KAPALI Buzlu Camlar...

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

bubiroyun

Elit Apaçi
96
Marka
Volkswagen
Malumunuz kış geliyo... Kar yağmasa da sabahları camlar mutlaka donuyo.... Bu durumda; daha ucuz ve ne idiği belirsiz (doğrusu böyle; ne idüğü belirsiz değil :D) buz çözücüler mi yoksa oldukça pahalı olan ve yine ne idiği belirsiz donma engelleyici spreyler mi tercih edilmeli ? Ayrıca buz kazıyıcılar bunlara daha ucuz ancak muhtemelen daha zararlı olabilecek alternatifler midir ? Yoksa ort. 750 bin TL'yi bastırıp kapalı otoparkı olan bir daire mi alalım ?
 
Ankaradayken ben hep buz kazıcıyla camı biraz kazırdım zaten gerisi açılırdı araba ısınırken falan. Bi kaç kere spreylerden ben de kullandım eğer sprey kullanırsak dıştaki buz gidiyor ama içten buhu yapıyor bu sefer de.
Size de öyle mi oluyor?
Dışarıda buhu yaptığı oluyor da, içeride yaşamadım ben. Buğu önleyici kullanabilirsiniz onun için de. İkisi de kontrast şeklinde kullanılacak malzemeler zaten. Birisi olmadan, diğeri işlev görmüyor :D
 
Dışarıda buhu yaptığı oluyor da, içeride yaşamadım ben. Buğu önleyici kullanabilirsiniz onun için de. İkisi de kontrast şeklinde kullanılacak malzemeler zaten. Birisi olmadan, diğeri işlev görmüyor :D
Şimdi düşündüm, buhuyu dışardan yapıp o buhu geri donuyordu :D
 
Buz çözmeyi nasıl yapıosunuz ?
İşte onu yapamadığım, daha doğrusu uzun sürdüğü için buz çözücü sprey almaya karar verdim. Normalde camın üstünde biriken karı eldivenle alıyorum. Buz kütlesine hiç dokunmuyorum. Araca binip motoru çalıştırıp bir süre bekledikten sonra ön cam buğ gidericiyi açıyorum. Ilık da üflese soğuk da üflese 5-10 dakika içinde camın üstünde biriken buzu eritmeye başlıyor. Sonra zaten camın üzerinde kalan buzu elimle kazımadan almak kalıyor bana. Fakat dediğim gibi duruma göre 5 ile 10 dakika arası sürdüğü için buz çözücü spreyle daha pratik halletmeyi düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bubiroyun
Ben cam silecek suyuna büyük oranda A101den aldığım silikonlu camsilden katıyorum. Su kaydırma özelliği gerçekten şaşırtıcı derecede iyi :) kalanı da hanıma veriyorum o kullanıyor :D
 
Ankaradayken ben hep buz kazıcıyla camı biraz kazırdım zaten gerisi açılırdı araba ısınırken falan. Bi kaç kere spreylerden ben de kullandım eğer sprey kullanırsak dıştaki buz gidiyor ama içten buhu yapıyor bu sefer de.
Size de öyle mi oluyor?
camın iç kısmına da anti-fog speyden sıkıyorum ben sorun olmuyor, set halinde kış paketinin içinde iki ürün de vardı ve 85 tl fiyatı vardı,
içinde buz çözücü,anti fog sprey, antifiriz ve uygulama bezi vardı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: At
Buz çözücü spreyler içeriğindeki kimyasallar sebebiyle muhakkak cam haricindeki aksamlara hasar verecektir.
Bu yüzden ben kullanmıyorum, normalden 5 dakika önce evden çıkıp aracı çalıştırıp ön cama full hava veriyorum (ısınmadan dahi etkisi oluyor) camdaki katman yumuşayınca da buz kazıyıcı ile alıyorum.
İstanbulda kaç gün ve ne kadar buz oluyor camda diye düşünülebilir ama Ankara'da yaşarken de aynı uygulamayı yapıyordum :D
 
Lise yıllarımda servis beklerken bir teyze elinde kettlela gelip arabasının donmuş camlarına kaynar su döküp yoluna öyle giderdi. :D
kaynar su soğuk havada daha hızlı tepkimeye girip donar hemen,dökülecekse oda sıcaklığı veya daha düşük derecelerdeki su dökülmeli.
keşke teyzeye söyleseydiniz, her sabah kaynatayım diye uğraşmayaydı
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
Buz çözücü spreyler içeriğindeki kimyasallar sebebiyle muhakkak cam haricindeki aksamlara hasar verecektir.
Bu yüzden ben kullanmıyorum, normalden 5 dakika önce evden çıkıp aracı çalıştırıp ön cama full hava veriyorum (ısınmadan dahi etkisi oluyor) camdaki katman yumuşayınca da buz kazıyıcı ile alıyorum.
İstanbulda kaç gün ve ne kadar buz oluyor camda diye düşünülebilir ama Ankara'da yaşarken de aynı uygulamayı yapıyordum :D
Cam harici yerlere kullanmazsınız o zaman? :D Çok mu zekice oldu .s
 
