Kalıplaşmış fikirleri yıkmak çok zordur ki ülkemizde bunu gayet net bir şekilde görmekteyiz. Evet fikir mantıklı fakat araç şahsen benim hoşuma gitmedi. Yakıt konusuysa tabi doğrusal bir çizgiden bakınca mantıklı , fakat her aracın bir "enerji ihtiyacı" bulunuyor ve videodaki araç elektrik yakıtını kullanarak bu enerjiyi elde ediyorPeki kimse akaryakıt almazsa sizce elektriğe zam gelmeyecek ( sanki şu an çok zamsız gibi konuşuyorum kusura bakmayın
) mi dersiniz ? Peki ya menzil , çeşitli ihtiyaçlar , firmalar , yollar , istasyonlar , yakıtlar , vergiler vs. vs. nasıl bir çözüme kavuşturmak lazım , biliyorsunuz ki ülkemiz araç yapmasa da ( ki gerek yok
, alınan her araçtan bir adet daha almış "kimi araçlarda iki adet" devlete veriyoruz zaten yanılıyor muyum ? ) girişimler mevcut denilmekte. Çok fazla uzattım fakat durumlar böyle , daha bunları milyonlarca ek yapılabilir...
Sinir olduğum bir konuyu da buraya edit yapayım ; 4x2 pikap alınca kamyonet ödüyoruz , 4x4 alınca otomobil... "Millet neler içiyor be!"
Ne kadar doğrudur bilmem aklımda kalan bir tablo...
![]()
katılıyorum ama bajaj qute motorsiklet motoru olan kapalı motorsiklet bu cevreci elektrikli çok daha seri sizin bahsettiğiniz konuda haklısınız o diğer araç sürücülerinin saygısılığından kaynaklanıyor olabilirGüzel kullanışlı araçlar bunlar, ben çok beğeniyorum ama bizim gibi metropolleşmiş şehirlere sahip ülkeler için ne yazık ki uygun değil, eminim birçok Avrupa şehri için çok mantıklı, ben şu an Ankara içinde Eskişehir yolu istikametinde şunu kullandığımı düşünemiyorum. Bajaj Qute tutmadı mesela(bizim sokakta bakkal kullanıyor bi tek), e neden, Ankara trafiğine ayak uydurması zor.
katılıyorum ama bajaj qute motorsiklet motoru olan kapalı motorsiklet bu cevreci elektrikli çok daha seri sizin bahsettiğiniz konuda haklısınız o diğer araç sürücülerinin saygısılığından kaynaklanıyor olabilir
Bizler otomobillerin daha çok statü belirttiğini zannediyoruz onun için bunu kimse almaz bunun örneği passat ve diğerleri hangi akıllı insan gidip vespa alır ki tamamen statü ayağına özgürlük ayağına milleti düdüklüyorlaryerli bunu yap önce de görelim boş vaatler böyle bir aracın sağlayacağı avantajlar saymakla bitmez buyrun izleyin
Bence böyle küçük araçlar gereksiz.Araçları küçültmek trafiğe çare olmaz.İnsanları toplu taşımaya özendirmek gerekir.Ama bundan da önemlisi insanların evi ile işi/okulu arası çok uzak.Bence asıl sorun bu.Örneğin İstanbul da her sabah ve aksam küçük çaplı kavimler göçü yaşıyoruz.
İstanbul özelinde konuşursam sağlıklı bir akış yok, saygısızlık var. Çok ciddi seviyede bir saygısızlık hemde.Saygısızlık değil bu, trafiğin akışına ayak uyduramama diyebiliriz, böyle küçük ve güçsüz motorlu arabalar büyük şehirlerde ne yazık ki kullanışlı değil. Küçük şehirler için son derece uygun, çünkü en geniş yol 2 şeritli zaten.
takdir edersiniz ki gunumuzde kocaman araclar tek kisi tasiyorlar hep hatta bakkal market akisverisine bile kocaman araclarla gidiliyor oysa ki boyle ufak elektrkli araclar olsa cevreyi kirletmeyen sesssiz yarim arac ebatlarinda ve fiyati 40000tl civari olsa ki olabilir cok rahat diye dusunuyorumToplu taşımaya özendirmek konusunda haklısınız ama ilk yazdığınıza katılmıyorum.
Direkt çare olmaz ama katkısı olur. Trafikte az yer kaplamak olumlu bir şey. Park yeri konusunda da keza öyle. Park yeri bulamayan araçlar aynı yerde tur atmaya devam ediyor, bu durumda mahalle içinde bile küçük çaplı trafiğe neden oluyor.
İstanbul özelinde konuşursam sağlıklı bir akış yok, saygısızlık var. Çok ciddi seviyede bir saygısızlık hemde.
Tabii ki öyle. Hemde o büyük arabaları kullananlar arabaya hakim değilse bir manevra yapacağım diye yolu kitliyorlar. Hoş, hakim olsalar bile arabanın kapladığı alan büyük olunca sorun olma ihtimali artıyor.takdir edersiniz ki gunumuzde kocaman araclar tek kisi tasiyorlar hep hatta bakkal market akisverisine bile kocaman araclarla gidiliyor oysa ki boyle ufak elektrkli araclar olsa cevreyi kirletmeyen sesssiz yarim arac ebatlarinda ve fiyati 40000tl civari olsa ki olabilir cok rahat diye dusunuyorum
takdir edersiniz ki italya da bile ufacik fiat 500 ler satis rekorlari kiriyor sehir ici kullanimi icin
takdir edersiniz ki italya da bile ufacik fiat 500 ler satis rekorlari kiriyor sehir ici kullanimi icin
haklisiniz ama trafikte tek tuk degil cok sayida bunlardan olursa boyle bir durum yasanmaz istanbulda milyonlarca kisi sabah aksam tek basina is ev arasi durkalk trafikte 50 100 km civari yol yapiyor ortalama sadece bu profildeki cogunluk kullansa sikistirma olmaz diye dusunuyorumŞehir içinde 50 km/h'yi geçmeyecek şekilde kullanılırsa çok ideal bir otomobil..
Ancak İstanbul gibi trafikte saygı ve kural kavramının olmadığı yerde bu arabayı ezer geçerler