BMW Z3 ROADSTER

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Herkese Selamlar

Uzun süredir keyifle takip ettiğim forumda ilk defa konu açmak nasip oldu.

Aracım 1996 model Z3 Roadster. 139.000 km'de. M44B19 kodlu DOHC tipi 1.9 litre motora sahip. teknik detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.

İlk sahibi arabayı 18 sene tuttuktan sonra bir tanıdığına veriyor, o da 1 sene kadar elinde tutmuş. 2 senedir de bende.

Aracı teslim aldıktan sonra ilk işim detaylı bakımlarını yaptırıp ufak tefek eksikliklerini gidermek oldu.

Ekstra olarak ST X Coilover taktım, sürüş dinamikleri baya değişti.

2 senelik bir araştırmanın sonunda geçen ay hardtop bulabildim, bu hevesle yaz-kış hardtopla dolaşıcam gibi duruyor :)

VEROLy.jpg


0yAXpB.jpg


5Yz0nL.jpg


A3PVXL.jpg



NkJXpP.jpg


Fotoğraflar Omar Bahlol kardeşimin emeği, instagramdan kendisine ulaşabilirsiniz.

Arkadaşlar iyi kötü yorumlarınızı ve varsa bir maşallahınızı alırım, aracımda herhangi bir değişiklik yaptığım anda bu başlık altında paylaşmayı düşünüyorum. İstanbul tayfası olarak buluşmalar yapabiliriz araçlarımız başında akşamları muhabbet ederiz keyifli olur.

Zaman ayırdığınız için hepinize teşekkürler.
 

ardaserin

Profesör
19 Eyl 2016
246
669
1,835
29
İstanbul
UB1A4152.jpg

Arkadaşlar uzun süredir yazamıyorum havalar kötü çıkartamıyorum haliyle arabayı. Bir iki gündür az bir şey güneş açtı da çıkıp gezebildik. Soğuk havanında etkisiyle 15-16 litrelere çıkıyor ortalama . Mayıs 19'da miata kulubuyle beraber İzmir gezimiz var. Katılmak isteyen arkadaslar bana özelden yazabilir. Havalar biraz düzeldiğinde daha aktif bir şekilde burada olacağım. Herkese yeni yılında sağlık mutluluk huzur diliyorum. Görüşmek üzere..
 

ardaserin

Profesör
19 Eyl 2016
246
669
1,835
29
İstanbul
Arkadaşlar uzun süredir aklımda olan fakat maddi olarak yetişemediğim (850 Euro + Kargo) ST marka coiloverları sahibinden.com'da buldum ve aldım. Kardan dolayı garajdan çıkamıyorum, çıkabildiğim an gidip taktırcam. Fotoğrafları yüklerim. Herkese kolay gelsin :)
IMG_6431.JPG
 

ardaserin

Profesör
19 Eyl 2016
246
669
1,835
29
İstanbul
Herkese selamlar
Geçenlerde bahsetmiştim şans eseri sahibinden.com'da gezinirken ST marka coilover buldum. Sıfır fiyatı 850 EURO + kargo olduğu için sadece hayal olarak baktığım coilover mevzusu, gerçek oldu. Aldığım ilk gün gidip taktırmak istesem de kar dolayısıyla garajdan çıkamadım. Garajdaki buzlar eridiği gün sabah erkenden Başaran Amortisör 'e gittim.
IMG_6505.JPG
Coilover'ları taktık ama bir sorun vardı. Benim jantlarım Z4 jantı olduğu için biraz genişti. Ön tarafı biraz indirince amortisöre sürtmeye başladı. Ya flanş takıcam 10-15 mm ya da jantları değiştircektim. Ön aks aralığını genişletip de arkasını sabit tutmak olmayacağından 4 tane flanş takmak lazım. Akşam saat 5 de Ümraniye sanayi'de ne yapsak ne etsek diye düşünürken ben coil'leri en üst seviyeye aldırdım araba monster truck gibi oldu moraller bozuk şekilde eve döndüm.
Bütün gece http://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp?id=CH73-USA-01-1996-Z3-BMW-Z3_19&mg=36 sayfasından aracın orjinal fabrikasyon jantlarına baktım ve Maslak sanayi'de 16 inç style 32 buldum.
Ertesi sabah erkenden kalkıp Maslak'a gittim, jantları aldım. Eski jantlarımın genişliği 8J yenileri 7J olunca çamurluk ister istemez biraz boş kaldı. Powershop'dan STGX marka önlere 10 mm arkalara 15mm spacer aldım.
img-1007.jpg
Jantları ve spacerları taktıktan sonra hemen Başaran Amortisör'e gidip ideal yüksekliğe indirdim aracı.
IMG_6512-min (1).JPG
Kar yağmur çamur bir de sanayi tozu ile birleşince araba biraz pis kusura bakmayın.

