BMW X1 M Sport 2022

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Hayırlı olsun hocam, bu sınıfta en heyecan verici araç bu bence, doğru seçim olmuş. Bizim de aileye inşallah abisi olan X3 geliyor, şu an gemide söylediklerine göre :D Araç bakarken X1 daha çıkmamıştı ama hemen hemen aynı trimlere ve karaktere sahip yeni 2 serisiyle bir test sürüşü yapıp bayağı pozitif anlamda etkilenmiştik. Konforu, trimlerin kalitesi vs. gayet iyiydi. En azından bize Volvo XC40'tan iyi gelmişti. Yalıtım olarak ise şaşırdığımı söyleyebilirim yorumunuza. 150-160 km/h hızlarda F10'a yakın yalıtım varsa büyük bir iş çıkarmış demektir BMW. XC40 ve GLA'da bu konuda benim araçla karşılaştırılabilecek bir durum yoktu mesela. BMW 2'yi ise şehir içi kısa mesafe deneyebildiğim için bir yorum yapmam zor oluyor.

Araç bence özellikle içeride artık sonunda bütünleşik ekranı ve çok daha iyi konsol tasarımıyla çok öne gitmiş. Bir önceki X1'in en zayıf karnı buydu bana sorarsanız. Tekrar hayırlı olsun, tekeriniz taşa değmesin :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
hayırlı olsun, kazasız belasız kullanın.
Hayırlı olsun hocam, bu sınıfta en heyecan verici araç bu bence, doğru seçim olmuş. Bizim de aileye inşallah abisi olan X3 geliyor, şu an gemide söylediklerine göre :D Araç bakarken X1 daha çıkmamıştı ama hemen hemen aynı trimlere ve karaktere sahip yeni 2 serisiyle bir test sürüşü yapıp bayağı pozitif anlamda etkilenmiştik. Konforu, trimlerin kalitesi vs. gayet iyiydi. En azından bize Volvo XC40'tan iyi gelmişti. Yalıtım olarak ise şaşırdığımı söyleyebilirim yorumunuza. 150-160 km/h hızlarda F10'a yakın yalıtım varsa büyük bir iş çıkarmış demektir BMW. XC40 ve GLA'da bu konuda benim araçla karşılaştırılabilecek bir durum yoktu mesela. BMW 2'yi ise şehir içi kısa mesafe deneyebildiğim için bir yorum yapmam zor oluyor.

Araç bence özellikle içeride artık sonunda bütünleşik ekranı ve çok daha iyi konsol tasarımıyla çok öne gitmiş. Bir önceki X1'in en zayıf karnı buydu bana sorarsanız. Tekrar hayırlı olsun, tekeriniz taşa değmesin :)
Allah razı olsun hocam çok teşekkürler.

Çok teşekkürler hocam eksik olmayın. Sizin araç da cidden çok güzel hayırlı olsun şimdiden :) Biz aslında ix çok beğendik ama 2,5 milyon gibi bir şeydi fiyatı o kadar para vermek istemedik. Bizim x1, 2 serisiyle benzer platformu paylaşıyor dolayısıyla sürüşleri de benzerdir. Malzemeler, işçilik falan gerçekten iyi x1'de. Konfor konusu da benim gerçekten şaşırdığım bir nokta olmuştu 5'ten sonra. Aracı teslim alırken 5 ile almaya gittik. Ben hem 5'i hem x1'i peş peşe kullandım. 5'ten inip x1'e binince hiç rahatsız olmadım gürültü seviyesinden. İzlediğim bazı testlerde de x1'in yalıtımı beğenilmişti zaten.

5'i hala elden çıkarmadık. İkisini de gün içinde kullanıyoruz ve x1'e iyice alışabildik. Hiç pişman etmedi diyebilirim. Düşünenlere kesinlikle tavsiye ederim. Sizin x3 de tekrardan hayırlı olsun, güzel tercih gerçekten :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
Allah razı olsun hocam çok teşekkürler.

Çok teşekkürler hocam eksik olmayın. Sizin araç da cidden çok güzel hayırlı olsun şimdiden :) Biz aslında ix çok beğendik ama 2,5 milyon gibi bir şeydi fiyatı o kadar para vermek istemedik. Bizim x1, 2 serisiyle benzer platformu paylaşıyor dolayısıyla sürüşleri de benzerdir. Malzemeler, işçilik falan gerçekten iyi x1'de. Konfor konusu da benim gerçekten şaşırdığım bir nokta olmuştu 5'ten sonra. Aracı teslim alırken 5 ile almaya gittik. Ben hem 5'i hem x1'i peş peşe kullandım. 5'ten inip x1'e binince hiç rahatsız olmadım gürültü seviyesinden. İzlediğim bazı testlerde de x1'in yalıtımı beğenilmişti zaten.

