KAPALI bu araba normal fiyatına satılsın ne trafik kalır ne yakıt derdi

tequila

Profesör
1,452
yerli bunu yap önce de görelim boş vaatler böyle bir aracın sağlayacağı avantajlar saymakla bitmez buyrun izleyin
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Kalıplaşmış fikirleri yıkmak çok zordur ki ülkemizde bunu gayet net bir şekilde görmekteyiz. Evet fikir mantıklı fakat araç şahsen benim hoşuma gitmedi. Yakıt konusuysa tabi doğrusal bir çizgiden bakınca mantıklı , fakat her aracın bir "enerji ihtiyacı" bulunuyor ve videodaki araç elektrik yakıtını kullanarak bu enerjiyi elde ediyor :) Peki kimse akaryakıt almazsa sizce elektriğe zam gelmeyecek ( sanki şu an çok zamsız gibi konuşuyorum kusura bakmayın :D ) mi dersiniz ? Peki ya menzil , çeşitli ihtiyaçlar , firmalar , yollar , istasyonlar , yakıtlar , vergiler vs. vs. nasıl bir çözüme kavuşturmak lazım , biliyorsunuz ki ülkemiz araç yapmasa da ( ki gerek yok :D , alınan her araçtan bir adet daha almış "kimi araçlarda iki adet" devlete veriyoruz zaten yanılıyor muyum ? ) girişimler mevcut denilmekte. Çok fazla uzattım fakat durumlar böyle , daha bunları milyonlarca ek yapılabilir...

Sinir olduğum bir konuyu da buraya edit yapayım ; 4x2 pikap alınca kamyonet ödüyoruz , 4x4 alınca otomobil... "Millet neler içiyor be!"

Ne kadar doğrudur bilmem aklımda kalan bir tablo...
ds_9233.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: tequila
Güzel kullanışlı araçlar bunlar, ben çok beğeniyorum ama bizim gibi metropolleşmiş şehirlere sahip ülkeler için ne yazık ki uygun değil, eminim birçok Avrupa şehri için çok mantıklı, ben şu an Ankara içinde Eskişehir yolu istikametinde şunu kullandığımı düşünemiyorum. Bajaj Qute tutmadı mesela(bizim sokakta bakkal kullanıyor bi tek), e neden, Ankara trafiğine ayak uydurması zor.
 
Kalıplaşmış fikirleri yıkmak çok zordur ki ülkemizde bunu gayet net bir şekilde görmekteyiz. Evet fikir mantıklı fakat araç şahsen benim hoşuma gitmedi. Yakıt konusuysa tabi doğrusal bir çizgiden bakınca mantıklı , fakat her aracın bir "enerji ihtiyacı" bulunuyor ve videodaki araç elektrik yakıtını kullanarak bu enerjiyi elde ediyor :) Peki kimse akaryakıt almazsa sizce elektriğe zam gelmeyecek ( sanki şu an çok zamsız gibi konuşuyorum kusura bakmayın :D ) mi dersiniz ? Peki ya menzil , çeşitli ihtiyaçlar , firmalar , yollar , istasyonlar , yakıtlar , vergiler vs. vs. nasıl bir çözüme kavuşturmak lazım , biliyorsunuz ki ülkemiz araç yapmasa da ( ki gerek yok :D , alınan her araçtan bir adet daha almış "kimi araçlarda iki adet" devlete veriyoruz zaten yanılıyor muyum ? ) girişimler mevcut denilmekte. Çok fazla uzattım fakat durumlar böyle , daha bunları milyonlarca ek yapılabilir...

Sinir olduğum bir konuyu da buraya edit yapayım ; 4x2 pikap alınca kamyonet ödüyoruz , 4x4 alınca otomobil... "Millet neler içiyor be!"