Buz çözücü sprey mutlaka aracın cam fitiline temas edecektir. Ayrıca sıkarkan kaput, kapı ve ön cam birleşim yerlerine gelme olasılığı yüksek.
Bu da ne demek? Sıkarken dikkat etmek demek.
Hızlı cila vb. ürünleri de, kullanırken başka yerlere gelme olasılığı var, ama dikkat ediyoruz. Bu da öyle. Fitillere falan da bir zarar vermiyor ayrıca. Ne sorun yaşadınız fitil veya başka yerlerde, gösterebilir misiniz?
Veya yaşayan varsa paylaşabilir mi?
 
Bu da ne demek? Sıkarken dikkat etmek demek.
Hızlı cila vb. ürünleri de, kullanırken başka yerlere gelme olasılığı var, ama dikkat ediyoruz. Bu da öyle. Fitillere falan da bir zarar vermiyor ayrıca. Ne sorun yaşadınız fitil veya başka yerlerde, gösterebilir misiniz?
Veya yaşayan varsa paylaşabilir mi?

Bu da ne demek, ne demek? Fitil yumuşak plastik-kauçuk tabanlı bir ürün. Bu ürünü kimyasal maddeler sertleştirebilir ve sertleştiriyor. Ben size sunroof fitilimin fotoğrafını yarın atayım. Eğer aracınıza uzun süreli binmeyi düşünüyorsanız fitiline kadar dikkat etmek zorundasınız, fitili bile yumuşak tutmak durumdasınız ki çatlayıp plastik ömrünü erken doldurmasın. Hızlı cila sürerken bile ben kağıt bant maskeleme yapıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Bu da ne demek, ne demek? Fitil yumuşak plastik-kauçuk tabanlı bir ürün. Bu ürünü kimyasal maddeler sertleştirebilir ve sertleştiriyor. Ben size sunroof fitilimin fotoğrafını yarın atayım. Eğer aracınıza uzun süreli binmeyi düşünüyorsanız fitiline kadar dikkat etmek zorundasınız, fitili bile yumuşak tutmak durumdasınız ki çatlayıp plastik ömrünü erken doldurmasın. Hızlı cila sürerken bile ben kağıt bant maskeleme yapıyorum.
Anladım. Bu konudan değil de, yakından bir anlık dalgınlık ile tazyikli su vurmaktan muzdaribim :( Direk kesti valla
Sileceklerin iç kısmı neyse de, dışarıya ve çevresine dikkat etmek gerek.
 
Uzun yazacağım, sonuna kadar okursanız ve çevrenizle sohbet arasında konusu geçerse edineceğiniz bu bilgiyi paylaşırsanız birçok insanın aklındaki soru işaretini gidermiş olursunuz.

Öncelikle camlar hakkında bilgi edinmemiz lazım. Camsı yapı ile kristal yapı arasındaki farklılık sözü edilen tetrahedral birim kafeslerin birbiri ile bağlantısından kaynaklanmaktadır.

- Cam dokunulduğunda sert ve katı bir malzemedir.
- Kırılgan bir yapısı vardır, sert bir yüzeyle aniden karşılaştığında kırılmaya meyillidir.
- Buna rağmen kimya terminolojisinde sıvı olarak tanımlanmaktadır. Yani sıvıları taşımak için tasarlanmış vazoların çoğu aslında sıvının kendi formudur.

Ergimiş ya da sıvı halde cam yüksek bir viskoziteye sahiptir. 1000 santigrat derecede sıvı haldeki camın viskozitesi en koyu yağdan daha yüksektir. Böyle bir cam soğutulduğunda, moleküller sıvı halin moleküler yapı düzeninden, katı halin düzgün kristal yapısına geçemez. Çünkü yüksek viskozite ve ağır molekül hareketleri nedeniyle yeni bir moleküler yapı oluşturabilecek süreleri yoktur. Bunun sonucunda sıvı haldeki cam molekülleri, sıvı maddelerin moleküler yapı içerisinde sabit hale geçerler.

Cam ısıtıldığında viskozite kademeli olarak düşer, soğutulduğunda ise kademeli olarak yükselir. Bu durum metallerle kıyaslanacak olursa, metallerin sıvı hale dönüşümü anidir. Camın soğutulması ile viskozitesindeki kademeli artış cama arzu edilen ürün şeklinin verilmesine fırsat yaratarak metallere kıyasla daha geniş bir çalışma aralığı kazandırır.

Camın ana maddesi, saydamlık özelliğini sağlayan, amorf bünye içinde erimiş ve dağılmış durumda bulunan silisyumdioksittir (SiO2).

