HABER BMW M235i | TEST

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan volkan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

volkan

Profesör
Yayın Yönetmeni
113
Teknoloji gelişiyor ve artık yeni nesil otomobiller inanılmaz hızlara çıkıyorlar. Eskiden E46 M3 ilk akla gelen performans otomobillerinden biriydi ve artık gerçek bir “M” otomobil olmayan 235i bile ondan daha iyi zamanlar çıkarıyor. Peki E46 M3 ruhunu devam ettirebiliyor mu? Hem yolda hem de İstanbulPark’ta kullanarak cevabı bulmaya çalıştık.

İyi seyirler

  • Motor: 2979 cc, 6 silindirli, turbo beslemeli benzinli
  • Güç: 326 hp @ 5800-6000 d/d
  • Tork: 450 Nm @ 1300-4500 d/d
  • Şanzıman: 8-ileri otomatik
  • 0-100 km/s: 5,0 sn
  • Son hız: 250 km/s
  • Test tüketimi: Ortalama 13,5 litre/100 km
+ Performans
+ Yol tutuş
+ Frenler
+ Konfor

İç mekan kalitesi
Hız sabitlemenin opsiyon olması

1 arasında 6







Read the whole post here.
 
135i ile ilgili soylediklerimin anlattiklarimin yazdiklarimin ozeti gibi olmus, 235i nin sasi boyu nasil bilmiyorum eger 1 serisinden uzunsa daha da yola yapisacak daha da keyifli olacaktir. Yakit konusunda 135i de ben daha az yakiyordum. Bu araca egsoz (akrapovic yada supersprint) guzel gider @sinan : aracin M235i oldugunu belli eden sey cift egsoz (diger modellerde alinamiyor) ve sis lambasinin olmamasidir, M frenleri 218i de bile opsiyon olarak taktirabilirsiniz, her gordugumuz M frenli 2 serisi 235i degildir, egsoz ve sis lambasi olmamasi daha belirleyicidir.
 
135i ile ilgili soylediklerimin anlattiklarimin yazdiklarimin ozeti gibi olmus, 235i nin sasi boyu nasil bilmiyorum eger 1 serisinden uzunsa daha da yola yapisacak daha da keyifli olacaktir. Yakit konusunda 135i de ben daha az yakiyordum. Bu araca egsoz (akrapovic yada supersprint) guzel gider @sinan : aracin M235i oldugunu belli eden sey cift egsoz (diger modellerde alinamiyor) ve sis lambasinin olmamasidir, M frenleri 218i de bile opsiyon olarak taktirabilirsiniz, her gordugumuz M frenli 2 serisi 235i degildir, egsoz ve sis lambasi olmamasi daha belirleyicidir.
Bir de gri ayna kapaklarıyla sadece 35i-40i serilerinde standart gelen jantlardan anlaşılabilir.

Bu arada 1 ve 2'nin şasi boyutları benim bildiğim kadarıyla aynı, ama 2 serisi koptuktan sonra 1'den çok daha iyi hissettiriyor nedense. 1 anında koparken 2'nin arkası daha çok 3 serisi gibi yavaş yavaş geliyor.

Güzel test olmuş, güzel noktalara değinmişsiniz. LSD kesinlikle lazım 235i'ye. İçeriye verilen ses de sanal değil ama motor sesini yükselterek hoparlörden veriyorlar. Arkadaş da iyi basıyor anlaşılan, M4 bile şehir içinde 11-12 litreleri görebiliyor çünkü sakin kullanımda :D
 
135i ile ilgili soylediklerimin anlattiklarimin yazdiklarimin ozeti gibi olmus, 235i nin sasi boyu nasil bilmiyorum eger 1 serisinden uzunsa daha da yola yapisacak daha da keyifli olacaktir. Yakit konusunda 135i de ben daha az yakiyordum. Bu araca egsoz (akrapovic yada supersprint) guzel gider @sinan : aracin M235i oldugunu belli eden sey cift egsoz (diger modellerde alinamiyor) ve sis lambasinin olmamasidir, M frenleri 218i de bile opsiyon olarak taktirabilirsiniz, her gordugumuz M frenli 2 serisi 235i degildir, egsoz ve sis lambasi olmamasi daha belirleyicidir.
2.18i' ye kim fren yapar ki? Onu yapan egzoz da yapar, bodykit de yapar. Ama hiçbir 2.18 sahibi o koca diskleri alıp takmaz emin olabilirsin. Hele hele Türkiye'de. Bizde önce şekil gelir sonra fonksiyon. Gurbetçilere selamlar.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Hasar kaydı var diye mi
Araba gerçekten çok güzel ama açıkçası ben de bu otomobile bu kadar para verip almam. Sebeplerine gelince;

Böyle güçlü bir makineyi sadece arkadan itiş alırsam, mekanik dif kilidi bile olmadan sırf bu şekilde kullanırsam, hele ki bizim gibi asfalt kalitesi berbat olan bir ülkede bunu yaparsam aracın sahibinin dediği gibi 4.vites 80-90'la bile düz yolda patiye kalır dururum. Dar virajlı yollarda çizgi kasmayı seven biri olarak bu asfalt kalitesizliğinde ve var olan sınırlı tecrübemle bu aracı kontrol edemem ben. Hele ki düzenli olarak kullanılacak böyle bir otomobilde kış mevsimini, ıslak zeminleri hiç hesaba katmadım bile. Pistte kesinlikle çok zevkli olduğu aşikar. Ama bizim ülkemizin yollarında bu araçla viraj kasmak her ehliyeti olanın, her şoförüm diyenin yapacağı iş değil.