Ne kadar doğrudur bilmem aklımda kalan bir tablo...
ds_9233.jpg

güzel katılıyorum ama 4*4 pick up ta kamyonet geçiyor yanılmıyorsam
 
Son düzenleme:
Güzel kullanışlı araçlar bunlar, ben çok beğeniyorum ama bizim gibi metropolleşmiş şehirlere sahip ülkeler için ne yazık ki uygun değil, eminim birçok Avrupa şehri için çok mantıklı, ben şu an Ankara içinde Eskişehir yolu istikametinde şunu kullandığımı düşünemiyorum. Bajaj Qute tutmadı mesela(bizim sokakta bakkal kullanıyor bi tek), e neden, Ankara trafiğine ayak uydurması zor.
katılıyorum ama bajaj qute motorsiklet motoru olan kapalı motorsiklet bu cevreci elektrikli çok daha seri sizin bahsettiğiniz konuda haklısınız o diğer araç sürücülerinin saygısılığından kaynaklanıyor olabilir
 
katılıyorum ama bajaj qute motorsiklet motoru olan kapalı motorsiklet bu cevreci elektrikli çok daha seri sizin bahsettiğiniz konuda haklısınız o diğer araç sürücülerinin saygısılığından kaynaklanıyor olabilir

Saygısızlık değil bu, trafiğin akışına ayak uyduramama diyebiliriz, böyle küçük ve güçsüz motorlu arabalar büyük şehirlerde ne yazık ki kullanışlı değil. Küçük şehirler için son derece uygun, çünkü en geniş yol 2 şeritli zaten.
 
Yakıtı falan düşünmek lazım da trafik sorununu en azından bizim ülkemizde çözmez bu. Yollar genişleyince trafik en fazla bi hafta rahatlıyo sonra geri eskisi gibi oluyo. Bunla da aynısı yaşanır bence
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka
B
yerli bunu yap önce de görelim boş vaatler böyle bir aracın sağlayacağı avantajlar saymakla bitmez buyrun izleyin
Bizler otomobillerin daha çok statü belirttiğini zannediyoruz onun için bunu kimse almaz bunun örneği passat ve diğerleri hangi akıllı insan gidip vespa alır ki tamamen statü ayağına özgürlük ayağına milleti düdüklüyorlar
 
  • Beğeni
Tepkiler: tequila
Bence böyle küçük araçlar gereksiz.Araçları küçültmek trafiğe çare olmaz.İnsanları toplu taşımaya özendirmek gerekir.Ama bundan da önemlisi insanların evi ile işi/okulu arası çok uzak.Bence asıl sorun bu.Örneğin İstanbul da her sabah ve aksam küçük çaplı kavimler göçü yaşıyoruz.

Toplu taşımaya özendirmek konusunda haklısınız ama ilk yazdığınıza katılmıyorum.
Direkt çare olmaz ama katkısı olur. Trafikte az yer kaplamak olumlu bir şey. Park yeri konusunda da keza öyle. Park yeri bulamayan araçlar aynı yerde tur atmaya devam ediyor, bu durumda mahalle içinde bile küçük çaplı trafiğe neden oluyor.


Saygısızlık değil bu, trafiğin akışına ayak uyduramama diyebiliriz, böyle küçük ve güçsüz motorlu arabalar büyük şehirlerde ne yazık ki kullanışlı değil. Küçük şehirler için son derece uygun, çünkü en geniş yol 2 şeritli zaten.
İstanbul özelinde konuşursam sağlıklı bir akış yok, saygısızlık var. Çok ciddi seviyede bir saygısızlık hemde.


Konu başındaki araca gelirsek, daha önce de konuşmuştuk. Böyle araçlar Türkiye'ye uygun değil. Gerek boyutuyla gerek elektrikli olmasıyla (elektrikli araçların yaygınlaşması için yapılması gerekenlerin yapıldığını düşünmüyorum). Ailecek kullanacak arabası olan refah seviyesi yüksek birinin şehir merkezinde sorun yaşamaması için yanda bulunduracağı ikinci araç olabilir bu.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: tequila
Toplu taşımaya özendirmek konusunda haklısınız ama ilk yazdığınıza katılmıyorum.
Direkt çare olmaz ama katkısı olur. Trafikte az yer kaplamak olumlu bir şey. Park yeri konusunda da keza öyle. Park yeri bulamayan araçlar aynı yerde tur atmaya devam ediyor, bu durumda mahalle içinde bile küçük çaplı trafiğe neden oluyor.