5'i hala elden çıkarmadık. İkisini de gün içinde kullanıyoruz ve x1'e iyice alışabildik. Hiç pişman etmedi diyebilirim. Düşünenlere kesinlikle tavsiye ederim. Sizin x3 de tekrardan hayırlı olsun, güzel tercih gerçekten :)

Malzeme kalitesi ve süspansiyona pozitif anlamda çok şaşırmıştık 2 serisinde cidden. X1'de de aynı şekilde olacağını tahmin ediyorum bu nedenle. Bu sınıfa renk getirdi GLA ve X1 tekrardan. Artık E-Pace, Evoque ve XC40'ı daha da zor günler bekliyor bence.

X3 aslında içeride bence daha geleneksel, ekran ve konsol tasarımını X1'de ben daha çok beğeniyorum kendi adıma. Ancak ileri yaşlarda tahmin edeceğiniz üzere geleneksel tasarım daha çok tutuluyor :D Bir de özellikle uzun yol kullanılacağı için daha mantıklı geldi bize de. Tekrar keyifli günlerde kullanın, pişman edecek bir araç gibi durmuyor kesinlikle.
 
Malzeme kalitesi ve süspansiyona pozitif anlamda çok şaşırmıştık 2 serisinde cidden. X1'de de aynı şekilde olacağını tahmin ediyorum bu nedenle. Bu sınıfa renk getirdi GLA ve X1 tekrardan. Artık E-Pace, Evoque ve XC40'ı daha da zor günler bekliyor bence.

X3 aslında içeride bence daha geleneksel, ekran ve konsol tasarımını X1'de ben daha çok beğeniyorum kendi adıma. Ancak ileri yaşlarda tahmin edeceğiniz üzere geleneksel tasarım daha çok tutuluyor :D Bir de özellikle uzun yol kullanılacağı için daha mantıklı geldi bize de. Tekrar keyifli günlerde kullanın, pişman edecek bir araç gibi durmuyor kesinlikle.
Allah razi olsun hocam. Size de tekrardan kazasiz belasiz surusler 😊
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
Öncelikle yeni otomobiliniz hayırlı olsun, kazasız belasız kullanın :) X1 gerçekten üzerinde çok çalışılan bir otomobil oldu, çünkü eski gövde gerçekten artık çok eski kalmıştı. Makyajsız G20 falan kurtarıyordu ancak X1 maalesef eski kalmıştı ve üzerine düşüldü. Borusan Oto Avcılar'da BMW Genius olarak görev alıyorum, sorunuz olursa eğer otomobil ile ilgili memnuniyet ile cevaplarım :)
 
Öncelikle yeni otomobiliniz hayırlı olsun, kazasız belasız kullanın :) X1 gerçekten üzerinde çok çalışılan bir otomobil oldu, çünkü eski gövde gerçekten artık çok eski kalmıştı. Makyajsız G20 falan kurtarıyordu ancak X1 maalesef eski kalmıştı ve üzerine düşüldü. Borusan Oto Avcılar'da BMW Genius olarak görev alıyorum, sorunuz olursa eğer otomobil ile ilgili memnuniyet ile cevaplarım :)
Çok teşekkürler hocam. Eksik olmayın, daha iyileri sizlerin olsun inşaallah :) Açıkçası bir kaç youtube testi dışında araçla ilgili pek bilgimiz yoktu. Yeni bir model malum. Test sürüşü vs derken araç üzerine gerçekten çalışılmış bir model olduğunu hissettirdi. Zaten o vasıtayla direkt satın alımı gerçekleştirdik. Biz Kocaeli Öztorun'dan aracı satın aldık ve orada daha parası ödenip teslim edilmeyi bekleyen 3-4 tane daha x1 vardı. Belli ki insanlar da ilgi gösteriyorlar bu modele oldukça. Görevinizde kolaylıklar diliyorum ve eğer bir sorum olursa memnuniyetle size ulaşabilirim. Tekrar çok teşekkürler :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: CaliKaan
Sevgili Cenk,

Yeni aracın sana ve ailene hayırlı uğurlu olsun. Kazasız, belasız, keyifle binmek nasip olsun.

