Belki sağda solda kulağınıza gelmiştir, bir süredir ortalıkta ABD’de yaşayan birinin Volkswagen’ın geri satın alacağı otomobilini parça parça söktüğüne ve Volkswagen’a sökük şekilde satacağına dair bir takım söylentiler dolanıyordu. Jalopnik, uzun uğraşlar sonucunda bu efsanenin kaynağına, Cincinnati’li bir otomobil satış danışmanı olan Joe Mayer’e ulaştı.
Daha önce sosyal medyada dolaşan fotoğraflardan, bazı Volkswagen kullanıcılarının araçlarının ızgaralarını, iç mekandaki ufak tefek parçalarını söktüklerini ve araçlarını o şekilde teslim edeceklerini öğrenmiştik. Fakat Joe Mayer, kendi sözleriyle özetlemek gerekirse “bu işi birkaç kademe yukarı taşıyarak” otomobilinin üzerinde sökülebilir halde yer alan birçok parçayı söktü.
Mayer’in söktüğü parçaların arasında motor kaputu, bagaj kapağı, ızgaralar, ön çamurluklar, kapılar, tamponlar, stepne, sürücü koltuğu hariç diğer koltuklar, bagaj kompartmanı, airbagler, yan aynalar, orta konsol, el freni kaplamaları, klima ızgaraları ve multimedya sistemi bulunuyor. Mahkeme kararını detaylı bir şekilde incelediğini belirten Mayer, otomobilin Volkswagen tarafından geri satın alınması için tek koşulun otomobilin çalışır ve yürür halde olması olduğunu belirtti.
Mayer, 2010 model Volkswagen Golf’ünü 2015 yılının sonbaharında satın aldığında henüz Dieselgate Skandalı‘nın patlak vermesine birkaç hafta vardı. Söylediğine göre, skandal patlak verdiğinde daha otomobilin plaka işlemlerine başlamamıştı. Skandalın ortaya çıkmasıyla plaka işlemlerini başlatan Mayer, skandalı çağırıştıran “DSLGATE” plakasını otomobili için aldı. Mahkeme, kararları açıklandıktan sonra aracın çalışır ve yürür durumda olmasının haricinde geri satın alma için herhangi bir kondisyon sınırlaması olmadığını öğrenen Mayer, böylelikle otomobilinin parçalarını sökmeye karar verdi. Amacı ise fazladan biraz para kazanmak.
Otomobilini Volkswagen’a satacağı gün, sürücü koltuğunu da söküp yerine süt şişesi kasası koyacağını ifade eden Mayer, satış için gitmesi gereken bayi yalnızca bir sokak ötede olduğu için gitmeden önce farlarını ve stop lambalarını da sökerek otomobili tam anlamıyla bir iskelet olarak teslim edecek.
Kendisine Volkswagen’ın bu konuya nasıl bir tepki vereceği sorulduğunda konuyla ilgili olarak üç Volkswagen yetkilisiyle telefonda görüştüğünü söyleyen Mayer, kapıların, motor kaputunun, koltukların ve bagaj kapağının sökülmesi durumunda otomobilinin satın alma kapsamında olup olmayacağını sorduğunda, bunu yapması için kesinlikle Volkswagen tarafından bir onay verilmeyeceğini ancak otomobil için tek kriterin çalışır ve yürür durumda olması olduğuna dair bir cevap aldığını ekledi.
Ancak Mayer’in önüne bir engel çıktı. USA Today’in haberine göre konuyla ilgili Volkswagen’ın avukatlarından gelen itirazlar neticesinde davanın en başından bu yana davayla ilgilenen Yargıç Charles Breyer, bu konuda Volkswagen’ı haklı buldu. Görünüşe göre, otomobilinin bir ya da birkaç parçasını sökerek otomobilini Volkswagen’a geri satmaya çalışan otomobil sahipleri geri çevirilecek.
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Daha önce sosyal medyada dolaşan fotoğraflardan, bazı Volkswagen kullanıcılarının araçlarının ızgaralarını, iç mekandaki ufak tefek parçalarını söktüklerini ve araçlarını o şekilde teslim edeceklerini öğrenmiştik. Fakat Joe Mayer, kendi sözleriyle özetlemek gerekirse “bu işi birkaç kademe yukarı taşıyarak” otomobilinin üzerinde sökülebilir halde yer alan birçok parçayı söktü.
Mayer’in söktüğü parçaların arasında motor kaputu, bagaj kapağı, ızgaralar, ön çamurluklar, kapılar, tamponlar, stepne, sürücü koltuğu hariç diğer koltuklar, bagaj kompartmanı, airbagler, yan aynalar, orta konsol, el freni kaplamaları, klima ızgaraları ve multimedya sistemi bulunuyor. Mahkeme kararını detaylı bir şekilde incelediğini belirten Mayer, otomobilin Volkswagen tarafından geri satın alınması için tek koşulun otomobilin çalışır ve yürür halde olması olduğunu belirtti.
Mayer, 2010 model Volkswagen Golf’ünü 2015 yılının sonbaharında satın aldığında henüz Dieselgate Skandalı‘nın patlak vermesine birkaç hafta vardı. Söylediğine göre, skandal patlak verdiğinde daha otomobilin plaka işlemlerine başlamamıştı. Skandalın ortaya çıkmasıyla plaka işlemlerini başlatan Mayer, skandalı çağırıştıran “DSLGATE” plakasını otomobili için aldı. Mahkeme, kararları açıklandıktan sonra aracın çalışır ve yürür durumda olmasının haricinde geri satın alma için herhangi bir kondisyon sınırlaması olmadığını öğrenen Mayer, böylelikle otomobilinin parçalarını sökmeye karar verdi. Amacı ise fazladan biraz para kazanmak.
Otomobilini Volkswagen’a satacağı gün, sürücü koltuğunu da söküp yerine süt şişesi kasası koyacağını ifade eden Mayer, satış için gitmesi gereken bayi yalnızca bir sokak ötede olduğu için gitmeden önce farlarını ve stop lambalarını da sökerek otomobili tam anlamıyla bir iskelet olarak teslim edecek.
Kendisine Volkswagen’ın bu konuya nasıl bir tepki vereceği sorulduğunda konuyla ilgili olarak üç Volkswagen yetkilisiyle telefonda görüştüğünü söyleyen Mayer, kapıların, motor kaputunun, koltukların ve bagaj kapağının sökülmesi durumunda otomobilinin satın alma kapsamında olup olmayacağını sorduğunda, bunu yapması için kesinlikle Volkswagen tarafından bir onay verilmeyeceğini ancak otomobil için tek kriterin çalışır ve yürür durumda olması olduğuna dair bir cevap aldığını ekledi.
Ancak Mayer’in önüne bir engel çıktı. USA Today’in haberine göre konuyla ilgili Volkswagen’ın avukatlarından gelen itirazlar neticesinde davanın en başından bu yana davayla ilgilenen Yargıç Charles Breyer, bu konuda Volkswagen’ı haklı buldu. Görünüşe göre, otomobilinin bir ya da birkaç parçasını sökerek otomobilini Volkswagen’a geri satmaya çalışan otomobil sahipleri geri çevirilecek.
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..