Boşta Fren / Viteste Fren ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

hollandali

Profesör
75
Çok tartışılan bir konudur halada internet aleminde net bir cevaba rastlamış değilim. Sizler nasıl fren yapıyorsunuz düz vites kullanıcıları olarak ve sizce hangisi yapılmalı. Ben ayak alışkanlığı olduğu için debriyaj+fren yapıyorum her zaman ama ne kadar doğru bir fikrim yok açıkçası. boşta gitmenin yakıtı arttırdığını okumuştum viteste gitmeye göre. Ben bu şekilde uzun vadede daha fazla yakıyorumdur büyük ihtimal ama durdurma konusun da hangisinin daha iyi olduğunu bilmiyorum.
 
frenleme için süreniz ve mesafeniz çok dar değilse, mutlaka vites düşürerek motor frenini de kullanın. özellikle dağ yolları gibi dik ve uzun inişlerde fren balatasını yakarsınız bile. aracın kontrolüne yaptığı katkı da ayrı bir avantaj.
ama ani frende tabii ki debriyaj+fren gerekir. burada motor freni fren mesafesine olumlu değil olumsuz etkisi olur.
 
Panik frenlerde debriyaj+fren yapilmali cunku ecu, gazdan ayaginizi cekseniz bile gaz kelebegini tam olarak kapatmasi baya suruyor gaz vermeye devam ederken frene basmak mantikli degil. @berkertekin arkadasin dedigi gibi uzun sureli frenlemelerde motor frenİ kullanilmali. Hem yakit icin hem fren balatasi icin faydali. Bunlara ek olarak bosta gitmek bazi kosullarda daha ekonomiktir
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Arkadaşlar gerekli açıklamaları yapmışlar sağolsunlar. Ek bir bilgi vereyim; abs'li araçlarda frenlemeyi pedalı pompalayarak değil, stabil ve kararlı şekilde basmanız gerekir. Abs'siz araçlarda ise fren şişmesin, lastikler kilitlenmesin, direksiyon hakimiyeti devam edebilsin diye frene pompalayarak basmak daha faydalıdır. Abs'li araçlarda abs fren pedalına vurmaya başladığında daha da sert pedala basmak gerekiyor. Çekerseniz eğer abs devreden çıkıyor.
 
Havaalanına kuzenimi götürmek için arabasını kullanıyordum.O güne kadar viteste fren ve vites düşürerek fren(motor freni) yapardım.Ancak motora aşırı yük gelmiş ki siboplardan biri patladı ve kayış sesi gibi aşırı yüksek seste düzenli gelen bir ses çıkmaya başladı muhtemelen sıralı silindirin püskürtmesi sırasında oluyordu.Bir daha da motora bu şekilde yük bindirici fren yapmadım.Haberiniz olsun ...
 
frenleme için süreniz ve mesafeniz çok dar değilse, mutlaka vites düşürerek motor frenini de kullanın. özellikle dağ yolları gibi dik ve uzun inişlerde fren balatasını yakarsınız bile. aracın kontrolüne yaptığı katkı da ayrı bir avantaj.
ama ani frende tabii ki debriyaj+fren gerekir. burada motor freni fren mesafesine olumlu değil olumsuz etkisi olur.

Aracın yeni olması ve motorunun güvenilir kalitede olması kaidesiyle yapınız bunu:)
 
Havaalanına kuzenimi götürmek için arabasını kullanıyordum.O güne kadar viteste fren ve vites düşürerek fren(motor freni) yapardım.Ancak motora aşırı yük gelmiş ki siboplardan biri patladı ve kayış sesi gibi aşırı yüksek seste düzenli gelen bir ses çıkmaya başladı muhtemelen sıralı silindirin püskürtmesi sırasında oluyordu.Bir daha da motora bu şekilde yük bindirici fren yapmadım.Haberiniz olsun ...
triger diş atlayıp subap yalamış olabilir,
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Bayır aşağı inen yollarda, eğimli yollarda ve hızımı iyi ivmeli bir şekilde azaltmak zorundaysam eğer sürekli her frene bastığımda vitesi düşürüyorum ve debriyajdan ayağımı çekiyorum. Hem kendimi rahat hissediyorum ve güvenli hemde aracın balataları beni seviyor.. :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...