Aynı motoru 1.18'de (M paket) tecrübe etme şansım oldu. Uzun yola çıkmıştık kendisi ile. Hem performans hemde tüketim olarak çok beğenmiştim. Aracın genel olarak tatsız bulduğum tek yönü sınıfına lastil sesini fazla alıyor olmasıydı.

Yeni araç aldık cümlesini okuduğumda focus'u sattığını düşünüp üzülmüştüm. Kendisi hala görevinin başında mı ?

Benim gözüm de uzun zamandır Cee'D SW'de. Fakat her ay fiyatı yükseliyor ve ulaşması daha imkansızlaşıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Sevgili Cenk,

Yeni aracın sana ve ailene hayırlı uğurlu olsun. Kazasız, belasız, keyifle binmek nasip olsun.

Aynı motoru 1.18'de (M paket) tecrübe etme şansım oldu. Uzun yola çıkmıştık kendisi ile. Hem performans hemde tüketim olarak çok beğenmiştim. Aracın genel olarak tatsız bulduğum tek yönü sınıfına lastil sesini fazla alıyor olmasıydı.

Yeni araç aldık cümlesini okuduğumda focus'u sattığını düşünüp üzülmüştüm. Kendisi hala görevinin başında mı ?

Benim gözüm de uzun zamandır Cee'D SW'de. Fakat her ay fiyatı yükseliyor ve ulaşması daha imkansızlaşıyor.
Allah razı olsun hocam çok teşekkürler. Umarım sw ceed de size nasip olur.

Motor kağıt üstünde bir acaba dedirtse de tabi yüksek bir performans sergileyemese de çekiş hissi, günlük ve otoban kullanımında gayet yeterli geliyor. Üstelik 5.20i'nin ortalama tüketimiyle kıyaslandığında olumlu anlamda 2-3 litre fark oluşturacak gibi görünmesi de cabası.

1 serisini hiç sürmediğim için bir şey diyemiyorum. X1'in yalıtımı 5 serisine denk diyemem ama 5'ten inip x1'e bindiğinde sırıtmıyor. Belli bir fark tabi ki hissediliyor ama rahatsız edecek, kafaya takacak seviyede değil.

Focus'u satmadık. 8 yaşında 140 bin km'de o da 5 serisi gibi :) Herhangi bir arızası, sıkıntısı yok aracın. O yüzden muhtemelen çöp hale gelene kadar Focus'la devam.
 
  • Beğeni
Tepkiler: SerdarS ve simbat
Hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız sürüşler dilerim.Biz de bir gün böyle bir araca binebilir miyiz diye hayallere dalmışken eşim uyandırdı sağolsun.😅
 
Hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız sürüşler dilerim.Biz de bir gün böyle bir araca binebilir miyiz diye hayallere dalmışken eşim uyandırdı sağolsun.😅
Eyvallah hocam Allah razi olsun :) vallahi ben de binemiyorum. Ancak arada kullaniyorum. Araci abime aldik biz emektar focus'la devam 😂
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c.
Araçla ilgili kullanım deneyimine dair kimine göre küçük, kimine göre can sıkıcı olabilecek bir eksi detay tecrübe ettim ki sürüş için beni gıcık eden bir durum;

Araçta stop/start ( ki geçmişten beri kullandığım her araçta uyuz olduğum bir sistem) özelliği mevcut. Park manevraları sırasında, örneğin bir duvara yanaşırken tam yanaşamadan frene basıp durduğunuzda motor stop ediyor. Önde yer olduğunu görüp ufak bir gaz hamlesiyle biraz daha öne alayım dediğinizde motoru çalıştırmak için ayağı frenden çekmek yetmiyor çünkü o arada auto hold sizi tuttuğu için gaza basmanız gerekiyor. Fakat bu noktada araç spor sürüş modunda değilse, diğer tüm modlarda ilk gaz tepkisi biraz ölü doğal olarak. Gazı ezmek gerekiyor motorun çalışması için. Eğer bunu ayarlayamazsanız biraz fazla gaza basınca motor çalışır çalışmaz araç öne atlıyor. Duvara da yakın olduğunuz için ince park manevrasını ayarlayamadığınızdan önünüzdeki cisme dokundurma durumuyla karşı karşıya kalıyorsunuz. Tabi bu durumların çoğunda acil fren destek sistemi bir anda devreye girip sizin yerinize freni yapıyor ama yapamadığı durumlar olduğunda yaklaştığınız cisme dokundurmak işten bile değil. Maalesef ciddi uyuz olduğum ve her park sırasında strese sokan bir detay. Stop start otomatik olarak kapanmıyor. Her kontak kapanıp açıldığında multimedyadan elle kapatmanız gerekiyor stop start sistemini.