İstanbul özelinde konuşursam sağlıklı bir akış yok, saygısızlık var. Çok ciddi seviyede bir saygısızlık hemde.
takdir edersiniz ki gunumuzde kocaman araclar tek kisi tasiyorlar hep hatta bakkal market akisverisine bile kocaman araclarla gidiliyor oysa ki boyle ufak elektrkli araclar olsa cevreyi kirletmeyen sesssiz yarim arac ebatlarinda ve fiyati 40000tl civari olsa ki olabilir cok rahat diye dusunuyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
takdir edersiniz ki gunumuzde kocaman araclar tek kisi tasiyorlar hep hatta bakkal market akisverisine bile kocaman araclarla gidiliyor oysa ki boyle ufak elektrkli araclar olsa cevreyi kirletmeyen sesssiz yarim arac ebatlarinda ve fiyati 40000tl civari olsa ki olabilir cok rahat diye dusunuyorum
Tabii ki öyle. Hemde o büyük arabaları kullananlar arabaya hakim değilse bir manevra yapacağım diye yolu kitliyorlar. Hoş, hakim olsalar bile arabanın kapladığı alan büyük olunca sorun olma ihtimali artıyor.

Büyük araçları, suvleri falan güvende hissetmek için kullanıyorlar ama yolu alt üst eden çok örnekle karşılaştım, karşılaşıyorum, karşılaşacağıma da eminim. Sadece şehir içinde kullanmak için c'den büyük aracın çokta mantıklı olmadığını düşünüyorum ki kaç defa d sınıfı almanın kıyısından döndüm bu düşüncem nedeniyle.

takdir edersiniz ki italya da bile ufacik fiat 500 ler satis rekorlari kiriyor sehir ici kullanimi icin

Avrupa başka bir kültür. Türkiye'de araba statü olarak görülüyor, arabanın onlara prestij kattığı zannediliyor. "Arabayı şu renk alsaydın, daha prestijli duruyor" gibi şeyler okuyoruz. Arabadan, arabanın renginden saygınlık kazanmayı uman bir millet...
 
Son düzenleme:
Şehir içinde 50 km/h'yi geçmeyecek şekilde kullanılırsa çok ideal bir otomobil..
Ancak İstanbul gibi trafikte saygı ve kural kavramının olmadığı yerde bu arabayı ezer geçerler
 
Şehir içinde 50 km/h'yi geçmeyecek şekilde kullanılırsa çok ideal bir otomobil..
Ancak İstanbul gibi trafikte saygı ve kural kavramının olmadığı yerde bu arabayı ezer geçerler
haklisiniz ama trafikte tek tuk degil cok sayida bunlardan olursa boyle bir durum yasanmaz istanbulda milyonlarca kisi sabah aksam tek basina is ev arasi durkalk trafikte 50 100 km civari yol yapiyor ortalama sadece bu profildeki cogunluk kullansa sikistirma olmaz diye dusunuyorum
 
Bu arabalar eski avrupa şehirleri düşünülerek dizayn edilmiş.İzmir sahilinde bir yan rüzgarda ne bileyim çanakkalede yağmurlu bir havada, İstanbulda köprüdeki yanak rüzgarlarda vs vs hayatı zindan eder adama.Bu ülkenin coğrafyası bozuk yolları ve iklimine çok uyumsuzlar maalesef.O tekerleği ilk hafriyat kamyonu güzergahında bırakır bu araba
 
BMW Isetta'nın moderni ve elektriklisi bu araç. Bizim ülkemizde tutma şansı pek yok bence. Sebepleri yazayım:

1- A sınıfı araçlar bile tutmadı, bizim insanımız küçük araç sevmiyor.
2- Kentlerimiz bu tip araçlar için uygun değil.
3- Bu tip araçları daha çok reklam için alıyor millet. bkz: Renault Twizy
4- Bunların tutmasının tek bir yolu var bence ama ona da 20 yıl var en azından. Bireysel sahiplik olmayacak, sürücüsüz olacak, aplikasyon vasıtasıyla gelecek hatta yeni nesil paylaşımlı toplu taşıma gibi düşünebilirsiniz. Yeni nesil Uber gibi bir şey olursa yaygınlaşırlar.
5- E bu işi yıllardır yapan Smart diye bir marka da var zaten :D
 
Bir kere bizde böyle bir araca sahip olacak ekonomik şartlar yok. Kimsenin ilk veya tek aracı bu olmaz. E bizde de tek araca bile sahip olmak bu kadar zorken kimse hakkını bu araçtan yana kullanmaz. Aracı olan kişiler ise ikinci araç olarak bunun yerine zevk için motosiklet kullanıyor ki ben de öyle yapardım. Kısacası çok dar bir hedef kitlesi var bana göre
 
  • Beğeni
Tepkiler: tequila