Buradan sonraki detaylı bilgiler cam üreticilerinin, inşaat sektörünün, otomotiv sektörünün, mobilya & ev eşyası üreticilerinin bilmesi gereken bilgilerdir. Dolayısıyla buraya kadar bu bilgi bizler için (günlük kullancılar) yeterlidir.

Şimdi buraya dikkat, camın yapısı, formu, nerede kullanıldığı, ne için kullanıldığına bakılmaksınız camı etkileyecek sadece iki kimyasal vardır.

1) Hidroflorik Asit: Camı aşındırıcı özelliği olduğundan ilk tercih edildiği yer cam sanayidir. Genellikle cama şekil vermek için kullanılır. Florda bulunan yüksek oranlı negatif elektronegativitesi sayesinde camı etkiler. Zayıftır ancak camı etkileyen tek asittir. Önünüze geleni yakan, eriten sülfürik asit bile cama kolay kolay zarar veremez. Lakin piyasada kolay ulaşamayacağınız, ulaşsanız bile özel izinle satın alabileceğiniz bu asit türü camı etkilemedi halde özel üretim plastik şişelerde satılmaktır. Nedeni basit, cam kırılırsa her yeri yakarak eritir. Ancak laboratuvarlarda cam içinde kullanım alanları mevcuttur.

2) Bazı alkalik çözeltiler (Eriyikler): Günlük kullanımda karşınıza çıkmayacak kimyasallardır. Detaya girmeye bile gerek yok ancak en bilinen ve en hafif özelliği içlerinde bulunduranlar temizlik sanayinde kullanılan solumayın, dokunmayın, göze temasından kaçının gibi bir dizi uyarısı olan çözeltilerdir -ki temizlikten kastım mutfak, lavabo açıcısı gibi şeyler değil-. Onlarda bir yerde çözeltidir ancak aşındırıcı etkisinden dolayı camı anca çizerler. Mukavemetini bozamazlar. Burada bahsi geçen alkalik çözeltiler çok daha ciddi özelliklere sahiptir.

Bu noktaya kadar okuduysanız zaten otomotiv sektöründe kullanılan ve onlarca 3. parti markanın ürettikleri ürünlerde bu maddeleri barındırmadıklarını anlamışsınızdır.

Peki. Otomobili camlarımız bu kimyasallardan etkilenmiyor. Bunu öğrendik. Peki ya cam fitilleri?

Otomobillerde kullanılan cam fitilleri genellikle %96 oranında saklıdır. Açıkta görebileceğiniz fitiller ya fitillerin kenarlarıdır ya da cam değişimi yapıldıysa ve düzgün olmayan bir işçilikle işlem yapıldıysa açığa çıkmışlardır. Bu noktada ise dikkat etmemiz gereken tek şey var.

- Özellikle merdiven altı üretim (içinde ne olduğu belli olmayan) veya kalitesiz üretimden kaynaklanan son derece adi ya da dengesizce kimyasal kullanılan ürünler fitillerin boyasını kusturabilir. Ama cama zarar veremez.

Dolayısıyla camda bu maddelerin kullanımından dolayı zarar verebilmeniz mümkün değildir. Olabildiğince bütçeye uygun olacak şekilde kaliteli ürünler tercih edilmelidir. Kaliteli olsunda ürünün ne olduğu önemli değil. İster buğu çözücü, ister su kaydırıcı, ister buz çözücü farketmez.

Ama buzu çözsün diye donmuş cama sıcak su dökmeyin, çatlar. Yine yazın uzun süre güneşin altında kalmış otomobili yıkamacıya sokar sokmaz buz gibi ve basınçlı su ile yıkatmayın, özellikle akdeniz ve ege bölgesindeki uzun yollar üzerinde bulunan dinlenme tesislerinin kenarlarından güldür güldür akan buz gibi suyun altına birden bire girmeyin, çatlar.

Unutmayın, çoğu otomobil markadasında yan ve arka camlar tek parça iken ön camlarımız çift katmanlıdır ve kaza sırasında ya da taş gibi bir etken ile karşılaştığında tuz buz olmaması için iki cam kullanılmaktadır. Bu camlar arasında en basit ve anlaşılır tabiri ile söyleyebileceğim şeffaf yapıştırıcı katman kullanılmaktadır. Hava durumuna göre ve içerideki havanın sıcak ya da soğuk olan hava sirkülasyonuna göre dış cam ile iç cam arasında hemen hep sıcaklık farkları mevcuttur.

Bunlardan kaçındığınız müddetçe hiçbir şey olmaz camlarınıza.
 
Son düzenleme:
Lise yıllarımda servis beklerken bir teyze elinde kettlela gelip arabasının donmuş camlarına kaynar su döküp yoluna öyle giderdi. :D
Anî ısı değişimi sakat iş .

Bizim titiz bir tanıdık vardı , pet şiseyle 1 ılık birde sıcak (kaynar degil) su götürüyordu . Alıştıra alıştıra dökunce cam catlamaz ama diğer türlü risk var .

Lenovo K53a48 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...