoda i8 sahibi abinin de dediği gibi, istersen içten yanmalı motoru devreye sokmadan istediğin tüm işleri yapabilmek çok çok kolay, üstelik neredeyse maliyetsiz. Tek sıkıntı uzun yol, onda da zaten hibrit modda az yakıyor.

İmkan olsa isterdim bir 330e alabilmek valla. BMW bu konuda rakiplerine nazaran çok önde, hem arge hem vizyon olarak.
 
Yahu hibritlerin öne çıkan olayı hiçbir zaman sadece elektrik motoruyla gidebildiği menzil olmadı ki, elektrik motorunun içten yanmalıya desteği ne şekilde, performans ve yakıt tüketimine nasıl katkı yaptığı önemli bence. i8 gibi bir arabada 7 litre saçmalık derecesinde az, her ne kadar motoru 1.5 olsa da. Aynı şekilde 330e falan da bayağı az yakıyor. Hatta Youtube'da "challange"lar var, şehir içi+otoban yolda 25 km uzaklıktaki iş yerine sadece elektrik motoruyla gidebilmek diye falan.

Videoda i8 sahibi abinin de dediği gibi, istersen içten yanmalı motoru devreye sokmadan istediğin tüm işleri yapabilmek çok çok kolay, üstelik neredeyse maliyetsiz. Tek sıkıntı uzun yol, onda da zaten hibrit modda az yakıyor.

İmkan olsa isterdim bir 330e alabilmek valla. BMW bu konuda rakiplerine nazaran çok önde, hem arge hem vizyon olarak.
Hocam zaten bu konuda tesla var hem teknolojisi hem performansi hem menzili daha buyuk ha turkiyede nasil alinacak derseniz o buyuk sorun ama bmw deki bana gore sadece gecis evresi su an.
 
Zaten hibrit otomobiller elektrikli otomobiller için birer altyapı, geçiş süreci işlevi görüyor. Amaç, fosil yakıtla çalışan otomobil üretmek yerine tam elektrikle çalışan ve hiç bir zaman tükenmeyecek bir kaynakla devam edebilecek otomobiller üretmek. Hibrit motor her ne kadar elektrik destekli olsa da fosil yakıtla işlev görüyor. Fosil yakıtın da rezervleri ve ömrü konusunda zaten çeşitli makaleler okuyoruz. Hibrit otomobil alır mıyım ? i8 gibi güçlü ve az yakan bir makine olursa niye almayayım. Ama burada üreticilerin asıl amacı tam elektrikli otomobiller üretmek gelecek adına.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Hocam zaten bu konuda tesla var hem teknolojisi hem performansi hem menzili daha buyuk ha turkiyede nasil alinacak derseniz o buyuk sorun ama bmw deki bana gore sadece gecis evresi su an.
Rakip olarak Audi ve Mercedes'ten bahsetmiştim. Tesla farklı bir şirket, sadece elektrik motoru üzerine kurulmuşlar sonuçta. Hibritle bir alakaları yok.

Ayrıca Tesla bir noktada patlayacak gibi bir his var içimde. Bakalım.