Netice itibariyle var olan tecrübem, ülkemizin asfalt durumu, günlük olarak kullanacak olmam ve otomobilin sadece arkadan tahrikli olması hasebiyle bu araç bana uygun değil. Bu fiyat bandına ve bu güce çıktığım vakit, her yol şartında maksimum viraj güvenliği ile çizgi kasabileceğimi düşündüğüm otomobiller awd sisteme sahip otomobillerdir.
 
Son düzenleme:
Araba gerçekten çok güzel ama açıkçası ben de bu otomobile bu kadar para verip almam. Sebeplerine gelince;

Böyle güçlü bir makineyi sadece arkadan itiş alırsam, mekanik dif kilidi bile olmadan sırf bu şekilde kullanırsam, hele ki bizim gibi asfalt kalitesi berbat olan bir ülkede bunu yaparsam aracın sahibinin dediği gibi 4.vites 80-90'la bile düz yolda patiye kalır dururum. Dar virajlı yollarda çizgi kasmayı seven biri olarak bu asfalt kalitesizliğinde ve var olan sınırlı tecrübemle bu aracı kontrol edemem ben. Hele ki düzenli olarak kullanılacak böyle bir otomobilde kış mevsimini, ıslak zeminleri hiç hesaba katmadım bile. Pistte kesinlikle çok zevkli olduğu aşikar. Ama bizim ülkemizin yollarında bu araçla viraj kasmak her ehliyeti olanın, her şoförüm diyenin yapacağı iş değil.

Netice itibariyle var olan tecrübem, ülkemizin asfalt durumu, günlük olarak kullanacak olmam ve otomobilin sadece arkadan tahrikli olması hasebiyle bu araç bana uygun değil. Bu fiyat bandına ve bu güce çıktığım vakit, her yol şartında maksimum viraj güvenliği ile çizgi kasabileceğimi düşündüğüm otomobil awd sisteme sahip otomobillerdir.
Hocam xDrive seçeceği de mevcut M235i ile, ondan verelim :D Fakat bana o kadar kontrol edilemeyen bir otomobil gibi gelmedi... Yine de kilit isterdim valla.

Avrupa'da Maksimum 40.000 Euro'ya bulabilinecek bir otomobil, Türkiye'de fiyatın neredeyse 2 katı olması gerçekten çok ama çok yazık...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Hocam xDrive seçeceği de mevcut M235i ile, ondan verelim :D Fakat bana o kadar kontrol edilemeyen bir otomobil gibi gelmedi... Yine de kilit isterdim valla.

Avrupa'da Maksimum 40.000 Euro'ya bulabilinecek bir otomobil, Türkiye'de fiyatın neredeyse 2 katı olması gerçekten çok ama çok yazık...
Xdrive alınabiliyorsa tercih ederim bak. O zaman hiç problem yok :D Otomobil kontrol edilemez değil, aksine dengeli belli. Ama güçlü motor + sadece arkadan tahrik + berbat asfalt kalitesi kombinasyonuyla viraj kasmak istediğinde ne olacağı hiç belli olmaz. Awd ve fwd otomobillere göre daha fazla bilek ve tecrübe isteyen bir kombinasyon olduğu için benim var olan yeteneklerimle bu araçtan bahsettiğim ölçüde zevk alamam. Piste çıksam çok zevk alırım ama normal yollarda pek alamam. Keza bu araca göre çok daha sınırlı güce sahip arkadan tahrikli modelleri kullandığımda bile benim planlamadığım, istemediğim yerlerde de arkasını rahatça atabildiğini gördükten sonra dif kilidi bile olmayan 3.0 v6 motorlu bir aracın azıcık dengesiz bir gazda kalitesiz asfaltın ya da ıslak asfaltın üzerinde verebileceği tepkiyi ben amorti edemem :)
 
Son düzenleme:
Xdrive alınabiliyorsa tercih ederim bak. O zaman hiç problem yok :D Otomobil kontrol edilemez değil, aksine dengeli belli. Ama güçlü motor + sadece arkadan tahrik + berbat asfalt kalitesi kombinasyonuyla viraj kasmak istediğinde ne olacağı hiç belli olmaz. Awd ve fwd otomobillere göre daha fazla bilek ve tecrübe isteyen bir kombinasyon olduğu için benim var olan yeteneklerimle bu araçtan bahsettiğim ölçüde zevk alamam. Piste çıksam çok zevk alırım ama normal yollarda pek alamam. Keza bu araca göre çok daha sınırlı güce sahip arkadan tahrikli modelleri kullandığımda bile benim planlamadığım, istemediğim yerlerde de arkasını rahatça atabildiğini gördükten sonra dif kilidi bile olmayan 3.0 v6 motorlu bir aracın azıcık dengesiz bir gazda kalitesiz asfaltın ya da ıslak asfaltın üzerinde verebileceği tepkiyi ben amorti edemem :)
Matt Farah bu aracın hem normal hem de xdrive versiyonuyla piste çıkıyor. Xdrive modeli inanılmaz önden kayıyor ve çok daha keyifsiz.
Arkadan itişten korkmaya gerek yok. dsc'yi tamamen kapamadığın sürece seni kurtarır merak etme :) Bilgisayar oyunlarında biraz pratik yapmanı tavsiye ederim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Matt Farah bu aracın hem normal hem de xdrive versiyonuyla piste çıkıyor. Xdrive modeli inanılmaz önden kayıyor ve çok daha keyifsiz.
Arkadan itişten korkmaya gerek yok. dsc'yi tamamen kapamadığın sürece seni kurtarır merak etme :) Bilgisayar oyunlarında biraz pratik yapmanı tavsiye ederim :)
Pistte yani kaliteli asfaltta limit zorladığın vakit awd ve rwd'nin kendine göre avantaj ve dezavantajları daha belirgin olur. Kalitesiz asfaltta ise zaten araçları pistte zorladığın kadar zorlayamazsın. Awd araç ile kalitesiz asfaltta dengesiz gaz verdiğin zaman genellikle bunu tolere edebilir ama rwd araçlar yapısal özelliğinden dolayı arkasını daha çabuk bırakıyor. Hele ki motor bu kadar güçlüyse. Mevzu sadece viraja hızlı girip çıkmak değil yani. Normal yolda ıslak zeminde awd ve rwd versiyonlarında ise bu iki araç arasında eminim ki gaz tepkileri açısından tutuş farkı daha belirgin hale gelecektir.
 
Son düzenleme:
Pistte yani kaliteli asfaltta limit zorladığın vakit awd ve rwd'nin kendine göre avantaj ve dezavantajları daha belirgin olur. Kalitesiz asfaltta ise zaten araçları pistte zorladığın kadar zorlayamazsın. Awd araç ile kalitesiz asfaltta dengesiz gaz verdiğin zaman genellikle bunu tolere edebilir ama rwd araçlar yapısal özelliğinden dolayı arkasını daha çabuk bırakıyor. Hele ki motor bu kadar güçlüyse. Mevzu sadece viraja hızlı girip çıkmak değil yani. Normal yolda ıslak zeminde awd ve rwd versiyonlarında ise bu iki araç arasında eminim ki gaz tepkileri açısından tutuş farkı daha belirgin hale gelecektir.
Matt Farah xdrive testini kaliteli asfaltta değil yağmurda yapıyor. Araba 4 çeker olunca sihirli bir şekilde yola yapışıp viraj almaz. İster 4 çeker ister 2 çeker olsun sonuçta yere bir avuç lastikle bağlısınız. Arkadan kaymak ne kadar tehlikeliyse, önden kaymak da bir o kadar tehlikeli.
 
Matt Farah xdrive testini kaliteli asfaltta değil yağmurda yapıyor. Araba 4 çeker olunca sihirli bir şekilde yola yapışıp viraj almaz. İster 4 çeker ister 2 çeker olsun sonuçta yere bir avuç lastikle bağlısınız. Arkadan kaymak ne kadar tehlikeliyse, önden kaymak da bir o kadar tehlikeli.
Söylediğim gibi mevzu sadece en üst limitte güvenli şekilde viraj alabilmek değil. Yani sadece viraj limitlerinin en yukarıda olduğu çekiş sistemini bulmak değil. Elektronik sistemler abartmadığı sürece zaten seni yoluna sokacaktır. Ama bunu herkes bilir ki arkadan tahrikli güçlü otomobillerde viraj içinde dengeli gaz ve dengeli direksiyon emirleri diğer çekiş sistemlerine göre çok daha mühimdir. Matt Farah tecrübesiyle birlikte arkadan tahrikli bir otomobili zaten çok daha dengeli ve efektif kullanacaktır. Ama mevzu sıradan bir sürücü olduğu vakit aynı dengeyi ve efektifliği tutturmak kolay değil. Neticede güçlü bir rwd otomobili kullanmak, güçlü bir awd otomobili kullanmaktan daha kolaydır demek zor. En azından o tecrübeye sahip olmayanlar için.
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
Zevk arabasıymış gerçekten.Maalesef günlük olmaktan uzak.Böyle bir arabayı günlük kullanmak isterdim ama ülke yol şartları..