Sevdiğim ve kullanım kolaylığı oluşturan bir detay ise;

Araçla giderken park edip durdunuz ama stop etmediniz. Ayağınızı pedallardan çekip elektronik park frenini çekerseniz vites D konumunda olsa bile motoru ' bekleme ' gibi bir moda alıp durduruyor. Durduruyor derken rölantide çalıştırmıyor, sanki kontak kapatmışsınız gibi motor duruyor. Tabi bu sırada klima vs tüm sistemler çalışmaya devam ediyor. Siz kapıyı açıp araçtan inerseniz otomatik olarak vitesi P konumuna alıyor ve motoru bu sefer tekrar devreye girmeyecek şekilde kapatıyor. Yok eğer kapıyı açmayıp yola devam edecekseniz yine kontak çalıştırmanıza gerek yok. Elektronik park frenini indirmeniz yahut vitesin D konumuna tıklamanız yeterli. Araç ' bekleme ' modundan çıkıp çalışmaya başlıyor. İşin özeti enteresan şekilde araç durduğunda elektronik park frenini çekip kapıyı açıp direkt inebiliyorsunuz. Yok yola devam edecekseniz de motorun tekrar aktif olması için park freni yahut D konumundan birine basmanız yeterli oluyor. Sanırım bunu rölantide motor çalışıp yakıt sarfiyatı yapmasın, ama bir yandan da sistemler çalışmaya devam etsin şeklinde bir kolaylık mantığı olarak düşünmüşler
 
Aracınızı satmadıysanız uzunca bir süredir kullanmaya devam ediyorsunuz. Şehiriçi ve şehirdışı yakıt tüketimi ile bu zamana kadar ki ortalama yakıt tüketiminizi paylaşabilir misiniz? İstanbul'da yaşan birisi olarak X1, XC40 ve Q3 arasında kaldım. Q3'ün kasası güncelleneceğinden ve VW'deki alternatör probleminden en sona attım ama XC40 ile X1'in arasında gidip geliyorum. XC40 T3'te sadece yakıt tüketimi konusundan emin olamıyorum. X1'de ise 18i dışında özellikle mild hibrit olan 170 beygirlik 20i versiyonu daha çekici geliyor ama önerilere açığım.
 
Aracınızı satmadıysanız uzunca bir süredir kullanmaya devam ediyorsunuz. Şehiriçi ve şehirdışı yakıt tüketimi ile bu zamana kadar ki ortalama yakıt tüketiminizi paylaşabilir misiniz? İstanbul'da yaşan birisi olarak X1, XC40 ve Q3 arasında kaldım. Q3'ün kasası güncelleneceğinden ve VW'deki alternatör probleminden en sona attım ama XC40 ile X1'in arasında gidip geliyorum. XC40 T3'te sadece yakıt tüketimi konusundan emin olamıyorum. X1'de ise 18i dışında özellikle mild hibrit olan 170 beygirlik 20i versiyonu daha çekici geliyor ama önerilere açığım.
İstanbul'da şehir içi genellikle trafikli ortamda kullanımda tüketimi 9-10 litre arasında gidip geliyor. Çok fazla yoğun trafiğin içinde kalırsanız 10.5-11 bulabiliyor. Biraz çevreyolu gibi aracı akıtarak kullanıp trafiğede fazla girmezseniz 8 litre civarı yakıyor. Şehir dışında ise hızınıza göre 6 civarında da yakabiliyorsunuz 8 litre civarında da. Tamamen sizin kullanım şeklinize bağlı. Bildiğim kadarıyla şuan bizim kullandığımız motor artık satılmıyor. 170'lik hibrit ünite geliyor. Onun tüketim değerlerini bilemiyorum ama pratikte tahminimce hibrit'in yoğun trafikteki dur kalk etkisini düşünürsek belki bizimkinden ortalamada 1 litre civarı az yakar. Q3 ve XC40 hakkında ne yazık ki pratikte bir bilgim yok. O yüzden karşılaştıramıyorum. Ama biz araçtan oldukça memnunuz.