Görünüş olarak jantlar arabayı yaşının adamı yaptı diyebiliriz. Retro görünüm benim çok hoşuma gitti. Daha da önemlisi, ben canım sıkıldığında çıkıp süren bir insan olduğumdan dolayı arabanın yola tutunuşu, jantların hafiflemesi (yaklaşık olarak jant başına 3 kg) gerçekten ilk izlenim olarak bana çok keyif verdi. Almadan önce bir sürü yazı okuduğum ST coilover bahsettikleri gibi gerçekten sürüş kalitesini çok arttırıyor. Bunun yanında malesef günlük kullanımda %30 arabayı sertleştiriyor.

Bundan sonra ilk planım jantlarla gelen bitik durumdaki RFT Continental lastikleri yenilemek. Belki 205 55 16 olan arka lastik boyutumu 215-225 'lere çekmek.

Herkese güzel forumlar, görüşmek üzere..
 

ghalacli

Profesör
8 Eyl 2016
223
344
1,335
Sertlik bütük ihtimal bitik rft lerden kaynaklayırdor, onları nonrft ler ile değiştirirsen pamuk gibi olur :)


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Hocam arabanızın maşallahı var güle güle binin:).''British Racing Green'' bir roadster da olabilecek en güzel renklerden biri iç döşeme rengiyle bir harika olmuş yalnız yay olayına üzüldüm yere biraz fazla yakın duruyor kasislerde böyle bir arabanın tampon veya lip sesi çok hoş olmayabilir, Allah muhafaza...
 

ardaserin

Profesör
19 Eyl 2016
246
669
1,835
29
İstanbul
@Mt.Akina güzel yorumlarınız için teşekkür ederim, aslında aklımda hep fabrikasyon bir janta geçme fikrim vardı. Bunun yanında arabanın viraj dönerken içerde hissettiklerinden de pek memnun degildim. Coilover ile 16 jant buluşunca evet biraz alçak oldu. Olabildiğince dikkat etmeye çalışıyorum dediğiniz gibi en ufak seste insanın içi acıyor ama sürüş kalitesi ciddi seviyede arttı.
 
Son düzenleme:

onurcicek

Profesör
8 Eyl 2016
399
371
1,295
Hocam araç mermi gibi mükemmel maşallah :) tek diyeceğim şey var şahsi fikrim, bmw lerde bi bu renge ısınamadım, arabanın sportifliğini çok çalıyor gibi e36 ve e39 dada öyle
 

Tutar.1903

Anıl Tutar
Profesör
22 Ara 2016
510
999
1,970
ankara
Marka
Citroen
@ardaserin Arda Bey merhaba eski bir opel cabrio kullanıcısı olarak bir kaç sorum olacak cevaplarsanız sevinirim.. Eski aracımdan tente mekanizmasından dolayı çok çektim ve sattım ileride elle açılabilen mx5 gibi mekanizması kolay ve üzmicek bir roadster alma planım var (z3-audi tt-mx5) z3 lere daha yakınım ve araştırmaya başladım. Bütçem max 55 bin Tl civarı Merak ettiğim şu manual olarak z3 leri mx5 gibi 4-5 saniyede elimizle açıp kapatabiliyormuyuz ? Tente mekanizmasını biraz anlatırsanız çok sevinirim teşekkürler..
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso

ardaserin

Profesör
19 Eyl 2016
246
669
1,835
29
İstanbul
@Tutar.1903 tabi içeride güneşliklerin üzerinde 2 adet mandal mevcut, iki mandalı kaldırıp tenteyi yavasca arkaya itelediğinizde açılıyor. Aynı şekilde kapatmak için çektiğinizde kapatabilirsiniz. Sadece kapatırken biraz tente ağır onun zorluğu var. Düzgün çalışan otomatik tente görmedim ben :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım